Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:20

Oja dat is natuurlijk een goede! Zal morgen gelijk even mailen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:53

Heb je nog wat kunnen vinden??

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:00

Ik heb de diabetes vereniging gemaild maar heb nog niks terug helaas!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:26

mmm, ik zou hem gewoon nog een keer versturen!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:12

Wat voor vragen heb je dan? Misschien kunnen wij je helpen?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:46

Dientje_Yara schreef:
wat een opluchting dacht echt dat ik zo een beetje de enige was die tegen deze dingen aanliep
lang leve dit topic

_/-\o_

oh oh, wat een bekende situaties lees ik allemaal. Gelukkig (na ja..) heeft mijn vader ook suiker. Die heeft het doorgegeven aan mij en mijn zusje. Mijn jongste zusje heeft het (nog) niet. Ja pa, dikke 10 hoor! 66,6 % raakgeschoten :')

Mijn familie is dus al 20 jaar gewend om met een suikerpatient te leven. Wij waren daarom eigenlijk niet zo bijzonder. Wij hebben het er in de familie nooit over, krijgen alles toegereikt, wij beslissen zelf als we nee willen zeggen. Is wel fijn dus. Alleen in het gezin zelf hebben we het er wel eens over. Meer ook als gein: 'hej zus, heb je het ziekenhuis nog gezien afgelopen jaar?' Die is wat minder consequent dan pa en ik.
Eigenlijk was pa ook nooit zo consequent. Pas toen hij last kreeg van de ogen ging hij echt goed op zijn suiker letten.

Bij moederdagbrunche moest ik haar meten want de muts was dr meetding ( :') ) vergeten: 33, nog wat.. pfff ZUS TOCH!
Dit heb ik gelukkig nooit!
Gezegd dat ze toch wat meer op zichzelf moest letten hoor. Die heeft het ziekenhuis al 2 keer goed van binnen gezien ivm de suiker.

Met de internist erover gehad dat ik blij ben dat mijn lichaam zo'n goeie graadmeter is. Voel wanneer die te laag is (onder de 3) en voel wanneer die te hoog is (boven de 12)...

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de vragen!
Alcohol weet ik wel wat vanaf :+ en mijn zusje ook, maar die heeft erdoor in het ziekenhuis gelegen
alleen weet niet of ik mezelf nog tot een 'jongeren' mag beschouwen haha.
Ik kreeg het toen ik 17 was (oladijee) en mijn zusje toen ze 16 was.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:47

Heb mail terug! Ze konden ons niet verder helpen maar adviseerde ons om de DVN te mailen. Dus gedaan :) en benieuwd of daar wat uit komt!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:13

Iemand leuke en lekkere diabetesproof recepten? Lunch? Ontbijt? tussendoortje?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:42

Mijkee, ben benieuwd!

Dientje, ik kwam bij het opruimen van de zolder een diabetes kookboek tegen! Ik zal er morgen eens in kijken of er nog wat lekkere dingen in staan! :D

calypso, wat heerlijk dat het zo normaal is in de familie!! Ik heb ook het geluk dat ik het goed voel wanneer ik te laag of te hoog zit! Een oom van mij voelde het verschil niet tussen 2 en 20......
Heb jij nooit dat je je meetding vergeet of dat je zo hoog zit?? Ik heb m'n meetding meer niet dan wel in de buurt... :o Zo hoog kom ik gelukkig nooit meer, maar wil nog wel eens in de avond wat hoger zitten. Maar weet dan wel waar het door komt... :P (koek bij de koffie en later nog een chippie....)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:59

whahahahhahha, ik ben ook zo'n snoepkont ja :oo
ik heb altijd mijn tas bij me. Daar zit de spuit en de meter ALTIJD in. Dus nee, vergeet hem eigenlijk nooit.
Merk ook dat als ik friet of een chippie eet, dat mijn suiker dan ook altijd te hoog is.

Mijn suiker is in de ochtend eigenlijk bijna altijd te hoog. Moest dus opeens 10 eh meer spuiten voor de nacht. Kom ik ook na 10 jaar achter. Ik moest meer meten in de ochtend _O- want ik deed dit bijna nooit (lees nooit).

