Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:02

Ik ben pas les 3 net achter de rug. :')

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:07

Oh wat is er weer veel geschreven zeg. Zo even uitgebreid lezen.
Straks weer naar de loopgroep. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. De meeste hebben een hoger looptempo, dat vind ik wel lastig, loop dus elke keer achteraan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:23

ik zag dat jullie het over de Lidl hadden met klediung?
ben vanmiddga bij scapino geweest en heb een 3kwart broek en een shirtje voor nog geen 30 euro gehaald,daar hebben ze ook leuk spul :j

ik moest via hardloopschema vanmiddag voor het eerst 3 minuten achter elkaar,ik denk dat haal ik nooit joh!
maar toch maar wel mooi gedaan *\o/*
nu 2 dagen rust end an mag ik zaterdag weer lopen,word wel steeds pittiger daar ,maar het gaat wel heel goed,heb nog steeds nergens last van :D
kom ook steeds dezelfde mensne nu tegen en iedereen groet ook heel leuk,leuke buurt om hier te lopen :j

hoe zat dat met spieren kweken?
ben nu 4 weken aan het lopen en ik ben 2 kilo aangekomen _O-
haha terwijl ik dus echt verwacht had dat er minstens 1 kilo af zou zijn

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:42

Weet je wat ik me afvraag, hoeveel mensen die met STR of welk programma dan ook beginnen maken het ook daadwerkelijk af? Hier komen vaak mensen vertellen dat ze gaan lopen, maar na een paar keer hoor je niks meer van ze...

Ik heb mezelf vandaag een hardloopverbod gegeven, ik sla wel erg door momenteel, ik loop erg veel. Vorige week 6x en voor deze week stond de teller ook alweer op 3x. Overdrijven is ook een vak...

Van hardlopen val je niet zo veel af Ellepel.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:06

Oh jij bent wel heel fanatiek Karin!! ( ik ken mezelf ik moet ook remmen hoor!! )

Ik hoorde dat je echt om de dag moet lopen, puur voor je spieren.

Iig ik heb vandaag les 3 gelopen, ging lekker!! Kreeg alleen pijn in mijn keel in het begin dus ik vermoed dat ik verkeerd of te snel adem...

Mijn resultaat van vandaag:

Distance 3.33 km

Duration 0:24:55 h : m : s

Avg. Pace 7:30 min/km

Avg. Speed 8.01 km/h

Burned 156 calories

Climb 21 m

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:09

Weer zo'n hoge gemiddelde snelheid!! Knap hoor!!

Pijn in je keel? Of echt benauwd ook op je longen?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:16

nee niet benauwd, pijn in de keel. Heb ik ook als het bv heel koud is, of als je heel hard fietst. Weet niet of dat bij iedereen is hoor :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:40

Ik heb niet echt pijn in mijn keel maar ik krijg een vieze metalige smaak :/. Daarom zorg ik ook altijd voor een kauwgompje :) .

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:48

Wienna schreef:
Oh jij bent wel heel fanatiek Karin!! ( ik ken mezelf ik moet ook remmen hoor!! )

Ik hoorde dat je echt om de dag moet lopen, puur voor je spieren.

Iig ik heb vandaag les 3 gelopen, ging lekker!! Kreeg alleen pijn in mijn keel in het begin dus ik vermoed dat ik verkeerd of te snel adem...

Mijn resultaat van vandaag:

Distance 3.33 km
Duration 0:24:55 h : m : s
Avg. Pace 7:30 min/km
Avg. Speed 8.01 km/h
Burned 156 calories
Climb 21 m

Goed bezig *\o/*

Ik heb net les 2 gelopen, heb er nog een 3 en 4 minuten blokje (dus 1(1) 2(1) 2(2) 3(2) 3(2) 4) aan vast geplakt, want ik had nog veel te veel energie over. Nu alweer zin in overmorgen, lekker weer rennen!
Wat doen jullie trouwens op de rustdagen? Ik ben, na heel de zomer intensief bezig te zijn geweest, echt enorm onrustig als ik niet kan sporten. Zou het liefst elke dag rennen maar dat is volgens Evy (en runnersworld) een big no. Moet echt veel discipline opbrengen om daar naar te luisteren haha.

KarinvdM schreef:
Weet je wat ik me afvraag, hoeveel mensen die met STR of welk programma dan ook beginnen maken het ook daadwerkelijk af? Hier komen vaak mensen vertellen dat ze gaan lopen, maar na een paar keer hoor je niks meer van ze...

Ik heb mezelf vandaag een hardloopverbod gegeven, ik sla wel erg door momenteel, ik loop erg veel. Vorige week 6x en voor deze week stond de teller ook alweer op 3x. Overdrijven is ook een vak...

