[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:16

idd zoiets had ik ook en als ik dan "drukte" *he heerlijk onderwerp*
dan voelde ik steken rondom het hele gebied van het spiraaltje,maar t is er uit :D ik kruip nu weer onder de wol met mn kruik :+:

duim voor me dat ik morgen alleen nog in vlagen kramp heb en niet fulltime :=

wat ik echt voorlopig niet durf is seks nee dat kan me ventje serieus vergeten :=

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:20

Bij mij was het na de eerste dag alleen nog regelmatig 's avonds, verder niet :)

Ik dacht op dag 1 ook dat vriendje het de rest van dit jaar (het was eind september) kon vergeten, maar dat viel gelukkig mee :D

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:36

xDramaQueen schreef:
dan voelde ik steken rondom het hele gebied van het spiraaltje,maar t is er uit :D ik kruip nu weer onder de wol met mn kruik :+:

wat ik echt voorlopig niet durf is seks nee dat kan me ventje serieus vergeten :=

Ik heb na het zetten ook behoorlijk pijn gehad. Dit nam echter wel af de dagen erna. Ik heb ook gezegd dit doe ik nooit mee, maar ik heb er nu wel enorm veel gemak van. Geen hormonen meer in me lijf ( heb koperspiraal ) en nergens aan denken heerlijk. Ook heb ik er nu geen last meer van behalve bij me menstruatie maar dat verschild echt per keer. Sterkte de komende dagen , het komt echt goed! :(:)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:23

xDramaQueen schreef:

Toch je training maar afgezegd? :P.

Tis echt balen dat het zo pijn doet maar met een paar dagen voel je je weer goed en dan zie je de voordelen dr van. En die seks komt echt wel weer :P Op een gegeven moment voelt alles weer normaal daar beneden en bij mij was het zo dat mijn libido ineens een stuk hoger dan met de prikpil was dus dat komt wel goed. Enne het doel helse pijn inderdaad, maar denk dat ik er toch wel nog eentje zou willen nemen als dat nodig is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:33

@ DQ: ik kan je vertellen: die pijn zakt af hoor :j
Mijn eerste dag met spiraaltje was ook een hel. Maar heb daarna alleen maar voordelen van het ding ondervonden. En heb er afgelopen voorjaar een nieuwe in laten zetten en was dus ook weer bang voor de krampen, maar die zijn bij deze tweede uitgebleven.

Sterkte en houd je taai, t komt goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:21

Blegh, bij mij deed het zetten ook zo'n zeer. Maar, goed nieuws: ik heb nu geen last meer, en zou ook niet anders meer willen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:42

ik heb vanacht geslapen *\o/* wel met me kruik :')
vanochtend toen ik opstond had ik nog hele lichte kramp, maar toen ik bezig ging (inspanning als douchen/aankleden etc) kwam het weer terug, me moeder heeft me dus ziek gemeld en ik lig de hele dag in bed, het gaat goed zolang ik me niet teveel inspan vandaag dus de hele dag tv series kijken in bed :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:57

Kimmey schreef:
Blegh, bij mij deed het zetten ook zo'n zeer. Maar, goed nieuws: ik heb nu geen last meer, en zou ook niet anders meer willen!

Precies, hier hetzelfde. In september 'moet' ik weer...

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:59

DQ, sterkte. De pijn van het zetten wordt minder hoor :(:)

Ik heb gister echter mijn mirena er weer uit laten halen na anderhalf jaar. Het begon met af en toe buikpijn/krampen, maar dat werd helaas steeds erger. De laatste 4 maand heb ik bijna iedere dag buikijn gehad en er waren dagen dat ik niet meer rechtop kon staan van de pijn :n Nu is hij er uit en nu maar hopen dat daarmee de pijn ook weg is.
Ben maar weer overgestapt op de gewone pil. Vriendje doet smsalert zodat ik hem niet vergeet :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:01

DQ :(:) De pijn wordt echt wel minder. Na 2 dagen had ik helemaal nergens meer last van.

Tequila mirena eruit laten halen. Wel vervelend dat je er steeds meer last van kreeg.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:03

Jup, baal er ook best wel van. Vond het verder echt ideaal, je hoeft nergens aan te denken, pas over een paar jaar weer :wave: Maar helaas. HA was ook wel verbaasd dat ik er zoveel last van had, was bij haar nog niet voorgekomen dat hij er zo snel al weer uit moest :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:08

tequila je hoort het vaker, voor de 1 werkt het wel en de ander niet, mocht het bij mij ook niet werken gaat ie eruit, je moet niet elke dag een strijd aan gaan met je lijf namelijk, ik heb dat ook nog nu, kan niet helemaal rechtop staan maar voel me beter als gisteren pfff.

is de prikpil niet iets voor je?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:12

