Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:45

daafph: dat moet pijn doen!!! veel beterschap!

liesje: opletten he, want een eetstoornis heb je rap. ik weet van mijn eigen dat ik er ook wel 1 heb..

ikbenellie: ik herken dit zo zwaar. ik voel me emotioneel ook weer wat beter en dan wil je veel doen maar dan lukt het lichamelijk niet. heel vervelend. maar dat moet je ook terug opbouwen. merk zelf dat ik nu ook weer meer kan dan twee weken terug.

hier is me ook weer heel wat duidelijk geworden. ik had al verteld dat ik verliefd was geworden op iemand. ik dacht dat ik dit niet was. Maar eigenlijk was tegendeel waar. ik wou gewoon niemands nieuws nemen omdat men ex zo zwaar op mij inspeelde dat zij de ware was voor mij, dat het wel ging lukken. En ik voelde dat het allemaal mijn fout was en dat ik telkens maar mijn best moest doen, of nog meer mijn best... kwam er zo down van. En nu heb ik wel mijn verliefdheid toegestaan. heb ik tegen mezelf gezegd ja je mag dat wel. En het voelt super. Ze ziet me supergraag zonder dat daar iets aan vast hangt, zonder dat ik het gevoel heb van ik moet hier iets terug doen. en ze heeft echt wel oog voor me. ze knuffelt me echt intens. heel fijn eigenlijk. Wat heb ik dat gemist, iemand te voelen die me echt graag ziet. en t'is wederzijds. ik zie haar ook heel graag. Gisteren ook samen les gegeven aan volwassenen/ kinderen. was heel fijn. Moet zeggen ik voel me gelukkig.
En met men ex. ik wil haar voorlopig niet meer zien. Ze heeft genoeg aangericht. ik ben het kotsbeu en heb er genoeg van. Ze mag echt haar eignelijk leven beginnen!

zo hopelijk gaat het goed met jullie!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:05

charlot : Waw ! zalig dat je je gelukkig voelt !

Ik moest vandaag normaal op gesprek ... Maar men mama heeft zich vergist van dag , normaal moest ik gisteren gaan ... Mja nu kan ik wachten tot volgende week zaterdag ... had tans echt nood aan een gesprek want ik krop alles weer op ...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:28

:wave: Hi Charlot! Wat fijn om te horen. Ik dacht het stiekem al wel, dat je je gevoel enorm aan het onderdrukken was ;) En dat is zo logisch! Fijn dat je er nu een beetje aan toe kunt geven en dat het nog goed voelt ook! Super meis, geniet ervan. Hopelijk heb je het nu getroffen met haar. Aan je bericht te lezen wel. Je verdient een lieve vriendin!

Daaphh: jammer dat je moeder zich vergist had in de datum. Helemaal nu je het gesprek zo nodig had.. :(:)

Maaike: Hoe is het met jou nu? Is je afwezigheid een goed teken..?

Ik zit weer in een dipje.. Ben weer erg moe en enorm slecht in mijn vel, chagrijnig en nergens zin in. Heb gisteren en vandaag weer geslapen 's middags en vandaag heb ik zelfs de hele middag op mijn bed gelegen.. Zooo nergens zin in en de balen van mezelf..
Voel me weer lekker sloom en slap.. :(

Het erge vind ik mijn toekomstbeeld.., ik maak me er zorgen om.. Ben er nu achter dat ik minstens 3 jaar nodig heb gehad (en miss nog wel langer) om in deze burnout te raken.. En volgens mij heeft PW ooit een keer gepost: 'De tijd die je nodig hebt gehad om in een burnout te raken, heb je minstens weer nodig om ervan te herstellen..' ;(

Daaphh

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:39

ikbenellie : dat je in een dipje zit , idem hier .

