Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:32

mijn scheme van vandaag
O=Creusli
T=Niks
M=Dorperwten met gebakken aardappels
T=niks zal vol :P
A=2 boterhammen met slankie smeerkaas en een koekje
T=Snack jacks

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:37

Ik doe hier even mee de komende 9 weken :D Heb namelijk nog zoveel tijd om 5kilo af te vallen, maar met mijn gewicht (+100kg) moet dat lukken met gemak volgens m'n diëtiste.

vandaag

O: 3 sneetjees brood met kaas
T: niets
M: 4 sneetjes brood (kleintjes) met kaas en kalkoen
A: stokbroodje met hamburger tussen en light mayo
T: bolletje light ijs

Echt niet wat het moet zijn, maar dankzij dit topic hoop ik op het juiste pad terecht te komen!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:56

Nou lijkt me een net schema zo :j

Vandaag:
O: VB vruchtenhagel
T: -
L: 3 vb met kaas
T: Liga evergreen
A: Geraspte wortel met gebakken aardappeltjes en bakkaas
T: Bakje lays baked

Heb steeds minder behoefte aan eten..

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:49

@ Chipieke, vind je schema al wel redelijk. Denk dat veel mensen twijfelen of het wel goed is wat ze eten. Heb ik zelf ook nog erg vaak. Al merk ik wel dat het steeds beter gaat. Nu nog hopen op resultaat :) maar gaat vast goedkomen bij jou die 5kg.

Noppert

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:49

@ Chipieke, wat ik nog mis in je schema is minimaal 2 stuks fruit en 2 ons groente?/rauwkost. Doe op die hamburger bijvoorbeeld sla, komkommer,tomaat, op die boterham met kalkoenfilet wat schijfjes appel en je hebt zowel een voedzame als gezonde maaltijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:26

:):) volgens mij ben ik aan het afvallen of zou het komen omdat ik gister heel weinig gegeten heb enkel potje witte bonen in tomatensaus en een rosbief.

Trainen gaat slecht dus ik stop met die hartslagmeter zo ga ik nooit de tijd halen en doe het zowel met hartslagmeter en manueel zo hoop ik mijn conditie sneller op te voeren ik wil tenslotte niet als laatste eindigen.

O 2 crackers met slankie, 1 glas melk, 1 beker thee
T liga milk
L 1 boterham 30+kaas, 1 boterham kipfilet, 1 boterham met vlokken
T niks of water met roosvicee :9
A waarschijnlijk sushi en miso-soep

vandaag enkel paardrijden anders longeren (bij slecht weer)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:28

Noppert schreef:
@ Chipieke, wat ik nog mis in je schema is minimaal 2 stuks fruit en 2 ons groente?/rauwkost. Doe op die hamburger bijvoorbeeld sla, komkommer,tomaat, op die boterham met kalkoenfilet wat schijfjes appel en je hebt zowel een voedzame als gezonde maaltijd.

Ja, m'n ijskast is leeg dus heb gisteren de overschotjes opgegeten :') Vriendlief moet vandaag maar achter wat groenten en fruit :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:28

chipieke schreef:
Ik doe hier even mee de komende 9 weken :D Heb namelijk nog zoveel tijd om 5kilo af te vallen, maar met mijn gewicht (+100kg) moet dat lukken met gemak volgens m'n diëtiste.

vandaag

O: 3 sneetjees brood met kaas
M: 4 sneetjes brood (kleintjes) met kaas en kalkoen
A: stokbroodje met hamburger tussen en light mayo
T: bolletje light ijs

Echt niet wat het moet zijn, maar dankzij dit topic hoop ik op het juiste pad terecht te komen!

Chipieke,

Maak jouw dieetiste niet je schema's dan O:)
Jouw schema is niet slecht maar ik zou wel wat aanpassen

O 2 boterhammen
T 1 boterham
L 3 boterhammen
T 1 boterham
A zou ik ook nog wat rauwkost klaar maken

Je moet vaker eten je stofwisseling moet namelijk opgang blijven, jij eet heel veel en dan niks meer tussendoor.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:51

Chipieke, krijg je geen eetschema van je dietiste mee?
*Edit* zie dat ik spuit elf ben :o

Ik vind je erg veel kaas op brood hebben, je kan beter kiezen voor slank beleg en ik verdeel inderdaad mijn boterhammen over de dag zoals Tita zegt. Dan eet ik per saldo minder omdat ik minder honger krijg.

