Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:15

Angela ...

Ik wil dat je wat ik nu typ goed leest en goed in je geheugen print!!

Je bent niet zwak, je bent sterker dan je denkt je pakt alles wat je overkomt aan met de beste wil.
Je weet dat je "ziek"bent en je loopt er niet voor weg , je doet al het mogelijke om jezelf op de rails te krijgen, je inspanningen zullen zijn vruchten afwerpen, jij bent niet zwak, nee je praat hier en thuis over je gevoelens over de diepe emoties en je zware gedachten! Dat is een eigenschap die jouw als sterk persoon definieert! De zwakke mede mensen doen zich iedere dag heel sterk voor , maar kunnen niet eens diepzinnig en hard op zeggen wat hun dwars zit!
Op dit moment is jouw vriend de zwakste van jullie, want hij is diegene die de makkelijkste weg kiest namelijk jouw openbaar onderuit halen en dat is laag!
Dan zegt hij dat hij het niet meer trekt en normale dingen wil doen!!! Als hij goed na denkt weet hij dat dat ook jou doel is , maar dat jij dat voor het moment niet kan verwerkelijken!

Nu ben jij de sterkere want jij probeerd met alle macht alles op de been te houden , maar jou lichaam en geest kunnen niet alles alleen en dat is geen teken van zwakheid NEE dat is een teken dat je ziek bent, en je moet genezen, jouw vriend is zwak omdat hij gezond is en hij je laat zitten!

Je hebt geen griepje en met een paar dagen op bed liggen is het niet gedaan! Dat moet hij in zijn oren knopen!
Zijn gedrag komt jou herstel niet ten goede! Meid denk goed na en voel goed vanbinnen wat wijs is nu!! 2 keuzes heeft hij , of hij gaat nu 100% voor jullie en doet zijn best voor je , of hij moet je verder niet belemmeren in je herstel!
Ook jij wil weer normaal leven , alles doen wat leuk is, maar geduld moet je hebben en hij ook, kan hij dat niet dan moet ik je helaas vertellen dat je ruimte voor jezelf moet kiezen, kies nu echt voor jezelf, ga niet voor minder. Jij bent nummer 1 je kan niet gedwongen leuk doen, nee want je vind het niet leuk en toneel spelen is vermoeiend!

Kies die weg die voor jou het gezonds is!
Niemand mag jou onderuit halen niemand heeft het recht om jou in welke wijze dan ook zo te laten vallen!

Je bent sterk en je zal nog sterker worden , want iedere dag die jij recht op staat is een stap dichterbij! Je komt er dat weet ik zeker, want je bent gedreven om jezelf te vinden. En je bent in de buurt alleen moet je nog een paar stappen maken!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:36

Verdorie. Lees even vluchtig alles door, lees ik jou nare berichten Angela. Wat ontzettend rot. Ik zou zo graag dat ik wat voor je kon doen. Zou zelf je vriend wel 100x uit willen leggen hoe of wat, want je verdient gewoon anders en beter. Je bent niet raar, de dingen die jij noemt zijn heel herkenbaar en horen er gewoon allemaal bij. Alleen heb je een vriend getroffen die zich, vind ik, egoïstisch opstelt. Het is zo in en in gemeen dat hij zegt dat hij zich irriteert aan jou. Het maakt me ontzettend boos.

Kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Toch denk ik dat het goed is dat je het inbrengt vandaag bij activering. Hoe moeilijk dat ook is. Ze kunnen je steunen en je kan er niet alleen mee blijven lopen. Ik denk alleen niet dat je dit van te voren nog leest. Hopelijk breng je het wel in, echt het zal opluchten, al is het misschien niet meteen. Maar daar is de groep voor..
Bel anders je behandelaar op.

Wat een ongelofelijke klootzaak is je vriend dat hij bij de honkbalclub zo over je praat. Ik kan er niks aardigs meer van maken. Wat een hufter! Ik kook gewoon, hoe durft hij. Hij lijkt absoluut geen respect voor je te hebben en lijkt geen moeite te (willen) doen om zich in te leven in jouw situatie. Ik had na van de week een beetje hoop, dit had ik niet verwacht. Zo kort erna zo hufterig doen, ik heb er geen woorden voor.