Ben vandaag toch op gesprek kunnen gaan tijdens de schooluren , toen ik binnen kwam zei die vrouw direct , gij zijt op e ? Gij zijt kapot . Ze pakte me de woorden uit men mond en ik had nog niets gezegt . Na wat praten moest ik van haar vandaag op nog een gesprek met een andere vrouw . Dus weer op gesprek , was enorm zwaar voor me om 2 gesprekken op 1 dag te hebben . Deze vrouw zei van dat ik haar zekerheid moest geven dat ik niets dom zou doen . Dat ze me anders in de instelling zou houden ... Heb gezegt dat ik voor mijn paarden moest zorgen en dat gaf dan de toegang tot toch naar huis te mogen . nu moet ik wel pillen nemen ... maar vandaag geen school voor mij .

Hoe is het met jullie

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:57

Jeetje heftig Daaphh, maar fijn dat je vandaag terecht kon en dat je 2 gesprekken gehad hebt, al was dat wel zwaar.. Heb je wel het idee dat je er wat aan hebt gehad..?

Hou vol hoor.. :(:)

Hier gaat het weer even |( voel me klote.. weet niet wat ik met mezelf en met alles om me heen moet.. het liefst laat ik alles vallen en vertrek ergens heen, ver wer weg. ik weet het gewoon allemaal niet meer en ik baal er zo van.. |(

Ik wou dat ik alles gewoon wat simpeler kon zien, maar mijn hoofd zit vol met onzin en ik breek mijn kop over de stomste dingen, ik maak het mezelf zo moeilijk.., kan er alleen niet mee stoppen.. kon ik mijn gedachten maar even uit zetten..
Ik weet gewoon niet waar ik gelukkig van zou worden op dit moment, ik kan even niks bedenken.. ;(

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:03

Daaphh haal jij op dit moment nog wel je ontspanning uit je paarden..? Kun je daar nog wel wat kwijt..?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:04

Soms heb ik dat gevoel wel ...

Ikbenellie : Jij ook volhouden eh :(:)
Ik snap volledig hou jij je nu voelt ! voel me ook ongeveer zo ..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:05

Ikbenellie : Mijn paarden zijn volgens die vrouw een therapie voor mij . Ik haal der ontspanning uit maar ik mag op dit moment niet naar mijn paarden van mijn mama omdat het ''schooluren'' zijn ...

Haal jij ontspanning uit de paarden ?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:13

dankje..
ik twijfel steeds meer of dat het nog wel is bij mij.. en ergens wéét ik wel dat paarden altijd mijn ding blijven..
Het is altijd mijn uitlaatklep geweest.. Een leven zonder paarden kan ik me niet meer voorstellen..
Maar ik weet op dit moment niet eens of ik er nog wel ontspanning uit haal.. het lijkt me alleen maar meer energie te kosten op dit moment..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:18

ik heb een tijdje terug ook erg getwijfeld of paarden nog iets voor mij waren. Een tijdje geen paard meer gereden om omgegaan en voor mij is het toch heel moeilijk . Ik rij al bijna 12 jaar paarden en paarden hebben me door alles heen geholpen .. Ook wanneer ik het minder had . Maar je moet dat natuurlijk wel voor je zelf uitmaken wat voor jou het beste is .

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:14

hoi, zondag neem ik tijd om uitgebreid op jullie te reageren!
hou jullie goed!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:24

Ikbenellie; mijn afwezigheid heeft de maken met het topic. Ik voel me niet meer zo thuis in het topic. Ik mis de sfeer die hier voorheen hing.
Lief dat je aan me denkt :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:16

goedeavond!
wat jammer maaaike! kunnen we er iets aan doen?

en voor de rest lees ik goeie en minder goeie berichten!
heel fijn charlot dat je toch wel verliefd bent! in elk geval goed van je dat je het eerst toch op afstandje hebt gehouden en datje het nu dus gewoon wel zeker weet!!
geniet ervan meid, is je gegund!!!!

@daaph, balen dat je van je ouders niet heen mag, bij de paarden zijn lijkt me lekkerder voor jou dan thuis waar de spanning ook vaak hoog is!

