Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 19:02

Ik ben afgelopen dagen niet fit geweest. De week ervoor ook niet. Ik heb de buikgriep flink te pakken gehad, de chemo viel ook zwaarder.
Vanmorgen voelde ik me een stuk fitter.

Vandaag daarom bij de huisarts geweest voor Lucrin injectie(dan heb ik dat ook maar weer gehad) dit was de nieuwe huisarts en die luisterde goed en stelde goede vragen.

Hij heeft me daarna aangemeld bij Tom in de buurt (maatschappelijk werkers) En die hebben me vanmiddag gelijk gebeld. Er ligt nu een aanvraag voor huishoudelijk hulp (Ik doe alles zelf natuurlijk maar omdat ik nu toch best ziek was lukt dan gewoon niet alles dat gaat hier dus via Tom in de buurt) en voor regio taxi voor andere ritjes daan naar zh die regio taxi indicatie heb ik nodig om valyspas aan te vragen zodat ik wat sociale ritjes kan maken verder weg zoals naar mijn zwager in Bergen op Zoom.

Dus dank aan deze huisarts die gelijk wat in werking heeft gezet.

Het huisjes zoeken heb ik heel even op laag pitje gezet omdat ik echt niet lekker was en ik teveel tegelijk aan het doen was terwijl mijn traject voor alles moet komen.
Ik heb dit ook met ex besproken en die is er ook mee dat ik hier weer even mee wacht. Zit natuurlijk in zijn huis nu. Is gewoon een vreemde situatie zo.

noordje

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:24

Vervelend dat je niet fit bent geweest. Fijn dat het nu beter gaat.
Super dat je nieuwe huisarts dingen voor je in gang heeft gezet, het is al zwaar genoeg en dan is het fijn dat je hulp krijgt.

Het is nu eenmaal een hele nare situatie en tuurlijk zou je ook naar een ander huisje willen zoeken,maar wat niet gaat,gaat niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:27

Lastig is dat ook, goed dat je je beseft dat je niet alles tegelijk kunt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 19:41

Ja wat niet gaat gaat niet.
Maar als je ergens woont en niet zeker bent of je kan blijven voorlopig dan voelt dat niet goed. Omdat ik toch wel echt ziek ben geweest ziet ex dat ook wel in.

Ik kan niet nu gaan lopen bezichtigen en elke keer erachter aan.

Heb zitten denken als het echt niet anders kan dan kan ik ook tijdelijk een chalet huren ofzo want het lukt gewoon niet echt even niet. Maar ex geeft me gelukkig nog wel die ruimte tot na het traject en dan ga ik dus weer verder met zoeken. Ik mag dan ook weer met ov reizen en kan dan een gebied ook wat beter bekijken. Plus dat ik dan weet of de k weg is en de verwachting daarna. Een huisje met een tuin moet je ook onderhouden en dat is niet praktisch als je dat niet goed kan. Ik hoop uiteindelijk dat dit wel kan. En dat ik daar werkelijk wat dichter bij de natuur kan gaan wonen. Maar ik moet ook realistisch zijn en blijven.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:44

Fijn dat je weer opknapt en fijn dat de nieuwe huisarts doorpakt. Ik denk dat dat beetje ondersteuning wel heel fijn gaat zijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:07

Fijne huisarts en verder is je persoonlijke situatie met je ziekte gewoon enorm ruk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:56

Fijn dat de HA goed doorpakt!
Dat neemt iig even wat zorgen weg.

Zou met een evt chaletje huren wel even goed nagaan hoe dat zit qua inschrijven daar: dat werkt ook weer door in je "rechten" op o.a. huishoudelijke hulp etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 11:29

Ja idd.

Nu is er hier vlakbij station weer een huisje te koop. Wat ik dan toch niet onbeantwoord kan laten dus heb maandag toch een bezichtiging.
Is niet ver en ik ken de omgeving. Dus die bezichtiging kost mij minder stress.

Wel is het een huisje met wat uhm moeilijkheden. Dus moet letten op bouwkundig rapport of dat in de voorwaarden zetten. Er zit een scheur in de voorgevel en lijkt her en der wat scheef heid. Als dat door de fundering komt dan durf ik er niet aan te beginnen. De buren hebben een voorzet gevel. Wat prima is als het niet verder verzakt.

Verder ligt het heel dicht bij station en bij centrum Alphen aan den rijn dat het voor mij wel gunstig zou zijn. Redelijk instap klaar, niet helemaal alles mijn smaak zoals dat huisje in Boskoop maar wel interessant genoeg voor mij. Maar dus wat haken en ogen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:10

Je kunt Vereniging eigen huis een bouw rapport op laten stellen. Ik heb op die manier ooit een scheef huis gekocht en na onderzoek bleek de scheefheid geen enkel probleem met mooie uitleg waarom niet maar hadden ze wel boven rotte kozijnen gevonden dat sniky weg was gewerkt. Daar hing een duur prijskaartje aan en dat dus van de prijs afgekregen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 12:34

Ja sowieso moet er een bouwkundig onderzoek plaats vinden dan.

