Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:15

sifra01 schreef:
Nee, maar ik ga er iedere keer maar van uit dat zij wel weten wat het beste is. Maar na 3 gesprekken bij de psych stuurde ze me naar ggnet als spoedgeval, wss voor dagbehandeling zeiden ze. En nu ,na 2 intake gesprekken sturen zij me weer door naar een fysio. Wel een verschilletje lijkt me. Maar ik ga maar gewoon en hoop dat ik hier dan wat mee kan.

He, ik kan je een hand geven. Ik word ook iedere keer doorgestuurd naar de crisisdienst omdat ze het niet meer lijken te weten.
Zitten ook aan dagbehandeling te denken, maar het gaat allemaal zooooo traag... Ik heb ook overal intakegesprekken en dergelijke. Word er af en toe ook wel moe van, maar het lijkt nu wel wat meer vorm te krijgen. Geduld is wel handig, want opschieten doet het niet echt....

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:16

Zo, ik geloof dat ik zo weer aardig bij ben :)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:14

samantha21 schreef:
Hm, jammer dat wanneer engels naar vakjargon overgaat, ik er geen fluit meer van begrijp :o

Een beschrijving van de kinderen van dergelijke ouders (het is niet zo gek dat zij snel neigen naar een burnout):
ze meestal een lage zelfwaardering hebben, hard werken om anderen plezieren, zich aanpassen aan anderen en niet op de hoogte zijn van hun eigen ideeën, zijn vaak depressief of angstig, vinden het moeilijk om te weten hoe zij denken en voelen over een onderwerp, twijfelen aan de geldigheid van hun eigen standpunten en inzichten (met name wanneer deze in strijd zijn met de inzichten van anderen), en nemen de schuld op zich van interpersoonlijke problemen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:13

Kreeg net met de post nog weer een uitnodiging voor een intakegesprek. Er lijkt nu eindelijk schot in te komen...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:15

Himyar schreef:
samantha21 schreef:
Hm, jammer dat wanneer engels naar vakjargon overgaat, ik er geen fluit meer van begrijp :o

Een beschrijving van de kinderen van dergelijke ouders (het is niet zo gek dat zij snel neigen naar een burnout):
ze meestal een lage zelfwaardering hebben, hard werken om anderen plezieren, zich aanpassen aan anderen en niet op de hoogte zijn van hun eigen ideeën, zijn vaak depressief of angstig, vinden het moeilijk om te weten hoe zij denken en voelen over een onderwerp, twijfelen aan de geldigheid van hun eigen standpunten en inzichten (met name wanneer deze in strijd zijn met de inzichten van anderen), en nemen de schuld op zich van interpersoonlijke problemen.

:oo Das idd herkenbaar :oo

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:16

Goed nieuws PW, hopen dat het allemaal de goede kant op blijft gaan, ik duim iig voor je mee :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:52

Fijn te horen PW, ik gun het je zo!!

Ik ga zometeen een uitdaging met mezelf aan die ik met de psych heb afgesproken: Ik moet naar een verjaardag op een voor mij veilige plek (bij mn ouders) maar in een onveilige situatie (opa viert zn verjaardag dus veel vreemden).. Als ik tekenen van een 'aanval' op voel komen mag ik NIET vluchten.. Hm, wordt nog wat..

Maar ik ga er vrolijk tegenaan :Y)
(edit: heb wel bijgelezen hoor, maar ben even heel druk met vanalles!!)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:14

@Petulan: Veel succes vanavond, dapper dat je heet gaat proberen. Probeer idd de aanval maar gewoon te laten komen, het gaat ook vanzelf weer weg zakken (en dat zeg ik, ik durf niet eens verder als 1 straat van huis lopend..)

Hebben jullie ook zo'n last van een vaag gevoel de hele dag. Net of ik er niet echt bij ben, heel ver weg, en de wereld om me heen lijkt ook niet echt dan, klopt allemaal niet. En dan ben ik bang om helemaal 'weg te zakken'. En daar wordt ik dan weer een beetje paniekerig van. Iemand die dit herkent?>

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:57

Ik merk wel dat ik in de drukte beetje snel bang ben, paniek niet echt, maar kan wel bang woorden. Maar verder niet echt nee.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:42

Sam, goed dat je met vriend zo erover kan praten, is ook erg belangrijk.
Begin maar met schrijven,doet goed om de dingen een soort echte plek te geven!
Verder hoop ik dat je snel kan beginnen met gesprek met psycholoog, en daarna kan werken aan je herstel.
Blij en dan weer huilen is hier ook bij mij emoties overspeoeln je dna ineens, wel een teken dat er iets loskomt!

