Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:19

Ik denk inderdaad dat ik m'n heupen teveel beweeg tijdens het lopen. bij de winkel van runnersworld krijg je toch ook een loop analyse? wat voor oefeningen doe jij voor je buik en rug spieren?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:35

Annet, met hardlopen heb ik last van overproneren. Zie voor een uitleg over pronatie http://www.asics.nl/running/knowledge/wat-is-pronatie/. Ik heb nu antipronatie schoenen, die zijn wat steviger aan de binnenzijde zodat ik daar niet zo ver kan 'doorzakken' (even in mijn eigen woorden).

Bij runnersworld maken ze een opname van een stukje hardlopen en dan kan je dat mooi terugkijken. Zeker met vertraagd afspelen kon ik zelf ook mooi zien dat ik op mijn oude schoenen iets doorzak naar binnen en op de nieuwe schoenen niet.

Het wandelen ging prima, voelde de spieren in mijn bovenbeen iets, mogelijk doordat ik nu in een andere houding moet lopen, ik wil dus wel echt rustig wennen aan deze schoenen. De schoen zit echt als gegoten om mijn voet.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:59

Ik heb vrij doogezakte enkels, daardoor heb ik nu ook een schoen en zool die daarvoor de stevigheid geven waardoor ik veel minder tot niet doorzak!

Ik heb vanmorgen echt heerlijk gelopen! En voor het eerst geen pijn in me schenen tijdens en na het lopen *\o/*

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:33

_Tara_ schreef:
Ben ik heel even kort, ik ban mezelf iedere keer 6 uur achter elkaar. Die scriptie moet echt over 2 weken af! Realiseerde me vandaag hoe snel dat de tijd altijd gaat en dat 2 weken dus heel snel voorbij is. Heb ook niet meer gelopen sinds dinsdag. Morgenochtend paardrijles, wie weet dan morgenmiddag/avond nog lopen/sporten en anders zaterdagochtend lopen/sporten. Morgenmiddag zal ik in ieder geval weer even bijlezen!

Zullen we een wedstrijdje doen, Tara? ;) Ik wil het ook over twee weken af hebben!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:29

@Annika, wat voor schoenen heb jij?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:47

MJ_ schreef:
@Annika, wat voor schoenen heb jij?

asics en dan staat er achterop GT-2150 gel. En dan dus nog een speciaal zooltje erin omdat mijn voeten naar binnengeklapt staan :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:30

Wen, je hebt helemaal gelijk. Ik denk ook dat 't dom was om met de hond te gaan lopen. Daardoor leek mijn looptechniek ook nergens naar vermoedelijk. Dus Jaan, daar zal 't ook zeker mee te maken hebben. Op zich heb ik verder zo ver ik weet en voel best een redelijke looptechniek. Maar daar moet ik wel goed op letten. Ik stampvoet namelijk niet echt...dat is wel positief toch?

Heel veel succes vanavond Jaan!! :)
Mirkim en Tara succes met de scripties!
Annika, wat fijn dat 't lopen zo lekker ging zonder pijn. Ik hoop morgen even weer een rondje te kunnen doen. Dit maal zonder hond en ik denk dat ik er maar even 2 min wandelen tussendoor plan om te kijken hoe dat gaat ipv 35min aanéén.
MJ, fijn dat de schoen zo goed voelt. Ik heb ook last van overproneren, daardoor ook een schoen met correctie.
Annet welkom!

Ik heb vandaag lekker geslapen tot 16.00u Ben nu dan ook helemaal niet brak, zoals ik anders regelmatig heb na een nachtdienst. Vind 't wel fijn zo, vanavond lekker een avondje met vriendlief thuis. Morgen weer een rondje lopen en ff wat grote klussen in huis doen! :) Moet zondag weer een dagdienstje werken.

Fijne avond iedereen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:00

Rustig aan hoor Marjoleintje, beter de tijd nemen dan achteraf spijt hebben.

