Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:06

Ylana schreef:
Zorgen maken doe ik me niet meer. Dat was alleen bij de eerste. Dan is alles nog nieuw en eng :+
Ik vind het alleen zo vervelend wanneer ik haar weer helemaal om moet kleden. En dan vooral 's nachts...
Maar ik voed nu 2 nachten in de schommelstoel ipv liggend in bed en ze heeft beide nachten niet gespuugd. :)

Was ook meer bedoeld voor SusanH ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:00

Hihi, oeps :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:57

Maak me ook geen zorgen meer hoor. Probeer nu 1 borst per keer te geven omdat ze denk ik toch iets teveel binnenkrijgt. Ze is nog steeds tevreden na 24 uur, ook goede nacht gehad alleen inslapen duurt dan ietsje langer. Ik moet haar namelijk na drinken verschonen omdat ze vaak poept tijdens de voeding. Maar spugen is niet voorgekomen sinds gisterochtend. Enige minpuntje is dat mijn borsten erg vol zijn ik moet dus even met de hand kolven, ga gauw een kolf kopen denk ik.

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:41

@hier:
gisteren tot een uur of 5 druk in de weer geweest met tessa. toen voel ze als een blok in slaap. heb haar om 8 uur wakker gemaakt voor een voeding, maar ze weigerde de borst gewoon! toen ff naar mijn mams, want die was gisteren jarig. daar begon ze wat te jengelen, maar wilde nog steeds niet drinken.
half 11 naar huis en tessa onder de douche. eindelijk goed wakker en goed gedronken! kwart over 12 lag ze comateus in bed en om half 4 kwam ze pas weer! toen om 6 uur weer (alle ochtenden tot nu toe) en toen heb ik haar bij me genomen. Het lijkt wel of ze dan vindt dat ze lang genoeg alleen heeft gelegen, want ze slaapt eigenlijk direct, hoeft geen borst en vraagt om contact. Als je je hand niet op haar buikje legt begint ze te kermen namelijk :+
toen samen liggen slapen (zij, ikke dommelen) tot half 8 en toen weer gevoed. Net ook weer om half 11, dus de dag start mooi.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:46

Gaat goed, ba!

Bij ons worden de nachten weer beter. Eergister om 22u naar bed, gistermorgen om half 8 wakker (!!), gisteravond wakker geweest van half 7 tot half 10, en vanmorgen wakker om kwart voor 6. 2 nachtjes flink doorgeslapen zonder wakker te worden! HEERLIJK!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:44

Fijn voor jullie!

Ik dacht eindelijk een doorslaper te hebben maar nee hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:46

Klinkt idd goed. Fijn als je lekker door kunt slapen. Lukt hier ook aardig alleen eerste stukje van de nacht tot plusminus 24.00 is Marinde wakker/onrustig. Hierna slaapt ze goed, 3 a 4 uur aan 1 stuk.

Nou, theorie van 1 borst geven klopt niet, vanmiddag om 12.30 weer flink gespuugd. Was hele ochtend onrustig had namelijk geprobeerd of ze uit zichzelf in kon slapen, nou nee dus afwisselend huilen/jengelen of met grote open ogen wakker liggen. Na het spugen toch de tweede borst gegeven en 15 minuten rechtop gehouden, maar ze was al diep in slaap en heeft daarna dus niet meer gespuugd. Ligt nu op haar eigen kamertje te tukken, dat gaat wel super en dan kan ik ook lekker een dutje doen. Ga nu toch maar weer twee borsten voeden, ze slaapt beter in, ik heb geen zere borsten tussendoor en ze spuugt toch wel 1 a 2 keer per dag alles onder dus daarvoor maakt het ook niet uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:49

Die van mij slaapt nu ook door! :j Af en toe wordt hij wel eens wakker maar dan heeft hij het koud denk ik...

Maar eigenlijk slaapt hij nu klokje rond.
Hij ligt nu tegenwoordig om 11 uur op bed en ligt nu nog... :oo Heeft het zeker nodig...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:52

*komt hier ook even klagen over doorslapen*

heb er dus twee van 2 en bijna 4 en allemachtig, heb heel de week zo weinig geslapen, ze blijven van ellende bij opa en oma slapen vannacht want mama zit er volledig doorheen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:55

wat zijn ze aan het doen dan? last van het tijdverschil?
fijn dat ze naar opa en oma kunnen, mama idd ff bijtanken!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:59

Jongste is altijd al onrustig, die is heel wijs voor haar leeftijd en barst van de energie, die beleeft haar dag 's nachts altijd nog een keer volgens mij, dus die wordt vaak huilend wakker, moet je d'r even troosten en instoppen, de oudste is altijd al moeilijke slaper geweest en die wil dan nog wel eens bij ons in bed, in ieder geval vannacht (terwijl ze al bij ons op de kamer slaapt, zucht...) en die houdt me dan lekker wakker door af en toe een been of arm mijn kant op te gooien... Oudste slaapt meestal wel door tegenwoordig, maar die moet ook wel eens opnieuw ingestopt of iets dergelijks, vannacht was wel erg hoor, pfff...

Ja, is wel fijn, maar dan voel ik me weer schuldig... Altijd wat, haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:06

niet schuldig voelen, opa en oma doen het vast graag!
lastig hoor, als je zo van je nachtrust beroofd wordt.

grrrr! krijg die k-osteopaat maar niet te pakken! en hij belt ook niet terug...

tessa ligt al vanaf 6 uur onophoudelijk te kreunen in haar slaap met opgetrokken beentjes. hoe bedoel je last van kramp?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:15

Hihi, ja, die doen het zeker graag, maar voel me zo schuldig naar de kindjes toe altijd...

