Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:27

Wat heb je mooie armen monnie, wow! (en das vast niet waar de foto om gaat, lol, maar valt wel op!

Monnie, atm vooral pissig dat ik weer een blessure heb... |o Snap echt niet hoe ik het voorelkaar krijg :S -O-

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:56

Blesures zijn echt vervelend soms kun je daardoor helemaal niks meer.
En dan is volgens mij het enige hulpmiddel rust-rust en nog een rust.

Vanavond mag ik er weer flink tegen aan. Ik zal mijn trainingsschema dan ook eens uit de la meenemen en hier posten. Ik zal hier ook eens foto's plaatsen.
ff een vraagje aan missfitness, zou je mij je foto's ook nog eens kunnen pb'en.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:58

mathilde_ schreef:
Blesures zijn echt vervelend soms kun je daardoor helemaal niks meer.
En dan is volgens mij het enige hulpmiddel rust-rust en nog een rust.

Vanavond mag ik er weer flink tegen aan. Ik zal mijn trainingsschema dan ook eens uit de la meenemen en hier posten. Ik zal hier ook eens foto's plaatsen.
ff een vraagje aan missfitness, zou je mij je foto's ook nog eens kunnen pb'en.

Blessures zijn gewoon poedersuiker :') ook gehad in mijn linkerarm echt niet leuk alles doet dan pijn..

Ik heb nog een foto van Armdrukken, iemand zien?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:11

tuurlijk zien nicole!

Hmmm, ff gevraagt op surfforum of de heren daar weten of scheenbeenvliesontsteking (want dat is het waarschijnlijk) ook van surfen kan komen. Conclusie, heel soms kan het wel, maar vooral: het kan worden bevorderd door te strak zittende kleren of schoenen. Laat mijn surfpak nou heel strak zitten, vooral om de armen en onderbenen... Vrijdag heb ik het pak 5 uur aangehad... + tis zelfde been als mn enkel blessure dus houding zal niet helemaal kloppen + nogsteeds te zwaar + redelijk fanatiek krachttrainen... En dan heb je alles bij elkaar met mijn geluk blijkbaar een scheenbeenvliesontsteking te pakken...

Ga wel niet helemaal rusten, bovenlijf kan wel gewoon nog, en fietsen en armfietsen ook, dus dan dat maar doen :S

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:12

Wat balen van je blessure Airborn!

Ik ben wel benieuwd naar een foto van je armdrukken!

Zal vanavond ook even een foto maken van mijn armen :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:23

:D

Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:05

Mindim schreef:
Weet iemand een fijne webwinkel waar ik dumbells kan kopen, zonder extreem hoge prijzen? Niet van 1,2, of 5 kilo, die koop je ook wel bij de wehkamp.

Ik ben met het vele herhalen gekapt, we gaan nu weer voor zwaarder en minder herhalingen. Vind ik toch fijner.

Ik vind dit wel een mooi setjes die nog steeds op mijn verlanglijstje staat:
http://www.sportandmore.nl/KORTE-HALTERS-KORTE-HALTERSETS/Dumbbell-Set-verchroomd-van-15-kg-deluxe-met-koffer%3B-2-x-75-kg::422.html
Verder hebben ze ook nog wel andere mooie setjes.

Airborn: Jeetje balen zeg van je blessure.

Ik train nu nog zo af en toe. De motivatie blijf een probleem. Ik verschuif het steeds :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:26

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:00

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:01

Zo jij groeit ook!!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:04

Nicole schreef:
Zo jij groeit ook!!

Haha ja he. Het viel mij laatst eigenlijk pas echt goed op. Als ik het show aan mijn vriend dan wil hij het niet zien :') Hij vind het niet zo mooi, maar ik wel :P Mijn vriend is zelf best slank dus ik heb gespierdere armen dan hem :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:13

ziet er goed uit! En vriendlief moet dan ook maar gewoon zelf gaan sporten :P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:16

Anneloes wat een verschil zeg! Ziet er goed uit! :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:48

Airborn schreef:
ziet er goed uit! En vriendlief moet dan ook maar gewoon zelf gaan sporten :P

Hahaha ik heb ook al heel vaak gezegd dat hij ook naar de sportschool moet gaan.
Hij kent alleen biersport :') en korfbal en 18+ sport :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:52

annepaardoes schreef:
Nicole schreef:
Zo jij groeit ook!!