Vandaag weer ff op Lis gezeten en omdat ik ff niet wist wat ik er nou mee aan moest heb ik juf gebeld. Je ziet er namelijk vrijwel niets meer aan, alleen als je er op let. En als je er op let dan voel je er ook minimaal iets aan. Maar het is zo minimaal dat ik twijfel of we het er niet gewoon "aan" kijken. Juf denkt dat er best nog minimaal iets kan zitten, maar omdat Lis alweer wat bokjes gaf onder het rijden en enorm stout is vanaf de grond lijkt het haar het best om nu een weekje wat stap en draf werk op de rechte lijnen te doen en dan te kijken wat er gebeurd. Dus dat gaan we maar doen. Dinsdag zou ik les hebben met Lis, maar heb nu afgesproken om m'n merrieproject ff te lessen. Ben heel benieuwd, deze juf heeft die merrie nog nooit onder de man gezien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:57

Scooby, hartstikke goed toch, dat je 1 uur achter elkaar kan lopen!
Balen dat je een nieuw zadel moet. Is altijd een hoop geld.

Judith, ik ga 't morgenochtend proberen, even iets eten voor ik ga hardlopen. Heb alleen geen bananen in huis...

Marjolein, wat balen dat je niet naar je verzorgpaard kon. Heb een nieuwe broek en schoenen gekocht :D
Ach hier in huis is ook geen vaatwasser.
Vervelend van je schenen zeg... Koelen is daar wel goed tegen!

Sakkia, ik had laatst ook last van m'n heup. Is nu weer weg gelukkig.

WenK, ik vind het zelf best zwaar als ik eerst bij m'n verzorgpaarden ben geweest en dan nog moet hardlopen. Al heb ik dan wel ook 20 km moeten fietsen.
Rustig aan :(:) Het ging eerst weer goed met je toch?
Vind het wel super dat je Lis goed de tijd geeft voor je weer echt gaat rijden.

Jaan, hoe ging je pas-de-deux? :oo

Noor, lasagne is zo lekker!

Annika, jammer dat je niet meer kon hardlopen.

Bom, voorzichtig aan met je rug!

Annet, welkom! Tips die ik kan geven, altijd goed rekken en strekken na 't lopen en nooit 2 dagen achter elkaar lopen. En goede schoenen zijn natuurlijk belangrijk, maar dat komt zo te horen wel goed!

Mirkim, dat zou wel leuk zijn als we onze scriptie tegelijk af hebben :P

Ik zal blij zijn als die scriptie af is zeg. Maar goed. Morgen naar Trance Energy met m'n vriend! Heel veel zin in :D Morgenochtend eerst wel even hardlopen.
Vandaag had ik centered riding les met m'n verzorgpony. Vond het heel erg leerzaam en leuk! Merkte ook aan m'n verzorgpony dat ze er heel goed op reageerde.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

Het gaat ook op zich heel goed met me hoor. M'n depressieve gevoelens en "zwarte" momenten zijn weg, de vermoeidheid is alleen niet in 1 keer opgelost, zeker niet omdat ik gewoon heel veel van mezelf vraag. Mijn allerbelangrijkste aandachtspunt is om mezelf denken en niet én alles willen én alles perfect willen. Dat gaat simpelweg niet. Dus ik moet keuzes maken en af en toe een stapje terug doen. Dat is moeilijk voor mij en zo af en toe blijf ik mijn neus stoten. Ik ben er nog zeker niet helemaal, maar terugkijkend op de afgelopen tijd (zeg maar 2,5 a 3 jr) kan ik nu zeggen dat ik denk dat ik het dieptepunt echt gehad heb en in ieder geval weer goed in staat ben om te relativeren en problemen/moeilijkheden niet te laten cumuleren.

Mbt Lis, ik ben zuinig op d'r. Heb haar liever nu een weekje langer stilstaan dan nodig dan dat ik te vroeg weer te veel vraag. Als we terug redeneren heeft ze waarschijnlijk vorige week donderdag een l*llige draai gemaakt in een modderige paddock. Daardoor was ze vrijdag niet goed, met een dik been. Heb een week gestapt en gekoeld nu en nu dus een weekje rustig werk. Daarna hoop ik in een week tijd weer op te kunnen bouwen t/m alle Z oefeningen zodat ik 8 maart weer met haar kan lessen. Ze mag dan wel bijna aan haar wedstrijdpensioen toe zijn, ik wil haar graag nog zeker 15 jaar bij me hebben om mee te rommelen, buitenrijden en veulentjes fokken. :j

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:26

Goedemorgen!

