knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:16

dat dus siggslief, heb best wat vlees op mijn billen, maar die zitting zit gewoon echt niet lekker :')

fijn maatje! laat je weten hoe het is gegaan?

Ik heb net de fysio op bezoek gehad, ben toch iets te fanatiek bezig geweest volgens hem :o terwijl ik echt niet veel heb gedaan.
Zit wat meer vocht in, wondjes zijn gevoelig en weer last van een bandje waarschijnlijk (wel regio meniscus, dus hij zei wel dat ik het echt rustig aan moet doen met hobbelen). Had vannacht ook echt slecht geslapen door de pijn :\ Slaap altijd op mijn zij met mijn deken tussen mijn benen (heb heel asociaal een tweepersoons dekbed, vriendlief ook :D ), maar kon nu alleen met een kussen een beetje fatsoenlijk liggen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:42

Yes yes yes :-) het is me gelukt en ik heb woensdag al een afspraak bij de orthopeed ik ben zo opgelucht

Ze gaf wel toe dat het kon zijn dat ik een klein scheurtje in me meniscus kon hebben in combinatie met een scheurtje in mijn binnenste knieband.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:31

Hehe komt ze er eindelijk achter dat je toch iets hebt aan je knie?

Vandaag flink spierpijn in mn linker arm/nek gehad bepaalde bewegingen kan ik niet..
(Gisteren zat ie zo vast mn linker arm dat ie echt pijn deed tijdens de Ontspanningsmassage)
Maar ben eventjes naar het winkelcentrum wezen lopen maar daar voelde ik halverwege mn knie helaas,
en terug weg alleen maar meer. :=

En nu hoef ik gelukkig niks meer te doen maar heb wel behoorlijk last van mn knie gehad.

@ MieLo Ik heb ook wel behoorlijk wat zitvlees, maar op die fietsen zit ik niet lekker.
Ik heb dan geen gevoel meer in mn kont maar ook niet meer in mn voeten.. :=

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:43

ondanks de pijn toch woehoe maatje *\o/* fijn dat je ook al zo snel terecht kan!

balen zeg siggislief, rustig aandoen dan maar :(:)
Het zijn ook gewoon echt rotfietsen haha

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:14

Gelukkig wel ja , ze zegt ook van ja maar ik wil het je niet aan doen dat je geoperreerd moet worden uhhh dus je wilt me wel weken met pijn laten lopen maf mens hopelijk ben ik daar voorlopig van af

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:43

als dat de enige optie is dat het beter wordt, dan is het maar even rot. liever dat dan nog langer met pijn doorlopen. wel apart van haar zeg, goed dat je daar voorlopig vanaf bent!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:57

Ja ik heb ook zoiet van als het nodig is doe maar ik vind het prima

Dat mens is wel vaker niet goed bij der hoofd

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:19

Mijn HA dacht eerst dat het een peesblessure was, want ik kon bepaalde oefeningen gewoon uitvoeren.
(Niks was kapot binnenin) Kreeg wel meteen Fysio.

Daar ging het steeds goed tot dat het ineens heel slecht ging,
hebben pas in die 3 maanden dat ik bij de fysio liep in de 2e maand een afspraak gemaakt bij de Orthopedie voor een MRI scan. :=

Kreeg bij de Orthopedie wel een blaadje met de vraag van ben je claustrofobies? Ja of Nee
Heb heel groot rondje om de nee gezet, tot dat ik de volgende ochtend erin moest liggen tot aan mn middel..
Ahum ik kreeg het wel eventjes benauwd moet ik toegeven! :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:43

Ja ik heb gehoord dat die mri dingen zo smal zijn brrrr is dus echt zo

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:54

Je gaat niet helemaal het apparaat in hoor! Je hoofd en stuk bovenlichaam steekt er gewoon buitenuit :)

Ik weet nog dat mn arts toen heel nadrukkelijk aan mij moest vragen of ik niet claustrofobisch was, omdat ik wel had verteld dat ik bang ben voor liften :')
Maar ik vond de mri totaal niet claustrofobisch, wel heel saai!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:17

Mooizo ! Hoelang duurt zo,n mri ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:36

maatje987 schreef:
Mooizo ! Hoelang duurt zo,n mri ?

20 minuten stil blijven liggen, lukt je vast wel :)

Ik was toen ook heel blij dat ik tot mn middel er in lag en niet verder. :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:49

Weet je al hoelaat je moet?
Ik moest naar de radio luisteren, maar zat precies in het reclameblok van 15 minuten lang. Had maar 5 minuutjes muziek _O-

Ik vond dat stilliggen best moeilijk, op dat soort momenten krijg je overal jeuk :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:16

Ik moest ook naar de radio luisteren, maar ik hoorde eerder de MRI scan meer dan de radio zelf. :')
De muziek/geluid lag ook errrug ver in de koptelefoon..Hoorde dus niet veel. :=

Ik mocht van geluk spreken dat ik als eerste mocht om 8:15u, ze gaan zelf 8u open.
En ik hoor die machine nog wel eens als ik bij de Fysio boven ben dan hoor je dat getik/geratel.

