Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:59

Schriftje gevonden :D

itsmi, wat schreef jij allemaal op en ook in een bepaald schema zodat je makkelijk terug kon lezen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:48

Aargh, gister was echt zo irritant. Ik was weer zo opgeblazen als ik weet niet wat, gassen als een idioot! En het was super druk op mn werk met allerlei mensen (directrice van het bedrijf en mensen die de etalage hebben gemetamorfoosd en dat liep steeds heen en weer, kon niet even rustig naar het toilet ofzo), dus ik liep daar de boel in te houden en tot overmaat van ramp moest ik een uur eerder beginnen dan normaal en daarna liep het zo uit dat ik niet om 6 uur klaar was, maar pas om kwart voor 8 richting huis ging. Wat heerlijk om dan je eigen wc te zien, haha.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:59

nou joyce.. dan had ik allang ergens op het toilet gezeten ;)
Ophouden is zooo super super slecht voor je joh....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:03

itsmi schreef:
@ Manon_V: ik zou het echt doen! Daar kan je best veel uithalen hoor! Ik heb het ook een tijdje gedaan. Bij mij had het geen zin, omdat het bij mij niet door eten komt, maar door stress.

Bij mij hier ook :j

Alleen merk ik wel dat hoe meer koolhydraten ik eet, hoe meer last ik heb.
En vezels moet ik gewoon niet eten, dat triggert de boel alleen maar :\

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:31

Voor de geintresseerden (lees obelix ;) :

Ik heb inmiddels vijf acupunctuurbehandelingen gehad en moet zeggen ik merk wel degelijk verandering!
Ik heb weer elke dag normale ontlasting in plaats van geen ontlasting, ik ben veel minder misselijk en als ik misselijk ben kan ik het sneller onder controle krijgen! Tevens merk ik dat ik weer beter met stressmomenten om kan gaan. Mijn buik is ook veel rustiger geworden (normaal had ik het idee dat ik een balon had ingeslikt). Ik ben na ongeveer 2 maanden met een laptopje thuiswerken (lijkt leuk maar is verschrikkelijk saai) vanaf maandag weer aan het opbouwen op de zaak en dat gaat prima. Al met al is het als je het idee hebt dat je PDS meer door stress komt dan door voeding echt een aanrader.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:44

Beter dat het je zo goed helpt viootjuh!!

Hier weer een opgeblazen bende , helaas!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:55

Ik heb vanmorgen de uitslag van de echo, gastroscopie en bloedonderzoek gehad. Alles was in orde, op wat kleine onregelmatigheden op mijn galblaas na (komt veel voor) en mijn foliumzuur was te laag waardoor ik tegen bloedarmoede aanzit waar ik nu pilletjes voor krijg. De MDL-arts denkt dat de peristaltiek van mijn maag gewoon niet helemaal goed werkt. Het maakt te veel onregelmatige samentrekken waardoor het eten niet goed uit mijn maag gaat en misselijkheid en maagpijn veroorzaakt. 16 december heb ik een afspraak bij een dietiste om het te hebben over voeding.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:31

Flosje: dat is vaak ook het enige "uitwendige" symptoom dat te "vinden" is. Mijn huisarts vertelde me tenminste toen dat de darmen te hard moesten samentrekken in vergelijking met normale darmen, dus die peristaltiek klopte toen ook niet.

Moet zeggen dat ze wel geoefend hebben, die darmen. ;)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:14

Viootjuh, wat goed dat di behandelingen zo werken!
Ik zou het zelf echt nooit durven :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:28

Wel iets om in het achterhoofd te houden, die acupunctuur!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:06

Manon_V: ik kan je zeggen ik ben ook geen held met naalden maar als je je zo beroerd voelt en iemand zegt tegen je dat je na 10 behandelingen ervan af ben dan wil je graag hor! En het inbrengen van de naalden is niet pijnlijk. Het enige wat je voelt is een soort van schokje als de naald het acupuntuurpunt bereikt.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:39

Manon_V schreef:
Schriftje gevonden :D

itsmi, wat schreef jij allemaal op en ook in een bepaald schema zodat je makkelijk terug kon lezen?

Ik nam t schriftje altijd mee overal mee naar toe. Ik schreef er alles in op, ontbijt, tussendoortjes, lunch, avondeten, fruit, alles wat eetbaar is en wat ik gegeten had die dag.. Daarnaast schreef ik op als ik er last van gehad had; wanneer, hoelang, etc...

Misschien wordt het dan duidelijk waardoor jij last krijgt..

Waar ik btw echt niet tegen kan, is magnetron-kip! Van die opwarmmaaltijden met kip!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:03

nou, ik ben er sowieso al achter dat pannekoeken slecht vallen bij mij...... heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik zo misselijk was, en mijn buik wel een op knappen staande ballon was...
zit nu alweer 2 weken thuis :( moet zeggen dat ik me lichamelijk wel een stuk rustiger voel....
maar die krampen die ik s' ochtends heb is niet te zuinig!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:14

ivy_power89 :(:) geen pannenkoeken meer dus..
wel fijn dat het scheelt met de spanningen, maar niet al je klachten weg dus..

Ik had gisteren weer zo onwijs last, ging zowat van m'n stokkie; dus m'n duspatal ingenomen en toen ging het na 45 minuten gelukkig weer een beetje.. pff
Ik ben nu een week aan de ' lijn' en sinds ik begonnen ben met anders eten gaat het hartstikke slecht.. :(
waarschijnlijk door de vezels die ik meer eet (en waarvan m'n darmen helemaal van slag gaan), en de zoetstoffen...
Ik heb voor 5 weken betaald, maar ik vrees niet dat ik het zo lang vol houdt.. dan zit m'n bikini maar iets te strak als ik op vakantie moet over 2 weken. (ik vind het eigenlijk heerlijk om met m'n vriend een paar dagen weg te gaan; maar zie er vanwege de pds ook weer zo tegenop :o .. lekker dubbel!)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:28

probeer anders eens koolhydraat arm te eten.
Ik hoef daardoor geen duspatalin meer te slikken.
Je leert dan met en met waar je tegen kunt en waar je niet tegen kunt.
Ik kan zo bijvoorbeeld niet tegen amandelen en griekse yoghurt.
de rest moet ik binnenkort weer proberen, had van het weekend even een paar dagen gewoon gegeten, en ben nu weer opnieuw begonnen.
Het is niet moeilijk vol te houden als je genoeg variatie maakt. Er zijn genoeg recepten te vinden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:44

ik zit er al een tijdje over te denken om met het sc diet ( http://www.scdiet.nl )te beginnen...
dat is ook een koolhydraatarm-dieet (maakt verschil tussen bepaalde soorten koolhydraten), maar dat is behoorlijk lastig om te volgen.
Maarja, het is ook behoorlijk lastig om elke dag krom te liggen van de pijn :\

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:11

het valt uiteindelijk best mee hoe moeilijk het is (doe zelf dan wel atkins he). Het begin is moeilijk, maar je leert snel.
Ook kan het inlezen op fora handig zijn en die kunnen je ook tips geven

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:27

Atkins! Slecht! Nou ja tenzij je koolhydraten slecht verwerkt, natuurlijk... Maar het is echt een vreselijk dieet volgens mij. :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:24

nee hoor
ik heb nooit honger en geen buikpijn meer!!
en ik begin nu ook te weten waar ik tegen kan en waar niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:58

Nou ja het gaat mij meer om de voedingsstoffen die je wel en niet binnenkrijgt met dingen als Montignac en Atkins enzo... :+ Ik ben zelf vier maanden op dieet geweest afgelopen tijd dus ik weet precies wat je wel en niet nodig hebt. Want ik heb er echt maar voedingsadvies enzo bij gevraagd en ik doe zelf diergeneeskunde waarbij we ook over het metabolisme leren enzo.

Dus je gaat dingen wel op hun waarde schatten als je het zo hoort. Helemaal geen koolhydraten KAN in principe wel maar ik weet niet of het wenselijk is.

Aan de andere kant, als jij er lekker op functioneert, gewoon blijven doen toch. ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 07:27

je eet wel koolhydraten, maar in de eerste 2 weken onder de 20 en zo veel mogelijk aan groenten. Daarna ga je opbouwen en mag je ook steeds meer koolhydraten totdat je op die grens komt dat je niet bijkomt en niet afvalt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:24

Ik heb besloten dat ik in januari ook naar een dietiste ga..

Ik mag op t moment niet mopperen met klachten,maar gisteren gegourmet en dan voel ik het toch wel..
Maar ja het was wel gezellig ;)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:08

Hoii!

Dietiste zit ik ook wel over te denken,, gewoon om misschien iets meer zekerheid te krijgen met eten enzo :)

Hoe gaat t met jullie vandaag?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:21

hermlein1989 schreef:
je eet wel koolhydraten, maar in de eerste 2 weken onder de 20 en zo veel mogelijk aan groenten. Daarna ga je opbouwen en mag je ook steeds meer koolhydraten totdat je op die grens komt dat je niet bijkomt en niet afvalt

Tja dat klinkt wel nuttig in ieder geval! En op zich als je fruit kunt hebben krijg je daarmee ook wel koolhydraten binnen als het goed is. (Fructose, geen glucose.) Dus hee... dan moet het lukken!
Over hoe het met me gaat laat ik me maar niet over uit, want ik functioneer gewoon normaal al de afgelopen paar jaar. :+ En dat is zo gemeen voor jullie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:58

Hier gaat het goed, beetje gasserig af en toe, maar mag niet klagen. (moet ik hier eigenlijk niet schrijven, want dan zal je zien dat het morgen weer mis gaat ofzo, haha)