Haha ja he. Het viel mij laatst eigenlijk pas echt goed op. Als ik het show aan mijn vriend dan wil hij het niet zien :') Hij vind het niet zo mooi, maar ik wel :P Mijn vriend is zelf best slank dus ik heb gespierdere armen dan hem :+

De mijne net zo hoor vind ook niks.. Heel die sport ook niet.. Maar val totaal niet in slanke magere jongetjes.. Ze moeten armen hebben en blokjes hahah waar ik niet bang hoef te zijn dat ik sterker dan hem ben _O-

Gelukkig is ie niet zo skinny broekie :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 06:59

Oh meiden allemaal leuke foto's!! :)

Nicole leuke foto's!! Wat heb je toch een sterke arm! Misschien wil je voor ons een foto maken als je je arm aanspant?

Chrissie jou arm krijgt zeker al vorm en je buik wordt steeds strakker! Mooi :j

annepaardoes je gaat hartstikke goed hoor! En gespierder dan je vriend, dat is toch super gaaf!!

Nicole mijn vriend is ook gespierd gelukkig, mooie blokjes en van die sterke gespierde armen!! Yummie :o

Iedereen weer lekker trainen vandaag!!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:00

ach, gewoon harder aan het werk zetten bij de 18+ sport werkt ook wel :j _O-

Ik heb voor vanmiddag meteen maar een afspraak gemaakt bij de fysio.... Word welliswaar niet vergoed (aanvullende verzekering heb ik dr uit gegooit) Maar better save then sorry... Wil zo snel mogelijk weer van die blessure af!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:54

Even een vraagje in dit topic, omdat hier de meeste mensen zullen zitten die het weten.
Ik heb sinds 6 weken pfeiffer. Nu ben ik in de eerste 2 weken 5 kilo afgevallen omdat ik er nog allerlei andere dingen bij had waardoor ik alleen maar kon overgeven. Toen ik weer kon eten is daar 2 kilo bijgekomen. Heb toen (dankzij prednison) 2 weken alles gegeten wat los en vast zat, toen is er weer een kilo bij gekomen. Echter nu val ik nog steeds mega snel af terwijl ik redelijk gezond eet.
Een voorbeeld van een dag:
O: 2 vb 48+ kaas
T: appel
L: 2 vb kipfilet, cup a' soup
T: banaan
T: yoghurt met hagelslag erdoor
D: wat de pot schaft
T: waterijsje

Heb al een paar dagen op caloriechecker gekeken, zit elke dag tussen de 1200 en de 1600 kcal.
Mijn dilemma is: ik vind het prima om zo makkelijk af te vallen (spekkies genoeg) maar vermoed dat ik nu voornamelijk spiermassa kwijt raak.
Ik doe nu al 6 weken niks, de laaste twee weken ga ik hooguit 3 keer per week een uurtje de deur uit om even mijn collega's te zien, of mijn paard, of vriendinnen. Maar ik weet niet zo goed wat ik met mijn voeding moet. Ik wil niet nog meer spiermassa verliezen, vet juist wel, maar ik doe geen fluit op een dag, aantal kcal zijn daar ook naar, maar val als een razende af. En ben niet in staat om nu lekker de sportschool in te gaan..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:33

Ik ben er ook weer.. Ierland was geweldig.. het concert van Westlife was prachtig.. echt genoten <3 ehm := en me ook laten gaan kwa eten.. weegschaal geeft dit (nog) niet aan , maar ik zie het wel., Nu weer aanpassen aan het normale leventje hier en het sporten oppakken..

straks eens bijlezen :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:11

klinkt heeeeel tof Marije! En nouja, paar dagen lekker eten en snoepen moet best kunnen toch?
natasja, ik heb geen idee hoe je dat op kan lossen eigenlijk.