Ik val juist wel af met hardlopen? Misschien ook omdat ik heel erg bewust aan het eten ben (geen big mac menu pakken omdat ik anders het idee heb dat ik voor niks loop) in combinatie met de cardio.

ellepel schreef:
ik moest via hardloopschema vanmiddag voor het eerst 3 minuten achter elkaar,ik denk dat haal ik nooit joh!
nu 2 dagen rust end an mag ik zaterdag weer lopen,word wel steeds pittiger daar ,maar het gaat wel heel goed,heb nog steeds nergens last van :D
kom ook steeds dezelfde mensne nu tegen en iedereen groet ook heel leuk,leuke buurt om hier te lopen :j

Jeeeuuujjjjj ook jij, goed bezig *\o/* Op naar de volgende les :D

Itrichta schreef:
Oh wat is er weer veel geschreven zeg. Zo even uitgebreid lezen.
Straks weer naar de loopgroep. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. De meeste hebben een hoger looptempo, dat vind ik wel lastig, loop dus elke keer achteraan.

Oh dat lijkt me enorm frustrerend. Ga je dan niet boven je tempo lopen? Ik ben zo iemand die altijd de beste wil zijn waardoor ik boven mn tempo ga lopen en na 2 minuten uitgeschakeld ben :')

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:54

Hardlopen ging goed! Was wel zwaar, phoe heb echt geen conditie meer!
Zonet nog buikspier oefeningen gedaan :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:55

Wienna schreef:
nee niet benauwd, pijn in de keel. Heb ik ook als het bv heel koud is, of als je heel hard fietst. Weet niet of dat bij iedereen is hoor :+

Nee, ik weet precies wat je bedoelt! Ik denk inderdaad dat een kauwgompje wel kan helpen, met name omdat je dan wat meer slijm blijft aanmaken.
En verder goed blijven doorademen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:00

ellepel schreef:
ik zag dat jullie het over de Lidl hadden met klediung?
ben vanmiddga bij scapino geweest en heb een 3kwart broek en een shirtje voor nog geen 30 euro gehaald,daar hebben ze ook leuk spul :j

(...)

Haha ik ook! Gister zou ik al, maar dat werd hem toch niet. Ik dacht ook dat haal ik nooit, maar het ging best makkelijk. Zeker veel makkelijker dan gedacht! *\o/*

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:05

Itrichta oef loopt dat wel lekker dan als iedereen sneller gaat? Als ik al samen loop met iemand moet het wel ongeveer gelijk niveau zijn.
Ellepel wil je echt afvallen kun je het best je cardio combineren met krachttraining (en een gezond eetpatroon uiteraard)
KarinvdM oef dat wel heel fanatiek inderdaad, kan geen kwaad zolang je lichaam het aankan maar af en toe een rustdag is nooit verkeerd.
Wienna goed bezig! Je loopt inderdaad lekker door zeg, netjes hoor! Kauwgompje voor de extra speeksel kon wel eens helpen met pijn in de keel.

Ik ben vandaag weer naar de sportschool geweest, 15min gefietst, 15 min hardgelopen (10km/h) daarna 2x rondje krachtapparaten in series van 20 en
daarna nog even 2000m geroeid. Morgen naar de fysio voor mijn schenen maar het hardlopen op een band is echt veel minder belastend als op straat
dus dat gaat wel goed. Ik loop liever buiten maar als dat niet gaat dan loop ik liever op de band dan helemaal niet :).
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 05-09-12 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:08

Goed bezig allemaal !!!

Ik kreeg de laatste halve km flinke steken onder mijn linker borst, ben toen langzamer gaan lopen.
Maar nu heb ik er dus nog steeds last van? Iedere keer als ik diep in adem krijg ik enorme steken, en ook met bukken...help?!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:08

As ik veel loop val ik ook wel wat af Maartje, maar in de opbouwfase loop je nog niet zo veel.
Als je serieus graag gewicht kwijt wilt moet je ook aan krachttraining gaan doen en inderdaad ook op je eten letten. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:12

KarinvdM schreef:

Hier iemand die bij les 16 was en toen een blessure kreeg...
Nu na 2 maand échte hardloopschoenen voor mn verjaardag gekregen en vanochtend dus weer begonnen bij les 1...

Dus niet iedereen haakt af hoor :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:14

Ik denk dat het afhaken ook afhangt van hoe leuk je het eigenlijk vind. Als je puur gaat lopen omdat je bijvoorbeeld je conditie wilt verbeteren heb je veel meer wilskracht nodig dan wanneer je het daarnaast ook nog leuk vind.

Wat ik me verder afvraag. Als je actief sport, ben je dan minder snel moe in het dagelijks leven? Ik kon vorig jaar soms gewoon in slaap vallen op school terwijl ik gewoon normaal geslapen had die nacht.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:21

Dat idee heb ik wel mintdrop! Ik heb nu echt veel meer energie!

Karin, ligt denk ik ook wel een beetje aan wat je motivaties zijn om te gaan hardlopen en uiteraard hoeveel doorzettingsvermogen je hebt! Ik merk aan mezelf dat het een verslaving begint te worden en mezelf moet remmen. Wilde vandaag ook weer gaan, maar heb nogal last van mijn voet en zit niet te wachten om een blessure te lopen. Mag op zijn vroegst pas morgen weer en vrijdag heb ik een sportevenement waarbij hardlopen ook een onderdeel is. Heb er zin in! *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:29

2 jaar geleden ben ik vlak voor het voltooien van het programma van evy afgehaakt. Dit keer ga ik het echt volmaken! En daarna ook door, vind het gewoon heerlijk.

Verder ben ik aan het stuiteren! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Heb mijn eerste 5km geregistreerd! Dit in 40m13s. Heb heerlijk gelopen vandaag! Kon mijn tempo goed rustig houden en het was zeer aangenaam buiten! Ook mijn hartslag was dit keer netjes ten opzichte van vorige trainingen!

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:52

Het was vanavond heerlijk, maar ook pittig.

Ik blijf echt mijn eigen tempo lopen, haal op een gegeven moment wel weer wat mensen in die dan aan het wandelen zijn.
Vandaag eerst ingelopen en wat loopoefeningen gedaan. Daarna bij een fietstunnel moesten we samen lopen, Je moest de voorste nadoen, tijdens het lopen. Was erg leuk om te doen. Daarna een duurloop van 2200 honderd meter. Na 1200 meter even gewandeld en toen weer een kilometer. Heb beide stukken volgehouden. Ben zo trots op mezelf. Ik liep dus weer achteraan. Maar volgends de trainster liep ik toch 8.7 km per uur. Het geeft echt een voldaan gevoel en het is erg gezellig met zo'n groep. Zondag weer met Evy op pad voor les 20.

Hier val ik jammer genoeg ook niet af van het lopen en dat afvallen is wel heel hard nodig.
Merk wel dat als ik de na het hardlopen ga paardrijden mijn leren laarzen erg strak zitten om de kuiten. Hebben er daar meer last van.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:05

Ik zie nu trouwens dat ik volgende week over de 100km heen ga, dit verwacht ik les 27 te doen. Dan ik heb van les 2 t/m 27 dus 100km afgelegd.....dus eigenlijk in iets meer dan 8 weken.....WOW! :D!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:14

Ik heb niet hardgelopen en paardgereden tegelijk, maar ik kan het me voorstellen. Alles wat warm wordt, zet uit, Itrichta ;)

Ik val er wel van af (mede ook omdat ik vier weken flink vakantie heb gevierd) en word er absoluut strakker van!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:16

@ Muntdrop, ik krijg absoluut meer energie als ik meer beweeg/sport. :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:00

Ik meek ook dat ik fitter ben! Laatste op een dance feest niet 1 dip gehad zelfs en mijn benen zijn minder snel moe! Vanavond nog 35 min op de crosstrainer gestaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:30

KarinvdM schreef:
l.

Ik hoop het af te maken, maar als ik de motivatie niet meer kan vinden ga ik bij een loopgroep. Dat is net iets 'dwingender', maar daarvoor moet ik eerst 5 km kunnen lopen want anders kom ik in de beginnersgroep die mijn schoonvader traint en ik wil familie en sporten even gescheiden houden hihi.
Hardlopen doe ik ook niet met het idee om af te vallen, want dat is niet nodig. Wel voor conditie (mijn hartslag in rust wil ik verlagen) en voor STR liep ik ook al een tijdje gewoon voor de lol. Om die reden heb ik ook pas later echte hardloopkleding gekocht; eerst 6 week lopen en pas dan kopen, anders is het zonde immers. Maar goed, ik loop nog steeds en ga nu de garderobe nog meer uitbreiden :D

Mocht ik een baan vinden binnen een korte tijd, dan moet ik toch even goed kijken hoe ik de vrije tijd in kan delen want tè is nooit goed natuurlijk. Maar goed voorlopig heb ik alle tijd :')

Ik ben niet geslaagd voor kleding, de scapino broeken vond ik te flutterig aanvoelen en ik krijg snel jeuk op de benen dan. Ik heb liever een iets stevigere stof. De Hema bij ons had helaas geen sportkleding, dus kijk even bij een andere vestiging.

Even vraag voor iedereen; doen jullie ook voor, tijdens of na het lopen oefeningen? En welke? :)