@ikbenellie
accepteer maar dat het zo nog wel even doorgaat! het hoort en nu eenmaal bij! en er tegen blijven vechten heeft geen zin, kost alleen maar meer energie!(nja, makkelijker gezegd dan gedaan.....)maar het komt echt weer goed! je krijgt vanzelf weer meer energie, geloof mij! ik dacht het een jaar geleden ook, maar als ik kijk naar nu...wereld van verschil al!
dus hou vol!!!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 01:03

@Bobomelo: dankje voor de opbeurende woorden.. klinkt iets positiever dan de meeste mensen die ik spreek over hun ervaringen met een burnout. De meesten kunnen mij namelijk toch wel vertellen dat ze nooit meer echt helemaal de oude zijn geworden.. dit demotiveerd mij best wel moet ik zeggen.. :(

@Maaike: jammer, maar ik snap wel wat je bedoeld.. Heb het zelf ook een beetje. En dat is beslist niks tegen de mensen die er nu in het topic zitten! Maar de afwezigheid van PW voelt toch naar mijn idee als een groot gemis hier.. En na haar dood zijn er zoveel nieuwe bijgekomen en ook veel mensen die een keer wat posten en daarna niet meer, wat soms wat chaotisch en moeilijk te volgen was vond ik...
En ik denk stiekem ook dat het feit dat de 'oude garde' steeds minder word ook meespeeld. Waardoor je je misschien wat eenzaam voelt tussen de 'nieuwkomers'
Nogmaals niks hiertegen! Maar je ziet mensen gaan waarmee het weer goed gaat en mensen komen die er net inzitten en zelf weet je niet wanneer je op het moment zult staan ook te zeggen: 'ik ga op meelees want ik voel me goed!'
Als je wilt kletsen weet je het he, trek maar aan de bel

@Charlot: fijn weekend!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:52

Ik mis gewoon de sfeer die hier hing. De oude vaste groep mensen komen hier (bijna) niet meer. Natuurlijk komt dat ook door het overlijden van PW. Er zijn veel nieuwe mensen gekomen, en de oude groep komt hier bijna niet meer. Er hing hier zo'n fijn sfeertje en je had echt heel veel aan elkaar. Dat mis ik nu. Kan ook, zoals ikbenellie zegt komen door de vele nieuwkomers, ik weet het niet.
Maar het is hier niet meer zoals het was..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:06

PW had indd een groot aandeel in dit topic!!
wel jammer dat er daarom mensen afhaken!
en sfeer maken moeten we natuurlijk ook zelf een aandeel in meebrengen :P

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:15

Ik vind het wel jammer.. Ik heb altijd erg veel gehad aan dit topic en heb nog steeds af en toe behoefte wat van me af te typen of jullie dagelijkse berichtjes en ervaringen te lezen..

Maaike: ik ben dan ook gewoon echt benieuwd hoe het nu met je gaat.. Hoeveel ben je momenteel aan het werk, hoe gaat dat..? Heb je nog zin om wat van je ervaring te delen hier, of heb je helemaal niet zo'n zin meer in het topic..?

Zo ben ik ook benieuwd hoe het met de therapien gaat bijv bij Charlot.
En Kido, hoe bevalt jou therapie.?
Maaike ook hoe het bij jou gaat bij de psychiater. En wel meer dingen.. Het kakt een beetje in hier. Dat vind ik jammer. En ook de interesse in elkaar lijkt iets te dalen..
Zo viel het mij op dat er ook niemand reageerde op mijn post op de vorige pagina.. Niet heel erg, ik heb afgelopen tijd ook een poosje even niet veel meer gepost hier.. En was toen begonnen met het reageren op de afgelopen pagina's, wat ik niet helemaal afgemaakt heb, omdat ik daar de energie niet meer voor kon vinden.. Maar toch heb ik dan een beetje het gevoel dat ik het voor niks doe.. Als men er overheen lijkt te lezen..
En ik neem het niemand kwalijk, want egoberichten op zijn tijd hebben we allemaal en is helemaal niet erg dat is ook begrijpelijk.. Maar wij hebben hier voorheen altijd best veel moeite gedaan om ons te verdiepen in elkaars verhalen en elkaar te steunen.. Dit lijkt de laatste tijd een beetje weg te gaan..
Het spontane en geinteresseerde lijkt er een beetje af..