Maar dat zal het wel lastiger maken om een bod te doen. Daar moeten dus voorwaarden aan zitten en in deze tijd maakt dat het extra lastig :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:37

BeFunny schreef:
Ja sowieso moet er een bouwkundig onderzoek plaats vinden dan.

Maar dat zal het wel lastiger maken om een bod te doen. Daar moeten dus voorwaarden aan zitten en in deze tijd maakt dat het extra lastig :j

Dat snap ik. Maar je bent niet de enige die dat risico niet kan nemen. Je zit nu echt niet te wachten op een kat in de zak. Je hebt genoeg aan je hoofd.

En heb je iemand in de kennissenkring met bouwkundige ervaring? Die kan natuurlijk ook al heel wat aangeven terwijl je daar rondloopt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:49

Je kunt eventueel ook een bouwkundig onderzoek laten doen in je 3 dagen bedenktijd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:53

gaucho schreef:
Je kunt eventueel ook een bouwkundig onderzoek laten doen in je 3 dagen bedenktijd.

Dat wist ik niet. Fijn!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 13:04

gaucho schreef:

Klopt.
Er zitten wel meer haken aan waardoor het voor mij echt een twijfel is.

Het zit letterlijk tegen over station alphen aan den rijn. Nergens groen uitzicht maar uitzicht op bus platform met de drukte die erbij hoort.

Ik weet niet of ik mij daaraan ga storen uiteindelijk.

Tevens kunnen de scheuren ook komen door denderende treinen. Die hoor je natuurlijk ook voorbij gaan.

Het huisje zelf vind ik leuk. Het station in de buurt is handig. Maar de reuring, herrie etc is dan weer veel minder.

Ps, na het typen van bovenstaande de bezichtigingsafsptaak afgezegd.
Scheuren zijn te overzien. Mogelijk overlast en onrustig gevoel niet. Dit is niet mijn huisje.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-11-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:07

Wat is precies je "zoekertje" BeFunny :) ?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 13:20

Momenteel zoek ik even niet. Ik kreeg bericht dat dit huisje nieuw in de verkoop kwam.

Ik wil niet elke keer een woning bezoeken nu.

Maar uiteindelijk wat ik zoek

Woning tussen de 65 en 100m2 woonoppervlak, met tuintje.
Instapklaar
Keuken met modern apparatuur (keuken zelf hoeft niet modern)
Badkamer ook goed liefst met bad (anders moet ik zelf een bad kunnen laten plaatsen)
2 of 3 slaapkamers als ik bad moet plaatsen zal dat in derde slaapkamer zijn.

Ik wil niet te ver van ov wonen (hoeft dan ook weer niet op steenworp afstand :') ) en ook een supermarkt in de buurt. Het liefst zou ik in de buurt van natuur wonen maar als ik bij station in de buurt woon dan kan ik ook met ov naar de natuur natuurlijk. Woon ik in de buurt van natuur kan ik met ov naar andere plekken.

Hier in de buurt ken ik de omgeving zeg maar en weet ik een beetje waar ik aan toe ben. Ga ik meer richting natuur zal ik ook wat research moeten doen maar omgeving/woonwijk etc. Je kan wel dichtbij de natuur wonen maar als buren lastig zijn dan woon je ook niet lekker.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:44

Ik heb ook altijd aan het station gewoond maar ik heb hier 2 dagen ‘last’ van gehad en daarna geraak je hieraan gewend, dan is het raar dat er ineens een trein minder vertrekt…

Als de ramen dubbel glas hebben en je huisje is een beetje geïsoleerd dan hoor je hier bijna niks van… maar snap wel dat je wat groen wil, wij hadden wel een redelijke achtertuin…

2 de huis was ook op 20 meter van een spoorweg, ook nooit last gehad…

Nu woon ik echt in het groen, in een zandweg met bos rondom en toch nog vlakbij het centrum, ik woon hier heel graag voor de rust maar mijn 1ste huis was gewoon handig gelegen, te voet naar trein/bus en op wandelafstand naar de winkels/centrum…

Maar snap je keuze, als het niet goed voelt moet je er geen energie insteken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 14:00

Nou weet je het is echt aan het station. Met ook een plein ervoor wel veel mensen komen die kijken recht je woonkamer in. Opzich wen ik ook best wel snel.

Maar als ik op de fiets en als ik weer mijn brommobiel heb daarmee naar station kan is ook prima. En supermarkt ook op de fiets is dikke prima voor mij. Loopafstand helemaal fijn met de supermarkt natuurlijk.

De natuur trekt mij omdat ik gewoon heel graag wandel en als ik straks weer van de chemo af ben dan wil ik dat weer gaan doen. En hoe lekker is het als je te voet bij het bos/hei komt dus dat je niet eerst een uur in de trein hoeft te zitten? Best lekker.

Maar het aller belangrijkste in eerste instantie is een fijn huisje met een tuin vooral voor de hondjes maar ook lekker voor mezelf.

