[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:20

Ik doe het zonder ww maar met een app, en ben me ook gewoon veel bewuster geworden. Ik heb de app in gesteld op 1800kcal max en probeer altijd tussen den 65 en 90% te blijven. ook ik pas mijn eten gewoon aan als de app zegt dat ik er overheen zal gaan :).

Dit weekend uit eten geweest maar toch heel netjes binnen de lijntjes gebleven :D. Salade met scampis vooraf en een mager biefstuk als hoofdgerecht met een paar frietjes en veel groente :) Zelfs 1 bolletje ijs als toetje :D

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:24

Dat eten van halve pizza's heeft ook nog eens tot voordeel dat je gewoon altijd wel een nood halve pizza in de vriezer hebt liggen. Twee voor de prijs van één zogezegd. haha!

Wat ik ook erg lekker vind en heel snel is: gewoon blikje (of soep in zak) kippensoep, daar een beetje witte rijst doorheen en een gekookt eitje in. Mega snel en heel voedzaam en lekker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:30

Ik haak vast aan bij deze club.

Ik wil mij oriënteren op een goede methode, maar ben hier nog niet helemaal uit. In ieder geval sporten, maar ook mijn eetpatroon zo aanpassen dat ik 's avonds niet meer hoef te snaaien :)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:34

Vanavond mag ik frietjes van mezelf :D! Ik gebruik ook die app en heb de hele dag ook een beetje gespaard, zodat ik vanavond lekker een paar frieten mag. Hierbij lekker veel sla. Verheug me hier al 3,5week op dus ik ga er lekker van genieten!

Het handige aan die app, vind ik inderdaad dat ik een stuk bewuster ben van wat ik eet op een dag. Eerst at ik makkelijk alles wat ik lekker vond, maar nu ga ik eerst kijken hoeveel er in zit en of het me dat wel waard is. En ook als ik snaaizin heb, vul ik dit allemaal in in de app en probeer dit te compenseren. Zo hoop ik zonder WW of iets dergelijks toch de nodige kilootjes te verliezen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:36

waarschijnlijk is het al hooooooooooonderd keer gevraagd... maar welke app is dat dan?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:36

Ik vind WW ook super! Ga vandaag mn vierde week in, en heb helemaal niet het gevoel dat ik bezig ben met een 'dieet', wat het eigenlijk ook niet is. Ik ben nu in 3 weken ongeveer 2 kg kwijt, eerste weken 0,5 kg per week en vorige week een kilo. Niet heel erg schokkend veel, maar t gaat lekker :) En ben in die 3 weken ook nog twee maal uit eten geweest en elk weekend wezen stappen (ong 4 drankjes per avond). Dus tel uit je winst!

Ik vind dat ik veel bewuster met voedsel omga, dan hiervoor. Ik heb al een hele weeggeschiedenis, maar ik vind WW echt super! Omdat je eigenlijk gewoon alles mag en kan eten, alleen dan met mate! Ik doe alleen de online cursus, heb er verder geen begeleiding o.i.d. bij. Ik begon op 74,5 kg en mn eerste streefgewicht is 67,5 kg. Daarna zie ik wel. Ik ben 1,80 m lang.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:38

Voor de 101ste keer dan ;) Calorie teller. Geel weegschaal logo, gratis op de markt voor andriod toestel. Maker is fatsecret geloof ik.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 26-11-12 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:39

Ik heb die van FatSecret, erg fijn inderdaad!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:44

dankiedankie!

volgens mij heb je als lifetimemember geen toegang meer tot het online dagboek, en daar doe ik juist alles mee. Misschien is die app een goed vervolg om toch alles beetje bij te houden. Heb hem nu ook!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:44

Even uitvogelen en dan wil je nooit meer anders :) ideaal en je kunt overal even kijken wat erin zit en of het in je dag schema past.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:49