Hoop niet dat dit aanvallend overkomt, want is tegen niemand persoonlijk bedoeld, maar ook mijn gevoel zegt dat de sfeer wat anders is dan voorheen en dat is gewoon jammer..
Ik hoop dat we het topic en elkaar nog een beetje op kunnen peppen..

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:25

Bobomelo: Werk jij momenteel wel weer volledig of ook nog niet..? Sorry als ik het al eens gevraagd heb.. weet het even niet zo goed meer..

Charlot hoe was je weekend? En zoals eerder te lezen, vroeg ik me af hoe het eigenlijk met de therapie gaat, die zou je toen toch gaan volgen?

Daaphh ben je het weekend een beetje doorgekomen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:58

Mijn weekend is redenlijk goed verlopen . Ben Vrijdag dan niet naar school geweest . Zaterdag een hele leuke les op mijn paardje. En zondag Ben ik met een vriendin gaan rijden. Maar vandaag is het gevoel van het weekend helemaal weg en is het weer ruzie ...

Hoe ist met jou ?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:18

@ik ben ellie!
had gelukkig wel gereageerd op je post van de vorige pagina, over dat je gewoon zooooo'n geeeeen energie had! maar dat dat echt na verloop van tijd weer terugkeert!
dat als ik naar mezelf kijk een dik half jaar geleden?? nou ik was lamlennig(of hoe je het ook schrijven mag), at nauwelijks, at ietsie pietsie meer in het bijzijn van anderen, boodschappen deed ik met buurvrouw want kwam eigenlijks niet eens veilig de winkel door, kon zo neervallen/flauwvallen. was erg slapjes en futloos! en zat enorm in de put en verstrengelt in moeilijk denken, was ook liever dood dan levend(nee geen pogings gedaan, wel wensen gehad zeg maar)
dus dat het ook met jou echt goed gaat komen!!

hoe is het nu met je?

en ja, ik werk nu weer volledig, nu bijna 4 week alweer! valt soms best zwaar, ben best moe! en heb best last van stemmingswisselingen. kan zo vrolijk zijn, vooral met anderen, ben ik alleen, of heb ik een ieniemienie teleurstelling/afwijzing oid dan kan ik me ook zoooo heel naar voelen!

balen daaaph al die ruzies daar bij jou thuis!
kan je jouw broertje niet uit huis kicken?
wel fijn dat je weekend goed was! heb je dat maar toch maar weer mooi in je meegenomen!

ben ook benieuwd hoe het met charlot is!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:22

bobomelo : die ruzies zijn meestal door de week omdat ik dan thuis ben ... broertje uit huis is geen optie ... Mama drijgt der enkel mee maar verder doet ze niets ... Weekends zijn normaal gezien meestal leuk :D dan ben ik amper thuis :D

Ik ben ook benieuwd hoe het met Charlot gaat :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:38

maar heb jij dan ruzie met je broertje, of heeft je broertje ruzie met iedereen in huis?
en hoe oud is hij? en jij?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:41

Mijn broertje met iedereen

Ik ben der 16 & Mijn broertje 13

Even tussen door
Mama komt net naar mij , ik mag mijn pillen wat ik moet pakken voor men depressie niet meer pakken omdat ik veel te jong ben volgens de dokter terwijl die vrouw waar ik op gesprek moet gaan die wel heeft voorgeschreven ...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:48

wow, lekker handig dus!!
wat voor pillen zou je gaan nemen dan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:51

hmm anti depresieva ofso iets of wil je da naam weten van die pillen ?

Als je fouten in men zinnen leest ik kan der niet echt iets aan doen want ik heb een redenlijk zware vorm van decelextie of hoe je dat ook mag spellen