Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:28

Vandaag de eerste dag dat ik mijn bekken Op voel spelen. Sinds een paar dagen al last van mijn onderrug. Ik hoop dat het niet te erg wordt, want ons ukkie van 14 maanden en 9,5kg moet nog veel gedragen worden.

Ik houd gelukkig (nog) geen vocht vast. Maar dat kwam de vorige keer ook pas op het einde.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:32

weer ff een lekker vraagje hoor haha. ik denk dat mn baarmoeder opgezet is, ben wat gevoelig met vrijen op de lengte zeg maar (ow god, wat een onderwerp weer...) herkennen jullie dit? is niet erg prettig... :o

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:28

nou ik herken het wel hoor haha precies daarover heb ik geklaagd tegenover vriendlief aantal weken geleden

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:32

jeetje das ect niet tof! had het paar dagen geleden al en vandaag weer... nooit last van gehad en nu was het toch zeker vervelend...

pfff krijg nu wel veel kwaaltjes, zou het dan toch...?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:40

Bon dia Dames.

Ik ga even een poging doen om bij te lezen, mocht ik vergeten op sommige te reageren dan is dat niet expres maar omdat jullie zoveel hebben gebabbeld!

Twannie Wat een rot situatie, ik hoop heel hard dat er een goede en snelle oplossing komt. Co ouderschap klinkt zo leuk maar ik kan me voorstellen dat het voor een kind erg verwarrend is en moeilijk omdat in ieder huis toch andere regels zijn. En dan helemaal als vader zich niet aan belangrijke afspraken houd.

Suzzy Wat een heerlijke zoon heb jij! Heb jij misschien het recept voor zulke makkelijke bevallingen? Ik mag hopen dat de rest van de zwangeren en toekomstige zwangere er net zo nuchter uit komen als jij, respect hoor.

Fleur Nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar wat raar dat je lichaam je zo voor de gek hield met overtijd zijn.

Joanne Een trotse hondenmoeder maar ik neem aan dat jij net zoveel hebt moeten trainen als Vinnie dus beide Gefeliciteerd met het diploma. (mijn honden hebben een diploma eigenwijs zijn en ongehoorzaamheid!)
En last van je baarmoeder, niet fijn.
Ik herken het een beetje, toen ik zwanger was had ik vooral het gevoel van een aanwezige baarmoeder en ook vol.
Ik hoop voor je dat dit het begin is van nieuw geluk.
Ik heb nu vooral last van een branderig, trekkerig gevoel, geen idee of het ook iets betekend.

Rinske Een ontplofte Olifant, tja daar heb ik een heel ander beeld bij (olie wat uit de fant is gelopen). Maar vervelend dat je zoveel vocht vast houd.

Esplendido vervelend van je bekken en je onderrug. Ik hoop dat je er snel vanaf bent en anders de jongst toch maar naast je laten lopen, al zal dat wel heel lastig zijn.

Tja zwanger en paardrijden, ik zou erg graag willen dat ik dat vraagstuk zou hebben, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik een paard heb aangeraakt, laat staan erop heb gezeten.
Maar ik denk dat jullie zelf het beste weten wat wel en niet kan, en als het te zwaar wordt lichamelijk dan merk je het vast snel zat.

Ik vandaag lekker een regel en dingen die ik nog wilde doen dagje.
Met mijn ridgeback naar de DA geweest omdat die allemaal plekjes heeft, de grapjas gaat gemiddeld 5x per dag in het zwembad zitten en daar kan zijn huid dus niet zo goed tegen, dus die heeft nu een lounch verbod (niet dat het helpt maar ja).
Ben ook eindelijk de kunst galerie binnen gelopen waar ik al een halfjaar langs rij en steeds naar toe wilde, erg mooie oude foto gekocht van het landhuis Stroomzigt (is een ruïne) maandag ophalen in zijn nieuwe lijst.
Ook nog bij ons lokale kruidenvrouwtje geweest, mocht ik straks weer ongi worden dan heb ik een heel programma om mijn vrouwelijke delen te reinigen.
Oh en gisteren dus een nieuwe schoonmaakster gevonden, ze is LEUK!!!! Komt van Jamaica (heeft ook echt het accent) en kan niet wachten om hier aan de bak te gaan in dit zooitje.
En mijn gas is aangekomen!!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:46

allemaal goed nieuws dus zahlina!
maar idd, ik heb ook in de kou en regen mee moeten trainen hoor haha. ik begin eerlijk gezegd nu wel een beetje de zenuwen te krijgen hoor... ene moment denk ik dit is ongi pijn, terwijl ik in principe maandag pas moet en er nooit zover van te voren last van heb, andere kant denk ik zou het, zou het!!?? maar ik wil me niet gek maken, maar kan het niet helpen!!!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:31

