Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:33

dan pak je de fiets en fiets je ergens naar een leuke kleding zaak, dan ga je met een dubbel voldaan gevoel naar huis!

dressagelady

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:34

Ja fietsen is dan juist ook goed :j heb het ook een keer gehad, pijnlijk!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:42

Ik ontbijt ook altijd pas om 09:00
Eet dan twee beschuitjes met kaas zonder boter
En twee plakjes ontbijtkoek met met boter en klein betertje chocomelk
En heb net als lunch twee sneetje brood op met cervelaat en een flesje appelsap
Als mijn dochter om 13:00 op school zit eet ik nog een appel
En rond 15:00 een manderijntje en rond 17:30 hebben we vandaag gebakken aardappels met kipfilet
En doperwtjes en wortels
Dan sporten en na het sporten nog een banaan en appel
Heb daar echt zat aan

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:44

is niet echt veel, zeker als je veel sport.
Maar ja, iedereen heeft een andere voedings-behoefte

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:48

Okee jullie zeggen dus cardio. Zou graag naar de kledingzaak fietsen maar ben een beetje blut dus dat is geen slim plan. Maar dan ga ik roeien, crosstrainer en fietsen op de sportschool!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:50

dat is dan de voordeligste oplossing! Veel plezier!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:43

Jildau, veel plezier :)

Zit nog te twijfelen of ik vanavond ga. Mijn spierpijn is nog steeds behoorlijk, opstaan en lopen gaan nog steeds erg lastig, buigen gaat bijna niet. Fietsen dus ook niet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:44

Dan zou ik 't niet doen... imo is dat teveel spierpijn.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:47

Ja klopt, dat denk ik dus ook... Maar dadelijk is het al weer een week geleden dat ik heb gesport. Dan voel ik me zooooo lui. Maar ja beter dan iets scheuren en maanden niet sporten natuurlijk.

Al kun je dat bukken van zondag met de bijbehorende spierpijn misschien wel als een flinke beenspiertraining beschouwen :P

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:51

SuzanLarissa schreef:
DDDMakkink schreef:
Ik wil vanavond ook iets meer en zwaarder krachttrainen gaan doen
En geen 1,5 uur lopen meer
Gewoon een kwartiertje fietsen en een kwartiertje lopen
Misschien nog een kwartiertje cross

1.5 uur is ook lang hoor :wow:

Ik word helemaal gek..
Heb om 9 uur ontbijt gehad
2 volkoren crackers met 30+ kaas en een beker magere melk.
Een uurtje later een banaan gehad.
Maar ik blijf maar honger hebben, zodra ik gegeten heb heb ik alweer honger... ^)
Echt heel irritant, je zou bijna denken dak een giga lintworm heb.. Maar dan hak al een paar kilootjes lichter moeten zijn
want heb dit al zowieso een week.
Na het avondeten benk ontzettend opgeblazen terwijl ik gewoon normaal avondeten eet :+

Dat is toch ook geen eten? Joh, ik val in katzwijm als ik daar van moet rond komen naast een behoorlijk sportschema. Eet vaker iets, neem zuivel bijvoorbeeld en houd in gedachten dat je ooit weer op een normaal eetpatroon wilt komen zonder weer aan te komen. Als je nu zo weinig eet en je gaat straks weer gewoon eten, kom je net zo gauw weer aan. Afvallen hoeft niet per definitie honger lijden te zijn hoor. Eet bewuster, eet vis, veel groenten en dergelijke. Maar niet hongerlijden op een paar crackers.[/quote]

Lijd echt geen honger op cracker hoor :o Alleen ging erom dak de laatste tijd altijd honger heb.
Nu heb ik 2 pompoenbroodjes met een blikje tonijn gehad.
Kan bijna garanderen dak over een uurtje weer een knorrende maag heb :\

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:56

Ik ben zo blij! in het weekend best wel veel gesnackt (lees: de verwenbrownies van dr. oetker gemaakt en samen met vriendlief lekker opgepeuzelt) en ik woog vanochtend toch nog hetzelfde als vorige week! (65,9)

Edit: en vanavond weer lekker sporten!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:57

wollie2004 schreef:
Ik ben zo blij! in het weekend best wel veel gesnackt (lees: de verwenbrownies van dr. oetker gemaakt en samen met vriendlief lekker opgepeuzelt) en ik woog vanochtend toch nog hetzelfde als vorige week! (65,9)

Edit: en vanavond weer lekker sporten!!

Oh dat is altijd fijn he :) Ach zo af en toe wat snacken moet prima kunnen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:07

Zo ik heb vanochtend een flink cardiorondje gedaan :D:
20 minuten loopband (10 minuten warming-up en afwisselend snelwandelen en joggen)
20 minuten crosstrainer
35 minuten fiets
25 minuten loopband (10 minuten helling lopen en 15 minuten coolling-down)
Als ik de apparaten mag geloven heb ik zo'n 900 calorieën verbrand.

Net nog met de hond en mijn moeder 3 kwartier gewandeld in het bos, maar dat gaat op slakkentempo :P

wollie2004: ooooh verwenbrownies *\o/* Heel lekker.
Hier lag gisteren milka chocolade in de koelkast dus daar heb een stukje van gepikt :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:10

Zo Anne, jij bent wel even bezig geweest :) :D

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:14

Jullie zijn allemaal lekker bezig!
Ik mag vanavond weer kickboksen! Ik ging zondag springen en heb daar zon spierpijn van! _O-

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:23

SSDesign schreef:
Zo Anne, jij bent wel even bezig geweest :) :D

Hahaha ja, ik had niet eens tijd meer over om daarna nog van de sauna te kunnen genieten :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:27

Ja chocolade is van tijd tot tijd echt mijn stille liefde! haha.

