[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:21

Wel in de week dat ze nog slikte ja, maar de pil na de stopweek was ze de eerste dag vergeten. En ik dacht dat het in de eerste week het meest risicovolst was, of heb ik dat fout?In ieder geval bedankt, het zal haar vast gerust stellen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:27

Als je een pil vergeet in de eerste week dan moet je wel even die week condooms gebruiken. Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:38

Bealy schreef:
Als je een pil vergeet in de eerste week dan moet je wel even die week condooms gebruiken. Lachen

Maar het gaat niet om erna Tong uitsteken ervoor. (lees nog eens even Knipoog de vraag lijkt me toch vrij duidelijk?)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:40

Je zit nog in een veilige week toen je sex had. Dus daarvan kun je niet zwanger zijn. Als je in je stopweek sex hebt en te laat begint kan het wel een probleem zijn, maar nu niet hoor!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:42

Ik heb je vraag wel gelezen, desondanks klopt mijn antwoord gewoon. Als je in de EERSTE week een pil vergeten bent, moet je die week aanvullende maatregelen bij gemeenschap nemen (dus een condoom). Dat komt er nog eens bij.

Om die 14 dagen ervoor hoeft ze zich idd niet druk te maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:43

Di zou voor haar een pak van haar hart zijn, hartstikke bedankt Knipoog

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:35

Charmotte schreef:
Ik heb een vraagje.. Ik ben ong. 2 a 3 weken geleden ongesteld geweest (ik weet het niet meer precies), ben toen weer gewoon de pil gaan slikken zoals altijd.. maar ik had nog maar een halve strip (ik ben nogal slordig met die dinge dan pak ik er 1 uit die strip dan weer uit een andere Clown ), zonderdag had ik m'n laatste pil, ik ben toen vergeten te bellen en heb dus vrijdag gebeld. Toen wou ik ze zaterdag ophalen maar was de apotheek dicht. Ik heb nu dus 3 dagen geen pil geslikt en ben vandaag ongesteld geworden. Maar dat is dus misschien de 2x in de maand, en ik heb weleens gehoord (hier?) dat het slecht is om eerder met de pil te stoppen.
Dus mijn vraag; is het heel erg? en nog 1; moet ik nou gewoon vandaag weer de pil slikken? (ik ga ze straks ophalen)

Helaas heb ik geen antwoord hierop gekregen en heb ik gister gewoon de pil geslikt. 2 zelfs, erg stom. Gistermiddag 1 en gisteravond. Gevolg; vanochtend een kwartier lang staan overgeven en de hele dag hoofd en buikpijn (echt die ongesteldheids pijn, en normaal heb ik daar nooit last van). Nu vraag ik me af of het wel slim is om vanavond weer een pil te nemen en gewoon verder te gaan met de strip. Of ofdat het slimmer is om nu alsnog een stopweek te doen, maar wanneer zou ik dan moeten beginnen met weer de eerste pil.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:32

Ik denk niet dat je fysieke klachten kan krijgen van twee pillen kort op elkaar nemen want: wanneer je op dag b erachter komt dat je op dag a de pil vergeten was neem je 'm alsnog in (aldus de bijsluiter van je pil) en de pil is dan ook nog betrouwbaar tenzij er meer dan 36 uur tussen de pil inzit die je nu nam en de vorige.
Ik wil je niet op de kast jagen maar misselijk en ongibuikpijn klinkt wel een beetje alsof er zich iets aan het innestelen is. Mischien voor de zekerheid een zwangerschapstest halen? Better safe than sorry.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:38

maar ik ben nu wel ongesteld.. en dat komt omdat ik dus 3 dagen geen pil in heb genomen. en toen opeens 2 op 1 dag, dus ik denk dat dat misselijkheid daarvan komt?
die dag nadat ik h'm niet ingenomen heb heb ik wel sex gehad maar wel met condoom maar je weet maar nooit natuurlijk. maar anders was ik nu niet ongesteld toch

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:23

Cer schreef:
@Yvonniej: met je huisarts overleggen?
Wat is er niet prettig aan?

beetje late reactie maar,
Ik vind het niet fijn op de plek waar ie zit. En ik blijf maar ongesteld..

winner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:54

Ik heb een vraag over de pil.

Ik slik sinds vorige maand de Diane 35 pil. Ik ben nu bezig met mijn 2e strip, heb de 2e meteen achter de eerste doorgeslikt, omdat ik normaal ook altijd 1 week ongesteld was en dan 6 weken niet.

Nu is mijn 2e strip bijna leeg, maar in de zomer heb ik gewoon géén zin om ongesteld te zijn. Mijn moeder zei dat ik beter kon stoppen, dat doorslikken in het begin heel slecht is. Is dit zo of kan ik de pil gewoon nog een strip doorslikken? De dokter heeft er verder niet wat over gezegd, en ik vind het met zwemmen enzo gewoon erg lastig.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:38

hier even een vraagje...
Ik weet dat je in de stopweek van de pil nog safe bent maar hoe zit het als je in die week over moet geven of diaree hebt??

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:14

Hahahaha, heb t net geprobeerd hoor!!

Heb die nuvaring ingebracht.... Clown

Hopelijk zit ie goed en haha hopelijk voelt mn vriend t niet....