@M_J: Dus als ik het goed begrijp moet je je oude schoenen ook meenemen naar de winkel? Ze nemen daar wel ruim de tijd voor je als ik het zo hoor.
@ Mirkim en Tara: Succes met jullie scriptie!
@Wenk: Wat vervelend van je paard! Die van mij stond vorige week ook met een dik been linksvoor, waarschijnlijk zichzelf aangetikt in de paddock. Been was ook helemaal dik eerst en hij liep niet goed. in de loop van de week werd het wel een heel stuk beter maar hij liep nog steeds gevoelig. nu gister laten onderzoeken + peesscan en blijkt dat hij in zijn interosseus toch lichte beschadigingen heeft. dus ik mag 2 maanden gaan stappen.
Nou wil ik niet zeggen dat die van jou dat ook heeft maar een weekje te lang stilstaan in inderdaad altijd beter als te snel weer oppakken. heeft ze nog steeds een dik been?
@ Tara: Bedankt voor de tips! haha dan heb ik al heel wat dingen fout gedaan, ik heb 2 dagen achter elkaar gelopen en op slechte schoenen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:33

Goedemorgen!!

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen :z !!
Donderdag heerlijk weer rondje gelopen en paardgereden!
Gister lekker vrij geweest, maar moest 's morgens naar de tandarts dus toch vroeg op. Verder de hele dag lekker actief geweest. Huishouden gedaan, geitenverblijf schoon gemaakt, 2 auto's uitgesopt van binnen, houtkachel schoon gemaakt, boodschappen gedaan! Heerlijk dagje :j !
Vanmiddag lekker weer een rondje lopen! Even kijken of ik de 8 km weer kan lopen.

@Bom Hoe is het met je rug :(:) ?
@Tara Succes met je scriptie! 1 sneetje brood is ook fijn om op te lopen!
@Annika Ik heb ook de Asics GT 2150! Dat is inderdaad een schoen met antipronatie. Ik heb alleen die vreselijke grijs/roze uitvoering... Had liever de zwarte gehad.
@Jaan Hoe is het gegaan??
@Annet Welkom! Goede schoenen doen wonderen...
@Wenk Heel herkenbaar om alles voor een 10+ te willen doen en daarbij jezelf compleet voorbij te rennen... Natuurlijk is een 6 ook voldoende, maar begin eerst eens bij een 9... Kleine stapjes! Ik doe nu alles voor een 8 en dat valt redelijk bij te houden en voel me daardoor een stuk minder opgejaagd en geleefd...

Zo, en nu in de kleren en actie!
Fijne dag en weekend allemaal!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:08

Goedemorgen!
@ Annet: welkom en veel succes!
@ Anika: fijn dat je pijnvrij hebt kunnen lopen!

Nou, het lopen schiet hier niet erg op deze week! Heb woensdag dus lekker gelopen, gisteren kwam het er niet van. Misschien ga ik vanmiddag een rondje doen, maar ik vind die wind zo koud!! :brr: Snijdend gewoon.
In ieder geval morgen eind van de dag samen met mijn vriendin lopen, dus dat motiveert weer!

Nu eerst snel huiswerkopdracht afmaken voor opleiding en dan naar de paarden. Even longeren en wassen, morgen staat de regio springen op het programma! Zit alleen nog te twijfelen of ik hem zal invlechten... :O

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:49

Annet, het been is alweer een paar dagen mooi strak. In beweging zie je heel minimaal een iets andere bewegingsafloop van het ene beentje, maar ik twijfel dus of ik dat er niet gewoon aan kijk.

Heb vandaag lekker stap- drafwerk gedaan en ze was weer helemaal gelukkig, tr*tje is het ook... :D Projectje ook nog even gedaan en al wordt het echt wel een lang verhaal, hij komt er ook wel. Geduld is bij hem het toverwoord (en zijn buien negeren := ).

Strakkies weer lopen, heb er eerlijk gezegd geen zin in. :o

Judith, je hebt gelijk hoor, maar iets doen voor een 9 voelt al zo "onvoldaan" en dan ben ik weer eens niet tevreden met mezelf. Moeilijk hoor soms.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:51

WenK, fijn dat je in ieder geval wel op de goede weg bent :) Ik ben er soms juist te makkelijk in, dingen afraffelen, dingen niet doen enz. Misschien kunnen we een beetje ruilen? :P

Helemaal mee eens hoor, wat je zegt over Lis! Ik maakte het in mijn omgeving helaas altijd anders mee.