Het is niet gek dat je niet tegen veranderingen kan, dat hoort erbij. Het is niet gek dat je niet de honkbalclub binnen durft, omdat je je dan niet op je gemak voelt, dat hoort er ook bij. Ga absoluut niet aan jezelf twijfelen. Je bent niet raar, zwak of wat dan ook. Het enige wat er met je is, is dat je momenteel ziek bent. En daar heb je zelf ook niet om gervaagd. Je bent zelf heel hard aan het werk om hier uit te komen en je verdiend een partner die achter je staat en je steunt. Geen partner die je nog verder de grond in trapt.
Als je écht van iemand houdt, zou ik denken dat je voor iemand gaat. In voor en in tegenspoed noemen ze dat. Jouw vriend lijkt alleen de voorspoed te willen..

Ik durf niet te zeggen of je relatie goed komt, maar twijfel niet of het met jezelf goed komt. Je bent een bikkel, een kanjer en je bent zo goed bezig om te herstellen. Met jou komt het in ieder geval zeker goed. Je bent een hele sterke vrouw, al zie je dat nu even zelf niet.

Lieve Angela, voor nu een hele dikke :(:)
Misschien spreek ik je vandaag nog even en anders heel erg veel sterkte. Als je iets kwijt wil of gewoon even van je af wil schelden of wat dan ook, weet je me te vinden. Nogmaals ik vind je een kanjer en hoe moeilijk dat nu ook is, probeer dat in gedachten te houden!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:56

Angela: je doet toch al hardstikke je best om dingen te doen die 'normale' mensen doen (zoals hij het zegt, want in mijn ogen ben je ook een 'normaal' mens maar kom). Als ik lees wat je de voorbije weken hebt ondernomen met hem, heb je echt niet stil thuis gezeten en vind dat jij iig al hardstikke je best doet. Hij is nu zoals hierboven al eerder werd vermeld de egoïstische schakel in jullie relatie en "houden van" is idd kiezen voor het geluk maar ook voor de tegenspoed (en soms is deze gewoon niet 1 2 3 opgelost die tegenspoed, so what. Het maakt je relatie wel sterker en sterker).

Verder hebben Daijano en PW het al hardstikke mooi verwoord en ik kan mij alleen achter hun woorden zetten. Iig heel veel sterkte en nog een dikke knuffel. :(:) :(:)

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:24

Angela ik heb de hele morgen aan je gedacht. Ben benieuwd hoe het nu met je is en of je het in de groep bespreekbaar hebt durven maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:07

thanks meiden, ik heb keihard zitten janken bij jullie berichtjes, maar het doet me wel goed.

Ik heb het wel ingebracht in de groep, maar ik heb nu even geen puf om te vertellen en te reageren. Misschien later vandaag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:08

Sterkte meid.
Goed dat je wat ingebracht hebt in de groep. Denk aan je!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:26

Hier nog eentje die aan je denkt. En super dat je het toch besporken hebt vanmorgen ! Sterkte :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:40

Hoi mensjes, ik lees regelmatig nog mee hier, kan het alleen even niet aan om te reageren ed.

ben heel erg moe de laatste tijd, mede door de zwangerschap. Verder ben ik toch maar weer met de AD gestopt, bleek nog zwaarder verslavend te zijn als voor mij voor mijn dochtertje :(

Nu al 3 weken zonder, en gaat redelijk goed. Soms wat opgefokt en snel huilen, maar over het algemeen voel ik me goed :j

Heel veel sterkte voor iedereen, en ik denk aan jullie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:34

@ samantha: Goed dat je gestopt bent met de AD en fijn dat het best goed gaat. Leuk dat je weer even wat van je laat horen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:36

(Voel me een beetje een zeur naast Angela haar problemen, maar moet het toch even kwijt.)

