[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:27

Ik ga vanaf maandag echt weer serieus beginnen en dan ga ik van te voren opschrijven hoe laat ik wat mag eten. Ik denk dat ik me daar iets beter aan kan houden en er minder mee bezig ben. Normaal denk ik nooit zoveel aan eten, maar nu wel. En ik ga van het weekend weer zelf mee boodschappen halen, vorig weekend kon ik niet mee omdat ik ziek was en mijn mannetje heeft boodschappen gehaald en gekookt de hele week en dan zijn het toch wat mindere groente weken. Maar hij doet zo ze best. Daarnaast vinden mensen het onzin dat ik 5 kilo kwijt wil dus zitten ze me continu te vragen of ik wat wil eten grrrrrr.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:34

Gisteren was mijn plan voor 1004 calorien mislukt. Mijn mama vroeg of ik kwam eten en die maakt toevallig de lekkerste macaroni van de wereld... dus jah :) moet zeggen dat die macaroni lekkerder was dan die shake die ik voor mezelf geplant had.

Voor mezelf vind ik het nu even belangrijker dat ik alle koekjes en snoepjes en chipjes kan laten staan eigenlijk, ben echt aan het afkicken!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:35

nowornever schreef:
Ik ga vanaf maandag echt weer serieus beginnen en dan ga ik van te voren opschrijven hoe laat ik wat mag eten. Ik denk dat ik me daar iets beter aan kan houden en er minder mee bezig ben. Normaal denk ik nooit zoveel aan eten, maar nu wel. En ik ga van het weekend weer zelf mee boodschappen halen, vorig weekend kon ik niet mee omdat ik ziek was en mijn mannetje heeft boodschappen gehaald en gekookt de hele week en dan zijn het toch wat mindere groente weken. Maar hij doet zo ze best. Daarnaast vinden mensen het onzin dat ik 5 kilo kwijt wil dus zitten ze me continu te vragen of ik wat wil eten grrrrrr.

Ik denk ook constant aan eten als ik bewust aan het 'lijnen' ben, echt ontzettend vervelend. Ik doe Weight Watchers en bedenk me bij alles wat ik zie de punten die het kost :').

Mijn schema voor vandaag, heb vanavond een verjaardag, 2x stappen dit weekend en high-tea morgen, dus ik doe even heel mak aan.
O: Optimel 0% met muesli
T: appel
L: 4 LU crackers met kipfilet of slankie smeerkaas
T: Cup a soupje / snack a jack
D: Geen flauw idee

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:37

wiebke schreef:
Gisteren was mijn plan voor 1004 calorien mislukt. Mijn mama vroeg of ik kwam eten en die maakt toevallig de lekkerste macaroni van de wereld... dus jah :) moet zeggen dat die macaroni lekkerder was dan die shake die ik voor mezelf geplant had.

Voor mezelf vind ik het nu even belangrijker dat ik alle koekjes en snoepjes en chipjes kan laten staan eigenlijk, ben echt aan het afkicken!

1004 calorien is eigenlijk ook veel te weinig, de macaroni moet geen probleem zijn hoor!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:40

Medea schreef:
nowornever schreef:

Ik denk ook constant aan eten als ik bewust aan het 'lijnen' ben, echt ontzettend vervelend. Ik doe Weight Watchers en bedenk me bij alles wat ik zie de punten die het kost :').

Zo irritant, ik kom eerder aan als ik aan het "lijnen" ben dan dat ik afval :D

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:41

lekker niks zeggen en gewoon zelf op je eten letten kunnen ze ook nieks zeggen
wat niet weet wat niet deerd

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:45

nou, ik heb deze week een slechte week gehad, ook door bepaalde maandelijkse lasten :?
waardoor ik nergens zin in heb en het liefst in bed blijf liggen (ik ben dan ook zo moe he :?)
dus ik gok dat er deze week niks van af is :n nu maar hopen dat er ook niks bij is :+
en ik ga vanaf vandaag weer goed bezig :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:02

hmm ik vind zumba eigenlijk wel meevallen hoe lastig het is, en dan ben ik echt niet danserig aangelegt ;)

