gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:36

Brom? Ik hoop niet dat je boos gaat worden wat ik schrijf... En je hoort misschien al 1000 en 1 tips waarschijnlijk. Maar voel je je woede aankomen? Misschien is het juist volwassen wanneer je dit aanvoelt komen en kunt zeggen: "ik word boos, en onredelijk (?), dat wil ik niet dus het is misschien verstandiger het gesprek even stil te leggen". (maar dan meer in jouw termen en je dan niet door Esther je laten afschepen. ). Volgens mij is het niet zinvol om hard tegen hard te spelen... Esther triggert jou op de een of andere manier, jij wordt boos.

Tegelijkertijd is het wel zo, dat wanneer je boos wordt, je in beweging komt. Ik hoop dat je in een positieve beweging komt mocht dit zo het geval zijn. Het leven zal voor jou echt niet makkelijk zijn, maar je hele leven slijten en in een instelling lijkt mij ook niet gezond. Helaas moet je in deze harde maatschappij een plekje zien te veroveren. Gelukkig dat jij je gezonde en sterke kanten ook weet op het gebied van intelligentie, creativiteit, doorzettingsvermogen, etc. en ik hoop echt dat jij deze snel weer veelvuldig kunt inzetten!

Sterkte meid!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 00:14

Dank je wel mirkim :) Je hebt gelijk, ik schiet er niks mee op om me door haar te laten triggeren maar ik weet niet of dat ik dat op zo'n moment kan zeggen. Dat is ook juist de reden dat ik hier zit, omdat ik niet met mijn boosheid om kan gaan. Thuis gaat het precies hetzelfde maar dan richting mijn ouders. Eerst word ik stiller, dan word ik cynisch en daarna word ik gevaarlijk, als zij een goede psych is moet ze die signalen ook aanvoelen en zelf andere signalen uit gaan zenden. Maar ik heb het idee dat ze provoceert om mij in beweging te krijgen. Helaas is die weg al een keer of drie bewandeld en werkt het bij mij averechts.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:29

Knap dat je je al wel bewust bent van je eigen patroon m.b.t. de boosheid! Da's al een winst! :)
Ik wens je in ieder geval enorm veel sterkte en wijsheid voor morgen toe!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 00:29

dank je wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:35

Naath, je verhaal is niet te lang hoor. Als dat is waardoor jij je beter voelt moet je niet verontschuldigen al zou je pagina's vol schrijven. Wij lezen wel :+

Goed dat je het verloop van je gevoelens al herkend, helpt het als je tijdens het gesprek wanneer je je boosheid op voelt komen even om een time out vraagt zodat je weer even jezelf tot zinnen kan krijgen? Om daarna weer wat rustiger verder te gaan met het gesprek. Ik wens je heel veel sterkte morgen bij het gesprek.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 00:41

ik weet nog niet wanneer het gesprek is he, daar heb ik nog niks over gehoord ;)

en ik ga het wel proberen, maar aan de andere kant denk ik ook zo dat zij wel mag zien dat ik boos ben. Dat ze me dan pas serieus neemt, als ik op die manier mijn beperkingen laat zien. Want zoals ik al eerder zei zit ik daar voor mijn woede uitbartingen richting mijn ouders. Dus het zou wel goed zijn als ze konden zien hoe ik dan precies reageer...

Ik word zo heen en weer geslingerd tussen mijnn verstand en mijn gevoel, mijn angst, verdriet en woede...

Denk ook niet dat ik vannacht slaap, heb al twee zonodig pilletjes op, maar ik ben nog steeds heel onrustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:55

En ik maar denken dat je morgen dat gesprek hebt :o

Daar zit ook wel wat in dat het misschien wel goed is als ze zien hoe zo'n woede uitbarsting verloopt maar als je daar een time-out aan zou kunnen geven zou je dat thuis bij je ouders misschien ook wel kunnen? En als je geen time out kan aangeven laat dat denk ik ook wel zien hoe onbeheersbaar die woede uitbarsting op zo'n moment is.
Een leerdoel zou dan kunnen zijn het leren aangeven van een time-out.

Meis, dit alles maakt dat het voelt alsof je in een neergaande rollercoaster zit waarvan de rem zoek is. Het allermoeilijkste nu is het vinden van die rem denk ik.
De onrust in je hoofd maakt dat je niet slaapt, waardoor je lontje korter wordt en dat geeft weer stress, spanning en onrust en daarmee is het cirkeltje weer rond.

