Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paula schreef:Waarom haal je zo'n prik niet als je in de zorg werkt? Dan haal je hem niet voor jezelf maar voor de patiënten, ik vind dat toch een stukje verantwoordelijkheid.
shera schreef:Paula schreef:Waarom haal je zo'n prik niet als je in de zorg werkt? Dan haal je hem niet voor jezelf maar voor de patiënten, ik vind dat toch een stukje verantwoordelijkheid.
Dat stukje verantwoordelijkheid gaat mij te ver![]()
Ik ga geen inenting halen waarvan ik niet precies weet wat hij kan veroorzaken.
Paula schreef:Ja aan je lichaam denken okè, maar ik neem aan dat je in contact komt met mensen die er 10x zieker van kunnen worden. Weegt imo niet echt op tegen het risico wat je zelf van de vaccinatie loopt.
shera schreef:Paula schreef:Ja aan je lichaam denken okè, maar ik neem aan dat je in contact komt met mensen die er 10x zieker van kunnen worden. Weegt imo niet echt op tegen het risico wat je zelf van de vaccinatie loopt.
Prima dat jij er zo over denkt, ik ben het echter niet met je eens.
Dan zou ik me als verpleegkundige tegen vanalles en nog wat moeten laten enten omwille van mijn patienten. Dat gaat me veel te ver.
Mensen met een verhoogd risico beschermen zichzelf door de prikken te halen. Die prikken zijn ook in de eerste plaats voor hen vind ik.
shera schreef:Paula schreef:Ja aan je lichaam denken okè, maar ik neem aan dat je in contact komt met mensen die er 10x zieker van kunnen worden. Weegt imo niet echt op tegen het risico wat je zelf van de vaccinatie loopt.
Prima dat jij er zo over denkt, ik ben het echter niet met je eens.
Dan zou ik me als verpleegkundige tegen vanalles en nog wat moeten laten enten omwille van mijn patienten. Dat gaat me veel te ver.
Mensen met een verhoogd risico beschermen zichzelf door de prikken te halen. Die prikken zijn ook in de eerste plaats voor hen vind ik.
dejavu schreef:Ben je niet verplicht de enting te halen als je in de zorg werkt? Ik heb besloten wel de prikken te halen. De ziekte oogt me iets te heftig en dat kan ik even niet hebben.
Citaat:Ik ben verpleegkundige en ik vind het wel mijn verantwoording. Als ik het door zou geven aan een patient die daardoor overlijdt, zou ik me dat nooit vergeven.
De kans bestaat namelijk dat voorheen gezonde mensen (dus ook niet geent) ziek worden en dan daar bovenop griep lijkt me niet fijn.
Joosiien schreef:En ik had ook nog een vraag..
Als je nu koorts hebt (de termo is kapot dus geen idee hoeveel, zweet me alleen wel kapot)
en de hele tijd moet hoesten..
Moet je dan naar de dokter? Of gewoon uitzieken?
2 meisjes uit mijn klas hebben waarschijnlijk de mexicaanse (1 heeft vandaag bloedgeprikt)
En ik heb naast hun gezeten en ben sinds gisteren ook erg ziek geworden..
Mijn vader + vriend moeten de griepprik ook hebben omdat mijn vriend astma heeft en mn vader ziek is.
En ik ben dus wel de heletijd bij hun in de buurt..
shera schreef:Citaat:Ik ben verpleegkundige en ik vind het wel mijn verantwoording. Als ik het door zou geven aan een patient die daardoor overlijdt, zou ik me dat nooit vergeven.
De kans bestaat namelijk dat voorheen gezonde mensen (dus ook niet geent) ziek worden en dan daar bovenop griep lijkt me niet fijn.
Besef alleen wel dat je als verpleegkundige van alles aan een patient door kunt geven waar mensen met een zwakke gezondheid aan dood kunnen gaan. Veel ziekten zijn besmettelijk voor je weet dat je het onder de leden hebt, bv Noro.
Zorgen dat je hygienisch te werk gaat, dat is wat ik als verpleegkundige belangrijk vind. Ik denk dat wij verpleegkundigen niet willen weten hoeveel mensen er ernstig ziek worden door onhygienisch werken...
Ik heb trouwens geen oproep gehad vanuit de instelling waar ik werk. En zoals ik al eerder zei, ik ga me niet laten inenten met een ziekmaker waarvan niet duidelijk is wat deze allemaal teweeg kan brengen in MIJN lijf....
Ik heb ook verantwoordelijkheid tegenover mezelf en mijn kinderen