Annet, je oude schoenen meenemen is inderdaad wel slim. Aan de hand van het afslijten kunnen ze dan zien hoe je loopt.

Marjolein, klinkt alsof je wel fijne dagen hebt gehad! Een hele snee brood krijg ik zo 's morgens vroeg niet weg := Vandaag op met 2 hapjes ontbijtkoek gerend, ging al een stuk beter kwa misselijkheid!

Noor, het is niet warm inderdaad. Baal er ook van dat 't dan de ene dag stralend mooi weer is en de volgende dag bibber je weer weg. Rij je veel springwedstrijden?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:55

Nou, ik zou graag een stukje ruilen Tara. Ik maak het mezelf zo enorm moeilijk, maar m'n verstand weet dat wel, maar m'n gevoel wil daar niet in mee. Dus toch elke keer wéér die lat met verwachtingen van mezelf zo hoog en elke keer weer een teleurstelling als ik er óf niet aan voldoe óf het me meer moeite kost dan het me eigenlijk waard is.

Nu dus ook met lopen, ik heb écht geen zin. Niet gaan is falen, korter rondje is falen, lang rondje kost me nu meer energie dan ik heb. Oftewel, welke keuze ik ook maak, ik ben altijd ontevreden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:56

Ik zit er ook een beetje tussenin. Wil alles goed doen, maar daarvoor zitten er nu eenmaal tekort uren in een dag. Gevolg is dat ik dan de verkeerde dingen afraffel >;)

@ Tara: nee, de laatste tijd staat het echt op een laag pitje helaas. Komt omdat ik het vertrouwen nog wel eens miste en ik maar weinig kon springlessen... In november ben ik 2 keer gestart en dat ging super. Eigenlijk had ik toen even moeten doorpakken....Maar goed. Morgen weer een poging, springles woensdag ging wel lekker.
Ik rij zowel springen als dressuur en SGW met mijn paard, dus het is lastig te combineren. Wil hem ook niet overvragen natuurlijk ;) Staan nu nog 2 dressuurwedstrijden in het indoorseizoen waarin ik de punten voor het Z2 hoop te halen en verder nog 2 springwedstrijden. Daarna staat alles in het teken van crosstrainingen en SGW's.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:59

Gaaf crossen enzo met je paard Noor, balen dat je weinig hebt kunnen lessen met springen. Dat is zo belangrijk om vertrouwen te houden... :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:05

Goedemiddag,

Zo hier ook een actief dagje! Heb de hele keuken gesopt incl koelkast en alle ramen gewassen aan de binnenzijde en achter bij het dakterras ook de buitenkant. Daarna hele huis stofgezogen, toilet schoongemaakt...dus ik ben nu best een beetje moe. Zit ff bij te komen. Hopelijk vanmiddag nog wat energie om een rondje te lopen anders morgenmiddag na 't werk. Moet tot 15u werken, dus ben dan rond 16u wel weer thuis. We zullen zien.

Tara, ik had je geloof ik niet de tip gegeven van een sneetje brood. Dat was judith. :) En uiteindelijk ben ik woensdag nog wel weer naar m'n verzorgpaard geweest hoor!

Wen, fijn dat je inmiddels na zoveel jaar het gevoel hebt dat je weer op de goede weg zit. Alles iets minder perfect willen doen is wel lastig weet ik. Maar uiteindelijk heb je, zo weet ik uit ervaring, wel het gevoel dat je minder geleefd wordt!!

Noor, het is idd best koud vandaag! Succes bij de paarden, leuk morgen een springwedstrijd! Zet 'm op alvast!

Ik ben heel benieuwd hoe 't met Jaan d'r Pas de deux is gegaan!!?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:06

Wen, weet je hoe ik altijd beredeneer? En misschien ben ik dan wel iets minder perfectionistisch dan jij. Ik zeg altijd tegen mezelf: Voor wie doe je het nou? En als ik daar aan denk dan kan ik het soms ook accepteren om een keertje niet te gaan en 't een keer rustiger aan te doen. Jij (en zo ben ik ook) pakt het altijd wel weer op!

:(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:09

WenK, dat is wel vervelend als je daar zo mee zit. Als ik echt geen energie heb, maar toch wel even wil gaan, ga ik zo een kort rondje of ik ga gewoon niet. Kan natuurlijk wel tegen je zeggen dat 't allemaal echt niet erg is. Maar als iets echt vast zit in je, is 't altijd moeilijk weg te krijgen.