Vanochtend yoghurtje op, ben benieuwd hoe lang ik het binnen hou want ik ben echt spuug misselijk :\

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:04

OOhhh wat goed dit topic ga ik volgen. Zelf wil ik ook 8 kilo afvallen maar dat valt niet mee zeg!!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:37

:O :O ik heb appelflappen en worstenbrood kunnen weerstaan!! Nu ga ik mijn plakje peperkoek lekker opeten :D

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:38

Goedemorgen allemaal! Allereerst, wat leuk om zo weer alles van iedereen te lezen. Daarna voor wuis :(:) Stomme mensen met k*topmerkingen ook. Soms hebben ze niet eens door wat dat met je doet.

Ik heb gisteravond gezondigd, maar had me er een beetje op voorbereid. Ik heb de hele dag gewerkt en moest savonds 20.00-01.00 ehbo-en. Samen met een vriendin van mij. Ze had van die time-out graan biscuits mee, met chocolade. Heb er 4 van gehad :o Maarja, kan ook niet altijd zo streng zijn. Heb al meer dan een week geen koekjes gehad, en dat terwijl ik het daarvoor ongeveer elke avond of middag wel at.

Gister mijn broodrooster ineens stuk, heb gelijk maar een nieuwe gekocht omdat ik alleen geroosterd brood lekker vind haha.
Mijn dag van gister:

o: 3 cracottes vitaal met 20+smeerkaas
t: zakje knijpfruit (had ik nog in huis, zonde om het weg te gooien) en een pruimen yoghurt van activia
l: 2 boterhammen met 20+ veenkaas ofzo (kaas met kruiden er is)
t: appel en 2 mandarijnen
a: patat zonder saus en eigenlijk maar een halve portie, kipcorn. Ik had een maaltijd salade van de albert heijn, eens een nieuwe variant gekocht, vond hem echt te smerig!! En was naar mijn ouders gegaan, kat aan het bevallen, en die gingen patat eten,dus toen toch maar even mee gegeten.
t: 4 time-out granen biscuits, blikje cola, blikje red bull |(

Vandaag

o: 2 boterhammen met kipfilet
t:
l: 2 boterhammen met 20+ kruidenkaas
t: appel met kaneel
a: nog geen idee, soepje ofzo

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:52

Zoo! :)

O: 2 rijstwafels 1 met smeerkaas 20 + en een glas water
T: -
L: 2 boterhammen 1 met kipfilet, 1 met smeerkaas 20+ kopje bouillon + beker karnemelk + knäckebröd sesam met sandwichspread komkommer
T: Portie druiven en een glas water
A: Weet ik niet
T: Thee

En ik ga vandaag eindelijk weer sporten! :)) Korfbaltrainen, is vaak wel intensief, en ik hoop dat mijn hand eindelijk mee gaat werken! Heb een tijdje gelopen met gekneusde middenhandsbeentjes, dus hoop dat het nu goed gaat! :)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:52

ik ben ondertussen 1.5 kilo kwijt :D
Door alleen wat meer op te letten, en sporten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:07

Aah zoo heerlijk is dat he! :) Krijg je ook weer motivatie om door te gaan! Ik ga dinsdag ochtend wegen, ik ben reuze benieuwd!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:15

Deze week chips laten staan, choco ook, water gedronken ipv thee of warme choco, ontbijt gegeten, fanatiek aan het bewegen geweest....Ben ik gewoon een kilo aangkomen |o Ik hoop nu dat mn weegschaal gewoon van slag was (zo'n oud geval met draaischijf), en dat ie morgen wat anders aangeeft

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:32

Medea schreef:
nowornever schreef:

Mijn schema voor vandaag, heb vanavond een verjaardag, 2x stappen dit weekend en high-tea morgen, dus ik doe even heel mak aan.
O: Optimel 0% met muesli
T: appel
L: 4 LU crackers met kipfilet of slankie smeerkaas
T: Cup a soupje / snack a jack
D: Geen flauw idee

