Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Dat meen je niet he, bijstand een hemel op aarde?
Ik denk dat we hier aan vaste lasten al wat meer kwijt zijn dan in andere landen...
Ibbel schreef:Dat bedoelde ik inderdaad.
Als je schrijft dat een kind beter in een sloppenwijk of waar dan ook kan blijven ipv hier in de bijstand lijkt míj dat hier in de bijstand toch nog altijd een stuk beter is dan dáár in een sloppenwijk.
Ibbel schreef:Ik betwijfel het of mensen in de bijstand per definitie 'tokkies' zijn. En mensenhandelaren hebben over het algemeen poen zat en geen bijstand nodig.
Alet74 schreef:In de praktijk zijn of lijken dingen misschien wel gemakkelijk. Maar het is niet alleen het 'doen', er komen ook gevoelens bij kijken wat het ingewikkeld en moeilijk kan maken.
En niet iedereen heeft iets te kiezen, bijvoorbeeld vanwege bijvoorbeeld religieuze achtergrond of een zwaarwegend principe. Dan kun je wel zeggen dat je dan alsnog een keuze hebt, maar in feite is die keuze dan al voor jou gemaakt en moet jij je er dan bij neer leggen.
Wendy schreef:Ook kun je het gevoel hebben dat er eigenlijk geen keuze is, maar rationeel gezien is er bijna altijd wel degelijk sprake van meerdere mogelijkheden.
Morris schreef:Wat mij wel leuk lijkt (en volgens mij ook heel dankbaar werk) dat je een kind (bijv. uit rusland) in week in huis neemt. Dat is dan zo'n organisatie die een week vakantie regelt voor 'arme' kinderen, en die zoeken vaak gezinnen waar het kind kan verblijven.
laetitia schreef:Maar waarom moet je als je een kindje wilt adopteren zoveel geld op de bank hebben staan?
Als je op de natuurlijke manier een kindje krijgt ben je toch ook niet verplicht om minstens een bepaald inkomen te hebben?
Wat is daar de reden van? Iemand die zo graag kinderen wilt en zo graag een kindje een kans wilt geven die heeft naar mijn idee een heel groot hart en heel veel liefde om te geven.
Dat is toch veel en veel belangrijker dan geld?
Alet74 schreef:Dat heb ik ook nooit begrepen: als je op de gewone manier een kunt krijgen, mag iedereen dat doen. Wil je adopteren dan moet je daar veel voor betalen en wordt je ook flink onder de loep genomen. Heel raar.