Noor, ja dat is ook wel een beetje herkenbaar :D Leuke dingen (films kijken, series kijken) steek ik graag tijd in. Maar school enzo :')
Wel gaaf hoor, springen en SGW's! Jammer van het vertrouwen, maar je springt dan ook wel flink hoog? Lijkt me zo gaaf als je dat kan. Ik hobbel gewoon maar wat rond eigenlijk :P

Marjolein, heb je een beetje de lente in je bol? :D Alles schoonmaken. Kan ik hier binnekort ook wel even doen. Dat is wel balen altijd. Het huis is van m'n ouders dus dat soort dingen komen toch vaak bij mij terecht. Andere huisgenoten interesseert 't ook niet zo of de ramen gewassen worden. Nja ik vind 't niet erg om te doen gelukkig.
O dat was Judith sorry :P Wel fijn dat je toch nog naar je verzorgpaard kon!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:16

Jullie hebben gelijk hoor, dat weet mijn verstand ook wel.

Ik twijfel ff. Dénk dat ik het zo met mezelf afspreek dat ik zo meteen lekker in bad ga, het lopen oversla en dan morgen een uur met de hondjes ga wandelen. Vanaf maandag ga ik dan met frisse moed aan een nieuwe week beginnen, kijken of ik mezelf aan iets meer energie kan helpen door een supplement en dan vast houden aan braaf elke dinsdag en zaterdag lopen. Ik ben namelijk elke avond zo moe dat ik dus om half 10 al lig te slapen (behalve maandag, want dan heb ik cursus). Hmmm, als ik het zo teruglees is dat wel een verstandig idee... :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:20

Het lijkt me een heel verstandig idee Wen! Lekker in bad, even ontspannen. En dan morgen met de hondjes lopen is ook altijd fijn. Dat doe ik ook wel eens ipv lopen. Op die manier ben je wel lekker actief bezig, maar niet té! Fijne middag!

Tara, ja ik had 't al langer in m'n hoofd om 's ff flink schoon te maken. Maar had nu eindelijk de motivatie gevonden om 't ook echt te doen. ;) Jammer dat je huisgenoten niet zo actief zijn in 't meehelpen. Eigenlijk zou je eens een dag met z'n allen in voren moeten plannen om dat soort dingentjes te doen. Is ook nog wel gezellig, tenminste als 't gezellige mensen zijn?:P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:27

Ik spring nu L, dus dat is 1.10 m ongeveer. En ik vind dat retehoog ja :o Liever een dikke cross dan een L-parcours, raar eigenlijk hè.
Komt, denk ik, omdat we van héél ver zijn gekomen. Paard was zo ontzettend bang voor balken e.d. Eerste 'springles' duurde 2 uur waarvan hij er 1,5 op zijn achterbenen heeft gestaan, vóór hij ook maar in de buurt van een balk (laat staan hindernis) kwam! :oo Ik weet niet wat ze met hem uitgehaald hebben in het verleden, maar het heeft hem geen goed gedaan. We hebben er nog bijna 2 jaar over gedaan voor we gewoon zonder gedoe een parcoursje konden springen. Nu is het een kwestie van ervaring opdoen!

WenK, dat lijkt me een uitstekend idee. Kom dit weekend even tot rust en ga er maandag weer met frisse moet tegenaan! :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:30

*trekt aan eigen noodrem*

Je hebt gelijk. :j

Morgen lekker lopen met de hondjes. En ik bedacht me dat ik waarschijnlijk morgen 2 keer naar stal moet, dus dan ga ik de 2e keer lekker op de fiets. Heb ik ook weer anderhalf uur fietsbeweging erbij... :j

Noor, ik vind crosshindernissen ook minder 'eng' dan gewone hindernissen hoor. Lis sprong de crosshindernissen ook beter dan de gewone, grappig is dat.

Trouwens, heb de eerste wedstrijden weer opgegeven, krijg er toch wel weer zin in al. 12 &13 maart met Lis naar de Tinkerdagen en 19 maart met (hopelijk, de merrie staat reserve in de L2 maar de organisatie verwacht dat er wel plek komt) beide. Voor de merrie wordt dat dan haar wedstrijddebuut. Wel meteen in de L2 want doorzitten is fijner dan lichtrijden met haar... :o