Heb nu echt dubbele gedachte; waar ben ik aan begonnen Nagelbijten / Gniffelen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:15

ukkie schreef:
hier even een vraagje...
Ik weet dat je in de stopweek van de pil nog safe bent maar hoe zit het als je in die week over moet geven of diaree hebt??

Dan heb je kans dat je pil hebt uitgekotst (diarree geeft niet) en dus niet 100% safe bent.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:51

In je stopweek slik je uberhaupt niets dus maakt het niet uit of je moet overgeven of de diarree hebt. Dat is dus alleen van belang gedurende de andere drie weken dat je wel iedere dag een pil slikt en dan nog maakt het veel uit wanneer je moest overgeven. Als jij die pil 's avonds hebt geslikt en je moet 's ochtends overgeven dan is die pil allang in je bloedbaan opgenomen. Stom dat ze geen tijdspan in de bijsluiter zetten; dus moet u braken of heeft u ernstige diarree binnen zoveel uur na inname, gebruik dat gedurende rest van de maand een aanvullend anticonceptiemiddel.

tweety11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:16

QuijoSavan schreef:
Hahahaha, heb t net geprobeerd hoor!!

Heb die nuvaring ingebracht.... Clown

Hopelijk zit ie goed en haha hopelijk voelt mn vriend t niet....

Heb nu echt dubbele gedachte; waar ben ik aan begonnen Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het echt een onding....
Mijn vriend voelde hem duidelijk zitten.. Bloos en ik verloor het regelmatig....... Clown Volgens mij kun je als je er last van hebt met sex het er wel uithalen,ik dacht dat je het binnen 3 uur ofzoiets weer terug moet plaatsen,maar dat staat geloof ik wel in de bijsluiter....suc6 ermee Knipoog

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:50

Hee,
Ik ben aan de microgynon 30 nu ongeveer al 3 jaar maar vorige week kreeg ik ineens heel weinig bloed in de stopweek het was gewoon ongeveer een uurtje en dan die dag weer een uurtje echt heel raar.. Wie heeft dit nog meer gehad??
Zou ik een zwaardere pil moete hebben
of
zou het kunnen komen doordat ik veel ben afgevallen ik ben namelijk in een week 5 kilo afgevallen Bloos

als je een antwoord heb mag je me ook wel een pb sturen

liefs,

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:52

QuijoSavan schreef:
ukkie schreef:
hier even een vraagje...

Ik denk dat de pil dan wel goed is opgenomen maar toch zou ik condooms ofo iets gaan gebruiken.. Ik was van de week ook al goed aan de diarree dus ik doe het nu ook niet meer zonder condoom

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:34

tweety11 schreef:

Ik vind het echt een onding....
Mijn vriend voelde hem duidelijk zitten.. Bloos en ik verloor het regelmatig....... Clown Volgens mij kun je als je er last van hebt met sex het er wel uithalen,ik dacht dat je het binnen 3 uur ofzoiets weer terug moet plaatsen,maar dat staat geloof ik wel in de bijsluiter....suc6 ermee Knipoog

Ik voel m niet zitten en ook ik niet bij de sex. Verder ook nog niet verloren Clown
Mn vriend voelde hem heel even, maar hem maakte het niet uit.
Gewoon nog even proberen/aankijken.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:07

Ik kom even binnenvallen met een vraag!

Als je al een tijd de pil slikt en dan zoals gewoonlijk na je stopweek 3 weken slikt en weer 1 stopweek hebt, en ongestelt wordt, zwanger kunnen zijn?

Volgensmij niet, maar aangezien ik altijd zo twijfel besloot ik het hier maar even te plaatsen Lachen .

EDIT: Uiteraard bedoel ik dan ook dat ik sex heb gehad, haha Koe

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:12

Leiniej schreef:

Als je al een tijd de pil slikt en dan zoals gewoonlijk na je stopweek 3 weken slikt en weer 1 stopweek hebt, en ongestelt wordt, zwanger kunnen zijn?

Volgensmij niet, maar aangezien ik altijd zo twijfel besloot ik het hier maar even te plaatsen Lachen .

Als je zwanger bent word je 0,0% ongesteld;)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:50

Als je zwanger bent kun je ook gewoon ongesteld worden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:14

ukkie schreef:
hier even een vraagje...

In je stopweek boeit dat niet. Als het maar niet in de andere 3 weken dat je wel pilletjes slikt gebeurt. Het gaat er namelijk om dat je de pil goed opneemt.

[edit] Ik zie dat Roosmarijn t ook al zei, sorry [/edit]
Laatst bijgewerkt door Ecudes op 16-07-06 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:15

Leiniej schreef:

Het kan wel, maar het is echt heel onwaarschijnlijk, als je de pil maar veilig hebt geslikt. Dus altijd op tijd, niet overgeven/diarree en ook antibiotica en sommige andere medicijnen maken de pil onveilig!

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:53

Heb n jaar of 2 de pil geslikt, toen was ik het zat en dus niet meer geslikt. (Toch niet 'echt' nodig)
Maar nu wil k m wel weer gaan slikken, toch wel handig om menstr. te timen enzo.
Kan ik nu op de laatste dag van menstr. gewoon weer beginnen aan een nieuwe strip? Dacht het wel, maar ff checken Pling