Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonaire schreef:0.5 rekenen voor warm. Hij krijgt 's avonds nu minder koolhydraten binnen, daar is dus ook minder insuline voor nodig. Dus afhankelijk van de hoeveelheid kh moet je insuline geven..
(ik ga ervan uit dat je met hoeveelheid voor een portie een hoeveelheid insuline bedoelt)
NessaX schreef:MoniqueT schreef:De vraag is al geweest
Toevallig besefte ik net door die vraag dat ik op Goede Vrijdag 2002 de diagnose diabetes kreeg. Ik zou me nu geen leven zonder meer kunnen voorstellen ... gek he?
Ja al 8 jaar. Is al even
tootje71 schreef:NessaX schreef:Wauw al zolang? en was zeker vervelend toen je zo jong was. Of had je het rond een leeftijd al door?
Was het erfelijk bij je? En had je kans het te geven aan je kinderen?
Oke veel vragen weer, sorry
Hoi, ik weet nog heel goed dat ik als bijna 3 jarige doodziek in de auto zat en mijn moeder helemaal in de stress zat dat is me wel bijj gebleven , ook het leren spuiten en de ziekenhuisopnames brrrrrrr is toch altijd een rot herinnering gebleven.
Het zit bij ons ver in de familie maar niet mijn naasten zeg maar.
Mijn zoontje heeft iets meer kans maar daar denk ik maar niet te vaak aan en tegenwoordig zijn ze zo veel handiger als 30 jaar geleden.
Ik ben begonnen met een "ijzeren"spuit die je elke dag moest uitkoken hihi voel me nu heeel oud..
maar goed alleen tijdens mijn zwangerschap kreeg ik diabetes kwaaltjes en zijn mijn ogen 6 keer gelaserd eenmaal mijn zoontje eruit was alles over heel vreemd..
verder "nog" geen kwaaltjes gelukkig maar !
Bonaire schreef:En Nessa, ik heb heel erg veel steun gehad maar m'n super lieve vriend toen ik 'gediagnosticeerd' werd, ik weet zeker dat jouw vriend ook heel erg veel steun aan jou heeft. Zo te horen help je m heel erg en steun je m geweldig goed en pik je het snel op. Super goed van je!
tootje71 schreef:Dat zit ik me ook wel eens af te vragen, ik was drie jaar en ben nu 38 ik weet nog heel goed dat ik alle ziekenhuis bezoeken en opnames heb gehad, het heeft toch mijn leven beheerst en wie ik nu ben..
Ik heb als kind altijd gedacht dat ik niet "normaal" was, en pas toen ik volwassen werd wist ik dat ik wel gewoon was . ik was dus drie maar ik denk dat als je ouder bent je het toch "anders" ervaard ...
Misschien zit ik er totaal naast maar ben er we nieuwsgierig naar.
tootje71 schreef:zo zie je dat iemand het heel anders kan ervaren, ik kan er nog altijd heel boos om worden "waarom ik " maar aan de andere kant als er iemand met een pil voor mijn neus zou staan en zou zeggen als je dit neemt is de suiker weg zou ik er hard over moeten nadenken .. het hoort bij mij... maar toch..... de herinneringen als kind blijven diep zitten , en het blijft moeilijk daar aan terug te denken.
Ik ben nooit gepest maar toch voelde ik mijn anders...
tootje71 schreef:Haha ja dat snap ik . ik zag in je profiel dat je 15 bent.. ik ben wat ouder haha maar heb dat ook meegemaakt..
helemaal rond die leeftijd .. suiker wat was dat ?