ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:15

Ik heb weer medicijnen! *\o/* Vorige week ging ik naar de apotheek, op en neer vanuit de stad waar ik op kamers zit naar het dorp waar mijn ouders wonen, want -natuurlijk precies in de tentamenweek- ik had helemaal niets meer! Kom ik daar 'ja sorry, maar de voorraad is op...' :Y) Een week zonder moeten doen, dat was niet leuk...

Zijn er hier nog mensen die van zorgverzekering wisselen naar eentje waar Concerta wel wordt vergoed?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:49

Ik krijg de Retard wel vergoed. Werkt voor mij perfect. In plaats van vier keer hoef ik nu nog maar een of twee keer (bij hele lange dag) te nemen.

(Sorry, zie nu dat je daar helemaal niet om vraagt)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:15

Geeft niets! :D

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:21

Ik heb via het werk de Collectieve verzekering van CZ met een Comfortpakket.
Ik werd er door een collega op gewezen dat het bedrag wat ik nu bijbetaal voor de Concerta, vergoed wordt *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:22

vraagje hier, zijn sommige van jullie ook zulke controlefreaks?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:22

Mwah... :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:31

lifaya schreef:

Hoe bedoel je dat precies? :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:53

Totaal niet, is ook niet echt ADHD-typisch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:04

ik ben wel een controle-freak (/ extreem perfectionistisch) maar weet niet of dat met ADHD te maken heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:27

Menino schreef:
ik ben wel een controle-freak (/ extreem perfectionistisch) maar weet niet of dat met ADHD te maken heeft.

Daarom vroeg ik het inderdaad. Ik heb het namelijk ook heel erg. Maar het is natuurlijk het tegenovergestelde van wat men zou verwachten van een ADHDer :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:29

TinekeHorses schreef:
lifaya schreef:

Hoe bedoel je dat precies? :=

In de zin van dat je altijd exact een planning moet hebben en dat als je door omstandigheden die planningen moet wijzigen, je bijvoorbeeld in de stress schiet ofzo. Of gewoon altijd de touwtjes in handen wil hebben etc. Juist doordat ik altijd zo'n vreselijke chaoot ben, schiet ik in de stress als iets niet verloopt volgens planning en heb daar écht moeite mee :=

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:06

JA! :=

Ik heb dat echt heel erg..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:03

Het is al zo lastig om controle te houden en als dingen dan ook ineens veranderen, is het helemaal chaos.

Ik kan er nu wel beter mee omgaan en heb geleerd wat meer los te laten, maar als ik moe ben of druk bezig, dan kan ik er nog steeds zwaar geïrriteerd door raken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:30

Zoals LBL kan ik er inmiddels wat beter mee omgaan vooral omdat mij schoonfamilie heel erg van de laatste moment planning is.
Maar inderdaad als ik even niet lekker in mijn vel zit of moe ben kan ik het slecht hebben.
Het liefst weet ik 's ochtends al de globale planning van de rest van de dag, maar als ik nu iets van te voren weet dat er iets gaart veranderen kan ik daar nu redelijk mee om gaan.
Heb ik al het eten al in huis en mijn vriend zegt om 5 uur ineens kom we gaan bij mijn ouders eten, zit ik volledig in de stress.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:49

Lady_M schreef:
Ik heb weer medicijnen! *\o/* Vorige week ging ik naar de apotheek, op en neer vanuit de stad waar ik op kamers zit naar het dorp waar mijn ouders wonen, want -natuurlijk precies in de tentamenweek- ik had helemaal niets meer! Kom ik daar 'ja sorry, maar de voorraad is op...' :Y) Een week zonder moeten doen, dat was niet leuk...