Mijn schema waarbij de () de gerechten zijn die ik erbij mag als ik nog trek heb.
O: optimel yoghurt met muesli en een halve appel
T: boterham met 20+ kaas en komkommer (+een plak ontbijtkoek/appel)
L: 2 boterhammen met ham en philedelphia light (+appel)
T: boterham met 20+ kaas en komkommer (+een plak ontbijtkoek/appel)
A: Spinaziemacaroni met hamblokjes en 20+ geraspte kaas

De weegschaal was weer lief vanochtend (lees: 1 kilo minder dan maandag). Nu eens kijken of ik dat dit weekend kan vasthouden.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:55

Nou ik kan weer niet lopen, gisteren bodypump gedaan. :+
(wat zeur ik toch weer lekker)

Dat beter eten bevalt me eigenlijk toch niet, ik blijf maar aankomen en ik lijk wel zwanger. Echt heel erg. Ik ga toch maar weer minder eten denk ik, dan maar eigenwijs. Ik heb gewoon geen zin om zwaarder te worden.
Het rare is dat mijn hele lijf veranderd is. Mijn benen zijn gespierder geworden en mijn gezicht smaller maar ik heb echt een buik gekregen terwijl ik dat nooit had. Ik snap er niks van. (en nee ik ben niet zwanger, ik ben gestopt met de pil een maand geleden, misschien komt het daardoor??)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:34

Ik eet zo goed als geen vlees... Ik eet zeer af en toe een stukje kip of kalkoen, dus dat maakt het voor mij extra moeilijk om iets tussen m'n boterham te gooien :D

Mijn diëtiste maakt inderdaad mijn voedingsschema niet per dag. Ik heb een voorbeeldschema, maar moet zelf zien wat ik eet op een dag.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:50

Ja idd, het is echt moeilijk om iets lekkers te vinden voor op brood..
Ik vind komkommersalade erg lekker :j
Alleen at ik het te vaak en was ik het snel zat :P

Vandaag:
O: Vb gestampte muisjes
T: Liga evergreen
L: 2 Texaanse bollen
T: -
D: 3 burrito's en sorbetijs als toetje
T: Appel en baked

Heb al twee dagen geen fruit op :o
Elke keer als ik trek heb vergeet ik om fruit te nemen en neem ik iets anders. En ik wil dan niet ook nog eens fruit nemen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:57

Mijn schema vandaag

O=Kellogs weet niet presies welke
T=3 koekjes
M=frikandelebroodje |(
T=koekje en ijsje
A=Niks heb totaal geen honger
T=Niks denk ik licht aan me maag :P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:03

Daar ben ik weer!!

O: 2 donker bruine boterhammen met light jam
T: liga milk break en een plakje peperkoek
L: 3 boterhammen met light jam
A: paar frietjes en sla
T: lu crackertjes

Veel water, thee en ranja gedronken.

Ik lust ook geen vleesbeleg op mijn brood, en ben ook voor een behoorlijk aantal dingen allergisch dus ik vind het soms ook moeilijk een goed schema te maken. Gelukkig vind ik de light jam heerlijk op mijn brood en kan ik met de smaken goed uit de voeten. Step apparaat heb ik trouwens gekocht! ik vind m te gek hoor!

Ik begin het idee te krijgen dat ik strakker word! Ik heb natuurlijk een tijdje niet kunnen rijden op mijn paard en zit er sinds een paar weken weer op en ik sport nu 2x per week goed bij de fysio en dan nu mijn eigen step apparaat! Het moet gewoon goed komen! Ik heb niet meer gewogen tussendoor! Vind het wel spannend misschien dat ik morgen stiekum op de weegschaal ga staan om te spieken haha Maandag is nu de officieele weegdag voor mij!

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:48

Ik zit erover te denken om langs een dieetist te gaan wat betalen jullie hiervoor? Of word het vergoed? En hebben jullie er goed resultaat van, uiteraard leer je beter met eten omgaan wat opzig al een pluspunt is.
Ben benieuwd. Mijn schema vandaag was bagger druk dagje en erg chaotish.
O Krentebol
T Ontbijtgranen met melk ( had nog honger)
M 1 tosti met ham/kaas en 1 boterham rookvlees
T 1 mini brosje
A paste met witte saus zat erg snel vol.
T Eierkoek.
Echt een bagger schema. Kan wel zien hier dat ik egt nog niet handig ben in mijn eet schema's die van de rest zien er stukke gezonder uit. Volgens mij maak ik gewoon veelal de verkeerde keuzes, en moet meer fruit eten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:31

Ik kom even binnenwaaien :wave:

Mezelf vorige week een schop onder mijn bips verkocht en vol goede moed begonnen aan streng eetpatroon....
Maandagmiddag kregen we te horen dat mijn vriend zijn opa geholpen zou gaan worden in het versneld sterven...
Je wereld staat even op zijn kop, ook gezien het feit dat dit mijn laatste werkweek zou zijn voor mijn vakantie en ik deze week mijn werkplek moest gaan verhuizen naar het nieuwe pand, mijn huis moest leeggehaald worden omdat de schilder volgende week begint en mijn moeder kon mij niet helpen met de paarden.......
Dus toen wij maandagavond bij zijn opa van het sterfbed afkwamen om half 12, moet ik emo eten.....
Dinsdagavond is hij vredig gestorven Y;( en dan kom je met z'n allen in de sneltrein te zitten..........
s'nachts tijdens het schrijven van de enveloppen, komen de zakken chips op tafel :x en ook dan kan ik het niet laten....