Hopelijk kan je nog een beetje slapen, ik wilde dat ik de truc voor je wist om in slaap te vallen maar helaas ik weet hem niet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 01:01

In feite heb ik dat nu al gedaan door mezelf op te laten nemen. Ik ben uit de situatie gestapt voordat het kon escaleren. Maar dat was toch anders, toen zat ik nog in het stille stadium. Nu heb ik het sarcastische eigenlijk al gehad en rest er alleen nog onrust. Het is idd net of ik in een achtbaan zit en steeds maar over de kop ga.

Ik ga iig wel proberen om me rustig te houden en verder vertrouw ik wel op winnie. Zij ziet namelijk wel aan me dat ik van houding verander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:07

Idd heb je nu ook een soort van time-out gevraagd door je op te laten nemen.

Dat is fijn dat Winnie met je meegaat en dat zij jou ondertussen goed genoeg kent om dingen in jou te herkennen. Mag zij niet bij alle gesprekken aanwezig zijn? Onder het mom van dat zij jou thuis begeleidt dus graag weet wat er speelt en afgesproken wordt?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 01:10

het is sowieso de bedoeling dat ik esther niet meer alleen spreek, dus of winnie er bij of mijn ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:13

Slim plan want dat gaat niet, op het moment, niet werken als Esther en jij samen praten zonder iemand erbij om de boel in goede banen te leiden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 01:15

nee, dat gaat niet goed komen en daarom weiger ik dat te doen :) Maar dat begrepen ze hier geloof ik wel. Weet alleen niet of esther het op prijs stelt.

Ik ga toch maar een poging doen om te slapen denk ik :z

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:17

ook al niet kunnen slapen nu :)

Fijn dat ze t nu wel begrijpen dan !!! En als ze t niet op prijs stelt, jammer dan ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 01:18

zo denk ik er ook over Fenartoe. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:25

Jammer voor Esther, daar op een goeie manier mee omgaan is ook een vorm van proffesioneel zijn. Je kan nu eenmaal niet met iedereen vriendjes zijn ;)

Truste Naath, hoop dat je nog een paar uurtjes slaap kan pakken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:28

Weltruste als dat lukt !

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:35

bromfiets schreef:
Sorry voor dit veel te lange verhaal. :o

Ik ben al een tijdje een stille meelezer...

Verontschuldigen is totaal niet nodig! Persoonlijk vind ik het ontzettend fijn dat je dit soort verhalen neerzet, heel prettig om te lezen! Ik heb diepe respect voor je hoe je dit allemaal doet. Hoe je sommige dingen ondergaat, hoe moeilijk het ook af en toe is.

Persoonlijk ken ik de gevoelens die jij hebt ook heel goed. Het onrustige, niet goed kunnen slapen, lichamelijk hartstikke moe zijn maar van binnen hyperactief. Eens houd het op... Bedenk maar dat die dissociatie er niet voor niks is. Je moet het maar zien als een bescherming van/tegen jezelf. Gevoelens komen vaak minder hard aan en gedachten komen maar niet naar buiten. Die drang om alles op te schrijven, om je gevoelens en gedachten onder woorden te brengen begrijp ik maar al te goed. En de teleurstelling of frustratie naderhand dat het niet lukt (of niet gaat zoals je eigenlijk zou willen).

Wat bij mij vaak helpt, wanneer de onrust te groot wordt, of je het even niet meer weet, is het gewoon uiten. Niet altijd alles inhouden, het laten gaan is ook vaak een fijn iets. Vaak lucht het op. Het is alleen uitvogelen wat die uiting zou zijn. (vaak helpt het bij mij om te gaan zwemmen, douchen of basisschool knutselen).

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:48

bromfiets schreef:
Door mijn intelligentie kan ikveel dingen heel goed, ik kan goed breien, tekenen, auto's maken als het moet, maar er is één ding dat ik niet kan en dat is leven...

Dit vond ik een heel pakkend stukje tekst, ik herken er veel in.

Ik wil je alle sterkte van de wereld wensen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:55

Eigenlijk heb jij een bordje nodig waarop heel groot staat "HELP ME!!"

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:57

kavama schreef:
bromfiets schreef:
Door mijn intelligentie kan ikveel dingen heel goed, ik kan goed breien, tekenen, auto's maken als het moet, maar er is één ding dat ik niet kan en dat is leven...

Dit vond ik een heel pakkend stukje tekst, ik herken er veel in.

Ik wil je alle sterkte van de wereld wensen.

Ik snap wat je hiermee wilt zeggen Bromfiets - al denk ik wel eens: niemand weet precies hoe je moet leven en wat je nou juist wel en juist niet zou moeten doen. Uiteindelijk doet iedereen ook maar wat en hoopt er het beste van..

Er zijn geen richtlijnen hoe je moet leven, maar in principe is er ook niets fout te doen, want iedereen doet het op zijn eigen manier en zo goed en zo kwaad als die persoon het kan. En daar is niets mis mee :(:) 8-)

al kan dat betekenen dat het met vallen en opstaan gaat..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:52

Alles wat ik doe mislukt, ik kan helemaal ergens voor gaan en het helemaal opbouwen. Maar als ik het eenmaal bereikt heb kan ik niets anders dan het weer afbreken. Ik kan niet tevreden zijn met wat ik heb,ik wil altijd beter en pefecter en als dat niet meer gaat stort ik in omdat ik dan geen moeite meer hoef te doen om het overeind te houden en dan moet het kapot....

Zo heb ik zes jaar bij Ikea gewerkt, iedereen zei dat me een glanzende toekomst als leidinggevende te wachten stond. Maar toen werd ik ontevreden dat het zo lang duurde en sloeg ik mijn manager op zijn gezicht... Dag glanzende carriere :evaw: Toen ben ik helemaal ingestort, twee jaar thuis gezeten, maar ik wilde me niet af laten keuren. Daar vond ik mezelf te jong voor. Dus gesolliciteerd bij randstad transport, op hun kosten al mijn rijbewijzen gehaald inclusief alle bijbehorende bijscholingsprojecten, adr en zo. Alles in één keer gehaald en maar aan het werk, dat ging eigenlijk heel goed. Totdat ik een ongeluk maakte en iemands auto totalloss reed, ik stortte weer in en kon niks meer. Dus weer thuis.

En zo is het een steeds terugkerend patroon waarbij ik eerst heel langzaam opbouw en daarna alles in één keer tot de grond toe afbreek. En zo gaat het met alles in mijn leven, met vriendschappen net zo. Ik trek mensen aan omdat ik goed kan luisteren, maar zodra ze dichtbij komen stoot ik ze weer af en maak de vriendschap kapot. Op mezelf wonen gaat iedere keer hetzelfde, ik stop met voor mezelf zorgen, alles vervuilt en dan moet ik met hangende pootjes weer naar huis. Zelfs de opname gaat wss zo lopen, ik kan alleen maar mijn eigen glazen ingooien.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:22

Brom, ik heb je verhaal gelezen en heb diep respect dat je het hier zo allemaal op kan schrijven.

Het is volgens mij al een x gezegd, maar is het geen idee om je psych je topic te laten lezen? Zodat ze beter snappen wat er met je aan de hand is? Ik kan nl ook beter schrijven dan praten; ik word net als jij onredelijk tijdens het praten (niet zo erg, maar wel erg genoeg om mijn moeder, waar het dan vaak om gaat, behoorlijk te kwetsen), en als ik dan met haar email bijv., kunnen we er wel over praten. Ik kan dan nl nadenken over wat ik schrijf..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:19

Sodera: Dank je wel :) En ik denk niet dat ze 73 pagina's gaan lezen, dat kost ze te veel tijd wss.

En ik ben zó boos.... Ik zit al 4 dagen mijn boosheid weg te drukken met medicatie, maar het helpt niet meer. Ik ben van tafel weggelopen omdat ik anders iemand zou meppen, toen ben ik met de verpleging een rondje gaan wandelen en daarna een gesprekje. Maar ik word alleen maar kwader. Zegt de verpleging heel leuk dat ik maar op mijn kamer moet gaan zitten als ik het aan voel komen..... Dus daar werd ik nog bozer van. Ik zit gewoon klem en ze doen hier niks, ze geven geen handvaten en verwachten maar van mij dat ik die knop om kan zetten. Maar dat is juist precies de reden waarom ik daar zit, omdat ik dat niet kan!

Ben het hier zó spúúgzat...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:24

he jakkes op je kamer zitten zal je boosheid juist aanwakkerren heb ik het idee ....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:26

Ja, dan word ik boos op mezelf en ga ik mezelf dingen aandoen...

Maar dan val ik zogenaamd in ieder geval de andere clienten niet lastig. Zolang ik mezelf de vernieling inhelp vindenn ze het niet zo erg.