Even kort voordat ik naar mijn werk ga haha.

Nou de deur van de praktijk hadden ze maar open gelaten :D
Ben verder dan gedacht.
Dacht zelf gister 9w en 5d.
Was gister 10w en 2d.

Ben 22 januari uitgerekend. Zag een armpje bewegen echt lief. Bloeduitslagen waren goed.
Voor de 16e week krijg ik nog een echo.
Binnen nu en 2 weken moet ik weer bloed prikken ivm werken met kinderen en kinderziektes.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:37

Aah wat een heerlijk ventje zeg. Echt een knappe beeb.

Hoor hier gelijk de eierstokken weer rammelen.... Ik wil ook!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:32

aaah mooie foto's suzzy!!! gelukkig voel je jezelf ook al een stuk beter!

@ Joanne, dankjewel :D

@ Zahlina, jij woont op curacao? lijkt me best lekker :D heb jij al kids? of dus net gestopt met pil? omdat je wacht tot je ongi moet gaan worden?

ik heb vandaag mijn eisprong :D links
hahaha maar nog ff minimaal 2 maandjes wachten hihi

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:01

top dat de nieuwe schoonmaakster leuk is Zahlina! pfoeee geen eens paard aanraken voor lange tijd.. dat hou ik echt niet vol. 1 x eerder periode van 1,5 jaar gehad zonder paarden en ik had de ergste nachtmerries brrr..

Joanne, nog paar dagen volhouden! ik denk dat iedereen hier wel weet hoe jij je nu voelt :) ik tel met je mee hoor ;)

haagsemeid wat heerlijk! een bewegend armpje!

ik denk dat ik definitief bij de ik-gooi-alles-er-uitclub-in-de-ochtend club hoor, vanochtend weer niet te zuinig :p

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:05

Suzzy wat een heerlijk kereltje <3

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:11

Wat een heerlijk ventje Suzzy! Fijn dat je al wat meer zelf kon doen en hij goed heeft geslapen.

Twannie, wat een vervelende situatie zeg.

Zahlina, top dat je een schoonmaakster hebt gevonden.

Haagsemeid, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Ik mag 9 juli weer even kijken.

Gisteravond hebben ze eindelijk de logeerkamer leeggehaald en schoongemaakt. Dat wordt straks babykamer. Ik doe alleen nog maar mennen. Ik heb 3e pinksteren nog ringgereden en daarna niet meer te paard gezeten. Ook omdat ik momenteel zelf geen paarden heb. Mijn buik is op het moment wel lekker aan het groeien.
Laatst bijgewerkt door NaSan op 29-06-12 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:12

ow suzzy wat is ie mooi <3 <3

HM fijn een goede echo super! +:)+

zahlina in bezit van gas én een schoonmaakster :D

zo TGIF zeg! toe aan weekend!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 10:40

Wat een plaatje Suzzy! Geniet er maar lekker van!
Volgens mij heb ik 'last' van een van de eerste kwaaltjes van de zwangerschap : zulke pijnlijke tepels!
En dat is niet fijn als je een knijpgrage vriend heeft die het steeds vergeet dat je daar last van hebt:+
Gelukkig is de misselijkheid al een paar dagen weg :)
Laatst bijgewerkt door GoGoNut op 29-06-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:41

was je al snel misselijk gogonut?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:43

