Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tulandro schreef:Ja hoe moet ik het uitleggen. Ik heb zelf het gevoel alsof mijn klachten ergens anders vandaan komen, maar dat ze daar gewoon nog niet helemaal achter de oorzaak zijn. Ik geloof ook gewoon dat iedereen klachten heeft, maar ik weet zeker dat daar iets aan ten grondslag ligt. Vooral bij mij zelf kan ik me er gewoon niet bij neerleggen dat ik fibro heb. Ik heb het gevoel alsof het geen echte diagnose is.
De chiropractor zei het vandaag ook weer mooi, hij begon te lachen toen ik vertelde over fibromyalgie. Hij vroeg gelijk wat de benaming betekende, maar dat wist ik natuurlijk al. Hij gelooft ook dat het ergens anders vandaan komt, bv wervels e.d. Het kan heel veel verschillende oorzaken hebben.
Ik heb vandaag een EMG gehad van mijn rug, overal was spierspanning maar daarbij zag hij ook gelijk dat mijn wervels niet goed zaten. Ik ben behandeld, en mijn gevoeligheid op mijn huid is gelijk ook al een stuk minder. Nou is dat natuurlijk maar voor even, maar het voelt toch fijn.
sronnie schreef:Ik denk dat als jij de ziekte fibro bij jezelf niet wilt erkennen (ontkenningsfase?) het niet per definitie hoeft te betekenen dat fibromyalgie niet bestaat.
Overigens begrijp ik niet helemaal dat jouw chiropractor zegt dat het ergens anders vandaag komt, waar vandaan? Want er is nog niet voldoende bewijs om een oorzaak aan te wijzen wat er voor zorgt dat er veel onbegrip ontstaat.
Tulandro schreef:sronnie schreef:Ik denk dat als jij de ziekte fibro bij jezelf niet wilt erkennen (ontkenningsfase?) het niet per definitie hoeft te betekenen dat fibromyalgie niet bestaat.
Overigens begrijp ik niet helemaal dat jouw chiropractor zegt dat het ergens anders vandaag komt, waar vandaan? Want er is nog niet voldoende bewijs om een oorzaak aan te wijzen wat er voor zorgt dat er veel onbegrip ontstaat.
Ik heb last van alle 18 drukpunten, jammer genoeg.Ik heb ook last van alle 18 punten en dat heb je niet zomaar... Maar hij geloofde dat als mijn wervels weer goed staan, en mijn spieren en zenuwen weer een normale belasting krijgen, dat een groot gedeelte van mijn klachten zullen verdwijnen. Toevallig stonden mijn wervels ook scheef (overigens na een val van een paard) en is mij verteld dat ik minder klachten zou hebben. Ja mijn rug en nek pijnen zijn iets afgenomen maar voor de rest blijft het.Niet alles, omdat ik al zo'n 10 jaar met klachten loop. Misschien ben ik gewoon een nuchtere hollander, pas als er een oorzaak aan te wijzen is, zal ik er in geloven.
Tja als iemand nuchter is ben ik het wel, alleen bij 18 drukpunten en bijna alle symptonen kun je m.i. moeilijk ontkennen
Ik ben pas geleden ook naar de neuroloog geweest, maar die wilde geen MRI scan maken, de klachten leken wel heel veel op de beginsymptomen van MS.
Tulandro schreef:sronnie schreef:Ik denk dat als jij de ziekte fibro bij jezelf niet wilt erkennen (ontkenningsfase?) het niet per definitie hoeft te betekenen dat fibromyalgie niet bestaat.
Ik heb last van alle 18 drukpunten, jammer genoeg. Maar hij geloofde dat als mijn wervels weer goed staan, en mijn spieren en zenuwen weer een normale belasting krijgen, dat een groot gedeelte van mijn klachten zullen verdwijnen. Niet alles, omdat ik al zo'n 10 jaar met klachten loop. Misschien ben ik gewoon een nuchtere hollander, pas als er een oorzaak aan te wijzen is, zal ik er in geloven.
Ik ben pas geleden ook naar de neuroloog geweest, maar die wilde geen MRI scan maken, de klachten leken wel heel veel op de beginsymptomen van MS.
spuit12 schreef:als je fibo heb mag je niet eens naar een chiropractor heeft mijn reumatoloog gezegt waar ik me iedere maand moet melden. nou heb ik dan ontstekings reuma .maar daar voor zeiden ze fibo en hij heeft tegen mij gezegt niet naar een chiropractor gaan dat kunnen je spieren niet aan . idd hun geloven niet in fibomaar ja moet iedereen maar voor zich zelf weten iedereen gaat toch zoeken naar een oplossing. maar die is er gewoon niet . je word er alleen maar slechter op omdat je steeds maar met je zelf ik gevecht bent . omdat je dan weer iemand spreek van ja ik doe dit en dat helpt dus ga jij het ook weer proberen . maar ja niet iedereen heeft de zelfde klachten
spuit12 schreef:je gaat naar het ziekenhuis komt bij een reumatoloog hij zegt fibo maarje gelooft er niet in. wat doe je dan bij een fysio enzo je gelooft er toch niet in wat je het heb moet je me toch eens uitleggen .
Tulandro schreef:spuit12 schreef:je gaat naar het ziekenhuis komt bij een reumatoloog hij zegt fibo maarje gelooft er niet in. wat doe je dan bij een fysio enzo je gelooft er toch niet in wat je het heb moet je me toch eens uitleggen .
Dat is toch peren met appels vergelijken? Ik geloof niet in de verzamelnaam fibromyalgie, maar ik geloof wel dat wij allemaal flink vervelende klachten hebben.