Pw super dat je intake hebt!!! Duim voor je dat het allemaal goed komt! :(:)
Nog misschien hulp boek .. Louis hay. "je kan je leven helen" ze heeft nog meer boeken echt een aanrader!

Petulan, indd gewoon beginenn met veilige omgeving, aanval laten komen en misschien iets afstand nemen en ff de keuken in ,maar niet helemaal vluchten. Knap iig dat je het gaat proberen. ;)

Sifra gewoon erachteraan gaan en door zeuren, je hebt hulp nodig en die moet je krijgen!!!!
Is niet makkelijk maar blijf volhouden!

Nou ik heb nu zelf vandaag een redleijk goede dag gehad, paard gedaan ging allemaal relax geen stress.
Maar ik ging mee met beste vriendin op zeeuws kampioenschap, en die kantine was net teveel van het goeie,.. pff ben weggelopen, nu eindelijk veilig thuis heerlijk voelt dat!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:47

@ Sifra: Dat vage gevoel ken ik wel, al komt het bij mij door de medicijnen. De ene dag heb ik het erger dan de andere dag. Soms gaat alles ook compleet langs me heen. De laatste dagen valt het trouwens mee.

@ Petulan: Hoe is jouw verjaardag gegaan?
Ik kom net terug van een verjaardag. Omdat ik me zo goed voelde zag ik er niet echt tegen op tot een uur van te voren. Toen raakte ik compleet in de stress. Ben wel meegegaan, maar voelde me helemaal niet op m'n gemak en de drukte vliegt me dan gewoon aan. Het was zo'n tegenvaller. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat het wel eens kon tegenvallen, voelde me zo goed. Probeer me nu maar voor te houden dat ik in ieder geval wel even geweest ben...

Ik voel me zo rot dan, zo ongemakkelijk. Kan het niet goed onder woorden brengen, maar laat ik het zo zeggen: Ben blij dat ik weer thuis ben. Vriendlief is nog gebleven, het was gelukkig dichtbij huis. Ach ja, word ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat er nog genoeg werk aan de winkel is...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 07-02-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:48

@ daijano: Fijn dat je een redelijk goeie dag hebt gehad. :j Kan me wel heel goed voorstellen dat een drukke kantine teveel is. Dat zou ik ook nog niet kunnen.

En bedankt voor de boekentip, is altijd welkom :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:56

Oh dus jou avond was niet echt geslaagd..?
Erg is dat als je gewoon normale dingen niet meer kan, er niet bij stil staat dat het
gewoon erg ongemakkelijk is! doe nu maar genieten van je eigen tijd even pas op de plaats en
probeer even tot rust te komen(ja makkelijk gezegd he.. ;) )

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:59

Tot rust komen lukt aardig met mijn snurkende hond hier.

Mijn 'probleem' is dat als ik een paar goeie dagen heb, ik van mezelf min of meer verwacht dat ik er weer helemaal ben. Dat zorgt ervoor dat ik mezelf dan dubbel zo hard tegen kom.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:04

Hha oordopjes..! ;)

Ja ken het gevoel, je denkt dan 3 staapen vooruit, maar herstel gaat niet in 2 dagen,
heb het zelf ook, je lijf geeft dan aan dat het niet kan en ik wil graag, maar je wordt terug gefloten!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:06

Precies. Daardoor ben ik in mei afgelopen jaar ook weer te snel aan de gang gegaan, waardoor ik het binnen de kortste keren dubbel en dwars weer voor m'n kiezen kreeg. Probeer nu wel wat beter naar m'n eigen lichaam te luisteren, maar dat gaat met vallen en opstaan he ;)

Weltruste trouwens. Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken.
hoe gaat bij jullie het slapen trouwens? Ik heb periodes gehad dat ik echt nachten wakker was en periodes dat ik wel 12 uur per nacht maakte en nog mijn bed niet uit kon komen. Zo'n periode heb ik nu weer. Ik moet zeggen dat ik dat liever heb dan dat nachtbraken. Dat is echt slopend...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:06

Blijf altijd bij jezelf.
Vallen en opstaan hoort erbij,Helaas ik dacht dat ik ervan af was,maar dat was een behoorlijke tegnvaller, terug bij af lijkt het wel... slapen gaat nu bij nij het liefst s morgens alweer naar bed ,12 uur of niet, Slapen wil ik de hele dag, ben gewoon blijvend moe!