Suzzy wat een scheetje!!!! Ik hoop dat die van mij er na anderhalf uur ook al zo goed uitziet.... (ik was zelf nogal onooglijk...)
Haagse meid, gaaf he, als je dan zo'n armpje ziet gaan!!!
Zahlina, top! Gas en schoonmaakster!
Joanne, even volhouden nog, hoewel het allemaal wel bekend klinkt, maar ja, die rotsymptomen lijken zo op mekaar he!
NaSan, goed bezig! Wij gaan binnenkort ook aan de slag, alleen is de toekomstige beebkamer nu nog poesieparadijs, dus daar moet ik nog even iets op verzinnen...
Amenicora, fijn he. En jezelf maar voor blijven houden: het is voor een goed doel.... (bij mij wilde hond daarstraks ook weer helpen opruimen, hang je met z'n tweeen in die pot...das krapjes)
Suze, jep TGIF! Nu gaan officieel mijn vier weken vakantie in.....hopelijk mag ik er nog een beetje van gaan genieten.
Gogo nut die grap ken ik ja! Een keer goed hard terugkijpen ;-)

Komend weekend druk programma, organiseer samen met vrindinnetje een BBQ op stal, en bijna iederen komt (zo'n 25 man), dus wordt flink boodschappen doen en regelen... Zie er eigenlijk best een beetje tegenop. Hopelijk werkt het weer ook mee, en hoeven we niet de hele sjebeng indoor op te zetten..(hoewel we die mogelijkheid gelukkig wel hebben). Maar nu eerst, het dagelijkse ritueel van met de hond langs de weg sukkelen. Zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:48

owww fm (ik kort je even af hoor :+ ) wat heerlijk 4 weken vrij!!!

ik moet nog 3 weken, dan 2 weken vrij, 1 week werken en dan 3 weken vrij :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:52

Haha ik heb al een week of 4 erop zitten nu :P hoewel de reden daarvan ook niet prettig is...
Symptomen lijken idd allemaal op elkaar, weet het echt niet meer ondertussen... Ben blij dat ik wat tegen jullie kan zeuren, thuis schiet dat niet echt op met ook overhaaste conclusies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:53

door je oog joanne? :(:)
gaat t al wat beter?

en helaas moet je met al dit gedoe vooral telkens heel veel geduld hebben :P
ik heb daarvan nauwelijks iets meegekregen bij geboorte, dus dat wordt nog wat hier :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:08

Oog idd ja. Gaat beter nu, zie nog wel wazig maar lens zag er goed uit gelukkig dus moet wegtrekken. Maandag 9 juli heb ik weer controle en wordt m'n andere oog gelaserd. Bij de bedrijfsarts zeiden ze gelukkig dat ik dat af moet wachten en echt m'n tijd moet nemen. Was ergens een beetje bang dat ze me weer aan het werk zouden sturen...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:25

Wel fijn dat je die tijd krijgt Joanne, is toch belangrijk. Je moet toch hopelijk ook nog wel even met je ogen doen zeg maar. En voor de rest: lekker zeuren mag hier! Ik vond zelf ook die eerste periode het spannendst, je voelt van alles, is het wel is het niet, wachten wachten wachten. Man wat duurden die weken na ei lang... En inderdaad, als je dat bij niemand kwijt kan is dat best lastig soms.

Suze, dat wordt nog leuk voor jou dan, zonder geduld ;-)

Ja en dan zeggen ze dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar dat doe je toch, of je nou wil of niet.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:27

Klopt, ik riep dat ook heel hard maar ondertussen vin ik het rete spannend! Manlief vraagt elke dag of ik al wat weet haha ze weten er zo veel vanaf :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:38

Ja mannen zijn vaak echte wereldwonders op gebied van zwangerschap en geboorte. Vooral het maken snappen ze, daarna wordt de kennis algauw wat vaagjes....

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:45

Haha mannen zijn echt heel erg ja. Die van mij heeft daar ook een handje van. Ik mag me niet aanstellen van hem.

Zo ik heb ook net de rolluiken besteld voor de bovenverdieping. Volgende week worden ze al geinstalleerd, wat een uitkomst zal het zijn. Kan ik misschien weer heerlijk koel slapen en de kleine ook tegen die tijd.

Ik moet nog vier weken werken en dan ben ik er ook twee vrij. Heerlijk met z'n tweetjes met de caravan op pad. Daar heb ik nu al zin in.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:02

Hoewel die van mij ook geen reet van eisprong en vruchtbare dagen snapt hoor haha