Trobose-patiënten mogen ook geen "gewone" pil.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marchador schreef:Hmm jammer, ik zit zo te twijfelen. Hij zit er nu sinds augustus in, maar blijf veel pijn houden. Ik kijk het nog even aan.
Maar ik ben vooral bang voor de pijn.
Bij het inzetten deed het al verrot zo'n pijn dat ik hem er nu vanwege die pijn er niet uit durf te laten halen.
IkbenMarije schreef:Ik heb gister de Diane 35 voorgeschreven gekregen door mijn huisharts, die heb ik bij de apotheek opgehaald. Eenmaal thuis stond er een hele andere naam op de verpakking vermeld; Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Sandoz. Ik ben gaan googelen en het is wel gewoon dezelfde pil, maar ik las ook redelijk wat negatieve ervaringen. Iemand van jullie ervaringen met deze pil?
wendietjuhhh schreef:ik heb gister de diane-35 pil voorgeschreven maar nu lees ik dat sommige mensen de namaak hebben (dus niet de echte, ivm verzkering).
nu wil ik deze week de pil ophalen maar wil wel zeker weten of het de echte is of niet natuurlijk... hebben jullie misschien een foto van de verpakking van de diane-35 pil?
Yessy schreef:IkbenMarije schreef:Ik heb gister de Diane 35 voorgeschreven gekregen door mijn huisharts, die heb ik bij de apotheek opgehaald. Eenmaal thuis stond er een hele andere naam op de verpakking vermeld; Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Sandoz. Ik ben gaan googelen en het is wel gewoon dezelfde pil, maar ik las ook redelijk wat negatieve ervaringen. Iemand van jullie ervaringen met deze pil?wendietjuhhh schreef:ik heb gister de diane-35 pil voorgeschreven maar nu lees ik dat sommige mensen de namaak hebben (dus niet de echte, ivm verzkering).
nu wil ik deze week de pil ophalen maar wil wel zeker weten of het de echte is of niet natuurlijk... hebben jullie misschien een foto van de verpakking van de diane-35 pil?
Op de echte staat gewoon diane35, op de 'neppe' de generieke naam waarschijnlijk.
Verder geloof ik graag dat er slechte ervaringen op internet staan over zowel de 'echte' als de 'neppe'. De Diane is gewoon een relatief zware pil en wordt daarom niet zomaar als anticonceptie voorgeschreven. Ik heb het een jaartje geslikt toen ik 15/16 was (ben nu 22) en ik werd er langzaam depressief van, ging erg zweten, en had vaak buikkrampen (alsof m'n darmen eruit kwamen, vreselijk).
Toendertijd bestond de 'neppe' nog niet, maar daar worden de bijwerkingen niet meer of minder van
Marchador schreef:Bedankt voor de reacties.
In het begin heb ik erg veel last gehad van de mirena mede omdat hij de eerste keer niet goed gezet was en dit hevig ging bloeden.
Bij de gyn heb ik hem weer laten zetten en dit ging goed en was zo gepiept. Voor controle ruim een maand later moest ik teurgkomen en de gyn was erg tevreden en de mirena zat helemaal goed.
Ik heb er weinig last van gehad m.u.v. de maandelijkse periode.. god wat doet dat zeer zeg, zo heftig is het nog nooit geweest.
Maar nu sinds een paar kleine weekjes heb ik er enorm veel last.. zelfs zoveel last van dat de tranen me gewoon in de ogen staan. Hte is net alsof er een kabouter in mijn baarmoeder staat en heel hard zijn huisje daar loopt te bouwen
Joolien schreef:Marchador schreef:Bedankt voor de reacties.
In het begin heb ik erg veel last gehad van de mirena mede omdat hij de eerste keer niet goed gezet was en dit hevig ging bloeden.
Bij de gyn heb ik hem weer laten zetten en dit ging goed en was zo gepiept. Voor controle ruim een maand later moest ik teurgkomen en de gyn was erg tevreden en de mirena zat helemaal goed.
Ik heb er weinig last van gehad m.u.v. de maandelijkse periode.. god wat doet dat zeer zeg, zo heftig is het nog nooit geweest.
Maar nu sinds een paar kleine weekjes heb ik er enorm veel last.. zelfs zoveel last van dat de tranen me gewoon in de ogen staan. Hte is net alsof er een kabouter in mijn baarmoeder staat en heel hard zijn huisje daar loopt te bouwen
Wat een creatieve manier van uitleggen
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb het spiraaltje er na 9 dagen uit laten halen omdat ik bijna flauwviel van de pijn...
wendietjuhhh schreef:De diane35 is niet zwaarder dan een andere pil volgens mijn huisarts... hij heeft mij het helemaal uit gelegd waarom dat zo is en daar zit wel een kern van waarheid in. Tenminste dat klonk erg logisch. Ik denk dat iedereen anders reageert op een bepaalde pil.
Een pil is sowieso beter om helemaal niet te slikken want elke pil is slecht