Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:55

Je moet uitkijken, zo te lezen zit je op het randje. Je lichaam geeft allemaal signalen waar je maar beter naar kan luisteren. Echt flink gas terug nemen dus.

Pffffff, mijn vriend let momenteel heel erg op me. Sinds ik heb toegegeven dat ik inderdaad veel achter de pc zit (doelloos) vindt hij het vervelend als ik er achter ga. Dat zorgt voor irritatie en frustratie onderling. Ik vind het echt heel erg vervelend, durf bijna niet meer achter de computer als hij thuis is.

Oja, wil ik net de nagels knippen bij mijn hond (van die extra teen, heeft hij aan alle 4 de poten), bijt hij me bijna tot 2x toe. Ging echt net goed. Hij werd zo boos. Was ook niet zo slim van me, weet dat hij dat kan doen, het is er één met gebruiksaanwijzing. Door mijn woedeaanval is hij ook extra gespannen. Volgende keer toch maar weer even een snuitbandje om. Heb nu alleen de tenen van zijn achterpoten gehad hihi.

Ga zo maar op bed denk ik, het wordt vandaag toch niks meer...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:19

Marigold schreef:
op het werk had ik daar tot nu toe geen last van (omdat ik er zo enthousiast over ben, vind het geweldig leuk daar), maar laatste keer merkte ik daar ook al dat ik shaga werd toen iets twee keer achter elkaar niet lukte.

Dit had ik ook toen ik nog aan het werk werd. Ongemerkt werd ik steeds een beetje negatiever, terwijl ik mijn werk ook echt superleuk vond. Een teken dat je op moet passen. :j

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:31

sorry meiden niet bijgelezen.
begon gisteren om 1500 met werken vandaag om 1400 pas klaar
toen even naar Ikea ik wilde wat nieuwe meubels en nu is de klap gekomen.
ik zit alleen maar te janken en te trillen en ik heb een enge opruimwoede ik kan niet meer stoppen het liefste trok ik heel mn keet leeg
als ik alleen al kijk in mijn huis naar de vaat moet ik al janken ik kan helemaal niet meer stoppen met opruimen..
heb al zeker 50 valeriaan druppels gehad,ik heb nog oxazepam liggen van vorig jaar en de verleiding is groot om die in te nemen.
ik vind dit heel eng,herkent iemand dit?
ik voel me zo ontzettend gejaagd,ik kan mijn gedachten niet stoppen zelfs typen gaat eng snel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:36

Ik zou zeggen neem die oxazepam. Je bent flink over je eigen grenzen gegaan en moet op een of andere manier weer wat rust zien te krijgen. Als dat met oxazepam is, dan moet dat maar. Het was allemaal even teveel van het goede en je hebt nu echt rust nodig, maar zit er al zo doorheen dat het zonder iets rustgevends misschien niet gaat lukken.

Ach de een krijgt opruimwoede, ik krijg echte woedeaanvallen. Het uit zich bij allemaal toch net wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:39

Ehm.. Dc.. Je bent vol over je grenzen heen gegaan.. Het spijt dat ik je het moet zeggen maar vandaag is de druppel voor je geweest. Zo begon het bij mij ook namelijk.. Sterkte! Alleen ik had geen opruimwoede, hahaha.

PW: oef, Meiske toch... Ik herken die woedeaanvallen maar al te goed. De prullenbak hier in huis heeft er nog een deuk van.. ik verbouw dan dus ook de hele keet. Gelukkig is het al een hele tijd niet voorgekomen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:40

Haha, toevallig. Mijn prullenbak heeft ook een flinke deuk ;)
Maar zonder gekheid, het is flink klote. Ik ben nog even thee aan het drinken en ga dan lekker naar bed. Ben doodop.

Vind het wel fijn om te lezen dat ik hier niet de enige in ben. Vind het zo genant dat ik mezelf dan dus helemaal niet meer onder controle heb. Fijn om te weten dat er meer last van hebben (gehad).
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 05-06-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:41

het is niet zozeer opruimwoede,alles wat in huis staat prikkelt me.
het liefste lag ik nu in een kamer waar alleen een bed stond en witte muren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:43

ik ben ook altijd doodop na zo'n woedeaanval. De eerste keer schrok mijn vriend zich een hoedje. Ik verbouwde even ons nieuwe huis.. Ik schaam me er echt voor.

Kun je trouwens niet tegen je vriend zeggen dat je momenteel afleiding vind op het internet, dat je veel steun vind in bijvoorbeeld dit topic? Misschien dat hij dan beter begrijpt waarom je op internet zit?

