Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:04

Falbala schreef:
Maar toch is een rookverslaving volgens mij veeeeeel meer psychisch dan lichamelijk, maar ik hoor graag tegengeluiden!

Dat denk ik ook hoor... maar tóch...
Door de Champix had ik echt geen zin meer om te roken, stond op een gegeven moment echt te kokhalzen en dat werkt psychisch ook weer door.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:25

_Mas schreef:
Moet dat hier? Stalken is zo offtopic. Het gaat over stoppen met roken..

<<)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:47

Quellian schreef:
Falbala schreef:
Maar toch is een rookverslaving volgens mij veeeeeel meer psychisch dan lichamelijk, maar ik hoor graag tegengeluiden!

Door de Champix had ik echt geen zin meer om te roken, stond op een gegeven moment echt te kokhalzen en dat werkt psychisch ook weer door.

Ja dat is zeker waar! Op het moment dat het goor wordt.. dat werkt door ja.

Ik ben echt blij dat ik zo weinig vrienden heb die roken, dat maakt het voor mij igg en stuk makkelijker.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:13

Falbala schreef:
Quellian schreef:

Ik denk ook dat het vooral psychisch is. Mijn HA zei dat nicotine met +/- 48 uur (pin me er niet op vast :o ) uit je lichaam is? Bij mij gaat het ook vooral mis op de momenten dat het de gewoonte was. Als ik dan niet rook word ik sacherijnig (m'n autocorrect zegt dat dit de goeie spelling is. Echt??) , krijg trilhandjes, etc. Maar dat is na een tijdje ook weer weg. Blijkbaar kan ik het prima af zonder een pillenkuur. Maar ben ook blij dat ik dat kokhalzen niet hoef mee te maken, ik heb echt een stinkhekel aan kotsen :(

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:31

Het is idd heel erg psychisch! Dit is nu mn 4e dag dat ik gestopt ben en gaat eigenlijk nog steeds redelijk! Vind het thuis alleen lastig, als ik alleen ben en niks te doen heb.

Eergister bij het boodschappen doen uit automatischme een pakje sigaretten erbij gevraagd :') stond ik ff voor aap daar hahaha maja wat wil je na 14 jaar! Heb hem netjes terug gegeven ahhah

_Mas

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:18

Haha chantalhaf, het bewijs dat een gewoonte hard te doorbreken is. Wel goed dat je 'm hebt teruggegeven :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:29

chantalhaf schreef:
Het is idd heel erg psychisch! Dit is nu mn 4e dag dat ik gestopt ben en gaat eigenlijk nog steeds redelijk! Vind het thuis alleen lastig, als ik alleen ben en niks te doen heb.

Eergister bij het boodschappen doen uit automatischme een pakje sigaretten erbij gevraagd :') stond ik ff voor aap daar hahaha maja wat wil je na 14 jaar! Heb hem netjes terug gegeven ahhah

Hier moest ik wel even om lachen. Zie het al helemaal voor me : "en nog een pakje malboro er bij alstublieft! "... - 3 seconden later - "Onee, sorry ik ben gestopt :Y) "

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:07

Hahahah Chantalhaf, dat zou ook echt een actie voor mij zijn (zelfs nu nog na 4 maanden stoppen _O- )
Wel goed dat je het hebt terug gegeven! :j

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:00

shadowflower schreef:
chantalhaf schreef:

Hier moest ik wel even om lachen. Zie het al helemaal voor me : "en nog een pakje malboro er bij alstublieft! "... - 3 seconden later - "Onee, sorry ik ben gestopt :Y) "

Zo ging het ook echt! Met een mega rij achter me! Ik zei het ook een beetje hard dus iedereen moest behoorlijk lachen! En ik had een hoofd als een tomaat hihi

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:48

hahaha geweldig :')

ik nam toenstraks mijn champix,was m vanmorgen vergeten :o
ik was zooo misselijk...werd er gewoon half naar van :(
bah! ;(

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:49

met het stoppen gaat het trouwens echt goed :D
gister zat ik bij een vriendin die binnen rookte en ik rook het niet eens,had dus ook echt niet de neiging om mee te gaan roken ofzo :)

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:15

Goed bezig Ellen__ ! Ik ben geloof ik blij dat ik die Champix niet gebruik. Als ik al die verhalen over misselijkheid hier zo voorbij zie komen.. Jakkes.

