Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:02

Wat jammer dat je de Sint niet in kon halen Jaan, maar veiligheid van je paard staat zeker altijd voorop. Hoop dat de Sint toch nog wel 'vervoerd' is?
Erg mooie foto's in de sneeuw! Hier is het vandaag ook spierwit, maar dat is van de vorst ..

Heel veel succes met de zakloop vandaag! +:)+

Straks wel naar de paarden, maar weet niet of ik er wat uit kan richten met die knie. Er komen nu ook allemaal hardlopers voorbij verdorie, ik wil oo-h-ook .. |o

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:17

Elise sterkte met je knie, leuke hobby paarden :+
Mooie foto's Jaan en Sint moet zelf maar lopen ;)

Net naar Zorro geweest, weer lekker aan de hand gewerkt en buigoefeningen gedaan. Gaat goed.

Vanmiddag lopen, even moed verzamelen :o

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:56

Elise sterkte!

Ik moet eigenlijk vandaag ook, maar of ik ga weet ik nog niet :n
Toen ik vanmorgen wakker werd had ik al moeie voeten :+
Paard ook nog doen dus misschien maar gewoon morgen even :)

Wel echt even wennen lopen in de kou, hier gelukkig nog geen sneeuw :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:02

JAHOEOEOE!!!! Ben nog beetje aan het uitpuffen van mn Zakloop van 7,5km, ook niet geweldig fijn gelopen; ademhaling liep nie geweldig met die kou... :n
Maar zooo blij met mn tijd: 41.31!!!! *\o/*

Nu lekker naar huis en spieren weken...
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 28-11-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:04

Super jaan!!! :):) Goed zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:00

Wat een knappe tijd, Jaan! :j Jammer inderdaad van Sinterklaas, maar ach, vind het verstandig dat je geen risico's hebt genomen :j Studie loopt weer redelijk gesmeerd. Ik moet enorm veel presentaties houden dit semester en daar gaat nogal wat tijd in zitten, alleen al in het stressen van tevoren, hihi. Ik vind presentaties geven in het Nederlands al doodeng, en nou moeten de meeste ook nog in het Engels. Maar ik moet er dit semester zoveel geven dat het gelukkig wel steeds iets beter gaat. :)

Enneh, mensen die vandaag eigenlijk zouden moeten lopen... Doen! ~~}> Morgen wordt het nog iets kouder en gaat het waarschijnlijk een beetje sneeuwen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:54

Ooooh zou willen dat ik vandaag nog een keer kon, maar vind het niet verstandig na zo'n lang stuk gister...

Heb vandaag wel de hele dag jury gespeeld op stal voor de kindjes. Was erg leuk om te doen. Veel blije gezichtjes gezien. Daarna nog even stalgenootje op Lis gezet, zij wil in de L2 proberen een puntje met Lis te halen zodat ze uiteindelijk met haar nieuwe paard versneld mag promoveren. Dan moet ze er natuurlijk wel eens op en ik vond vandaag wel een goed moment daarvoor, dus heb haar nog even geholpen. Wel flink rondgewandeld in de bak want wat was het koud zeg!

Jaan, wat supergoed joh! Jammer dat je pownie geen Sintertrekpaard kon zijn, maar heel verstandig hoor...

*schop* voor iedereen die 'm nodig heeft... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:38

Gutentag!! Ich komme auch ein beetje binnen gegleden. Zum Weihnachtsmarkt in Köln gewezen und es war sehr toll! :D
Pff heb wel vermoeide beentjes, dus maar niet gelopen vanaaf.

Auwauw Elise! Gaat het weer een beetje?! Risico van het vak :+
Nee Bom, Mexx in Zoetermeer zou ik over slaan! :j
Wat goed Jaan! Zeker met deze weersomstandigheden!
WenK, wat leuk!

Ik hoop dat de sneeuw die ze opgeven mee gaat vallen komende week, ik ga zondag een sponsorloop lopen voor de Roparun. Hoop wel dat dat door gaat.

