Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:50

Ook bij mij moet je niet met energiedranken aankomen. Teneerste vind ik de smaak zeer onaangenaam en regelmatig voel ik me na het drinken een half uurtje ziek. Misselijk, bibberig, zweterig... Maar ik had het niet over zo maar alle energietabletten of energie dranken. Ik had het over guarana, waarbij ik trouwens na het slikken geen last heb van nare gevoelens of ernstige energie uitspatting. 1 guarana pil (800mg) staat gelijk aan een half kopje koffie, dus dat valt in energie wel mee, tevens wordt guarana geleidelijk opgenomen en is dat betreft anders dan koffie. Wanneer ik kan kiezen tussen een bloedvatvernauwende pil als naramig en puur natuur guarana... Dan wil ik guarana best een kansje geven. Ondertussen ben ik namelijk wel van mijn migraine afgekomen en ben daar nog altijd iedere dag heel erg blij mee! Weet nog heel goed dat migraine mijn leven dusdanig beinvloede dat ik niet eens een baan kon hebben (1 keer per week een dag ziek zijn kan namelijk niet!) en met mijn handen in het haar zat! Dus het leek me een waardevolle tip! Want migraine is geen pretje!

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:18

Goede tip Jua, altijd de moeite waard om te proberen, k zal het eens met de huisarts overleggen!

Wat betreft vergoeding van Imigran/medicijnen, ik moet eerst mn eigen risico vol maken en pas dan word het vergoed. De ene keer krijg ik trouwens "echte" Imigran en de laatste keer kreeg ik weer een "neppert", maar ik moet zeggen dat ik geen verschil in smaak en werking merk ;) (jammer, want die neusspray smaakt vreselijk smerig)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:23

ja die smaak van de neusspray is zeker smerig...als ik die smaak dan alweer krijg dan neem ik gelijk altijd een groot glas met behoorlijk zoete ranja, zodat de smaak dan een heel stuk minder wordt...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:28

ik neem altijd hele sterkte perpermunt of keelsnoepjes en zet een glas cola neer, maar het helpt niet echt heel goed ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:34

nee dat helpt bij mij ook niet goed...maar ranja helpt bij mij juist wel...tenminste die smaak gaat niet helemaal weg, maar wordt wel een heeeeeeeeeeeeel stuk minder...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:50

wat voor ranja drink je dan? Dan ga ik dat ook proberen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:52

gewoon goedkope ranja in doorzichtige flessen met zo'n oranje dop (ik weet het merk zo niet)...en ik heb dan altijd dus de sinaasappelsmaak...
ik maak hem dan wel een stuk zoeter dan anders...maar ja ik ben dan ook een zoetekauw...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:54

oja, gewoon die echte echte ranja ;) Wel lekker, maar doet me altijd aan schoolkamp en school uitjes denken, haha. K ga het maar eens halen en 1 fles op mn werk en 1 fles thuis neerzetten!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:59

joyce2 schreef:
oja, gewoon die echte echte ranja ;) Wel lekker, maar doet me altijd aan schoolkamp en school uitjes denken, haha. K ga het maar eens halen en 1 fles op mn werk en 1 fles thuis neerzetten!

ik ben er op mijn werk achter gekomen...daar staan die flessen altijd...sindsdien staat hier ook eigenlijk altijd een fles...moet alleen vanmiddag even nieuwe halen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:26

Zo, net hele tijd met ziekenhuis aan de lijn gehangen. weer lekker wat miscommunicatie daar. Mri scan is alsnog gevonden en die was goed. Wordt straks weer teruggebeld over hoe nu verder. Neuroloog had mij Topamax voorgeschreven maar dat vind ik knap heftig en ik kan niet wegens werk en paard een week niet autorijden. Mensne hier ervaring met dat medicijn?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:28

Pinacolada schreef:
Zo, net hele tijd met ziekenhuis aan de lijn gehangen. weer lekker wat miscommunicatie daar. Mri scan is alsnog gevonden en die was goed. Wordt straks weer teruggebeld over hoe nu verder. Neuroloog had mij Topamax voorgeschreven maar dat vind ik knap heftig en ik kan niet wegens werk en paard een week niet autorijden. Mensne hier ervaring met dat medicijn?

geen ervaring met topamax...wel met genoeg andere zooi...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:31

Hmm je mag er week niet mee autorijden enzo, dan vind ik t eng!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:51

Ik heb topamax gebruikt, maar heb gewoon vanaf het begin auto gereden. Moet er wel bij zeggen, dat ik ze wel 's avonds nam. Je kan er namelijk wat suf van worden. DOor ze 's avonds te nemen, voorkom je een beetje dat je er overdag last van hebt.
Wel heb ik het in het begin goed in de gaten gehouden of ik écht wel fit genoeg was om auto te rijden, en ook mensen in mijn omgeving gevraagd erop te letten. Maar ik heb nergens last van gehad, sterker nog, ik werd er voor het eerst in mijn leven gelukkig van (net als nu met de lithium trouwens, voor de mensen die hier wat langer meelezen. Dat is echt een overweldigend succes!!! *\o/* ).
Ik kreeg uiteindelijk te veel last van de tintelingen, werd er echt helemaal gestoord van, daarnaast leek het voor mij niet zoveel te doen. Nou gebruikte ik het voor clusterhoofdpijn en dat schijnt wel uit te maken, naar het schijnt werkt het bij migraine beter. In de tijd dat ik slikte heb ik inderdaad geen migraine gehad, als fijne bijkomstigheid.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:00

Helaas heb ik ook al jaren migraine. Opwekkers zijn te weinig drinken, onregelmatig leven, cafeïne, stress, uitslapen. Aan veel kun je wel denken maar ik kan niet alles uit mijn leven bannen waardoor ik migraine krijg. Gelukkig heb ik nu medicijnen welke goed werken, sumatriptan. Alleen mag je hier weer niet te veel van slikken dus af en toe moet ik toch weer een aanval uitliggen omdat ik geen medicijnen meer mag slikken.

Topomax is dat iets wat je dagelijks moet slikken of bij een aanval?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:05

Dagelijks..en of ik echt migraine heb betwijfel ik., Vroeger zag ik vlekken en echt aanvallen maar dat is niet meer zo.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:07

Gelukkig heb ik slechts heel zelden last van migraine, maar ik voel het dan ook lang van te voren aankomen en kan het met de juiste leefwijze een heel eind voorkomen.
Ik eet dan geen noten, kaas, chocola, koffie.
Vooral kaas is een enorme trigger.
Ibuprofen/neurofen of wat dan ook helpt niets.
Het begint met half kunnen zien, bij lezen, de helft van de woorden zien, daarna zet de pijn op.

Binnenkort wil ik een yogacursus gaan doen, omdat ik denk dat de onderliggende oorzaak teveel stress is.

Fijn dat er een topic over is,altijd leuk om tips te lezen.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:42

Ik eet elke dag kaas op mijn brood en daar heb ik helemaal geen last van. In een boek heb ik gelezen dat het niet speciaal de voedingsmiddelen zijn die het veroorzaken maar dat je trek krijgt in bepaald eten wanneer er een aanval aankomt waardoor je denkt dat het hier door komt. Wel apart dat veel mensen dan dezelfde dingen noemen als trigger.

De neuroloog raadde mij ook aan om een ontspanningscursus te gaan volgen. Dat schijnt wel te helpen. Misschien toch maar is doen.

Ibuprofen heb ik ook gehad. Dat hielp bij mij ook niet. Er zijn een heleboel verschillende middelen en je moet echt uitvinden welke bij jou wel helpt. Dat is helaas bij iedereen verschillend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:49

Ik heb ook een tijdje gedacht dat het van chocola of kaas kwam, maar dat heb ik getest en het maakt echt geen reet uit moet ik eerlijk zeggen (bij mij dan he). Dus daar ben ik wel blij om, want ik eet het veel te graag!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:29

Ik dacht ook eerst chocola, laten staan maar toch migraine, dus nu eet ik het gewoon weer. Mijn trigger blijft toch stress, drukte en te weinig slaap merk ik.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:28

Helaas zijn stress en drukte niet altijd uit te bannen ook al doe je nog zo je best. Slapen blijft ook een lastig. Het is toch lekker om het weekend een keer uit te slapen. Vaak helpt wel om even op te staan wat te drinken, eten en dan weer naar bed te gaan. Maar je dan heb je meestal geen zin meer om nog terug te gaan.

's Avonds een keer een film afkijken is ook wel is leuk maar dan ben je inderdaad ook weer uit je ritme. Het blijft lastig om heel regelmatig te leven.

Chocolade en kaas wordt idd heel vaak genoemd. Hoe zou dat komen?

Heeft iemand ervaring met ontspanningscursussen en heeft het wat gebracht?

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:56

Ik wou me ook graag melden in dit topic. Ik slik nu sinds een week topamax wegens ernstige migraine.
De eerste week moest ik 1 capsule per dag (savonds) innemen en sinds vandaag sochtends en savonds een.
Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en heb er dan ook erg last van. Kan iemand mij vertellen of deze ook weer over gaan, en of het medicijn ook echt goed helpt tegen migraine?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:20

Het is mij ook voorgeschreven maar ik wil het niet....ook dat je niet mag autorijden enzo.Ik denk dat mijn migraine komt door spanningen en stress en dat los je niet op met een pilletje.
Wat voor bijwerkingen heb je?

Heb morgen gesprek voor o.a. ontspanningstherapie.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:14

Ik heb even gegoogeld naar de "officiele" benamingen van de bijwerkingen en dit zijn de bijwerkingen die ik herken.

Verminderde beweeglijkheid, Bewegingscoördinatie-stoornissen, Concentratie-stoornissen, Duizeligheid, Emotionele overgevoeligheid, Geheugenverlies (gedeeltelijk), Gevoelszenuw-aandoeningen van de huid (in het nederlands; tintelingen in je vingers enzo), Gezichtsstoornissen, Misselijkheid, Nervositeit, Verminderd reactie- en concentratievermogen, Slaperigheid, Spraak- en schrijfstoornissen,Vermoeidheid, Verwardheid

Het zijn vooral de dingen om normaal te kunnen functioneren. Daarnaast is het geeneens zeker dat ik migraine heb, ik heb namelijk een kleine 6 jaar geleden een ernstige smak gemaakt tegen een boom met paard rijden en heb sindsdien last. Migraine zit helemaal niet in de familie en heb hier nooit eerder last van gehad. De neuroloog vertikt het om een scan te laten maken van mijn hoofd en vind het maar normaal om mij als 17 jarige zulke medicatie te laten slikken :?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:23

Ik gebruik ook topamax , maar vind wel dat jij zowat het hele lijstje aan bijwerkingen opsomt dit lijkt me niet goed. Ik heb wel last van tintelingen in mijn vingers. Vooral wanneer ik op een ander tijdstip dan anders de medicijnen inneem of bij weersverandering. Emotionele overgevoeligheid , zou kunnen maar ik ben sowieso een heel gevoelig typje en kan dus soms behoorlijk heftig of emotioneel reageren. Verder ben ik sinds een paar weken duizelig, maar slik die medicijnen al bijna 1,5 jaar. Dus verwacht dat dat niet van de medicijnen is.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:53

Wat voor dosis slik jij, eros? Begon je ook gelijk met een onderhoudsdosis?