Ben de hele dag al erg gespannen. De laatste twee nachten slecht geslapen. Moeilijk in slaap komen doordat ik lag te piekeren en daarna erg onrustig geslapen. Daardoor werd ik vanochtend ook onrustig wakker en de spanning houdt ook de hele dag al aan. Ik weet niet zo goed waar de spanning vandaan komt en wat maakt dat ik me zo onrustig voel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:45

Angela, :(:) ik leef met je mee, heb ook veel aan je gedacht vandaag en heb zelfs nog even ingelogd op mn werk maar durfde niet te reageren, vind het zo rot voor je. Hoe komt het dat hij deze dingen niet meer van je kan verdragen, het ging altijd zo goed, zit er niks anders bij hem dwars ofzo? Dat kan bij mijn vriend namelijk weleens het geval zijn. Hoop écht voor je dat je eruit komt en gelukkig word, dan verdien je! Verder ben je niet zwak, je bent juist harstikke sterk, kijk eens hoe goed het gaat met die loopgroep en hoe je al vooruit bent gegaan,je hebt het in durven brengen in de groep vanmorgen, ik ben in ieder geval trots op je! Een digi knuffel voor jou :(:)

Sam, leuk weet iets van je te horen. Knap dat je met de AD bent gestopt, hoe gaat het met de zwangerschap, verloopt alles voorspoedig en hoe is het verder met je huis etc.?

PW, wat vervelend die spanningen maar je weet niet hoe het komt? Probeer niet teveel te piekeren voor het slapen gaan, schrijf het anders even van je af en doe je ontspanningsoefeningen, hopelijk voel je je wat beter als je weer wat slaapt. Ik krijg ook last van spanningen als ik te weinig slaap heb gehad. Ga even lekker met je hond wandelen, even je gedachten verzetten, als het lukt.

Ik heb vandaag weer gewerkt, zelfs nog 1,5uur overgewerkt om het af te krijgen, nu lekker weekend! Ga zo bij mn schoonvader eten en verder nog geen plannen. Hoe is het weer bij iedereen? Hier waait het erg hard maar geen noodweer, gelukkig. Heb wel redelijk geslapen ondanks dat het 26 graden was op de slaapkamer, morgen lekker uitslapen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:53

CIV geniet van je weekend.
Hier is het weer ook nog goed. Af en toe een beetje wind, maar verder (nog) niks. Het is gelukkig wel een beetje afgekoeld hier. Vooral voor de hond wel fijn, die had het echt heel slecht. Heb een heel kort rondje met hem gedaan omdat hij er even uit moest, maar wandelen zat er niet in. Net wel een groter rondje met hem kunnen lopen, doordat het wat afgekoeld is, is hij meteen weer actiever.

Ik piekerde over mijn werk, en werk in de toekomst. Heel vervelend. Soms kan ik nog weer heel verdrietig worden dat ik mijn baan kwijt ben. Het klinkt misschien een beetje stom, maar het was gewoon mijn ideale baan. Echt een droombaan. Datgene wat ik altijd voor ogen heb gehad. Dat had en ik en dat ben ik kwijt. De kans is heel klein dat ik zoiets weer vind. Werk in het onderwijs genoeg, maar niet in deze richting.. Verder ben ik gewoon zo bang dat ik het niet meer kan, voor de klas, terwijl het wel het gene is wat ik echt wil.

Ik weet dat ik me er eigenlijk helemaal nog niet mee bezig moet houden, maar ja als ik in bed lig, doe ik het toch. Nadat ik mijn ademhalingsoefening heb gedaan (doe ik standaard iedere avond), begint het piekeren gewoon. Daarna helpt mijn ademhalingsoefening niet meer om dusdanig te ontspannen dat ik in slaap kom.

Afleiding zoeken is altijd wel een goede optie, werkt overdag bij mij altijd erg goed. Maar ja als je in bed ligt en eigenlijk moet gaan slapen is dat een lastige..

