Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sammy_xxs schreef:Wow nutter wat diepzinnig ( positief bedoeld ) als ik dat zo lees klinkt het alsof ik onbewust soort van goed bezig ben. Dat mijn overlevingsmechanisme het nu overneemt. Ik hoop ook dat het zo is, want het klinkt heel mooi zo. Het voelt alleen totaal niet zo, ik voel me nu erg verward en zit nogal in de knoop met mezelf.
Maar dieper als dit kan ik niet gaan, dus het kan alleen nog beter gaan. Bedankt voor je berichtje ik vind het erg wijze woorden.
_Jorine schreef:Ik probeer ook wel te doen zoals Jolien zegt, iets er gewoon te laten zijn. Alleen door mijn borderline is het vaak zo dat ik me niet ff poedersuiker voel, maar meteen suïcidaal en knetterdepressief ben. Dan ben ik alleen maar bezig met mezelf te weerhouden van destructieve dingen doen.
Het is ook wel zo dat ik triggers opzoek, omdat mijn depressieve periodes ook wel veilig voelden. Het wás natuurlijk niet veilig voor mezelf door mijn eigen gedrag, maar het voelde veilig qua gevoel, ik kende het, wist hoe het voelde en een beetje hoe ik er mee om moest gaan. Ik weet dat het heel gek klinkt. De afgelopen tijd ging het wat beter en merk ik dat ik moeite heb met het 'normale leven', omdat ik nooit heb geleerd hoe je je moet gedragen als het goed gaat. Er worden volwassen dingen van me verwacht terwijl ik dat helemaal niet kan. Ik heb de afgelopen jaren zo op de automatische piloot geleefd en tegelijkertijd zo stíl gestaan in mijn ontwikkeling.. Lastig, ik snap het ook niet helemaal.