Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:18

ja dat vind ik dus makkelijker de stalling elke maand is een x bedrag
maar een paard aanschaffen is gelijk zo een mega bedrag :+
en we hebben gewoon andere dingen die we belangrijker vinden
zo hebben we zelf ook een nieuw bed nodig en dat kost ook wel behoorlijk wat
leuk hoor een paard maar eerst de belangrijke dingen paard is luxe en geen noodzaak

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:31

Ik ben het met je eens dat een paard een luxe is, en geen noodzaak. Maar 3500 bij elkaar sparen is niet zo heel moeilijk als je je bedenkt dat een paard stallen en verzorgen zeker wel 250 per maand kost. Als je zo een bedrag per maand kunt missen, kun je het ook sparen. Uiteraard niet als er ook andere noodzakelijke dingen moeten worden aangeschaft :D

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:48

waarom zon duur paard als je er alleen maar ontspannen buitenritjes mee wilt maken?

als als als als als ooit ooit ooit in de hele vere toekomst ik geld zou hebben en de pijn zo stabiel is (en kind zelfredzaam is) dat ik het aandurf om weer ta gaan rijden, koop ik lekker een bosknol alla fjord, liefst phillien maar die zou dan al dik in de 20 zijn(nu jaar of 16) 24 uur per dag buiten, geen stal kosten ideaal.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:23

Omdat de paarden die ik tegen kom die ik
Leuk vind gewoon zo duur zijn
Ik wil echt nooit maar dan ook nooit een fjord of haflinger
Een fries of barockpinto lijkt me wel gaaf
Of een mega brave kwpn'er maar goed daar betaal je vaak wel rond de 3500 voor
Leeftijd maakt mij ook niet heel erg uit
Mag best 12 zijn
Zal zelf niet zo gauw een paard kopen van 20+

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:57

dat je geen fjord of haflinger wilt kan ik wel begrijpen,ik zou ook niet zomaar een fjord kopen, wil wel van bepaalde lijnen hebben. type wat ik wil is ouderwetse type, dus lekkere korte stevige nek, niet het sporttype wat tegenwoordig een hype is. haflinger heb ik zelf ook niks mee.
een grote E pony alla new forest wil ik ook nog wel.

ja een fries of ander barock paard , daar betaal je idd veel voor, zeer als je een mooie fries wil met wat body. mega brave kwpnèr is een goede zoektocht, idd ook daar betaal je goed voor

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 17:13

DDD verkijk je niet op een fries, zijn tegenwoordig erg temperament volle dieren. Net als fjorden, haffies en tinkers. Men verkijkt zich er erg op. Kijk maar hier op bokt. Waarom ga je niet voor een Welsh cob/mountain of een fell pony? (mini fries :D ) Zijn barok gebouwd, niet groot, zitten lekker, zijn handelbaar (ook voor ukkies) Of een asbakkie. Die zijn er zeker voor minder dan 3500,-. MP staat er vol mee. En wat ook een feit is is dat je de paarden hobby zo duur kan maken als je wilt. Ik sta met 2 pony's voor 250,- bij een boer. Aanschaf hoeft niet veel te zijn, onderhoud kost altijd geld!

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:22

fjord is idd feller dan de meeste mensen denken, ik vind het absoluut geen kinderpony`s, toen phillien 4 was, ben ik haar gaan rijden (niet ingereden) ik ben zo vaak door het dorp gevlogen, of ze stond weer op haar achterbenenm, deed ze zowiezo vrij snel als ze iets niet snapte, haar papa was net zo heel fel, maar wel eerlijk. gelukkig kon ik op het laatst met haar lezen en schrijven (en nu mag ze hoogstens draf aan een lijntje, kinderpony geworden..)
haflingers vind ik zowiezo temperament vol

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:21

Ik vind haflingers en fjorden gewoon niet mooi :o
Uitzonderingen daar gelaten
Nee klopt je heb ook wel voor bv 1500 een paard
Stallen kost hier minimaal 200 euro in de maand en dan moet je zelf mesten
En dan sta je ook bij een boer
Nou ja misschien ooooit
Eerst andere dingen doen met de centjes
En daarbij ik ben maar weer voor een jaar afgekeurd dus heb ook geen zekerheid
Over mijn uitkering als die weg valt word een paard onderhouden wel moeilijker
En wil niet krom liggen of me eigen druk maken als het dier ziek word