Ik ben ook met 'WW' bezig maar ik ben er niet lid van. Ik heb op internet een puntenlijst gevonden waar ik wel globaal alles kan vinden of uitrekenen (Ik ben nu alleen nog op zoek naar een boodschappengids aangezien dat toch wel handig is... ;) ) Bij mij gaat het ook ongeveer 0,5 per week, maar ik ben dan ook niet zo superstreng :roll: (in deze 7 weken 2x verjaardag +taart wat overbleef en nog een keer heerlijk uit eten, en dan heb ik geen zin om er echt op te letten }> ) Maar ik zit toch na die 7 weken op -4,1 kg dus het gaat er wel af in ieder geval! En nu nog dat sporten waar ik me toe moet zetten....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:04

oh my goody ik had alles in de app ingevoerd, maar na synchroniseren is alles weg... en op de pc staat het ook niet

EDIT: na nog een keer invullen op pc staat het nu ook weer in tellie.

Erg interessant om het niet in puntwaarde maar in caloriewaarde te zien!
Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-11-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:05

ships :(
Ik heb inmiddels ook weer -terug van weggeweest-, het vriendje van CardioTrainer, Noom geïnstalleerd.
Díe hebben ze flink verbeterd zeg! Echt geweldige app :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:12

Komt overigens goed overeen met WW die app. Ik zit met de app op 92% van de aanbevolen hoeveelheid, en van de ww mag ik nog voor 1 punt eten.

Fijn om te weten dat ze het met elkaar eens zijn, haha!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:59

Amaris schreef:
Nee, nu ga ik kijken of ik qua voeding iets kan doen (bak vol pruimpjes ligt al klaar).

Pruimen en bonen en lekker pikant eten. Dan kan jij weer naar de wc :D
En als je al een hoop vezels binnen krijgt dan zou ik ff opletten of je niet te veel vezels binnen krijgt want dat kan ook tot verstopping leiden.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:15

Wat een heerlijke app zeg! Wat is ong. de norm om af te vallen om onder te zitten qua calorieën?
ik zit nu op 1594 dit is mijn eind. Heb alles wel heel erg ruim genomen. ik zit op 64% Maar heb toch aardig wat gegeten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:50

Hmm ga die app ook maar eens downloaden denk ik. :) Ik voer nu alles elke dag in op de site van het voedingscentrum maar zo'n app lijkt me handiger :D

Pff m'n vriend kwam net binnen met een chocolade muffin :9 heb maar 1 hapje genomen ipv dat hele ding, haha *trots op mezelf* :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:52

Goed gedaan Samiyah :). Zo verleidelijk om dat hele ding dan maar op te eten :).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:42

Haat aan vriend hier! Die zit gewoon een zak Nibbits te eten.. Waarom wordt hij nou niet dik :(
Ach zojuist gewogen bij de diëtiste en: -2 kg :D Ik ben dus even in de gloria!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:22

Goed bezig Selka! en nu volhouden tot je doel bereikt is...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:29

Vandaag opzich niet super netjes gegeten. Maar niet teveel calorieën binnen gehad. Morgen begin ik met een nieuw zelf gemaakt dieet. Ben benieuwd!.

O: Italiaanse bol met achterham en kaas en sla en tomaat.
T: Een eierkoek
M: Bakje erwtensoep
T: Schaaltje magere yoghurt
A: Lasagne kant en klaar maaltijd (geen tijd gehad om te koken en moest naar het werk)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:34

Is er ook iemand van jullie die thuis iets van cardio-oefeningen doet?
Ik wou me voor sinterklaas een ministepper vragen, lekker voor de tv neerzetten en toch sportief bezig zijn. Tenminste dit was mijn eerste gedachte :+. Goed plan?

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:36

Hopelijk werkt je nieuwe zelfgemaakte dieet Davina21!
Hoe ga je het aanpakken?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:43

Zeker een goed plan nOukje! dan ben je in beweging tijdens het tv kijken. Altijd beter dan stil zitten he!.

Me eigen gemaakte dieet bestaat eigenlijk gewoon uit een richtlijn van gezond eten en genoeg bewegen. 6 x per dag kleine beetjes eten, genoeg eiwitten en minder koolhydraten, normaal aantal vetten en en weinig suiker. Volkoren producten gebruiken en halfvolle of magere producten. Verder drink ik alleen thee of water (maar dat deed ik gelukkig al).

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 01:02

Klinkt goed! Succes :)!