Mijn ouders hebben sinds kort een puppy en kan niet wachten tot het dadelijk lekker warmer wordt en heerlijke boswandelingen met haar kan gaan maken!

Ik heb me vanavond voorgenomen om 15 min crosstrainer te doen en dan eens flink op mn buikspieren te concentreren en dan daarna nog wat cardio

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:02

DDDMakkink schreef:
Ik ontbijt ook altijd pas om 09:00
Eet dan twee beschuitjes met kaas zonder boter
En twee plakjes ontbijtkoek met met boter en klein betertje chocomelk
En heb net als lunch twee sneetje brood op met cervelaat en een flesje appelsap
Als mijn dochter om 13:00 op school zit eet ik nog een appel
En rond 15:00 een manderijntje en rond 17:30 hebben we vandaag gebakken aardappels met kipfilet
En doperwtjes en wortels
Dan sporten en na het sporten nog een banaan en appel
Heb daar echt zat aan

Je eet dan mager, maar doet het teniet door je drankjes, neem melk ipv chocomelk en water ipv appelsap. En gekookte aardappels ipv gebakken. Met deze dingen 'verpest' je je pogingen om mager te eten. Geen boter, maar wel chocomelk bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:04

SSDesign schreef:
Ja klopt, dat denk ik dus ook... Maar dadelijk is het al weer een week geleden dat ik heb gesport. Dan voel ik me zooooo lui. Maar ja beter dan iets scheuren en maanden niet sporten natuurlijk.

Al kun je dat bukken van zondag met de bijbehorende spierpijn misschien wel als een flinke beenspiertraining beschouwen :P

Van welke datum heb je dan de spierpijn? Ik heb het met squaten ook wel eens, maar ga gewoon weer sporten hoor. Heb ook wel eens niet kunnen opstaan amper, kun je op de sportschool nog prima fietsen of lopen, maak je de boel weer wat soepeler mee. Hoe langer je wacht, des te sneller krijg je ook de volgende keer spierpijn.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:07

Mindim schreef:
SSDesign schreef:

Van welke datum heb je dan de spierpijn? Ik heb het met squaten ook wel eens, maar ga gewoon weer sporten hoor. Heb ook wel eens niet kunnen opstaan amper, kun je op de sportschool nog prima fietsen of lopen, maak je de boel weer wat soepeler mee. Hoe langer je wacht, des te sneller krijg je ook de volgende keer spierpijn.

Deze erge spierpijn is vanaf zondag ;) Tja ik kan inderdaad wat gaan doen. Maar fietsen gaat amper. Lopen gaat niet/nauwelijks. Trapjes lopen al helemaal niet. Opstaan kan ik nauwelijks. Het is zelfs zo erg dat ik me moet vasthouden om op de wc te gaan zitten :P. Knieën buigen gaat ook niet/nauwelijks (doet erg veel pijn). Ben gister al een paar keer bijna door mijn benen gezakt. Als je een tip hebt, mag je het me vertellen, maar fietsen/lopen gaat hem niet worden :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:07

SuzanLarissa schreef:
Lijd echt geen honger op cracker hoor :o Alleen ging erom dak de laatste tijd altijd honger heb.
Nu heb ik 2 pompoenbroodjes met een blikje tonijn gehad.
Kan bijna garanderen dak over een uurtje weer een knorrende maag heb :\

Van sporten krijg je honger, eet vaker kleinere maaltijden, dan heb je niet constant honger. Op jouw eetpatroon naast een fanatiek schema is het logisch dat je honger krijgt. Ontbijt meer, eet bijvoorbeeld de pompoenbroodjes in de ochtend.
En schijnbaar lijdt je wel honger op een cracker, want je zegt dat je de laatste tijd aldoor honger hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:08

Ik ken die pijn inderdaad, maar ik verbijt me en ga toch fietsen. Dat is de enige manier om weer wat soepeler te worden. Als je te lang wacht met sporten, heb je de kans dat je de volgende keer wer zo'n spierpijn hebt. Moet je even door heen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:08

Mag ik dit topic ook volgen? Ik ben sinds 2 weken ook bewust bezig met bewegen. (Afvallen kan ik het niet noemen want eet soms nog best wel veel maar ik doe mijn best!)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:14

SSDesign schreef:
Deze erge spierpijn is vanaf zondag ;) Tja ik kan inderdaad wat gaan doen. Maar fietsen gaat amper. Lopen gaat niet/nauwelijks. Trapjes lopen al helemaal niet. Opstaan kan ik nauwelijks. Het is zelfs zo erg dat ik me moet vasthouden om op de wc te gaan zitten :P. Knieën buigen gaat ook niet/nauwelijks (doet erg veel pijn). Ben gister al een paar keer bijna door mijn benen gezakt. Als je een tip hebt, mag je het me vertellen, maar fietsen/lopen gaat hem niet worden :P.

Jeetje, ik heb ook wel vaak spierpijn. Maar niet zo erg dat ik daardoor nauwelijks meer kan bewegen. Heb je te veel hooi op je vork genomen?
Ik zou eerst die spierpijn toch afwachten voordat je weer echt gaat trainen.
Ik zou zeggen neem eerst een warm bad of een warme douche en ga daarna even een rondje door de buurt wandelen. Misschien maakt die warmte je spieren wel wat losser zodat je daarna wat kunt gaan bewegen. Van stil zitten wordt je alleen maar stijver.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:15

Nann__ schreef:
Mag ik dit topic ook volgen? Ik ben sinds 2 weken ook bewust bezig met bewegen. (Afvallen kan ik het niet noemen want eet soms nog best wel veel maar ik doe mijn best!)

Welkom!
Wat doe je qua bewegen? Train je ook in de sportschool? Wat is/zijn je doel/en?