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:15

Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat er na Irene geen ander paard meer komt. Ondanks dat Irene volpension staat is de verzorging me eerlijk gezegd te zwaar. Irene gaat niet weg, ze is mijn kind. Daarmee kan ik lezen en schrijven. Maar om een volgend paard weer alles te moeten leren wat ze moeten kunnen voor mij om een geschikt paard te zijn, ik weet het niet. Het kost zo verrotte veel energie.
Wel wil ik dan op zoek naar een goede manege om zo af en toe toch een lekkere buitenrit te kunnen maken, want dat gevoel is goud waard.
Maar goed, dat is allemaal voorlopig nog niet aan de orde. Hopelijk gaat mijn bejaarde tante nog en paar jaartjes mee.

En over de risico's denk ik altijd maar: het meervoud van lef is..................... leven! (maar goed, ik heb geen kinderen om voor te moeten zorgen)

Vanmorgen in het zwembad ben ik onze scoot-onvriendelijke vrouw tegen gekomen. Niet bij de kassa dus hoe ze erop reageert weet ik nog niet. Ze was bij het recreatiebad aan het toezicht houden en zei me gewoon vriendelijk gedag. Denk dus dat de schade wel mee gaat vallen. De manager heeft wel met de medewerkers gesproken weet ik van "mijn" badmeester. De manager heeft aan hem doorgegeven dat ik zo tevreden over hem ben. Dus ik neem aan dat het scoot-beleid ook besproken is.
Inmiddels heb ik alweer 2 x gezwommen. Heb gelukkig helemaal geen angst oid aan het voorval overgehouden. "Mijn" badmeester heb ik ook verteld van de black-out en hij vond het ook wel fijn om te weten dat ik iig niet verzuip. Vanmorgen wel weer veel krampen tijdens het zwemmen _-:( . Eenmaal thuis dus maar even op bed gaan liggen met mijn nitrospray. Daar ben ik echt vriendjes mee :+: :j . Dit spul had ik jaren eerder willen hebben.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:22

ik wil ook die nitrospray!!, donderdag extra gewcht getraind, maar heb er al dagen plezier van, bah, slapen is ook weer belabbert en ik kan de hele dag wel slapen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:09

Gister lekker een dagje uit geweest. Ik was aan het eind bek af en hand lief begon steeds meer te trillen en schokken. Dat weet ik nu dus ook, moe=trillen/schokken. Lag 's avonds voor 9 uur plat en was gelijk weg, zo moe. Maar wel lol gehad en een leuke dag mensjes kijken.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:05

o lekker een dagje uit, fijn dat je genoten hebt, dat trillen van de handen is herkenbaar bij vermoeidheid.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:13

net terug van de martel dit keer was het echt martel tijd, bah, moest met een apparaat mijn krachten meten, 1ste keer was 1 arm 1 kilo en de andere arm 2 kilo, later was 1 de 1 2 kilo en de ander 5 kilo, maar heb er nu al gevolg van, roeien wilde helemaal niet, met moete 5 min gedaan maar leek wel een bejaarde. en nu verga ik van de pijn, hij was een 7 maar nu echt een dikke 10, bah . en ik moet nog zoveel vandaag. honden moeten uit, dochter moet ik ophalen van school, en ik moet eigenlijk nog de was doen en stofzuigen. denk dat ik de laatste 2 maar niet doe

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:19

Oh dat schiet niet op
En dan ook nog zoveel te doen
Hier schiet het ook niet op hoor
Heb echt pijn in mijn rug en dan ook echt pijn,pijn ondanks dat ik vorige week bij de fysio
Ben geweest donderdag moet ik weer

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:02

het gaat dus weer goed met ons hahahah, gelukkig is het bijna donderdag en mag je dan weer heen(en ik ook)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:09

Ja benieuwd wat hij van mijn rug vind na 1,5 week
Het voelt echt niet goed

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:54

dat is niet fijn, ik hoop dat hij je kan helpen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:59