Angela hoe is het nu?
Wat CIV zegt is wel een goeie, misschien zit hem iets anders dwars? Al ben ik bang van niet als ik jou verhaal zo hoor..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:07

PW: dat gevoel en gepieker over je werk herken ik ten volle. Ook al was mijn vorige baan zeker niet ideaal qua fysieke belasting, uren, vergoeding en respect van andere collega's/bazen, toch had ik veel sociale contacten, was ik veel buiten en deed ik wat ik graag deed (wat mijn droom was). Nu ik al 4 maanden thuis zit begin ik mij hoe langer hoe meer alleen maar de positieve dingen meer te herinneren en de negatieve dingen zakken op de achtergrond. Waardoor ik dus ook 's nachts onrustig slaap/droom en schrik heb dat ik dit alles in mijn volgende baan niet ga terugvinden (is nl een hele andere kant van mijn opleiding en weet totaal niet wat ik er van moet verwachten...).
Maar wie weet komt er op mijn en jou pad toch nog een baan waar we ons voor de volle 100% kunnen inzetten, maar je moet eerst zien dat je zelf weer ten volle hersteld bent zodat je je in een toekomstige baan ook 100% goed kan voelen... En hoop van harte dat je die baan ooit weer vind !!!

Angela: hoe gaat het met je ? Heel veel sterkte.

CIV: super dat je hebt kunnen overwerken zonder te veel stress, kan je tenminste nu volop van je weekend genieten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:13

Precies Flappie. Het is precies zoals jij zegt. De negatieve dingen (die er zeker waren) raken meer op de achtergrond. En ik ben gewoon bang dat ik zo'n baan niet weer vind. En dat roept des te meer het gevoel op dat ik een ongelofelijke sukkel ben dat ik het zover heb kunnen laten komen. Ik had het zo mooi voor elkaar..

Ik hoop dat je nieuwe baan wat dat betreft erg mee zal gaan vallen. Kan me wel voorstellen dat het spannend is, omdat je niet helemaal weet wat je er van kan verwachten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:19

Wat vervelend CIV. Jammer dat er nog op terug gekomen moest worden en je keuze dus eigenlijk gewoon niet gerespecteerd is. Logisch dat je je er rot om voelt, dat is niet leuk.

Ik heb ook geen beste avond. Raak het gespannen gevoel maar niet kwijt en zie er daardoor gewoon tegen op om naar bed te gaan. Wist ik nou maar waar het vandaan kwam, dan kon ik er misschien concreter wat mee doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:23

PW, mijn hond heeft ook veel last van de warmte en die vind het dan ook niet erg dat het nu wat koeler is. Zou willen zeggen dat het je weer wel zal lukken maar ik merk zelf helaas toch ook dat ik niet meer kan wat ik 'vroeger' kon, hoop wel dat het ooit weer terugkomt. Vroeger maakte ik dagen van 6 tot 6 en dan nog huiswerk maken, naar "mn paardje" etc. maar dat zou ik nu niet meer kunnen. Herken het ook, het piekeren, overdag gaat het wel maar ik zie er soms gewoon tegenop om naar bed te gaan, om die reden. Ben er nog wel van overtuigd dat we er sterker uit zullen komen!

Flappie, hoe is het met jou? Leuke dag gehad?

Angela, denk aan je :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:25

PW: ik denk dat de perfecte baan niet bestaat en dat je gewoon zelf lekker in je vel moet zitten om het beste te halen uit wat je baan te bieden heeft. En dat zeg ik nu zo gemakkelijk he, maar ik pieker er ook best veel over en dan ook vooral 's nachts...
Maak je je mss onbewust druk over dingen die je zelf nog niet echt hebt geplaatst ? Ik zelf zit toch al heel de dag een beetje met de situatie van Angela in mijn hoofd en hoop echt dat het goed gaat met haar...

