Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samantha_ schreef:Nathalie schreef:Samantha hoe gaat het met jullie nu?
lief dat je het vraagt.
het aanleggen gaat meestal goed. soms wil ze niet, en gisteravond heb ik haar eerst 60 cc uit de fles gegeven, daarna aangelegd, dat ging goed.
Ze drinkt nu ong 6-10 keer bij mij en nog 3 keer 100 cc KV of gekolfde melk.
Gisteravond heb ik haar om half 12 nog uit bed gehaald en slapend gevoed, dat ging ook goed.
Volgens mij is het nu belangrijk dat ik haar aanleg voor ze honger heeft zeg maar, dan wil ze wel.
Cyntje, volgens mij is het juist andersom, je kan beter 10 keer kort aanleggen voor je produktie omhoog te krijgen, dan 5 keer langer.
Auw Susan, dat is niet fijn zeg. Voelde je het niet, met kolven?
Neff spannend weer aan het werk. Ik ook over een week. Heb er eigenlijk wel zin in.
Nathalie schreef:Naar mijn mening is dat voeden op verzoek. Voeden als je kindje vraagt, dus ook als ze net een half uur geleden gegeten heeft bijvoorbeeld.
Kloven? Die hbe ik nog nooit gehad, dat ligt aan slecht aanleggen, niet aan vaak drinken hoor. En voor je productie is het eerder goed dan slecht, heb een hele hoge productie op dit moment.
Dat is natuurlijk allemaal een beetje onzin. je hebt zoveel melk als dat je kindje drinkt, dat wordt niet ineens minder als ze vaker drinken, juist meer.
wbt eten en drinken trouwens, ik kan wel de hele dag eten en drinken. Ik eet en drink ook als ik honger en dorst heb.
En voor tanden is het absoluut niet slecht, dat is juist 1 van de voordelen van BV. een fles is wél slecht voor tanden.
Maargoed iedereen doet het idd anders, maar slecht is het niet, het is gewoon voeden op volledig verzoek.
en net zoals vandaag zitten we tot nu toe op 4 voedingen en dat is ook prima, maar als we thuis zitten dan wil ze wat vaker een slok, ik zie dat niet als een probleem maar vind het eerder genieten.