Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonechi_ schreef:Ik heb net wat spijkerbroeken uit mijn kast gehaald die nog goed zijn, maar niet meer over mijn bovenbenen willen...
MIjn enige passende spijkerbroek is versleten en ik wil eigenlijk liever in die 3 oude kunnen dan een nieuwe grotere kopen...
Potverdorie hoe krijg je die stevige billen en benen toch dunner!!
Citaat:Muesli-Rozijn muffins
Recept ingestuurd door: Tancaliel
Keuken: Noord-Amerikaans
Moment: Tussendoortje of snack
Gerecht: Gebak
Aantal personen: Geschikt voor 12 personen
Energiewaarde: 112 kcal per persoon
Ingrediënten
1 1/4 kopje (170g) tarwebloem
1/2 kopje (50g) volkoren muesli
1/2 kopje (75g) blauwe rozijnen
2 el (20g) suiker
1 kopje (250ml) halfvolle melk
1 ei
1 zakje bakpoeder
Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 200°C.
2. Klop het ei samen met de suiker los in de melk.
3. Roer de bloem erdoor tot er een dik beslag ontstaat.
4. Schep de rozijnen en bijna alle muesli erdoor. Roer tot slot het bakpoeder erdoor.
5. Vet een muffinvorm voor 12 muffins in. Of, makkelijker en nog vetarmer, zet er 12 van die papieren cakevormpjes in.
6. Verdeel het beslag over de vormpjes. Zorg dat ze niet helemaal tot de rand vol zitten, zodat ze nog kunnen rijzen (daar heb je sowieso niet genoeg beslag voor, waarschijnlijk).
7. Bak ze 20 tot 25 minuten, tot de bovenkant mooi goudbruin is en een prikker er droog uit komt.
8. Hoewel ze veel smaak krijgen van de rozijnen, zijn de muffins niet super zoet. Je kunt ze eventueel doorsnijden en er een likje jam tussen doen.
Beoordeling door voedingsdeskundige Willemijn
Heerlijk slanke manier om muffins te maken. En nog gezond ook door het gebruik van volkorenmeel. Aanrader! Door het gebruik van melk in plaats van boter wordt het deeg direct een stuk slanker. Wil je nog slanker? Gebruik zoetstof in plaats van suiker en magere melk in plaats van halfvolle.