Zo herkenbaar!! Ik doe ook Weight Watchers, maar dan meer om een beetje maat te houden op een dag. Zie nu inderdaad niet mee dat koekje, maar een bordje met daarop het aantal punten :')

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:36

Cherellee_ schreef:
Zo herkenbaar!! Ik doe ook Weight Watchers, maar dan meer om een beetje maat te houden op een dag. Zie nu inderdaad niet mee dat koekje, maar een bordje met daarop het aantal punten :')

Hahahaha, inderdaad! Dat heb ik dus ook. Net een 11 pp tussendoortje.. eerste slippertje sinds 3 weken ;(

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:40

Edit: als ik ga fitnessen kan ik dan beter cardiotraining doen of vetverbranden ( op zo'n home trainer) ?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:59

Goeie-bijna-middag :D

Sjemig ik heb zó lekker uitgeslapen :+: Hele week vroeg op (2x vroege dienst, 1x om 7 uur zwemmen en gisteren vroeg met mam naar het ZH) en drukke dagen gehad dus ik vond dat ik uit mocht slapen :D Ben om 11 uur uit bed gekomen, poezels verzorgd, planten verzorgt ( :o ) en toen zelf ontbijtje gepakt. Heb gisteren nieuwe perssinasappeltjes en grapefruits gehaald en deze zíjn me toch lekker :oo :~

Mijn dag vandaag:
O: Cruesli balans met halfvolle melk, glas verse jus/grapefruit
T: Ik heb pas om 11.30 uur ontbeten, dus denk dak wacht tot de lunch O:)
L: 2 bruine boterhammen, kaas (brandnetelkaas :~ ) en Linera ham, crystal clear en als ik zin heb, opkikker
T: Appel met kaneel, crystal clear
A: Weet ik nog niet, ventje komt thuis dus even overleggen :o
T: 2 gold kiwi's, crystal clear

Ik ga vanavond even naar een afscheidsborrel van een collega. Heb besloten om voorlopig de alcohol te laten staan, muv in het weekend een glas witte wijn bij het avondeten. Dat is mijn 'zondig-momentje' van de week. Ik denk dat ik daar gewoon water neem en misschien 1 glas cola light, dat moet wel kunnen.

Qua beweging ga ik straks naar de sportschool. Heb nog redelijk spierpijn in nek/schouders/bovenbuik van van de week, en wil niet overbelasten, dus ga vandaag alleen voor cardio. Weet nog niet hoelang maar minimaal een uur :j Dit wordt m'n 4e keer sporten deze week :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:59

xNathaliee schreef:
Edit: als ik ga fitnessen kan ik dan beter cardiotraining doen of vetverbranden ( op zo'n home trainer) ?

Het is allebei goed, zou de ene keer het een doen en de andere keer het ander :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:02

Gisteren was mn vriend thuis, het weekend is hij werken dus hebben we gisteren wat lekkers genomen. toastjes met linera pate (hij ook nog droge worst maar dat heb ik lekker laten liggen)
s 'avonds als diner hebben we zuurkool gehad.
Dit weekend is hij er dus niet en houd ik me dus weer in... nu weer een shake als lunch.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:03

xNathaliee schreef:

vetverbranden doe je het meest als je je hartslag onder de 140 slagen per minuut houdt. Trainen met een hartslag meter is dus aan te raden!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:06

Ow enne, omdat ik aangemeld ben op valtaf.nl houd ik per dag m'n gewicht bij, en sinds maandag (en jaaa ik weet dat het vooral vocht is, maar toch :D ) is er precies 3 kg af :):)

Moet eerlijk zeggen dat het me niet snel genoeg kan gaan.. ik walg echt van mezelf :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:08

iemand mischien een idee hoe ik meer water binnen kan krijgen?
en waar hebben jullie die zumba dvds vandaan?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:09

oo? mijn personal coach toen de tijd zei dat ik mijn hartslag op de 170 moest houden, wilde ik vet verbranden.

gebruikt hier iemand ook fatburners?
Of andere suplumenten?