Nou, ik ben bij de fysio geweest, was maar goed ook: Al mn kuitspieren staan zo strak gespannen dat hij het botvlies van mn scheenbeen nieteens kon voelen... Dus hij is mn kuitspieren gaan loswerken. Kriebels wat deed dat zeer! Kreeg dr kramp van in mn voet en bovenbeen :x Pff, ik piepte het uit zeg!
Komende 2 week 2 keer per dag mn kuiten strekken, en dan per keer bijde benen 2x 1 min, dus totaal 4 min per been per dag. En verder helemaal niet belasten: dus geen krachttraining van mn benen en qua cardio alleen fietsen (op lage weerstand) en wandelen. En dan over kleine 2 week kijken hoe het met mn kuit is en dan kan hij hopelijk wel mn botvlies goed voelen en kijken hoe het daar mee is. En dan hopelijk heeeeeeeeeeeel langzaam weer opbouwen.
Goed klote dus.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:20

jeetje Airborn dat is niet echt goed nieuws. Ik heb soms ook wel eens kramp in mijn kuit en dat is al zo vervelend. Ik wens je heeeeeel veel sterkte en hopen dat het snel hersteld.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:14

Ohhja en hierbij even mijn trainingsschema

Benen
Lunges 7KG
Standing calf 20KG
Standing leg curl 20KG

Borst
Dumbell pullover 9KG
Peck deck 25KG

Rug
Vertical row 25KG
Lower back 30KG

schouders
rotatie oefening 3KG

biceps
Hammer curl 5KG

Triceps
kick back 4KG

buik
abdominal 30KG
rotary torso 22,5KG

Zelf wil ik eigenlijk meer oefeningen voor mijn biceps, triceps en schouders. Diegene (stagiaire) die mijn schema heeft gemaakt heeft zelfs 1 oefening voor mijn schouders doorgestreept omdat hij anders vond dat ik wel erg breed zou worden. Maakt mij niet uit zei ik maar hij vond dat niet mooi bij mij staan. Dit is nu de 2e keer dat ik dit schema doe. Ik ga nog wel wat dingen aanpassen met een trainer die ook even vanaf mijn kant kijkt en niet wat hij wil/mooi vind.
Buikspieren train ik thuis ook nog. En de oefeningen die er nu op staan heb ik al heel vaak gedaan in vorige schema's en wil daar wel eens van af.
De rotatie oefening voor mijn schouders is volgens mij geen officieel oefening maar wel een hele fijne. Ik kan hem niet goed uitleggen maar misschien kan ik der eens een filmpje van maken en plaatsen.
Wat vinden jullie van dit schema en/of zouden jullie nog wat aanpassen?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:21

Huh een oefening eruit omdat je anders te breed wordt? Dat vind ik wel een beetje apart := de onderbouwing al helemaal; omdat hij dat niet mooi voor jou vind? Ik zou gewoon lekker je schouders trainen hoor. Doe ik ook al een lange tijd, en ben er echt niet heel veel breder op geworden :). Dus gewoon lekker doen als je dat wilt!!

Mocht je er het materiaal voor hebben raad ik je aan om te bankdrukken, squatten en deadliften.. Pak je echt al je spieren mee, bewust en onbewust :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:23

vergeet niet dat je voor rug, borst en schouders vaak je biceps en triceps vaak ook meepakt. Verder heb ik er te weinig verstand van om kommetaar te geven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:55

Ben even rustig geworden rond het posten :+

Het is echt een vervelende drukke periode..
Heb zo weinig tijd, wil zo veel doen.. := Maar niet alles kan.

Stage vergt veel energie van me en dan ook nog werken en naar school..

Maar ik ga nog steeds wel trainen, vandaag niet zo hard getraind, ik ben op.
Het zit er even niet meer in.. ;(