Zijn er hier nog mensen die van zorgverzekering wisselen naar eentje waar Concerta wel wordt vergoed?

ik ga naar avero achmea met aanvullend pakket : royaal, die vergoed oa concerta etc ...en ook handig met de fysiovergoeding
ik doe het via impulsdigitaal.nl collectief

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:53

Ik heb het bijvoorbeeld ook heel erg met de vaatmachine inruimen :') Ik met het namelijk ook weer uitruimen. Ik heb een hele structuur zodat het ook makkelijk uitruimen is, en mijn ouders pleuren het er maar in. Ik word daar echt enorm gefrustreerd van. Stond vannacht rond 01:00 nog al het bestek goed te leggen want ze hadden er een paasei van gemaakt :+ Ik kan dat echt niet laten gaan :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:57

Livetime, kan je mij vertellen waar je dat hebt laten doen? Die ECG?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:40

lifaya schreef:

Tot voor kort enorm ja! Alles in de hand willen houden. Maar dat heeft bij mij niet met ADD te maken, maar met opvoeding.

Veseosunce schreef:
Livetime, kan je mij vertellen waar je dat hebt laten doen? Die ECG?

Ik stuur je even een PB

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:36

lifaya schreef:
In de zin van dat je altijd exact een planning moet hebben en dat als je door omstandigheden die planningen moet wijzigen, je bijvoorbeeld in de stress schiet ofzo. Of gewoon altijd de touwtjes in handen wil hebben etc. Juist doordat ik altijd zo'n vreselijke chaoot ben, schiet ik in de stress als iets niet verloopt volgens planning en heb daar écht moeite mee :=

Ja dat heb ik wel. :j
Ik kan er heel slecht tegen als er geen of nauwelijks een plan is. Of als de planning niet gaat zoals ik gepland had.
Ik wil graag de controle over alles. Achterop bij iemand op de fiets vind ik ook verschrikkelijk.
In groepen werken ben ik ook vreselijk slecht. Uiteindelijk ben ik degene die alles loop te doen. Ik wil gewoon graag zelf alles onder controle hebben. :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:39

LiVetime schreef:
lifaya schreef:

Tot voor kort enorm ja! Alles in de hand willen houden. Maar dat heeft bij mij niet met ADD te maken, maar met opvoeding.

[..]

Dat heeft wel degelijk met ADD te maken. :j

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:06

Ik kan juist niet tegen plannen... Word daar heel gestressed van :=

Bijwerkingen vd ritalin had ik alleen in het begin (duizelig, ontzettende hoofdpijn, hartkloppingen etc)
Nu amper last.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:54

lifaya schreef:
Stond vannacht rond 01:00 nog al het bestek goed te leggen want ze hadden er een paasei van gemaakt :+ Ik kan dat echt niet laten gaan :')

wij hebben sinds we in dit huis zitten ook een vaatwasser met een bestekla.... ik herken je probleem :+
vent zet de vaat gewoon op het aanrecht
"ja , want als ik het er in zet, sta jij het toch weer opnieuw in te delen " :p

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:56

melaniepk schreef:
Ik kan juist niet tegen plannen... Word daar heel gestressed van :=

Ik ook :=
Ik heb wel (veel) behoefte aan structuur, planning enzo, maar word er ook kriegel van!
Projecten enzo waarin ik afhankelijk van anderen probeer ik wel te organiseren, maar niet dwangmatig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:17

houden jullie trouwens van films? Veel van minn (AD(H)D) vrienden houden echt van films enzo.

Maar persoonlijk kom ik heel vaak niet verder dan de helft := Dan haak ik af... Hoewel ik het nu in de vakantie wel lekker vindt. Maar dan ben ik halverwege de film en dan ga ik ipv verder kijken allemaal weetjes over de acteurs opzoeken, of recensies lezen of wat dan ook.... En pas daarna ga ik verder kijken :') . Tot dusver niemand tegen gekomen met de zelfde film-kijk gewoontes :')... Maar 't illustreert redelijk mijn concentratie-issues denk ik zo :') .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:30

Film kijken gaat in de bioscoop prima, maar thuis inderdaad even op de tablet kijken of die ene acteur nou wel of niet in die ene film zit, dan kijk ik nog met een half oog.
Als ik een film echt heel interessant vind kan ik wel blijven kijken zonder afdwalen.