DC: Je bent dus echt overprikkeld.. Meid, denk alsjeblieft aan jezelf..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:45

Darkcrystal, kijk uit hoor, je put jezelf helemaal uit zo.
zou het misschien helpen om alleen hetgeen je ziet vanaf de bank leeg te ruimen, en dan gordijnen dicht, kaarsje aan, en iets doen wat je rust geeft, zoals een boek lezen?
ik hoop voor je dat deze bui snel over gaat..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:46

@ Angela: Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik veel hier in het topic zit. Bang dat hij het niet begrijpt. Hij is namelijk gauw bang dat ik daardoor in het negatieve blijf hangen, omdat je dan over je problemen praat. Maar misschien moet ik dat toch maar doen. Dat laat ik dan maar wel even wachten tot morgen. er is nu al zoveel spanning tussen ons, we hebben het net weer een beetje uitgepraat. En ik heb geen zin in een nieuwe discussie...

Edit: Ik schaam me ook voor mijn woedeaanvallen. Is ook niet iets om trots op te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Vertel het hem maar gewoon! Hij begrijpt het heus wel, en anders laat je hem dit maar eens lezen. Ik bedoel we proberen hier elkaar er door te helpen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Pollewoppy schreef:
@ Angela: Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik veel hier in het topic zit. Bang dat hij het niet begrijpt. Hij is namelijk gauw bang dat ik daardoor in het negatieve blijf hangen, omdat je dan over je problemen praat. Maar misschien moet ik dat toch maar doen. Maar dat laat ik dan maar even wachten tot morgen...

lastig voor je, want het is juist zo belangrijk voor je dat juist je vriend begrijpt wat er in je omgaat..
anders moet je je sterk houden tegenover hem..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:49

Ik ga het morgen met hem bespreken. De rust is net weer een beetje terug. De spanning tussen ons wat minder. Ik ben echt op en ga nu lekker m'n bed in. Morgen ga ik het hem uitleggen. Ben zo bang dat hij het raar vindt of niet begrijpt.
Bedankt voor het meedenken ;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:34

DC, hoe gaat het inmiddels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:36

ik heb nog een stoot druppels valeriaan genomen,gestofzuigd,gedweild,afgewassen,katten en frettenbakken verschoond en als een gek opgeruimd..
en nu ben ik moe en op en leeg.
echt zo vreselijk rotgevoel...die overprikkeling..
ik ga maar proberen te slapen..

bedankt,echt lief dat mensen even een oppeppertje geven hier.
waardeer ik enorm.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:48

PW :(:) Ik weet hoe die woede aanvallen zijn. Toen ik zo'n vier jaar geleden voor het eerst instortte had ik er ook ontzettend veel last van. Echt, van alles ging eraan en ik lokte vreselijk ruzie uit met vooral mijn vriend. Dat hij er nog steeds is, is bijna een wonder. Maar ik heb er nu eigenlijk nooit geen last meer van, dus...het gaat weer voorbij, die periode, echt.
Misschien kun je je vriend idd wat laten lezen uit het topic, zodat hij begrijpt dat het echt wel zinvol is en je er een hoop steun uit kunt halen. Welterusten voor nu.

DC, pas goed op jezelf hoor. Je gaat echt zo duidelijk over je grenzen heen. Een oxazepam kan je nu misschien wel even tot rust brengen. Ik had ze ook al een tijd niet meer geslikt (behalve heel sporadisch als ik echt niet kon slapen) , maar vanmiddag heb ik er twee gehad, om die begrafenis een beetje door te komen. Dat is dan even niet anders hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:50

Sifra: hoe was je dag meid?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:51

Hoi dames, zal zo eens op mn gemak bij gaan lezen. Vanmorgen mn boodschappen nog gedaan en vervolgens zat ik toch alweer om 9.45 uur op kantoor, niet echt veel later dus. Was vanavond om 21 uur weer terug thuis, het zijn me daarom echt vermoeiende dagen. We hebben vanavond met de afdeling in de bedrijfkantine gegeten en daarna nog de stad in voor het afscheid van een collega (waar ik de functie van overneem) Een uurtje is helaas niets en het is toch wat te laat geworden naar mn zin, weet dat ze weleens tot 4.30 uur doorgaan, ik was dan ook de 1ste die afhaakte. Normaal ga ik niet met zoiets mee maar voelde me nu wel verplicht, zo voor de 1ste keer. Baal er nu wel van, doordat ik zoveel moet werken blijft thuis alles liggen en daar moet ook erg veel gebeuren en ik moet het allemaal alleen doen, daar ben ik ook nog niet aan gewend. Zie mn paardje bijna niet meer op deze manier. Straks eerst maar lekker naar bed en uitslapen morgen, dan zien we weer wel.