Aaah dat is sneu voor haar zeg. Ben je al vaker nar de osteopaat geweest met Tessa?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:26

Slaapt ze dan wel door als ze krampjes heeft? Dat doet Marinde niet, al moet ik zeggen dat ze ook al 4 dagen geen kramp heeft gehad. Wel vannacht alles onder de ontlasting, poept dan bij het voeden van de tweede borst als ik haar net verschoond heb. Dit doet ze alleen 's nachts, blijkbaar is de nachtvoeding erg laxerend. Gelukkig werd mijn man ook wakker kon hij fijn de wasmachine vullen en aanzetten. Boertjes laten lukt steeds beter, hopelijk scheelt dat in het spugen. Ze heeft vannacht alles binnen gehouden.

Ga vandaag proberen de voeding iets op te schuiven zodat we vanmiddag om 15.00 ergens op visite kunnen. Hopen dat het lukt want ik heb wel erg veel zin om er even uit te gaan.

Ben me trouwens aan het orienteren op de aanschaf van een borstkolf ivm werken straks, welke hebben jullie en wat zijn de ervaringen hiermee?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:47

Ik had de PISA en kan hem heeel sterk aanraden! Je bent in 15 minuutjes klaar, en er kan geen melk ergens in (motortje) komen, dat heb je met andere kolven nog wel eens. Zit in een rugzak, heel handig ding. Heb eerder een Avensis IQ gehad, een enkele, maar die had bijna geen zuigkracht. De PISA heb ik 2e hands gekocht, je kan er nieuwe setjes bijkopen. Die was dus wel duur maar heb het dubbele er aan plezier van gehad!

Hij wordt aangeraden voor vrouwen die bv fulltime kolven, ik deed dat niet, maar vond het heel prettig dat ik zo snel klaar was, echt een fijn ding.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:15

Hier weer een betere nacht. De afgelopen nachten kwam ze iedere keer weer 2x om voeding. Gister was het: 22.00-4.30-7.30. Helemaal super dus!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:46

@hier:
na een gebroken nacht met een tessa die vanaf 6 uur lag te knerpen in mijn oor door de krampen, een heerlijke dag gehad. terwijl tessa lag te slapen de was kunnen wegdraaien en wegvouwen, de konijnen kunnen verschonen (gisteren 1 hok, vandaag de andere) en een boodschappenlijstje kunnen maken.
tussendoor gevoed en haar op "daar gaat ze' van clusou (schrijf je dat zo?) in slaap gesust :D om half 1 weer een voeding en toen met mijn moeder op weg naar het CB voor het weeguurtje. Tessa haar startgewicht was 3120, op dag 8 woog ze 3180 en nu (dag 23) 3410. Ze zat aan de ondergrens zeiden ze.. Maak ik me gelijk ongerust of ik wel genoeg voeding heb voor haar, maar moet me geen zorgen maken van mijn moeder (is kraam geweest). ze komt tenslotte nog gewoon aan, al is het niet zo heel veel en de curves op het CB zijn maar gemiddelden..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:04

Precies, (toch cool van je moeder ;)) als ze verder goed tevreden is, je weet zelf het beste hoe het met haar gaat hoor! Hoe vaak voed je nu op een dag? Wat zei het cb zelf?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:08

cool he mijn mams! ben helemaal trots op haar. ze zat van de week echt te kijken naar het geklok van tessa en vond het helemaal leuk.
ik voed haar volledig op verzoek, zo'n 8 tot 10 keer per dag. meestal 8x...
het cb zei niet zoveel. over 2 weken hebben we de eerste echte afspraak bij de arts, dus dan zal het wel ter sprake komen als ze nog aan de ondergrens zit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:54

Maak je niet druk BA, Chiara zit ook al vanaf het begin aan de ondergrens ;)

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:23

Meld me ook weer. Tijdje terug wat gepost hier. Nu de trotse mama van niet alleen een dochter maar sinds 17 maart ook een zoon.
Bevalling ging helaas niet zo voorspoedig maar onze kerel maakt het nu gelukkig goed.
Hij heet Feike, woog 4110 gr en 56cm lang.
Een echte hongerwolf in vergelijk met m'n dochter toen.
BV gaat gelukkig erg goed, enige minpuntje is nog wel dat meneer snachts wakker word en het dan 2uur lang veel te gezellig vind om te gaan slapen en lekker wil koekelen.
Ga even een beetje bijlezen voor zover ik kom, en dan straks mn bedje maar weer even opzoeken

Afbeelding

Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:34

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige zoon! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 23:52

Wat een knappe knul :D en van harte natuurlijk!

Ik ben vandaag voor het eerst gebeten door Chiara, van de week voor het eerst in mijn neus en tja... dit was natuurlijk te verwachten :+
Van de schrik gaf ik een kerm en ze keek me echt zo aan van: Afbeelding

_O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:06

SeBart: gefeliciteerd met Feike, knappe kerel hoor!
Benangelique: aankomen is goed toch? Die curves zijn idd maar gemiddelden en zolang ze tevreden is en groeit gaat alles goed lijkt me.

Nou, gebeten worden lijkt me niet fijn, Marinde heeft nu al zoveel kracht in haar kaken dus dat wordt wat straks als ze tandjes krijgt.

Hier is alles prima alleen moet ik echt een emmertje geduld naast mijn bed gaan zetten...ik wil gewoon zelf te snel weer slapen en doordat ik onrustig wordt blijft Marinde ook langer pruttelen na de voeding. Spugen is niet meer voorgekomen al 48 uur, dus dat gaat iig goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:17

Nou, meer geduld helpt echt inslapen gaat 10 keer beter, en nog belangrijker het eten blijft binnen!