Ik heb gisteren een sigaretje gerookt :o Maar halverwege vond ik het eigenlijk toch wel heel smerig en heb ik 'm weer weggegeven. Dus dat is positief vond ik wel. Was vandaag even bang dat ik daarmee weer mijn zin in sigaretten had aangewakkerd maar vandaag de hele dag niet de behoefte gehad om te roken.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:20

Ik hoor idd zoveel vehalen van misselijkheid van die pillen! Magoed als het werkt werkt het!

_mas: soms is het even nodig om een sigaretje te nemen zodat je weet hoe ongelooflijk vies het is haha. Bij mij gaat het ook echt goed! Kijk alleen een beetje op tegen vandaag. Mn bijrijdster heeft wedstrijd met mn paard dus gaan met een paar meiden die allemaal roken naar stal ! Kga me stterk houden!

Gister echt schandalig zitten shoppen en uit eten geweest ( tja wat moet ik anders met allllllllll dat geld dat ik overhou hihi)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:32

@mas ja dat is echt een nadeel van champix hoor!!gelukkig duurt het vaak maar een half uurtje maar toch...
haha wel goed dat je het nog steeds vies vond dan! *\o/*

@chantalhaf nou sterkte vandaag dan met al die rokende meiden om je heen ;)
haha nou heerlijk toch :D doe je iig iets nuttigs met je geld hihi :D

ik ga van de champix altyd zo raar dromen :')
ik droomde dus vannacht dat ik getuige was van een agent die een oude man vermoorde :')
toen zag hij mij opeens en kwam hij achter me aan!
whahah :')
ik kijk ook teveel enge films denk ik }> :+

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:25

Leuk, de banner onderaan dit topic geeft weer eens een toepasselijke reclame: Nicorette inhaler. :')

Haha Ellen__ :')

Chantalhaf, goede reden toch? Niet roken, wél shoppen! Ik vind het een top-idee 8-)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:00

hahahah Ellen_ dat is wel heel apart! Zou dat echt door die champix komen? Ik heb mij dagje stal overleefd zonder te roken! Maar vond het wel moeilijk :o maar idd als ik moet kiezen tussen shoppen of al mn geld oproken............... En dat heb ik 14 jaar gedaan! Bah bah ( maar ondertussen zou ik er best 1 op willen steken :') ) Vandaag alweer mn 5e dag :D mn schoonmoeder zei vandaag tegen me:
'volgens mij rook jij nog stiekem want je bent zo vrolijk en niet chaggy' :D tja......... kben er gewoon denk ik helemaal klaar voor --> een rookvrij leven :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:01

haha mas ja die reclame's altyd :')
ik zat toen een keer te lezen in een topic voor ruiters met een maatje meer en toen stond er een reclame over afvallen whahah :')

@chantalhaf ja dat heb ik wel van de champix,is ook een bijwerking,'abnormale dromen' ;)
had er eerder nooit last van,pas sinds ik die medicijnen gebruik :+
had laatst ook gedroomd dat ik in mijn nieuwe huis was gaan wonen(het is een nieuwbouwwoning) en de schuttingen stonden er nog niet en ik kon niet meer met de hond naar buiten omdat we omsingeld waren door wolven whahaha :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:24

Haha die dromen.

Ik voel me ook echt goed! Af en toe komt er zo'n vlaag dat ik het wil voorbij maar da's maar even! Had gisteren een feestje (maar ja winter, binnen en ook geen andere rokers volgens mij) en 't was een eitje!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:01

wat goed falbala :D

hoe gaat het met iedereen hier?? :)
met mij super!!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:58

hier ook goed :j

even tellen, nu 11 dagen rook vrij :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:07

Met mij minder, zware tentamenstress en onwijs veel zin in een sigaret (of 2).. Pff en dan zit ik al ruim 4 maanden zonder.. :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:44

Hier ook nog steeds gestopt, maar heb het de laatste dagen erg moeilijk.
Heb een vréselijk humeur, daar sla je je beitel op kapot, echt te erg :o

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:34

Zou het aan het weer liggen ?
Ik heb t ook al zo moeilijk , 7,5 maand gestopt.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:23

Heb net me 1e pleister geplakt.
Zie er gewoon tegen op, om te stoppen :o :o

Als ik zo lees, na zoveel maanden, dat het dan nog moeilijk is, jeetje.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:58

Citaat:
Als ik zo lees, na zoveel maanden, dat het dan nog moeilijk is, jeetje.

Positief denken :

* je houdt bergen geld over
* je wordt hartstikke gezond
* je stinkt niet meer :P

jeuhhhhhh *\o/* *\o/* *\o/*