*Tequila* schreef:
Jup, baal er ook best wel van. Vond het verder echt ideaal, je hoeft nergens aan te denken, pas over een paar jaar weer :wave: Maar helaas. HA was ook wel verbaasd dat ik er zoveel last van had, was bij haar nog niet voorgekomen dat hij er zo snel al weer uit moest :n

Wat ontzettend balen! Maar je zult ook wel opgelucht zijn geweest toen ze hem er uit konden halen...

fijn zo'n meedekend vriendje :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:06

*Tequila* schreef:

nuvaring al geprobeerd? hoef je maar 2 keer per maand aan te denken... ik vind het ideaal.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:16

En bij de nuvaring kan je een sms allert krijgen, zodat je niet vergeet wanneer je hem moet verwisselen.

Ik kreeg een vreselijk nare bijwerking van de Nuvaring. Ik kon niet tegen de bestandsdelen van de ring en kreeg vreselijke vaginale jeuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:06

Dames ik heb even een dringend vraagje. Ik heb mijn pil deze keer doorgeslikt, wat ik wel vaker doe, maar ik ben de week vergeten omdat ik in de war ben geraakt met de strippen! dus ik weet niet of ik nou op 6 of 7 weken zit..ik ben afgelopen dinsdag gestopt met het nemen van de pil, dus een stopweek gehouden op mijn 'normale' dag. Het kan dus zijn dat ik de pil nu al 7 weken slik ipv 6. Nu is mijn vraag: is het nog veilig? of geld dit als 'vergeten'?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:10

Ik snap niet wat je bedoelt eerlijk gezegd? Je moet de pil minimaal 3 weken slikken en dan een stopweek houden van maximaal 7 dagen. Heb je je hier niet aan gehouden, dan kun je in de bijsluiter lezen wat je moet doen.
In jouw geval is week 1 gewoon week 1, de weken 2 t/m 5 of 6 moet je zien als week 2, en de laatste week (dus 6 of 7) is week 3 volgens de bijsluiter.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:56

Ik heb een vraagje over de pil!

Ik heb altijd Modicon gebruikt, en een half jaar [misschien wel langer] met de pil gestopt. Ik voelde me niet lekker met al die hormonen in me lijf, en van een relatie was geen sprake.

Alleen nu heb ik sinds een paar weken een relatie en bij mijn volgende menstruatie begin ik met de Yasmin pil. Een lichte pil die ook bevordelijk moet zijn voor je libido. [door de Modicon ging dat toen erg naar beneden] En bovendien kom je er niet van aan. Als ik dus alles ervan moet geloven, erg positief!

Nu mijn vraag wie er ervaring heeft met de Yasmin pil?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:39

steffie4ever schreef:
Ik heb een vraagje over de pil!

Ik heb altijd Modicon gebruikt, en een half jaar [misschien wel langer] met de pil gestopt. Ik voelde me niet lekker met al die hormonen in me lijf, en van een relatie was geen sprake.

Alleen nu heb ik sinds een paar weken een relatie en bij mijn volgende menstruatie begin ik met de Yasmin pil. Een lichte pil die ook bevordelijk moet zijn voor je libido. [door de Modicon ging dat toen erg naar beneden] En bovendien kom je er niet van aan. Als ik dus alles ervan moet geloven, erg positief!

Nu mijn vraag wie er ervaring heeft met de Yasmin pil?

Ik heb hem nu zo'n 3 maanden. Is mijn 2e pil, heb hier voor de stediril gehad.
Ben met de Yasmin echt super tevreden, bij de stediril voelde ik me ***, elke dag had ik weer vreselijke hoofdpijn, voelde me verschrikkelijk down en zelfs mijn libido was naar 0.0 gezakt. Binnen 2 maanden alweer overgestapt, huisarts raadde eerst de Diana aan maar omdat dit een wat zwaardere pil is wilde ik toch liever eerst de Yasmin proberen. Bevalt me echt goed, ben helaas wel nog even zwaar ongesteld, wel een dag minder. Voel me over het algemeen helemaal niet meer down terwijl ik dit voor dat ik met de pil begon wel de week voor en tijdens mijn stopweek had. Libido is weer rechtgetrokken en van hoofdpijn is ook geen sprake meer! Hoop dat hij zo goed blijft bevallen. Oh én ik ben niet aangekomen! :D Maar ik moet zeggen dat ik wel goed blijf trainen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:44

Ik heb ook de yasmin maar van bevorderlijk libido is hier geen sprake hoor..Maar ben inderdaad niet aangekomen, lichter ongesteld enz. T is nu alleen een beetje aan t schuiven elke maand met hoeveel dagen enz. Dus binnekort maar een afspraak maken bij de HA, wil sowieso van de pil af :)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:36

Zo nu eindelijk eens een reactie van mij haha.

