[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:33

Hahahahah
maar ik weet jouw redenen Ayas! :) En daar heb ik groot respect voor! :)

Ik heb de gyn gebeld, ik moet 20 december om 10.30 voor controle!
In mn upsie want vriendlief kan geen vrij krijgen.. Maar krijg dezelfde gyn, dus dat komt helemaal goed! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:36

Ah okee, die echo is fluitje van een cent verder hoor, maar fijn gevoel als je zeker weet dat t goed zit. :)

Tsja, ik ben voor de vrijheid van keuze. Sterilliseren is best wel heftig, maar jarenlang aan de hormonen is dat ook vind ik. Mijn keuze staat vast en die van mn vriend ook, wij zijn gelukkig met elkaar en onze dieren, willen graag trouwen, samen een groter huis kopen, reizen en genieten van de mooie dingen in het leven. We hebben verder niks met kinderen, zijn meer dierenmensen dus ik verwacht dat we over een paar jaar in een soort dierentuin leven :D :D

Ayasha: één van de eerste dingen die mijn schoonmoeder tegen mij zei nadat ik dr ontmoet had was 'ja eh.. ik wil wel snel oma worden hoor!' toen stikte ik ook bijna in mn thee. Ik kende m'n vriend toen nog maar net maar nu moest ik het onderwerp wel aan gaan snijden. Kinderen zijn echt de dealbreaker voor mij, dus ik moest wel weten hoe hij erover dacht. Toen hij aangaf dat hij er eigenlijk niets mee had en zich het grootste deel van de tijd er eigenlijk alleen maar aan ergert was ik zo vreselijk opgelucht :))
Als hij zou zeggen dat hij écht alleen maar gelukkig wordt als hij op een dag vader kan zijn dan is het verschrikkelijk jammer, maar dan scheiden onze wegen. Ben dus heeeel gelukkig dat we op één lijn liggen en de rest komen we dan ook wel uit :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:37

Komt wel goed, maar ik durf nooit echt alleen als mensen aan mn lijf komen.. heeft met verleden te maken..
Maargoed, het komt goed :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:40

Ik begrijp dat wel :j
Vind het nog steeds stoer van je dat je ondanks je angst wel die spiraal hebt durven zetten! Gelukkig kun je weer bij dezelfde gyn terecht, daar had je wel een fijn gevoel bij toch? Hij kent ook je verhaal dus komt zeker goed :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:42

Hier nog een met een aversie tegen kinderen.. Maar ik zou geen steralisatie willen.
Nu vind ik kinderen verschrikkelijk, maar ik heb geen idee hoe ik tegen kinderen aan kijk als ik 30 ben en getrouwd ben met de liefde van mn leven.

Anyway, baarmoedermond kan ik echt niet voelen :p
Maar bij jullie zijn de touwtjes dus korter?
Hmm. Ik heb er nu geen last van en heb geen vriend. Dus wacht het nog lekker even af. Misschien krullen ze vanzelf wel omhoog oid. Als ze zo lang blijven dan ga ik over een maandje ofzo wel naar mn huisarts.
Heb geen idee of t vanaf het begin al zo was, heb nu pas voor t eerst gevoeld :p
(Eerste 2 dagen was t ook nog erg gevoelig daar allemaal en daarna was ik t een beetje vergeten, tot ik net ineens dacht 'ohja!! Tijd voor een touwtjes check' )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:43

Ik wacht omdat het niet mag van de dokters en dat ik nooit weet of ik idd ooit een kinderwens zal hebben. Kans acht ik heel klein tot onbestaand, maar je weet nooit. Moest ik onvruchtbaar zijn hoef ik niet te twijfelen of denken: zou ik ooit een kind willen? Nee, dan is het gewoon klaar: ik kan geen kinderen krijgen, punt. Dit is nogal rationeel, dat weet ik.
En om eerlijk te zijn, je moet toch iets met kinderen hebben om er ook te willen hebben? Bedoel, het is toch niet logisch als je kinderen echt super vervelend vind en er absoluut niet voor wil zorgen, dat je dan kinderen wil nemen? Of zie ik dat verkeerd?

Ayasha, dan zitten we met hetzelfde idee idd. Ja ik denk dat ik ooit maar eens zo'n koper spiraal zal nemen, maar vind dingen in men lichaam gewoon eng. Maarja, alles voor de liefde zeker? :P

mars, die nuvaring ken ik, maar hier alleen maar negatieve reacties eigenlijk :s

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:43

Ahhw wat een lief compliment Mars!! :o
Ik vond het echt heel moeilijk om die keus te maken.
Want de angst was niet voor die spiraal,maar voor een persoon die aan m'n lijf zit.. En toen kreeg ik notabene ook nog eens een man! :\ Maar mijn vriend kon gelukkig vrij krijgen.
Maar het was zo'n lieve gyn, hij snapte de angst en deed alles op het gemakje. En erg fijn dat er een vrouwelijke assistente bij was! :j

En nu weer bij dezelfde, dus dat komt dik in orde! :j
Is ook weer een stukje leermoment he.. vertrouwen.. groeien daar in. :)
Kan er wel steeds voor blijven weglopen.. Maar dat werkt niet.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 15-11-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:44

Komt goed JG! Je hebt 'm al dapper laten zetten! Dit kan je ook aan! :)

Mars; Ik heb geen echte schoonmoeder. Tenminste, ik heb ze wel maar heb haar nog nooit gezien. Terwijl vriendje en ik verloofd zijn en volgend jaar trouwen. :+ Zijn vader heb ik ook pas ontmoet na de verloving. _O-

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:46

Jg: ik vind t ook stoer van je! Toch weer iets wat je overwonnen hebt! En nu zelfs zonder vriend naar een mannelijke gyn, jeeaah girlpower! Haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:47

phoe, zie het mij toch niet direct doen. Deed het niet veel pijn toen je hem liet zetten (klinkt heel erg penny achtig of zo iets :P )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:48

Zwitsal schreef:
Jg: ik vind t ook stoer van je! Toch weer iets wat je overwonnen hebt! En nu zelfs zonder vriend naar een mannelijke gyn, jeeaah girlpower! Haha

Hahaha Girlpower idd!!
Jij vond de spiraal ook best spannend he?

Nou, ik ga een broodje eten en even knolhupsen! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:02

Aria_zz schreef:
phoe, zie het mij toch niet direct doen. Deed het niet veel pijn toen je hem liet zetten (klinkt heel erg penny achtig of zo iets :P )

Plaatsen van de spiraal vond ik heel erg meevallen hoor :)
Even een paar seconden op je tanden bijten en dan is het ook gebeurd. Bedenk wel dat je menstruatie door een koperspiraal wel iets zwaarder kan worden. Dat is een vrij bekende bijwerking.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:06

ja heb ik ook net gelezen. Kan voor mij wel een min zijn, aangezien ik voor de pleister regelmatig zwaar ziek en overgevend thuis bleef :s

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:15

Ja ik vond t ook doodeng :p
Maar ik was meer bang voor de pijn enz, dat er mensen aan me zitten ben ik inmiddels door de ziekenhuisbezoekjes vorig jaar wel gewend.

Zetten vond ik ook meevallen.
Maar vooral omdat t zo kort duurt. Pijn was wel naar/heftig vond ik dus als de pijnmomenten langer hadden geduurd had ik t wel zwaar gekregen denk ik.
Maar naderhand valt het me ook nog alles mee. Wel bijna constant buikpijn (gisteren dacht ik dat t minder werd maar heb er nu weer meer last van) maar ik heb sowieso vaak buikpijn/opgezette buik/spastische darmen dus dat valt me eigenlijk niet zo op.
Had het iig veel erger verwacht, ook met bloeden.. Maar zoals ik al eerder zei: ik reken en maar op dat ik er zo niet mee weg kom en dat er nog vanalles gaat komen.

Ik ben trouwens 24 nu en ook geen kinderen (dus zoals de gyn t mooi omschreef 'nog een klein baarmoedertje' ).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:20

Net een hele zooi gelezen, en ik was er al zeker van maar nu helemaal..
Geen hormonentroep in mijn lijf.
Ben al bij de HA geweest om de optie steriliseren te bespreken maar de gyn daar wil er niet aan meewerken. ( _-:( )

Reageer giga overgevoelig op o.a. medicatie en zelfs bijwerkingen die nog nooit gemeld waren krijg ik gerust.
Daarnaast heb ik genoeg medicijnen ed geslikt om te weten dat ik ook op hormonen gegarandeert ga reageren.
En aangezien ik nog niet heel lang goed op de rit ben, in mijn lijf geen rommel!
Wel wilde de gyn bij hoge uitzondering een spiraaltje plaatsen onder narcose, gaan we mooi niet doen.
Bij mijn moeder hebben ze hem na 6 maanden ziek zijn eruit moeten halen, vraag me even niet precies hoe het zat.

Omdat het door een aandoening voor mij geen optie is om aan kinderen te beginnen wil ik me laten steriliseren.
(En ik weet dit eigenlijk al sinds ik een jaar of 13/14 ben trouwens, en zo denk ik nog steeds.)
Maar nu is het de vraag waar ik een arts vind die daar bereid toe is op mijn leeftijd. :+
Het risico op een gehandicapt kind is bij mij zeer groot, dus ik hoop dat er iemand is die dat wil doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:44

Je gebruikt nu dus geen anticonceptie?
Misschien kan je toch een spiraal overwegen..? Al die horrorverhalen moet je niet naar kijken..
Grotere kans is dat het goed gaat. En dan ben jij er zeker van dat je niet zwanger word.

Ik denk namelijk niet dat er een gyn is die hiermee in zee gaat op jongere leeftijd?(weet niet hoe oud je ben? )
Heb je een vriend? Wil die kinderen? Eventueel dat hij een ingreep doet?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:51

Nee helemaal niet, en ga ik ook absoluut niet doen in de vorm van hormonen/spiraaltjes enz.
Ik heb een vriend, die wil ook geen kinderen en daarnaast, stel dat deze relatie stopt verandert mijn keuze niet.
Voor hem vind ik het een no-go, hij hoeft ze absoluut niet maar de kans dat als wij het samen niet redden een ander het wel wil is aanwezig.

Ik heb nog heel jong, 20.
Maar ik weet gewoon, dat als er ooit een kind komt dat de kans zeer groot is op een handicap.
En zelfs al houd ik het ga ik het mezelf nooit vergeven als ik daar mijn hele leven naar moet kijken en voor moet zorgen.
Het had voorkomen kunnen worden.
Ik hoop dus dat ik er op den duur een kan vinden die dit wel wil doen voor me.

Ik vertik het gewoon om hormonen en andere troep te gebruiken omdat de maatschappij het niet accepteert dat ik gesteriliseerd wil worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:54

Zijn er nog andere tijdelijke oplossingen voor jou?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:15

Eigenlijk niet.
Prikpil wil ik pertinent niet want dat is niet terug te draaien.
Daarnaast, knappe arts die die prikpil erin krijgt.
Hormonen in mijn lijf wil ik gewoon niet, ik ben hypergevoelig en nét op de rit.

Het ergens buiten nederland laten doen vind ik ook geen punt, als het maar een goed adres is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:28

Hoe bescherm jij jezelf nu dan tegen zwangerschap?
Condooms?

Zitten in de nuvaring ook hormonen?
Koperspiraaltje overwogen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:30

Is nog niet aan de orde, ik had niet verwacht iemand te vinden.
Maar ik vind condooms alleen gewoon te mager, klaar.

Spiraaltje wil ik echt niet, naast dat ik gewoon geen vreemde voorwerpen in mijn lijf wil moet dat onder narcose.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:35

Ik vind dat je best aangevallen overkomt? Ligt dit aan mij? Vooral het woord ''Klaar.'' erachter.. Zo van 'dit vind ik, punt uit.'
Je komt over alsof je me iets duidelijk wil maken..Maar ik probeer alleen maar mee te denken he.. :)
Misschien lees ik het verkeerd vandaar dus even mijn bovenstaande vraag.

Nogmaals : Koperspiraaltje?
Is dit iets voor jou?
Begreep dat hier geen hormonen inzitten.
Of wil je in het algemeen helemaal geen spiraal in je lijf?

Want vraag me af hoe je dit gaat doen op 't moment dat je een partner hebt.
Is nu niet aan de orde zeg je. Maar wel iets om werk van te maken, als dit wel aan de orde komt, dat er oplossingen zijn.
Want idd... Condooms alleen vind ik ook niet genoeg.
Ik denk dan toch dat je ergens een weg zult moeten inslaan zolang ze je niet willen sterreliseren.
En zou dit idd zeker niet in het buitenland laten doen... heb ik het zelf ook niet zo mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:42

Omdat er ook echt geen andere optie open staat wat mij betreft.
Voel me verder niet aangevallen, maar een andere optie is er voor mij niet.
Als je weet wat ik allemaal achter de rug heb, en hoe mijn lijf overal op reageert.. Nee.
Ik wil geen lichaamsvreemde rommel in mijn lijf, zeker niet omdat het geen doel heeft..
Daarbij ben ik van mening dat men het heel normaal vind hormonen te gebruiken, maar er ook risico's aan zitten.

Buitenland bedoel ik overigens ook geen turkije mee ofzo, maar stel dat duitsland/be een goede kliniek heeft..
Ik ken iemand die voor een aandoening in Belgie behandeld wordt, omdat het daar veel sneller en beter kan, en meer kennis is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:43

Eens met JG, als je condooms alleen niet voldoende vind (wat ik me voor kan stellen) dan zal je toch iets moeten. En als je ab-so-luut geen hormonen in je lijf wilt is een koperspiraal je enige optie, want sterillisatie ga je niet voor elkaar krijgen op deze leeftijd. En ik betwijfel of dat in BE/Du anders zal zijn.
Of je probeert een methode met een lage dosering hormonen, zoals bvb de Nuvaring.

Het is kiezen of delen....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:59

moonfish13 schreef:
Ik wil geen lichaamsvreemde rommel in mijn lijf, zeker niet omdat het geen doel heeft...

Het heeft zeker wél een doel.
Er voor te zorgen dat jij niet zwanger word! :)

Het is idd kiezen of delen..
En anders gewoon geen seks, ben je ook safe :)