Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
N0a schreef:Ik zag dit topic net voorbij komen, dus ik kom even binnen vallen.
Aantal jaar geleden zei mijn tandarts dat ik waarschijnlijk na m'n 18e een operatie moest ondergaan omdat ik ook een overbeet heb. Niet heel ernstig, maar mijn kaak staat iets te ver naar achter waardoor ik totaal bijna geen kin heben heb tegenwoordig vaak last van mijn kaken, beetje een zeurende pijn. Ook knakt mijn kaak heel erg tijdens het eten, super irritant.
Nu zag ik dit topic en moest ik hier weer aan terug denken. Eigenlijk wil ik namelijk geen beugel meer, ben nu 20 en vind het toch wel erg lelijk staan. Maar vanuit medisch oogpunt, pijn aan mijn kaken etc. is het misschien toch wel belangrijk..
Zijn er misschien mensen met voor en na foto's? Hoelang moet je dan een beugel en is het eventueel ook mogelijk om een soort van onzichtbare beugel te krijgen?
Prairy schreef:Omdat mijn bovenkaak te smal is. Mijn tanden en kiezen passen er niet in en om alles goed op elkaar te krijgen moet ie breder. Er is geen ruimte om het met ringetjes etc te doen (trust me, I asked)
enniee schreef:Mijn kaakgewricht is al wat aan het slijten geloof ik. Je ziet nog duidelijk welke kaak ik heb gebroken. Hij zit niet meer zo goed in z'n kommetje dan de andere. Het zorgt ook voor zeurende maar vooral ook stekende pijn. Ook erg vervelend met eten want een appel doorbijten is al lastig met overbeet en met een zwakke kaak nog erger. Ik wil zo snel mogelijk van de beugel af. Het is niet zo zeer dat het vervelend is, voel er helemaal niks van. Zelfs het aandraaien bij de ortho niet. Ik ben juist blij als ik daar heen kan dan ben ik weer een stapje dichterbij de operatie! Ik kijk echt uit naar de operatie, liever vandaag dan morgen! Het aandraaien van de beugel gaat me niet snel genoeg. Maar 1x in de 6 weken. het lijkt net of gebeurd er niks want voel er nooit wat van.
Waarom heb jij een operatie nodig om je bovenkaak te verbreden Prairy? Ik heb aan de binnenkant van die kiesringen ook een soort slotjes aan beide kanten. En als het na de operatie niet helemaal past kunnen ze mijn tanden meer naar buiten plaatsen?
_Mas schreef:enniee schreef:Mijn kaakgewricht is al wat aan het slijten geloof ik. Je ziet nog duidelijk welke kaak ik heb gebroken. Hij zit niet meer zo goed in z'n kommetje dan de andere. Het zorgt ook voor zeurende maar vooral ook stekende pijn. Ook erg vervelend met eten want een appel doorbijten is al lastig met overbeet en met een zwakke kaak nog erger. Ik wil zo snel mogelijk van de beugel af. Het is niet zo zeer dat het vervelend is, voel er helemaal niks van. Zelfs het aandraaien bij de ortho niet. Ik ben juist blij als ik daar heen kan dan ben ik weer een stapje dichterbij de operatie! Ik kijk echt uit naar de operatie, liever vandaag dan morgen! Het aandraaien van de beugel gaat me niet snel genoeg. Maar 1x in de 6 weken. het lijkt net of gebeurd er niks want voel er nooit wat van.
Waarom heb jij een operatie nodig om je bovenkaak te verbreden Prairy? Ik heb aan de binnenkant van die kiesringen ook een soort slotjes aan beide kanten. En als het na de operatie niet helemaal past kunnen ze mijn tanden meer naar buiten plaatsen?
Ik weet niet of je het al eerder in dit topic hebt geplaatst hoor, maar wat voor operatie ga jij krijgen? Ik heb namelijk ook m'n kaak gebroken gehad en de klachten die jij hier beschrijft komen 1 op 1 overeen met de mijne!
_Iris schreef:Omdat er hier een flink lange wachtlijst is en het anders pas eind van het jaar zou worden! Ja bij mij worden de verstandskiezen er tijdens de operatie ook meteen uitgehaald. Ik zie zelf idd ook het meest tegen dat aandraaien van die schroef op!
Na de beugel krijg ik ook nog een tweede operatie waarbij ze de bovenkaak een stuk naar achter brengen en daar passen ze dan de onderkaak ook weer op aan..
Citaat:Ik krijg 'gewoon' een overbeet operatie. Mijn onderkaak wordt 8 mm naar voren geschoven. Vervelend zijn de klachten die ik nu nog overhoud van letsel 12 jaar geleden. Heb jij ook echt pijn aan de kant waar de kaak gebroken is? Bij mij doet namelijk de andere kant ook regelmatig pijn. Die kant die gebroken was zorgt vooral voor stekende + zeurende pijn en de andere kant vooral zeurende pijn.