Ik volg dit topic al een tijdje maar had besloten niet te reageren tot na mijn doktersbezoek, dat is nu zo´n
2 weken geleden.

Ik had klachten, veeeel klachten. Was vaak misselijk, gooide met regelmaat mijn avondeten eruit (overgeven) mij libido
van veeels te laag voor iemand van 24 en ik was niet vaak echt vrolijk, meer onverschillig geworden. Met regelmaat vergat ik de
pil te slikken waardoor ik er soms 2 tegelijk slikte (en dat dan bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar).

Nou na een test (ik zei al dat ik die allang gedaan had haha hoef echt nog geen kinderen alsjeblieft zeg!) en onderzoek
naar mijn avondeten (niets aparts te vinden) bloed afgenomen om te onderzoeken op ijzerwaarden e.d.

Ik ging uiteindelijk naar huis met de afspraak dat ik accuut met de pil stopte en mijn lijf eerst eens 2 maanden weer op de rit laat
komen. Hierna stap ik (na overleg met vriend) over op de nuvaring (ik weet dat een spiraal misschien iets betrouwbaarder is maar na 6 jaar verkering is het maar zo mocht het zo zijn, dat risico nemen we) omdat ik bang ben voor een spiraaltje.

Ik ben dus braaf gestopt en HALELUJAH! wat voel ik me goed zeg! Vriendlief is hier zeeeeer blij mee, ik ben weer echt zoals Ik ben. Vrolijk, kan ook echt lachen, maak me nog steeds niet snel druk maar van onverschilligheid is niet echt meer sprake. Mijn libido zit op zo'n 200% haha. Enigste nadeel is dat we nu dus het condoom moeten gebruiken, maar het zij zo. En van misselijkheid is geen sprake meer (nooooit geweten dat het overgeven door de pil kon komen zeg!)

Waar ik nu wel bang voor ben is dat, als ik over 2 maanden met die nuvaring begin, dat alles weer wordt zoals ervoor. Zijn er mensen die dit herkennen en hier misschien antwoord op weten?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:50

Ook daar zitten weer hormonen in. Te vergelijken met de minipil. Ik zou je niet kunnen zeggen of je er weer minder vrolijk van word, aangezien ik op mijn 15e al de pil gebruikte en sinds een jaar de nuvaring. Ik merk zelf geen verschil, daarvoor zou ik toch echt een tijdje zonder moeten zitten. Maar het kan dus goed zijn dat je misselijkheid en andere klachten weer gewoon terug komen, maar het hoeft niet. Proberen kun je natuurlijk altijd. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:52

Ohh jij bent echt mijn hoop NS! :P K ben ook vaak misselijk (niet overgeven) en vergeet echt te vaak mn pil en maak er dan vaak maar mn eigen schema van (heel erg k weet t..). Maargoed k heb nu voor nog 3 maanden de yasmin en voordat die op zijn wil k dus wat anders hebben. Durf ook geen spiraaltje, dus wordt voor mij waarschijnlijk ook de nuvaring :) Ben benieuwd naar jouw ervaringen dr mee!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:00

WillemYntJee schreef:
vergeet echt te vaak mn pil en maak er dan vaak maar mn eigen schema van (heel erg k weet t..)

Whahaa! Dat is dus echt precies wat ik ook deed he. Ow sh*t weer 2 dagen vergeten. Oke dan neem ik er nu 2 en dan morgenvroeg 1 en morgenavond wel 1 dan klopt het weer een beetje (mag een wonder heten dat ik niet zwanger ben geraakt haha)

Ik wist ook echt niet dat de misselijkheid daardoor kon komen hoor. Laag libido wist ik wel. Overigens moet ik zeggen dat ik ook niet wist dat ik door die hormonen onverschillig was. Het is meer zo dat ik nu juist veel vrolijker ben en 'minder onverschillig'. Pff lastig uit te leggen hoor.

Naja 1 ding weet ik zeker, er komt hier dus echt geen spiraal in hoor. Ben er als de dood voor. Moet eerst nog 2 maanden zo uitzingen dus dan maar eens zien. En willemyntjee, de Yasmin is toch ook een pil of niet? (ivm vergeten?).. Maar ik hou jullie wel mee op de hoogte hoor!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:13

NoaSky; Met de pil was ik ook niet t genieten hoor. Inderdaad chagerijnig, nergens zin in enzo..
Toen een tijdje de nuvaring, werd weer helemaal mezelf.. Dus was ik echt blij mee. Met de pil krijg je 1x per dag een shot hormonen en met de nuvaring de hele dag door kleine beetjes ofzo waardoor je er zeer waarschijnlijk geen last van hebt.
Nu laatst een spiraaltje laten plaatsen en dat bevalt helemaal super. Waar ben je precies bang voor?