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:32

Hee calypso, mag ik vragen hoe oud je bent? Ben nog op zoek naar iemand met diabetes en ervaring met alcohol heeft :) is het goed dat ik je een paar vragen stuur? :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:50

je hebt pb ;)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:00

dames! weten jullie een leuk idee hoe je een voorlichting van DM1 en alcohol voor jongeren leuk kan maken? :)

edit; ik heb iets bedacht. Nadat we hebben uitgelegd wat alcohol doet met je lichaam en bloedsuiker met koolhydraten enzo, een soort quiz te doen. Allemaal plaatjes van alcoholische drankjes en dan moeten de jongeren aangeven welke drankjes het meest 'risicovol' zijn. Zoals zoete drankjes gaat je bloedsuiker eerst heel erg omhoog van en daarna heel snel naar beneden en bij sterke drank ga je gelijk zakken.
Ik dacht misschien is dat wel leuk :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:17

:j leuk plan!
ik moet meer sporten.. van de dvp maar ook van mezelf. Ik kan mezelf alleen niet van die bank afsleuren :/

sportschool werkt niet. Hebben een abbo gehad, maar we gaan niet
heb een paard, en rij minimaal 2 keer per week. Vaak meer... maar die buik en billen gaan hier niet mee weg..
hardlopen doe ik een paar keer en dan zakt het weer weg tot 0 keer..

ik kijk gewoon te graag series en soapies ben ik bang :o
en dan niet alleen kijken, maar dan gaat er op 1 avond zo 1 roze koek naar binnen (die grote van d'n Aldi :P ), 5 chocotoff's en als vriend nog zin heeft in wat chippies, dan gaat er ook nog een halve zak naar binnen...

nee, vind het niet gek dat ik hier en daar een kilootje bijkom _O-

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:28

hier nog zoin serie verslaafde, maa rik heb wii fit en dat werkt wel bij mij...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:39

Mijkee, ben je al een beetje opgeschoten??
Zit er steeds aan te denken, maar kom niet echt op iets zinvols... :P
Misschien dat je ze wat (kleine) glaasjes kunt laten proeven en dan zeggen wat ze denken dat dat met de suiker doet?!

Héél herkenbaar dat (niet) sporten...... Een collega heeft dat slim opgelost. Zij heeft een 'fitness kamer' met daarin een grote t.v. Tijdens het kijken van haar series is ze gelijk aan het sport!! (hometrainer/loopband/roei apparaat)
Zelf vind ik nordic walking heerlijk!! Het vervelende is dat ik het een hele tijd niet heb kunnen doen door eerst een ontstoken peesplaat (en dan loop je écht niet lekker :P ) en daarna zulke ontzettende krampen in de kuiten. Maar persoonlijk vind ik het wel een aanrader!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:48

hadden vandaag die voorlichting, moesten het gewoon voor onze klas doen. dus was wel makkelijk maar de quiz is wel goed uitgepakt :) 30/35 punten ervoor gekregen dus ik ben tevreden :)

Sporten is echt mijn lust en mijn leven, heerlijk vind ik het!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:51

:o heb weer goed opgelet..... Wist echt niet meer dat het vandaag was...
Maar wat fijn dat het goed is uitgepakt!!

Wat voor sport doe jij graag (behalve paardrijden :D )?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:03

had ik ook volgens mij niet verteld :P

Ik doe aan waterpolo, en heb ook een tijd volleybal gedaan en gefitness maar had geen tijd meer vanwege school. :) en paardrijden doe ik niet meer :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:14

Oja, volleybal heb ik ook járen gedaan!! Had er ook niet mee willen stoppen, maar eerst hadden we geen coach meer en op een gegeven moment ook geen trainer..... Dan gebeurd er dus gewoon niets op zo'n training :P We hadden nog maar 8 meiden. Een ramp met het inplannen van wedstrijden.
Vond het wel heel erg jammer!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:37

ik doe paardrijden ;)
Nordik walking zie je alleen door de wat oudere generatie doen, dus daar voel ik me persoonlijk nog te jong voor (sorry Kentaro, zie dat jij ook nog niet zo oud bent :P )

maar dat van die collega van jou, die een fitness kamer heeft, heb ik ook aan gedacht. Ik moet gewoon zo'n fiets in de kamer zetten. onder GTST dus ff sporten. Ideaal! Maar ik heb geen plek in de huiskamer daarvoor...

en nu heb ik de hele week nog niet paard gereden met dit rotweer. Baal ik van.. het enige sportieve wat ik doe is traplopen.. naar mn slaapkamer en terug :P
edit: oh, en dat sporten wat je met vriendlief doet natuurlijk.. maar eerlijk; das ook niet iedere dag _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:48

_O-
M'n vriend zeg het ook iedere keer hoor, 'jij met je ouwelullen sport'....
Ik zou voor thuis graag zo'n cross trainer willen, maar het blijft nog steeds bij willen... :P
Dan echt niet in de huiskamer, maar in iets van een slaapkamer.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:33

ja, en hoe vaak ga je dat doen? (mezelf kennende staat dat ding dan alleen maar stof te vangen _O- )
kan je beter de slaapkamer voor andere doeleinden gebruiken ;) Heeft je vriend ook nog wat aan :P

- en dan niet 2 minuten he!!! je gaat pas na 20 minuten vet verbranden :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:43

Ik mag vaker met jou praten van m'n vriend................ _O-

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:49

_O-