CIV: hoe komt het ? Hebben ze iets verkeerd gezegd op stal of ... Let je wel een beetje op je zelf, want je moet echt even rustig je weekend in kunnen gaan zo dat je even van je vrije dagen kan genieten. En is een mindere opmerking van je schoonvader. Schoonouders toch :( (af en toe zou je ze onder de grond willen steken :))

Mijn laatste vakantiedag was ok. Vriendlief is snipverkouden dus zijn pas om 15 u even richting strand gegaan (daarvoor al spullen zitten pakken enz...). Heb hem daarstraks in de auto wel even afgesnauwd owv een manoeuvre die hij uithaalde die ik gevaarlijk vond. Heb onbewust toch schrik om terug naar de realiteit in NL te moeten (alhoewel ik het hier ook wel gehad heb, wil mijn eigen huisje terug) en heb hem dat ook uitgelegd en me geëxcuseerd voor mijn gesnauw. Maar zit toch met die stress (vandaar dat ik mij ook weer wat meer heb vertoond de voorbije dagen hier...)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:29

PW, Het waren gewoon die 2 dingen van vanavond, erg vervelend, kwam met tranen in mn ogen van stal af en het zou ontspannend moeten zijn. Trek het me ook teveel aan en dat zou ik niet moeten doen maargoed, je doet het en misschien bedoelen ze het niet verkeerd, ze zijn niet slimmer zullen we maar denken. Wat vervelend dat je zo gespannen bent, hoop voor je dat je wel slaapt want dat zal je goed doen maar ik weet ook precies hoe je er tegenop ziet om naar bed te gaan.

Flappie, wij zijn er voor je en ergens is het weer wel leuk dat je terug bent :o Begreep je vriend het na je uitleg? Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet om het normale leven weer op te pakken. Hopelijk valt het mee en is het in je gedachten erger. Kom je morgen terug gereden, rij jij ook nog? Rij voorzichtig en wel thuis. Edit; ze vinden (voor mijn gevoel) dat ik slecht ben voor mn paard omdat ik zo weinig kom, dat doet me pijn want ik vind het ook vervelend dat ik niet meer tijd voor haar heb maar daarom zoek ik ook iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:36

Hee dames!

PW: Wat vervelend dat het werk je zo bezig houd. Een van mijn therapiegenootjes is nu bezig met een reintregratietraject bij het UWV en die is er heel positief over. Ik verwacht dat ons dit ook te wachten staat.

CIV: Moeilijk he, die muur van onbegrip.. Sterkte meid! Wat is er op stal voorgevallen? Misschien is het niet zo verkeerd om je paard een tijdje bij een boer ofzo neer te zetten of in een opfok? Heb jij wat meer rust, je paard ook en ik vind het zelf erg fijn als mijn paard hele dagen buiten kan lopen in een kudde.

Flappie: Ook vind het gezellig dat je er weer bent! Begreep je vriend je wel?

Zelf zou ik graag weer terug in de zorg willen, parttime dat wel. Ik ben en blijf gewoon een mensen-mens, en ik zou niks liever willen als mensen te kunnen helpen. Ik denk dat door mijn gevoeligheid daar ook mijn kracht ligt. Maar ik moet er eerst mee om leren gaan, en zelf weer sterk in mijn schoenen staan.

Hier gaat het wel ok eigenlijk. Ik heb vanmiddag een aantal uur kunnen slapen, en ik voel me niet meer zo emotioneel als vanmorgen. Ook het praten in groep luchtte heel erg op. Meerdere mensen kenden dit probleem, en een groepsgenootje had als tip dat er ook een groep is voor mensen met een depressieve of angstige partner.

Ik heb hierover met mijn vriend gepraat en dit gaat ook zeker besproken worden als hij meegaat naar de psych. Hij vind het erg moeilijk om mee om te gaan, en dat kan ik me wel voorstellen. Het is ook niet makkelijk..

Ik voel me heel snel aangevallen en vat ook veel heel heftig op en dan zijn mijn reacties ook erg heftig. Al met al niet goed dus.

Wie weet is op den duur relatietherapie ook wel iets voor ons.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:37

Ik kan me je stress goed voorstellen Flappie. Goed dat je je vriend hebt uitgelegd waarom je zo reageerde. Dat is belangrijk.

CIV: Is er op stal ook nog iets gebeurd dan? Sorry, begrijp het even niet helemaal.