Kon op een gegeven moment niet meer stil liggen begon met mn tenen te bewegen van mn de voet die de 'scan' kreeg.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 05:01

Ik moet woensdag eerst om 9:55 bij de orthopeed zijn en dan zal ik daarna wel te horen krijgen of ik een mri moet zit er wel dik in

En ja twintig minuutjes moet wel lukken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:12

Hier heb je al een voorbeeld hoe de MRI scan herrie maakt.
Ik heb zelf in een soort gelijke MRI scan gelegen, was ook echt bezig met het geluid er om heen.
Voor mijn gevoel leek het soms of ik het apparaat wat door het ding heen schuift ook voelde (knie lag nog niet eens een cm van het plafond af.)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:57

MRI apparaat is idd vrij smal maar je hoeft er alleen maar met de onderkant in, dus valt mee.
Het stil moeten liggen vond ik elke keer wel een opgave :=

Verder maakt het idd veel geluid maar dat went snel en met een koptelefoon op heb je toch wat afleiding.
Het is...nee ik vind het in ieder geval niks engs, wel vervelend maar dat is omdat als ik stil moet liggen, mijn lichaam juist alles wil bewegen :+

Komt vast goed Maatje :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:18

Te veel om op iedereen appart te reageren _O- (oke ik ben lui)
Ik heb nu 2 keer in korte tijd een mri gehad. Bij beide heb ik me geconcentreerd op het schermpje waar cijfers op staan.
Probeerde te ontcijferen wat get te betekenen had. Daardoor dacht ik bij de 2de keer dat ik slechts 8 minuten er gelegen had en heb ik perfect stil gelegen.

Ik heb vrijdag ondanks dat ik eigenlijk naar de tandarts had gemoeten toch gewerkt voor het eerst, de kiespijn viel ochtends mee en ik heb sowieso een afspraak voor maandag en ik ga liever na mn eigen tandarts dan na een andere ;(
Heb vrijdag 12 uur barwerk gedaan( de eerste keer moeten we natuurlijk heerlijk overdrijven :)F )
Ik heb 1 keer na 6-7 uurtjes een steek gehad in mn knie maar verder geen problemen gehad.
Toen we(mn zusje was ook aan t werk) vrij waren liep ik zelfs harder dan haar naar de auto toe ~~}>
Oke ik vond het heerlijk om even niet op de rem te lopen.
Gister wel een beetje wat gevoeld in mn knie maar niks wat niet logisch was.... En gister mooi rustig aan gedaan dus kan ik zo weer een rondje door het bos wandelen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:26

Ik ben eerlijk gezegd ook helemaal niet bang voor de mri of zenuwachtig voor de orthopeed ben allang blij dat ik naar de orthopeed toe kan

Vrijdag waren mijn opa en oma er en die hdden mega veel appels meegenomen zaterdag van een paar appelmoes gemaakt samen met mijn moeder die is al bijna op morgen weer wat maken mijn oom komt morgen ook en die wilde wat appelmoes
Dus ik ben wel lekker bezig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:33

Paar dagen niet geweest. Fijn dat je naar de orthopeed kan Maatje!
M'n knie is bijna helemaal weggetrokken.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:10

dat met je tenen wiebelen ken ik wel := het is echt moeilijk om 20 min echt stil te moeten liggen. Maakte jullie mri als je binnenkwam ook van die tikjes? ik kon er een soort van melodie in horen, klonk nog best leuk :')
Als hij eenmaal draait, maakt hij een pokkeherrie. maar ik had ook beide keren een koptelefoon met muziek. Ik kreeg ook een ballon die ik in kon knijpen als ik last zou krijgen van claustrofobie, dan stoppen ze de opnames gelijk. eerste keer was wel spannend, je gaat toch tot halverwege het apparaat in. 2e keer stelde het niets voor.

wat lekker hagelslag :D klinkt goed! (

Wat fijn Purny :D

Ik heb vandaag sinds 1,5 week paardlief weer gezien <3 collega vroeg of ik meewilde naar haar paard (ze dacht al dat ik mij verveelde :P ) op voorwaarde dat ik ook langs de mijne wilde. Toen ik aankwam was ze even verbaasd, maar kwam gelijk aangelopen <3 kan niet wachten om gewoon weer zelf heen te kunnen. Qua pijn viel het ook gelukkig wel mee, wel gesloopt nu :') (en toch echt alleen eten gegeven en geknuffeld.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:34

Ja, de alarmballon! Ik was nog bang dat ik er per ongeluk in zou knijpen :=
Ik weet ook nog dat de ''mri-maak-man'' begon te praten en ik dacht: Oh dan zijn we vast bijna klaar!
Mooi niet dat was een ''we zijn op de helft'' praatje -O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:10

haha dat herken ik inderdaad ook nog wel := maar uiteindelijk ging de tijd best wel snel gelukkig.
Lijkt me ook wel saai om dat werk de hele dag te moeten doen :P

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:28

@ MieLo Ja, bij mij maakte ie ook een bepaalde tik toen ie nog niet bezig was.
En ik kon ook op een gegeven moment niet meer stil liggen, dus ik bewoog af n toe met mn grote teen. :')
Alleen werd wel gewaarschuwd dat de kamer omhoog liep, leuk joh als je last van je knie hebt!
Het enige wat recht stond was de kleedkamer, de plateau waar de 'computers' opstonden en de MRI kamer zelf.
En je hoort de machine zelfs boven als je bij de Fysio in de kamer staat maar dan hoor je alleen als ie tikt maar niet die vreselijke herrie.

En 20 min. lang naar de MRI scan en naar de radio luisteren was saai, want ik wist niet meer hoe laat het was.
Dus ik begon alles te bekijken qua lampjes, de MRI scan zelf etc. _O-
Scande dus alles met m'n ogen alles af.

Lag echt zo van hoe lang duurt dit nog? :')

Straks om 10u of iets later naar de Fysio (11u afspraak) en daarna denk ik eventjes de stad in,
of ik daar zin in heb geen idee, maar zit al een paar dagen te stressen... -O- ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:35

Je hebt ook mri apparaten waarbij echt alleen je been in er in hoeft
(Die krijg ik morgen weer )