Ik had dystrofie in mijn rechterarm, eerst aan die hormonenzalf die naar knoflook rook, maar dit hielp niet. Uiteindelijk gekozen voor een zenuwblokkade. De proefblokkade werkte goed (echter maar voor 24 uur) daarna een definitieve blokkade (bij de nekwervel wordt de zenuw bevroren) en dat werkte direct goed. meteen kleurde mijn paarse arm naar mooi roze, en na een paar weken fysio boekte ik vooruitgang in het bewegen. Nu alweer een paar jaar verder en helemaal goed gekomen. Maar ken helaas ook mensen die al een paar keer zenuwblokkades hebben gehad waar het niet bij werkte. Ik had gelukkig een keer mazzel.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:29

fijn dat het bij jou wel hielp. idd zijn er heel wat mensen waarbij het niet helpt. bij mis is het helaas geen optie anders had ik er graag voor gekozen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:32

hier bagger da 2, ik slaap erg veel weer, en heb heel veel pijn, handen zijn ook weer geel, heb het ook weer ijskoud, en ik moest gisteren al zoveel doen, niet gedaan, zelfde ligt er vandaag nog net zo............ en ik moet vanavond nog met mijn hond trainen, wordt een korte les denk ik

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:47

:(:) sterkte. Is het binnen met je hond? Word slecht weer.

Ik ben nog aan het bij komen van dagje uit. Had maandag bijrijdster, ging erg goed. Ze heeft een goeie onafhankelijke zit. Dinsdag was een buurman er om mijn plafon te verven. Al met al een drukte. Bijrijdster wil vandaag weer komen, hoop dat het droog blijft. Paardje is een beetje van suiker O:)

Net weer een brief van die klote incasso, daar werken dementen of tieners maar geen mensen die weten wat ze doen. :n
Heb een afspraak om de helft te betalen (had al een kwart betaalt, zit nu op de helft) en de rest in mei. Zo was de afspraak, staat zwart op wit. Kreeg vorige week weer een brief, zijn ze er na dik 2 weken pas achter dat ik al een maand had betaald, of ik ff de rest in een keer wil dokken :? Krijg ik nu een brief dat ik nog helemaal niks heb betaalt en per direct het eerst bedrag moet dokken. |o Anders sturen ze een deurwaarder. _-:( De spanning is hier te snijden }:) Hoe zou ik toch steeds weer stress krijgen >;)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:11

nee het was vanavond buiten, met de training was ik redelijk droog, terug weg op de fiets (mis mijn auoottje) had ik een goede bui, maar regenbroek aan, hondje in gepakt (is ook van suiker) gelukkig is met maar 10 min fietsen ook met wind tegen(nouja 12 dit keer)
verga nu nog meer van de pijn, zit er haast aan te denken morgen geen fysio te doen, maar gewoon ff lekker dik 2 uurtjes te slapen. dit weekend wordt het ook geen rust, ze hebben bij ons op de club 3 dagen behendigheid wedstrijd en ik ga zowiezo 1 dag helpen.

laat ze maar een deurwaarde sturen, aangezien jij het zwart op wit hebt staan, je afschriften kan laten zien, en je dus aan de regels houd, zou ik zeggen, kom maar op (en ik ben half fries, maar 100% koppigheid)
ik zit te kl*ten met de belasting dienst, hebben ze geld over gemaakt naar een andere rekening
wordt morgen terug gebeld, ruim 300 euro is naar een ander gegaan

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:51

Je hoord veel gedoe om rekeningen de laatste tijd
Sms krijg ik het idee dat ze het echt maar om het geld gaat en niet om de mens
We zijn allemaal een nummer
Als je een afspraak he dan moeten hun zich daar aan houden ook
Zal ff lekker worden dat ze zonder overleg de afspraken veranderen

Hier gaat het ook slecht
Dacht de hele tijd dat het rugpijn is wat ik heb
Maar ben even mijn klachten gaan opzoeken op internet en daar word je niet vrolijk van
Wat ik veel tegen kom is nieren
Morgen maar even naar de huisarts

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:11

oei klinkt niet goed, ik hoop niet dat het je nieren zijn, sterkte

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:14

Nee dat hoop ik ook niet alleen zit de pijn wel daar
Maar goed vandaag kan ik niet naar de dokter
Moet zo eerst naar dental lab. E dan kind uit school halen en daarna fysio
Dus kan pas morgen