Ik weet niet of ik me onbewust druk maak over iets. Had vanmorgen die spanning en onrust al toen ik uit bed kwam.
De 'perfecte' baan bestaat voor mij wel. Al is perfect misschien niet het goede woord. Weet zeker dat ik het onderwijs in wil, maar de vakrichting speelt daar ook in mee. Ik was docent dierverzorging. Kan wel biologie gaan geven, maar dat is toch minder mijn ding ben ik bang. Mijn hart ligt bij de dierverzorging. En de banen als docent dierverzorging liggen niet voor het oprapen, zeker hier niet in de buurt. Daarom vind ik het erg jammer hoe het gelopen is en dat ik de baan 'uit mijn handen heb laten glippen'. Neem het mezelf soms echt kwalijk. Weet wel dat het totaal geen zin heeft, maar ik heb het gewoon nog geen plekje kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:39

Waren ze tevreden over je? Is het dan geen optie om als je weer beter bent gewoon weer te solliciteren?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:41

Dat zijn weer voorzichtig positieve berichten Angela. blij om te horen. Heb me zorgen gemaakt om je. Fijn dat jullie zo te horen ook nog even gepraat hebben?

Ik voel me trouwens ook nog steeds erg snel aangevallen en kan dan heel heftig reageren. Dit is ook erg lastig voor een partner om mee om te gaan lijkt mij.

In ieder geval heel goed dat je vriend in sept. mee gaat naar je behandelaar. Was het alvast maar zover..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:42

Ze waren wel tevreden over me.
Kan wel opnieuw solliciteren, maar de vacatures zijn inmiddels ingevuld. En meestal is er niet zoveel verloop.

Ik zou me er eigenlijk helemaal niet zo druk om moeten maken. Begrijp ook niet zo goed waarom het nu opeens weer opspeelt. Misschien omdat de zomervakantie voorbij is en ik anders weer aan het werk gegaan was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:46

Heel herkenbaar hoor, maar goed, alles komt wel op zijn pootjes terecht denk ik.

Ik heb net nog even hardgelopen (met vriend) Ik heb 7 keer 2 minuten rennen en 2 minuten wandelen gedaan. Ging best lekker, zeker omdat ik me zo küt voelde vandaag. Een maand geleden was ik niet meer mijn bed uitgekomen denk ik, en dat mag ik niet vergeten van mezelf.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:48

Angela, fijn dat het weer beter met je gaat, heb echt aan je gedacht vandaag. Is het tussen jou en je vriend nu ook weer wat rustiger, hoop dat jullie eruit komen maar voor nu nog geen beslissingen hebben genomen waar jullie misschien spijt van zouden krijgen. Reintregratie was voor mij toen niet mogelijk want dat gebeurt meestal bij je werkgever, althans dat is mij verteld, vond het wel jammer want had graag via deze weg weer aan de slag gegaan, rustig opbouwen.

Weet nog niet goed wat ik met mn paardje ga doen. Ik krijg gewoon het idee dat de ze vinden dat ik niet goed voor haar ben, dit komt door dingen die ze zeggen, zoals: Je moet er meer mee bezig zijn, 1x in de week komen heeft ook geen zin en meer van die dingen in die trant. Doe mn best en ik vind het ook rot dat ik er niet meer ben stond met tranen in mn ogen en vroeg of ik misschien wel iets goed kon doen? Kreeg geen reactie. Heb nu eenmaal meer aan mn hoofd dan alleen mn paard en echt ontspannen lukt daar zo ook niet, helaas. Hoef me daar toch niet te verantwoorden en dat sta ik wel steeds te doen, heb ik het idee.

PW, misschien vind je weer wel zo'n baan, hier zitten toch best wel wat docenten in die richting.Wie weet gaat er tegen de tijd dat jij hersteld ben wel iemand weg, hoop doet leven. Is natuurlijk ook een hele leuke baan, een vriendin van mij gaat ook voor de opleiding lerares om dan eventueel in de toekomst ook dierverzorging te geven. Heb hier bovenstaand uitleg gegeven, vind het soms wat lastig met wat ik hier weg kan zetten, vandaar dat het wat wazig is/was.