Pff, flink de portomonaie geleegd in Keulen. :+ Ze hebben daar een winkel van WMF, WMF heeft luxe keukenartikelen. Ik als ex-kok word daar zo blij! *\o/* Maar goed dat ze dat niet in Nederland hebben. ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:58

Hebben we allemaal nog gelopen dames? :Y)

Ik heb gewoon geen spierpijn van gister! Pfoei, grote meevaller!
Wel wat moeie benen, maar helemaal gáár, dus kan ook dat zijn.
Zit nog steeds aan mn tax, moet vanmiddag ook werken, maar heb dan wel morgenochtdn vrij, dus kan ik hopelijk beetje bijtanken.

edit: Actiefoto's (ik ben nr. 122)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Finish:
Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:20

Nee joh, ik heb al veel te lang nie tmeer gelopen. Gisteren wel een heeeeeeeel eind gewandeld en oooooohhhhh :oo dat was kkkkkkkoud

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:21

Oh dat ziet er goed uit Jaan :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:40

Ow, zie net dat ik trouwens 55e was bij de dames, van de 123.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:41

Nou dat is heel netjes toch :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:59

Wouw Jaan! Je bent mijn voorbeeld! :o

Hebben jullie al de weersberichten gezien voor do en vr? -8 overdag!!! Hoe doen jullie dat met lopen?
Rustig duurloopje? of toch wat steviger tempo? Op de kou kun je je wel kleden, maar die koude lucht over je longen? Hmm, lastig.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:26

Ik ga denk ik maar gewoon starten en dan zie ik het wel...Neem aan dat je lijf ook daar weer aan went? Ga iig niet tot t gaatje, maar ga ook niet op 'Lalalaaa'-stand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:38

Ik ben laatst ook begonnen met hardlopen :D
Kom er beetje laat tussen, maargoed.

Heb laatst een rondje gelopen, gok dat het zo'n 4 km is.
Ben aan 1 stuk doorgerend zonder stukjes lopen waardoor ik 2 dagen stil heb gezeten door spierverzuring :+
Maar vandaag ga ik weer.

Maar nou vroeg ik me af hoe ik het beste een beetje kon beginnen, is 4 keer in de week 4 km te veel of?
Ik doe ook veel buikspieren en andere krachtoefeningen 2 keer per week.
Heb thuis een fitnissruimte met crossfiets, crosstrainer, hardloopband, buikspierbankje, stepapparaat en roeitrainer.
Maar kan me er niet toe zetten daar te gaan trainen, krijg daar helemaal geen motivatie in je eentje .. vind buiten hardlopen veel leuker! :D

Heb laatst schoenen laten aanmeten in een hardloopwinkel zodat ik geen last van m'n enkels krijg door verkeerde schoenen.
Ik ga trouwens niet hardlopen om af te vallen, maar gewoon voor conditie en wat spieren trainen.
Ben niet te dik, maar vind wat gespierder wel mooier.

Wat raden jullie mij aan qua training?
Hoop trouwens dat ik door dit topic door blijf zetten, vandaag wordt de 2e keer hardlopen maar na 5x kap ik er meestal weer mee. Dit keer wil ik het volhouden :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:44

Hai Megan, welkom!
Van niets ineens 4x per 4 km is veel te veel van het goede, vrees ik. Conditie opbouwen doe je meer en beter en sneller met intervaltraining. Daarvoor zijn schema's gemaakt (hoef je t zelf niet uit te vogelen), die hier ook ergens wel int topic staan.
Rust is ook erg belanrgijk, dus zou zeker in het begin 1 dag lopen, dag rust, dag lopen doen.
Om gesperder te worden, moet je eerst ff bedenken hoe gesperder wilt worden; wil je echt spierballen, zeg maar, of meer pezig gespierd zijn?

Ben trouwens wel beetje jaloers op je fitnessruimte hoor, lijkt me heerlijk! Lekker roeien enzo.....Heb je daar ook dumbells?

Succes!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:46

Megansk, hardlooplessen op je mp3 met Evy of dutchrunners? Vind ik zelf heel motiverend. Elke keer een nieuw lesje, ander muziekje, wat opbeurende woorden. Kijk er gewoon naar uit :j. Al denk ik dat als je nu al 4km aaneen kunt lopen, je ergens halverwege de lessen makkelijk kunt instappen.

Met mijn knie gaat het wonderbaarlijk goed! Nog bont en blauw en 'n klein beetje vocht, maar kan 'm al vrij makkelijk buigen en strekken en lopen/traplopen e.d. gaat wonderbaarlijk goed. Wel even rustig aan doen denk ik, hardlopen zal nog wel even niet zo slim zijn? .. :Y)
Maarrr ik ben er volgens mij sneller klaar mee dan dat ik vrijdag/zaterdag dacht.
maar goed dat ik 'm ben blijven bewegen. heb er nog 'n prachtige hoefadruk op staan :+ .