Moet wel zeggen dat het me over het algemeen niet tegen valt, het werken opzich maar het feit dat ik te weinig tijd over hou voor alles rondom het huis, paard etc vind ik niet fijn.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:51

Marigold, het klinkt alsof je nog steeds teveel doet. Je lichaam geeft het zelf aan. Je hebt dan misschien op bepaalde vlakken wat stappen terug gedaan, maar je voelt je nog steeds niet ok, dus blijkbaar is het niet genoeg. Luister naar jezelf!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:53

Hoi CIV! Fijn dat het werken opzich meevalt, maar je houdt idd niet veel tijd over zo. Het is wel de bedoeling dat je minder gaat werken dan je nu doet toch? Iig kun je nu het weekend even lekker rustig aan doen, even lekker tijd voor jezelf nemen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:58

Heb een poging gewaagd maar het gaat niet lukken om overal op te reageren. Misschien zijn sommige dingen al gezegd maar het blijft allemaal niet meer zo hangen.

Sam, beterschap, niks ernstigs mag ik hopen?

PW, hoe was het vandaag, je moest toch naar de psych? Heb je kunnen vragen wat je wilde en iets gekregen waar je iets mee kunt?
Vervelend van die woede aanvallen, ben je nu al iets rustiger? Doe rustig aan....

Sifra, hoe was het vandaag? Was het een mooie dienst? Hoe voelde jij je er bij? Hoop dat je opa het afscheid heeft gekregen zoals jullie het wilde.

DC, pas goed op jezelf. Je maakt ook erg lange dagen, is dat vaker zo? Weet niet of ik dat zou trekken. Hoop voor je dat je snel iets anders vind waar je je prettiger bij voelt, had je nog een brief weggedaan naar dat incassobureau?

Angela, hoe is het vandaag met jou? Veel plezier morgen in Venlo

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:58

Angela_ schreef:
Sifra: hoe was je dag meid?

Nou het was wel heftig, maar het ging wel. Ik had al een oxazepam genomen voor we weg gingen, maar ik zat in de kerk nog met een hoop spanning, dus toen nog maar een halve genomen. En op weg naar de begraafplaats nog een halve. Voelde de paniek wel opkomen af en toe, maar kon het goed handelen gelukkig. Was wel erg emotioneel allemaal, maar dat hoort erbij en is ook niet erg. Maakte me wel zorgen om de paniek/hyperventilatie, maar dat was dankzij de oxa dus redelijk onder controle. Maar toch wel jammer dat je dan nog best wel veel daarmee bezig bent ipv met de begrafenis zelf.Om zes uur waren we weer thuis. En toen zijn we gelijk maar even naar de bios geweest, even de gedachten op wat anders zetten. Was een lekker simpele film en kon het zelfs aardig uitzitten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:01

Sifra, ik ben aangenomen voor 20 uur en zou wat meer uren moeten werken de eerste weken, wist alleen niet dat het er zoveel zouden zijn. Zo wie zo moet ik nog wennen aan het werken en dan gelijk zoveel uur. Ga proberen het weekend rustig aan te doen maar er is zoveel blijven liggen van de week, heb nog veel te doen. Volgende week moet ik ook weer een hele week werken, behalve dan de woensdag maar dan ben ik ook niet thuis dus dan komt er ook niets van. Dat idee maakt me onrustig.

Edit; klinkt niet slecht hoe het vandaag bij je verlopen is, je hebt goed aangevoeld dat je even iets in moet nemen en dat is dan weer positief. Is het besef er al dat je opa er niet meer is? Bij mij duurde dit heel erg lang. Sterkte te komende tijd en je weet mn pbbox staat altijd open

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:09

Dank je CIV. Moet zeggen dat ik me wel een klein beetje zorgen over je maak. Pas aub goed op jezelf en doe gewoon even helemaal niks als jij dat nodig hebt. Sommige dingen kun je best even een poosje laten liggen hoor!

Het besef komt wel af en toe omhoog, dat ie écht weg is...en dan komen de tranen ook weer. Maar dat geeft niet. Het lijkt me wel fijn om straks naar zn graf te kunnen gaan om daar nog een beetje met hem te praten. Dus zal daar wel regelmatig te vinden zijn. Is wel een hele fijne, rustige plek.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:21

Vind dat je ook dit weer goed oppakt Sifra, je bent goed bezig, erg verstandig ook. Vanavond maak ik me ook wel een beetje zorgen om mezelf, dit is niet wat ik wil althans niet zoveel uur en alleen zijn. Daar baal ik nu even extra van maar dat zal ook wel komen door de vermoeidheid. Het is gewoon even alles bij elkaar, nieuwe baan met teveel uren, vriendje weg dus alles alleen moeten doen en dan zie ik door de bomen het bos soms even niet meer, *slik*. Het is gewoon even te veel en te druk voor mij, moet nog een manier vinden om hier mee om te gaan.

Edit; ik zal eens naar bed gaan want ik ben kapot, ben wel blij dat ik er verder geen klachten bij heb.
Laatst bijgewerkt door koi op 05-06-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt