[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:57

Dat van botontkalking vind ik eigenlijk best raar. Vroeger kreeg mijn moeder juist een compliment in het zienhuis dat we allemaal zulke sterke botten hadden. Er werd toen heel veel melk bij ons gedronken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:58

Misschien aten jullie heel gezond en dénken jullie dat het te wijten is aan melk?
(Donker)groene groenten bevatten bijvoorbeeld ook veel calcium.

Edit: mijn calcium, zink, ijzer etc gehalte is ook goed en at toen nagenoeg geen zuivel, op kaas na.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:01

Ik denk dat alles wel slecht voor je kan zijn als je het te veel eet/drinkt. De een zegt A de ander zegt B, volgens mij blijven dat altijd eindeloze discussies :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:08

True, maar mensen maakten zich zorgen als ze geen zuivel nemen, dus vandaar mijn posts daarover ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:09

Ik hou me lekker aan die ongeveer 500ml zuivel per dag. Daar voel ik me goed bij en het gaat prima met me :) Maar zijn er qua voeding niet altijd overal discussies over? Net als de oneindige discussie over fruit wel of niet bij de maaltijd eten. De ene zegt dat het gaat gisten, de ander zegt dat het de suikers remt en ga zo maar door. Ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En als het niet goed blijkt te zijn, merkt diegene dat vanzelf wel toch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:12

Nogmaals, het ging me er meer om om de mensen die zich zorgen maakten over het innemen van te weinig zuivel gerust te stellen dat je geen zuivel nodig hebt.
Ik kan fanatiek worden als mensen de hardnekkige fabels over zuivel verdedigen die er ooit door de zuivelindustrie in gepompt zijn, dus dan laat ik me even meevoeren, sorry.
Wilde vooral zeggen: maak je niet druk als je niet van zuivel houdt, je hebt het niet nodig.

Zolang je geen overgevoeligheid hebt voor melkbestanddelen en je vind het lekker, vooral lekker blijven smullen.
Groot voordeel is dat je er lang vol van zit!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:15

Dat is zeker waar! Ik eet regelmatig magere kwark en de hoeveelheid eiwitten die daarin zitten geven een lang verzadigd gevoel :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:16

Een bak kwark bevat bijna 45gram eiwit, dan wil je eerst niet eens meer aan eten dénken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:25

ik heb vandaag al een wandeling achter de rug.

ben lopend van me huis naar me ouders gelopen ( midden in de regen)

verder ga ik op de fiets terug, want krijg even een fiets te leen, ivm dat ik een logeetje heb van het weekend.

en die doet het cambridgedieet, dus kunnen we samen lijnen. :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:10

Ik ga zo lekker, reageer hier niet veel, maar lees elke dag braaf bij. Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik sinds Oktober ruim 10 kilo ben afgevallen, volgens mij zelfs meer. Ik zeg dan wel dat ik me nooit weeg, maar 2 keer in het jaar zit ik in het huis van mijn tante, en daar staat een weegschaal. Toch wel verleidelijk dan.
In Oktober woog ik ruim 84 kilo, wat ik eigenlijk heel erg vond, en vanmorgen woog ik 73.4 kilo! Ik sloeg echt stijl achterover.
Steeds meer begin ik mijn eigen ritme in eten te vinden, heerlijk! En ik kook meer, vind mijn vader erg fijn.

Ik ben gisteren opzoek gegaan naar quinoa, maar ik kon het bij de appie niet vinden. Weet iemand waar dat ongeveer staat?

Speltbrood heeft de bakker om de hoek niet, maar rij morgen even langs de andere bakker, daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:27

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:43

vandaag 20 km gefietst en een uur intensief gesport als in fitness met trainer.. dus ff hard knallen:D Daarnaast 1 broodje, tussen de middag 1 kop soep, en 2 peren gehad. En avonds stampot andijvie zonder iets van vlees. Misschien is het wat te weinig, maar ben best trots:) nu wel heel erg moe..:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:44

En ontbijt?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:13

Ik ben zaterdag wezen hardlopen en skeeleren, maandag in me achtertuin weer work out gedaan (60 jumping jacks, 60 rondjes hardlopen, 60 situps, 10 pushups) en ben gister wezen zwemmen :P

Woog maandag 89.5 en heb me net weer gewogen en toen woog ik 88.5 :) In 2 dagen 1 kilo afgevallen :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:27

wat goed zeg :D je bent lekker actief bezig...

ik ben vandaag -2,9 (gisteren -2,3) ik zie wel dat als ik even mijn best doe dat ik dan weer afval...maar het behouden is gewoon moeilijk.
Ik ga morgen twee dagen naar België en tja ik wil niet weten wat ik dan allemaal ga eten...ik ga me gewoon proberen in te houden.

mijn lijstje vandaag:

O: 250 ml magere yogurt met 1,5 eetl. honing
T: vezelrijk cracker met zuivelspread light.
M: 4 vezelrijk crackers met zuivelspread light en een appel (jaaaa weer een keer fruit :P ga ik met moeite opeten en als beloning de crackers :D)
T: vezelrijk cracker met zuivelspread/honing (maar net waar ik zin in heb
A: Wat de pot schaft...ik ga nu proberen heel veel groente te eten en maar weinig aardappelen. Sowieso 300 ml melk.

Nu ik mijn lijstje zie eet ik best veel zuivel := bestaat er niet iets zoals een zuiveldieet? want zo te zien ben ik er gek op :P

edit: hiernaast wandel ik vanavond een half uur en ga een half uur paardrijden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:31

Wat goed bezig allemaal! Hier is het er ook ineens gestaag afgegaan, ik ben er bijnnnaaaaa 30 kwijt :D
Annemieke, ik neem altijd een kwart bord met aardappels, een kwart met vlees en de helft met groente :9

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:52

dat vind ik wel goed denise ik zal aan je denken als ik vanavond opschep.
Verder ben ik niet zo'n vleeseter dus neem wel wat vlees maar kwartbord is te veel. Zal ik dit dan aanvullen met groente?

Ook een tip om van een klein bord te eten, dan lijkt het alsof je meer hebt gegeten dat is iets "spiegelogisch"

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:56

@Anne_mieke88 Dankjewel :) het is allemaal wel heel vermoeiend hoor :') Zo in 1 dag 0.6 eraf! doe ik je denk ik niet na :P Idd gewoon als jullie chips krijgen ofzo een stuk komkommer of een appel pakken ofzo..

Ik maak echt nooit lijstje ik smeer gewoon wat brood met beleg en veel water en tussendoor wat fruit xD

Lekker actief hoor :)

@LynnDenise 30 kilo :O Das echt veel :O

Ik ga trouwens vanavond een uur paardrijden :)

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:58

Wilde het graag delen ben in 4 weken cambridge 15 kilo kwijt nog 13 te gaan :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:00

Ik eet altijd eerst een berg groente, dan mijn vlees en dan kom ik eigenlijk bijna nooit meer aan aardappels toe :') Dat komt ook omdat ik tussen 2 en 6 ALTIJD honger heb. Gewoon van die niet te stillen honger. En als ik die gestild heb, heb ik dus ook geen honger tijdens het avondeten waardoor ik maar een kleine portie nodig heb :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:20

XLeandrosX schreef:
Heeft de diëtist hier geen tips voor? Of is het misschien een idee om je moeder een keer mee te nemen naar de diëtist. Wellicht kan zij je moeder overtuigen om jou te steunen. Want het is wel heel moeilijk om zo verder te gaan. Heb je wel eens aan je moeder gevraagd waarom ze het vervelend vindt dat jij aan het lijnen bent.

Is 63 het gewicht wat je met de diëtist heb vast gesteld of wil je dat zelf graag? Het mag best iets meer zijn volgens mij.

Het is inderdaad lastig om zo door te gaan ja. Had diëtiste wel gevraagd en zij gaf al aan dat het vaker gebeurd. Ze gaf sowieso aan niet te snel te willen en niet teveel over afvallen te praten omdat moeders vaak bang zijn voor een omslag naar anorexia. Ook gaf ze aan alles uit te leggen wat ik heb gedaan.
63 hebben we samen besloten. Ik sport momenteel niet en dat ga ik wel weer doen dus dan zit ik er zo aan denk we.
Wil het niet lukken lukt het niet hoor, ik staat me er niet blind op maar het is wel iets om naar toe te werken :)

Dat is nog wel een idee om haar een keer mee te nemen al ben ik bang dat ze niet mee wil omdat ze het (dat zegt ze nu ook) onzin vind.
Maar ik ga het zeker voorstellen. Ik ben wel aan het kijken naar een eigen huisje want dan word het sowieso makkelijker maar dat gaat ook niet 1,2,3.
Dank je wel alvast :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:50

Gisteren is weer aardig goed gegaan! Op verjaardag wel gebakje en wat hapjes gehad, dus vandaag ook een dagje 'streng' om te compenseren :)

Tot nu toe:
Ontbijt: Schaaltje halfvolle vanille yoghurt
Tussendoor: Crackers en een appel

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:02

Negerzoen schreef:
Ik eet altijd eerst een berg groente, dan mijn vlees en dan kom ik eigenlijk bijna nooit meer aan aardappels toe :') Dat komt ook omdat ik tussen 2 en 6 ALTIJD honger heb. Gewoon van die niet te stillen honger. En als ik die gestild heb, heb ik dus ook geen honger tijdens het avondeten waardoor ik maar een kleine portie nodig heb :')

Ik prak mijn eten altijd dat vind ik lekker :P ik heb het juist andersom. ik heb over de dag niet zoveel honger en savonds juist...dit komt omdat ik avondeten mijn lekkerste eten vind :P

Laulette92 schreef:
Wilde het graag delen ben in 4 weken cambridge 15 kilo kwijt nog 13 te gaan :D

*\o/* *\o/* goed zo...the key met Cambridge is daarna dus ik hoop voor je dat jet het er af houdt :j *\o/*

horsesm schreef:
@Anne_mieke88 Dankjewel :) het is allemaal wel heel vermoeiend hoor :') Zo in 1 dag 0.6 eraf! doe ik je denk ik niet na :P Idd gewoon als jullie chips krijgen ofzo een stuk komkommer of een appel pakken ofzo..

Ben gisteren afgebeuld met priveles. :') als ik intensief sport kan er zo een kilo afgaan...maarja het er af houden :')

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:38

LynnDenise 30 kilo! wat knap. echt goed bezig dus. *\o/* :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:39

Jaaa ben echt zo blij! :D Morgen geeft mn vader een groot feest, dus dan krijgt mn hele familie het weer te horen :=