[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:07

Shari_Becker schreef:
Hee ik had even een vraagje,

ik heb vorige week van de huisarts de pil Ethinylestradiol/levonorgestrel gekregen en die heb ik vandaag voor het eerst ingenomen, maar ik was een beetje op internet aan het zoeken en dan lees ik allemaal verhalen over mensen die een heel opgeblazen gevoel van deze pil krijgen en heel veel kilo ervan aankomen, hebben jullie misschien ervaringen met deze pil? ben er best bang van geworden eigenlijk

Hmm, heb geen antwoord op je vraag maar je zet me aan het denken. Ik heb sinds een jaar of 2 opeens heel vaak een opgeblazen gevoel en vraag me nu af of dat door de pil zou kunnen komen? Ik neem mijn pil intussen wel al dik 3 jaar dus ik weet het niet zo goed.

Zou dat kunnen?
Ga eens opletten tijdens mijn stopweek of het beter wordt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:13

Imago01 schreef:
Mars schreef:
Imago: de Mirena Geeft elke dag wat hormonen af, maar dat is een kleinere hoeveelheid dan die je met de pil binnen krijgt. Dat is ook logisch omdat de pil nog een heel traject af moet leggen door je lichaam en de Mirena zit al precies daar waar hij zijn werk moet doen :)

Thanks! Dus, in feite dezelfde hoeveelheid hormoon als pil, maar minder schadelijk voor je lijf dan pil omdat het zich concentreert op 1 punt?

Klopt :j
Verder geeft de Mirena juist mìnder hormonen af dan de pil. Ongeveer 60 keer minder, zie ook:
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/23 ... irena.html

Estribo

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:55

shari-becker: ik heb die pil 3 jaar geslikt, ik ben er geen grammetje door aangekomen en een opgeblazen gevoel heb ik nooit ervaren. Wel weet ik dat ik er wat emotioneel en snel geirriteerd van werd. Daarom ben ik na drie jaar over gestapt naar de yazz 24+4 daar heb ik er helemaal geen last van. Maar ieder lichaam reageert weer anders op de hormonen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:22

montiej schreef:
had het op de vorige pagina ook al gevraagd maar geeb a.twoord gekregen. dus nog maar een keer. kan iemand mij uitleggen hoe het spiraaltje word verwijderd. en zou dus ook onder veedoving kunnen in het zieken huis. kan namelijk dooe de pijn niet ontspannen en daardoor was het zetten echt heel lastig

Gewoon aan het touwtje. Das een kwestie van: "Ik ga m er nou uithalen en het zou kunnen zijn dat je daar iets van voelt, maar ik denk het niet want *houdt spiraaltje omhoog* hier issie al". Je kunt een spiraaltje eruit halen niet vergelijken met het laten zetten.

Spiraaltje onder narcose plaatsen doen ze echt in 0,00001% van de gevallen. Dat krijg je dus écht niet geregeld. Wat ze nog wel voor je willen doen is je baarmoedermond verdoven, maar dan krijg je meerdere prikken er in. Dus de vraag is waar je dan 'gelukkiger' van wordt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:53

Citaat:
Klopt
Verder geeft de Mirena juist mìnder hormonen af dan de pil. Ongeveer 60 keer minder, zie ook:
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/23 ... irena.html

Dank je wel weer! Ik ga even op mijn gemak de link bekijken. Heb ook al de website van Mirena zelf bekeken maar HA zei toch écht dat het net zoveel hormoon bevat.
Vind het gewoon schandalig dat die kerel dat niet weet!

Maar goed, ik drijf mijn zin door, het wordt de mirena. Ik hoef alleen maar SOA test bij HA te laten doen en de rest doet hij niet, dus laten zetten moet ik door gynaecoloog laten doen...

Eerst maar eventjes wachten tot die bloedingen gestopt zijn...pfff wat een gedoe.

Ben ondertussen af en toe wat slap en meer moe dan gemiddeld en dat komt omdat ik waarschijnlijk nog wat bloedarmoede heb opgelopen door dat gebloed. Kan ik ook laten testen maar het zit me wel ruig; even extra ijzers en vitaminen eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:56

Ik heb alleen wat meer vocht in mijn lijf dan voor ik met mijn pil begon. Daarentegen ben ik wel afgevallen sinds ik de pil gebruik, dus ook hier niet aangekomen :D

Christiene schreef:
ik ben gisteren o geworden, tjonge normaal red ik nog wel om bijv eventjes op de bank onderuit te zakken.. nu niet lekt meteen door.. en ook als ik opsta meteen voel je de vloed komen..

is er naast die grote maandverband niet een soort luiermaandverband.. zodat je s nachts niet 2 keer op hoeft te staan.. en s morgens te douchen.

Gebruik je tampons? Anders zou je dat kunnen overwegen. Ik gebruik niet anders meer, ook met slapen. Scheelt een baggerbende :j

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:10

Okke bedankt voor de antwoorden :) ik zal wel kijken of ik er bijwerkingen van krijg en mocht dat zo zijn een andere pil aanvragen :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:06

Shari_Becker schreef:

ik heb vorige week van de huisarts de pil Ethinylestradiol/levonorgestrel gekregen en die heb ik vandaag voor het eerst ingenomen, maar ik was een beetje op internet aan het zoeken en dan lees ik allemaal verhalen over mensen die een heel opgeblazen gevoel van deze pil krijgen en heel veel kilo ervan aankomen, hebben jullie misschien ervaringen met deze pil? ben er best bang van geworden eigenlijk

Jaaa ik heb die pil!!! Niets aangekomen en geen bijwerkingen!!! Ben er blij mee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:08

Shari_Becker schreef:

Geen last van gehad en heb er ook geen last van nog :) bevalt mij erg goed die pil :j