Leuke foto's trouwens, Jaan!
edit: Megansk, ik zou ook naar de tips van m'n voorganger luisteren, rust e.d. werkt zeker ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:52

oke dan ga ik beginnen met om de dag anders 2 km?
En dan 5 minuten lopen, 5 minuten wandelen etc etc

Haha ja wel handig hoor fitnissruimte, maargoed als je dat om de dag doet heb ik daar echt geen zin meer in.. Als ik dan een half uur op die crosstrainer sta in m'n eentje ben ik er zat van :P

Maar wel handig als er straks zoveel sneeuw ligt dat ik verder kan op de hardloopband, alhoewel ik buiten lopen zoveel leuker vind.
Kan ook absoluut niet met anderen lopen want dan ga ik alleen maar praten en wandelen haha. Loop veel liever in m'n eentje met muziek op.

Wat zijn dumbells trouwens? :+

Oh en over dat spieren kweken; ik bedoel niet echt spierballen maar wil gewoon mooi strak zijn.
Wat is pezig gespierd?

Heb echt geen verstand van die termen haha! :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:58

Hi Megansk :wave: Welkom, dit topic motiveert enorm! :j Ben ook jaloers op je fitnessruimte! Ik wou dat ik een band thuis had, dan ben ik de komende week verzekerd dat ik mijn lessen loop ;) Idd de lessen van Evy en Renate werken enorm motiverend. Je zet je ze op je Ipod/MP3. Die van Evy kun je vrij gemakkelijk vinden op internet. De 0-5km van Renate kun je gratis downloaden als je aanmeld voor de nieuwsbrief op Runnersworld, geloof ik. Ik geef door deze lessen minder snel op, heb ik gemerkt.

Fijn dat het beter gaat Elise! Lekker blijven bewegen, dan gaat het vast sneller over.

Ga echt vanavond! :j Heb mijn termobroek ook gevonden. Dus ik ga echt! :+ *Geef mij zelf een schop* Nu eerst maar deze werkdag doorkomen, ik ben erg dromerig merk ik. Even een bak koffie erin en even knallen. Wil mijn verlengingen deze week toch echt afgerond hebben.
Gisteren zijn we nog gaan winkelen in Roermond in de outlet. Ze hadden Falke hardloopsokken, heb 2 verschillende meegenomen om te proberen, ben benieuwd of dit helpt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:15

Stoere foto's, Jaan! Met een glimlach over de finish, zo hoort het! :D

Welkom, Megansk! Knap hoor, 4km uit het niets. *D Toch zou ik het ook rustiger opbouwen, inderdaad is een hardloopschema in je oren zoals Renate of Evy wel fijn :j . Lekkere sportmuziekjes en je hoeft ook niet steeds op je horloge te kijken om te zien of het weer tijd wordt om te wandelen. Wel even warming-upje van tevoren doen :)

Fijn dat het al stukken beter gaat, Elise!

Aaah ik wil eigenlijk het hardlopen vandaag voor het eerst weer oppakken, maar het is inderdaad wel heel erg koud! Ik ga wel eerst even met mijn neus in de boeken en hopelijk heb ik straks gelopen voordat het donker is :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:34

Wat een goede tijd Jaan! En op de foto´s zie je er nog überfit uit!!

Tjonge wat een weer hé?! Van mij moet het echt ophouden met sneeuwen. Mirk moet vrijdag optreden als Amerigo, maar als er serieus veel sneeuw gaat vallen, dan gaat het echt nooit lukken!
Mijn hardloop motivatie is ver te zoeken. Heb net weer een rondje gerend, maar ging niet zo heel goed. over een kleine twee weken heb ik een run op Ameland, dus ik moet straks echt wel verplicht wat rondjes rennen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:31

Ooh jee, wat een sneeuw! Lopen zal er wel niet van komen :n
Ga de WII balance board maar uit het stof trekken. Hoe moet dat toch voor zondag!?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:34

Ik vind sneeuw wel tof maar hardlooptechnisch gezien niet zo, hihi. Touwtje springen, Fanneke! :')

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:44

Laat dat sneeuw maar lekker bij jullie, Fanneke! :=