Truste alvast ik ga ook zo.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:20

:wave:

Petulan, hoe is het gegaan op de verjaardag van je opa?
Gefeliciteerd trouwens :D

PW jammer dat het weer tegenviel, maar idd, het zal helaas niet van vandaag op morgen gaan. Al herken ik wel heel erg, het denken: o nu is het weer goed.

Daijano fijn dat je lekker bij je paard hebt "kunnen doen". Fijn gevoel is dat he?

Ik had gisteren vrienden over de vloer, en moet heel eerlijk zijn, had er geen vertrouwen in dat het goed zou gaan :n Maar uit eindelijk zijn we op stap geweest en was het super gezellig :D

Vandaag een K*t dag. Mn hond komen ze halen ( moet m verkopen ivm spoedige noodgedwonge verhuizing :( ) en de huiseigenaresse kwam op hoge poten aan de deur dat mn huur niet betaald zou zijn. Morgen dus verhaal halen bij de bewindvoerster! Daar heb ik dr niet voor in de arm genomen :n

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:33

Goeiemorgen! Beetje geslapen allemaal? Heb zelf geen oog dicht gedaan, echt de hele nacht wakker geweest. Zal vanavond wel beter gaan.
Wat erg dat je je hond moet verkopen Samantha. Heel veel sterkte!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:17

Kan me voorstellen dat je een k**dag hebt. Lijkt me vreselijk dat je je hond weg moet doen. Zeker in zo'n zo'n periode...
Heel veel sterkte gewenst.

Ik heb zelf weer geslapen als een blok.
@ Daijano: Ik heb ook zulke perioden gehad, dat ik alleen maar in bed wilde liggen (en het ook deed). Als mensen dan tegen je zeggen (goed bedoeld) dat je dat juist niet moet doen, vond ik dat zo irritant. Dat weten natuurlijk zelf ook wel, maar het is zo makkelijk gezegd. Dat zijn ook mensen die het volgens mij niet helemaal begrijpen. Het is zo rot...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:17

Morguhh,

Ja 11 uur geslapen en nog moe, zo maar bij mijn paard gaan kijken.
wat erg dat je je hond moet verkopen,dat is balen... :(:) Krijgt ie wel een goed tehuis..?

ja petu hoe ging de verjaardag? beetje kunnen volhouden?

Sifra rustig aan vandaag , hopen dat het vanavond beter gaat!

Ladies ik ben ff bij daijano!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:31

Wat lief dat jullie er aan gedacht hebben :)

Ja, gister op de verjaardag is het wel goed gegaan :) Ik voelde me wel heel rusteloos, maar een aanval is uitgebleven! Er waren minder vreemden dan ik dacht, maar toch had ik wel een 'vreemd' gevoel.
Sifra, dat is misschiend ook wel wat jij bedoeld. De hele dag op je hoede zijn, het onverwachte voor willen zijn. Bij mij komt het door mijn tic om overal controle over te hebben, dat ik overal op voorbereid wil zijn. Dat veroorzaakt bij mij dat rusteloze gevoel.

Vanmiddag heb ik ook een opdracht aangepakt. Ik ben naar een musical geweest, dus met veel vreemde mensen. Ik heb mezelf verplicht om in de pauze de drankjes te gaan halen. Dus, ik al mn moed verzameld en heb het ook echt gedaan. Ik voelde vooral een soort van agressie, omdat mensen veel te dicht in mijn 'veilige zone' kwamen. Uiteindelijk alles weg kunnen denken met tips van de psych, en het niet verder laten komen dan een berg hartkloppingen en een paar momenten waarop ik extra naar adem moest happen..

Maar alles samen genomen: Damn, ik ben trots op mezelf!! :))

Samantha, wat naar dat je al die ellende nog om je oren krijgt terwijl je het eigenlijk al zo lastig hebt met je zelf. Laat staan dat je je ook nog heel erg druk moet maken om je omgeving, en idd daar heb je die bewindvoerster voor of niet dan! Succes!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:53

Ik heb wel bijgelezen, maar kan nu eigenlijk even niks zinnigs zeggen :n :o Heb het echt zwaar op het moment en ga zo maar naar bed, om op te blijven heb ik toch niks aan :n

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:54

@Petulan, ja daar hebben we de bewindvoerster voor, dacht ik.

enne: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* goed gedaan joh :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:06

Goed van je petulan hoe je dit weekend dingen hebt aangepakt!

Samantha: Sterkte meid, ik weet hoe k*t het is om maar naar bed te gaan om niet op te hoeven blijven...