Ik heb het gevoel geleefd te zijn deze week, oma woont bij ons aan de overkant, dus je loopt er toch meestal wel 2 x per dag even heen....
De uitvaart is allemaal geregeld, mijn werkplek is over naar het nieuwe pand, mijn werk helaas niet helemaal af en nu ga ik beginnen met schilderklaar maken van ons huis.... heb vandaag uitgeslapen, beetje bijgetankt dus nu weer even schouders eronder.
En vanaf dinsdag ga ik vol goede moed weer de draad oppakken wat betreft mijn verder afvalpoging....

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:48

Tjee Miep. Zelfs vrouwen kunnen niet alles tegelijk, logisch dat afvallen dan even geen prioriteit is. Wees niet te streng voor jezelf. Tank weer een beetje bij en pak dan de draad weer op, dat lukt je best.

Sterkte!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:54

Thanks Bonechi..... ik heb er vrede mee, sta er emotioneel ook echt helemaal buiten..... de man en ik hebben nooit 1 woord met elkaar gewisseld, hij was dement en niet aanwezig meer de laatste jaren.... maar je bent er toch voor de familie en dat sloopt je toch.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:57

Sterkte Miep! Gecondoleerd! Na zware tijden komen ook altijd weer goede!

Ik heb deze week goed mijn best gedaan, wilde het liefste vandaag 61 wegen aangezien ik morgen jarig ben en vanavond en morgen feest vier :)! Maar het was 61.3 kg vanochtend, toch 600 gram eraf deze week. Nu niet te gek doen met verjaardag en dan hoop ik volgende week onder de 61 te duiken!

Aaah die voor en nafotos komen echt, maar heb het even zo enorm druk!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:58

Ik ken het... Die dagen zijn altijd slopend. De mensen om je heen hadden wel een verleden met die man en je moet aan 100 dingen denken. Nooit leuk

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:14

Id Bonechi :j
En ik ga ook nog wat voordragen maandag, dus best nog wel spannend.....

@Loes dank je wel en jij alvast van harte en heel veel plezier :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:58

Miep veel sterkte!!

Hier alles onder controle! spiekbeurt op de weegschaal vanmorgen was heel positief..... vanmiddag maar eens kijken of de batterijen van dat ding wel goed zijn hahaha Als ik maandag hetzelfde weeg ben ik tevreden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:51

dank je wel lillytjuh....
Positief resultaat op de weegschaal is altijd leuk :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:39

Ben ik afgelopen week niet zo streng geweest, gisterenavond een feestje gehad (was van/bij oud-collega's en ik kreeg het ene na het andere compliment over hoe goed ik eruit zag :o :):) ) en lekker teut van de rosé geweest...
Sta ik vanmorgen (nouja, het was al 12:00 geweest :D ) op de weegschaal...
Geeft 'ie 75,8 aan ! *\o/* :wow: _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:57

ik meld me ook weer eens...
Heb al een tijdje niet meer zo'n motivatie om er echt op te letten.
Eigenlijk al na de vakantie niet meer.
Ik ben wel regelmatig blijven eten. Dus 5 á 6 keer op een dag. Maar ik eet ook wel eens chocopasta op mijn cracker.
Nou had ik me donderdagochtend (vorige week ) gewogen en toen was ik 69.5. En donderdagochtend deze week was ik 68.8 ongeveer. Dus ik ben er wel mee afgevallen.
Als ik thuis ben eet ik gezonder en minder vet dan als ik bij mijn vriend ben. Ik ben altijd van zaterdagavond tot en met dinsdagavond/woensdagochtend bij mijn vriend thuis.

Doordat ik na de vakantie weer zo moe was heb ik tot nu toe nog niet kunnen sporten.
Nu voel ik me weer super(naja voor mijn doen:P) en ga ik vanaf zometeen weer sporten. Dalijk heb ik duiktraining.
En als ik bij mijn vriend ben wil ik weer elke dag gaan rennen met babette(poedel).
Thuis gaat het rennen niet meer omdat mijn hond toch echt te oud aan het worden is en hij niet meer mee wil:S. Ik probeer wel elke dag minstens 1 keer te gaan wandelen. ( moet wel minstens 2 dagen werken als ik thuis ben.

mijn schema tegenwoordig:
o: 3crackers : 1 met slankie 20+kaas, 1met smeerkaas 11%vet en 1 met vruchtenhagel. En nog een klein bakje yoghurt.
t: 1 cracker of 1 stuk fruit
m: 3 crackers met hetzelfde als in de ochtend of 2 boterhammen met kaas.
t: 1 cracker of 1 stuk fruit
a: wat de pot schaft, en als er frieten zijn, een salade.

edit: heb weer eens een heel stuk geschreven zie ik:P