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:41

Haai dames :wave: Ik heb al een beetje door het topic gebladerd, maar wie zijn hier de diehard doorslikkers? Ik slik mijn pil altijd door, af en toe ben ik stoer en stop ik een week, maar tijdens die week vraag ik me alleen maar af waarom ik dit ook al weer deed :+ Mijn huisarts (is tevens gynaecoloog) heeft mij verteld dat doorslikken geen probleem is, dat de stopweek alleen voor jezelf een check is dat je niet zwanger bent. Alleen reageert iedereen alsof ik mezelf langzaam aan het onvruchtbaar maken/vermoorden ben... Terwijl mijn moeder haar leven lang te pil doorslikt, nog steeds leeft en zelfs mij en mijn zusje nog heeft geproduceerd!
Wat weten jullie hiervan?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:04

Shari_Becker schreef:

Ik heb die pil zelf ook, slik 'm nu ongeveer 1 1/2 jaar. Ben er helemaal niets van aangekomen. Tenminste niet opvallend in elk geval. Dus denk dat dat per persoon verschilt. Maar denk niet dat je je daar erg ongerust over hoeft te maken hoor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:06

Het aankomen kan ook gewoon niet aan de pil liggen.
Veel mensen geven voor vanalles de schuld aan de pil terwijl het ook gewoon hoort bij 'opgroeien'. :)
Je groeit eerst in de lengte, daarna in de breedte. Dat hoeft niet veel te zijn, maar de meesten zwaren toch wel iets uit.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:25

even een vraagje wat is de gemiddelde tijd dat je last hebt van het zetten? ik hem dinsdag laten zetten en heb nog zoveel last dat ik pijnstillers moet gebruiken. ben normaal er niet van ds pijnstillers ook niet als ik kapot ga van de hoofdpijn maar nu pak ik er echt wel 1. is dit normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:28

Je kan door de hormonen wel wat meer vocht vasthouden, dat zien veel mensne ook als aankomen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:29

Klopt idd wat Jans zegt :j
Dat is ook een reden waarom veel vrouwen wat zwaarder zijn vlak voor/tijdens de menstruatie :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:34

zag dit topic en was benieuwd er toevallig hier mensen evaring hadden met het laten verwijderen van spiraaltje

ik moet hem na de zomer er uit laten halen dan zijn de jaren om nu zie ik hier dus heel erg tegen op
dat zag ik tegen het in zetten al en ja nu dus weer

is er iemand die toevallig evaring heb met het laten uit halen van de spiraal

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

Ja een blz geleden heb ik nog uitgelegd hoe dat ging. :))

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:22

hoi, ik zou graag van iemand die hier meer over weet, advies hebben! Ik ben in maart gestopt met de pil, toen heb ik begin juni (na de menstruatie toen ik stopte met de pil niet ongesteld geweest) de morning after pil geslikt. Ik ben sindsdien niet ongesteld geweest.2 weken geleden ben ik naar de dokter geweest en bloed laten afnemen, de hormoonwaarden waren normaal. ik heb een gezond gewicht, sport niet extreem veel, geen stress oid. Nu moet ik een echo laten maken.. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat dit kan zijn? Dankjullie wel!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:23

ja dat plaatsen pijnelijker was hahaha bij het plaatse bloede ik heel erg er na

maar heb nog al wat lekkere horor verhaaltjes via google gevonden brrrr
niet kunnen vinden er van vast zitten enzo hahaha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:23

Ow joh, ga echt niet af op wat je op Google vindt.
Daar vind je enkel de negatieve ervaringen. Ik ken er heel veel met een Mirena en geen enkele heeft pijn gehad bij het eruit halen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:27

ja had gewoon spiraal verwijderen ingevult na al die verhalen brrrr je durft er gelijk niet meer van

maar ik moet er wel aangeloven aangezien ik geen pil meer krijg :P
en voor steralisatie te jong ben nog 2 jaar te jong

dus ja enige werkbare optie is nieuwe spiraal die bij mij erg goed werkt gelukkig in tegen stelling tot verschillende pillen

ik heb ook de mirena idd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:39

Hier is mijn oude post:

Iris82 schreef:
Op internet staan alleen de slechte verhalen.
Het verwijderen bij mij:
Gyn: ja het zou kunnen zijn dat je er wat van voelt, maar ja dat is niet zo want... *houdt tang omhoog* hier issie al.
Gewoon een kwestie van aan de touwtjes trekken (er zijn zelfs mensen die zeggen dat ze het zelf met hun vingers gedaan hebben, maar dat vraag ik me af) en hij klapt weer in. Zit een systeempje in.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:40

oh kon hem al niet 123 vinden klinkt wel heeeeel simpel zo he ik voel hem zelf niet eens meer in begin wel de eerste 3 jaar eigelijk maar sinds 1 jaar niet echt meer

dus tja ben der best wel bang voor

maar heb je gelijk ook nieuwe laten zetten? of wachten ze daar mee

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Mijne is meteen gezet. Omdat je niets beschadigd met het eruit halen is het ook niet bezwaarlijk om meteen weer een nieuwe te zetten. Ik had bij die nieuwe wel 6 weken onregelmatig bloedverlies! Daarna werd het weer helemaal 0 net als bij de eerste. Maar ik dacht ff dat er iets niet goed was!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:45

hmmm oke na ja zou het wel fijn vinden

ik heb nu nog wel eens kleine bloedverlies maar heel minimaal eigelijk al die jaren al gehad
maar ja is per persoon verschilende

ik heb contact gehad met en kliniek over steralisatie zonder operatie werkt zo beetje op de zelfde manier als en spiraal plaatsen
maar ze doen het het liefste pas vanaf 30 jaar