Vorrige huisje waar ik op het gereageerd in Boskoop had dan geen bos en het station op 3,5 km afstand. Maar wel veel groen in de buurt en een rustige omgeving met toch een supermarkt en wat leuke dingen in de buurt. En het huisje zelf had ook alles. Dus het bestaat wel wat ik zoek :') En ja dan moet ik met de trein naar de heuvelrug of de Veluwe. Dat moet ik nu ook.

Maar ik kan wel in bijv apeldorn gaan wonen. Maar als je daar niet precies aan een rand woond moet je alsnog reizen om bij het bos te komen :j

Dus het moet wel een huisje zijn waar op loopafstand natuur is. En binnen 5 km ofzo een ov station. En een winkelstraatjes in de buurt. Een groot centrum wat verder weg dat maakt me niet uit. En ik moet ook rekening houden met een ziekenhuis daar ga ik nu met de taxi heen en dat kan ik wel verlengen voor oncologische doeleinden maar als dat ziekenhuis 50km verderop zit is dat ook niet gunstig.

Ofwel toch hier in de buurt Alphen aan den rijn/boskoop/Hazerswoude dorp of Rijndijk/ Zoeterwoude. Leiden en omgeving is boven mijn budget met mijn woonwensen dus dat wordt hem niet.

Maar ik wil open minded zijn voor alles en daarom is het zo poedersuiker dat ik in deze situatie van chemo nu zit want het liefst ging ik nu treinen door nl om wat meer te gaan kijken waar ik het leuk zou vinden richting de Veluwe. Ik weet wel welke natuur gebieden mooi zijn maar weet niks van de wijken.
Maar ook Brabant heeft mooie natuur gebieden en daar weet ik wel plaatsen waar ik niet wil wonen maar daar zijn vast ook leuke plekken. Dat wil ik ook bekijken.
Is ook goed bereikbaar met ov veel en bied ook perspectief daardoor.

Ik zou niet in Tilburg of bergen op zoom willen wonen. Veel pauper en criminaliteit onder met name jongeren ook veel hangjongeren en dat voelt dan niet zo lekker zeg maar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:31

De omgeving die je opnoemt ga je denk ik ook niet redden, dat is overigens een aanname,
want ik gok wat ongeveer je budget is n.a.v. het andere geplaatste huisje waar je zo gek op was.

Ik denk dat je in je handen mag klappen als je daar in deze omgeving een huis voor gaat vinden :j Waarom wil je geen appartement? Wandelen doe je toch graag, dus de hondjes komen vast en zeker veel buiten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 14:37

Bij appartement heb je VvE.
En mijn budget is wel wat ruimer dan het vorrige huisje ;) het vorrige huisje was erg goedkoop en erg leuk :j ik heb wel een budget waar ik op hoop uit te komen maar kan dan zelfs nog iets omhoog maar ik heb al genoeg gezien wat er binnen valt dus dat is mijn goal.

In de omgeving van dat vorrige huisje en hier in Alphen vind je binnen mijn budget iig wel huisjes die aan mijn wooneisen voldoen. Ik ben er ook meerdere in andere omgevingen tegen gekomen waar ik de stap tot bezichtigen niet gemaakt heb.

Ik wil een tuintje zodat ik niet altijd hoef te wandelen.
En omdat het gewoon lekker is om in een tuintje te zitten en ik vind in de tuin bezig zijn ook leuk ik heb nu een hele grote tuin. Geen boven en onderburen etc. En hier in deze omgeving zijn appartementen gek genoeg duurder.

Deel van de tuin waar ik nu woon mijn ex heeft geen groene vingers dus ik deed/doe hier alles. En dat tuintje daar wordt ik echt gelukkig van ;)

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 18:35

En hier weer eens tijdens en na zonsondergang gelopen...
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:22

Wat prachtig BeFunny. Mooie foto's van jou, je hondjes en de natuur. Lekker even eruit!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:53

Ik lees al een tijd mee in je topic. Ik heb zo bewondering voor hoe jij je er zo doorheen slaat. Wat een leuke foto's, dat roze mutsje staat echt vrolijk. En wat een prachtige tuin waar je nu zit, zoiets tref je niet gauw denk ik. Heftig dat je nu ook mogelijk moet verhuizen, zoiets staat vaak op nr1 kwa stress event. Dan is het absoluut belangrijk als het huisje echt als je toekomstige plekje voelt. Let ook op dat bv een ander huisje in de zomer je buren met tuin ze partytenten, zwembadjes en trampolines kunnen neerzetten. Dat kan ook erg vervelend zijn kwa omgevingslawaai en s winters zie je dat niet.
Hopelijk kun je ook meer hulp krijgen met de maatschappelijk werk. Woon je nu ook in Boskoop? Misschien is Zoetermeer ook nog een optie om naar te kijken? Je hebt daar ook veel groen/parken en kunt daar ook goed wandelen. Tevens is meyendel in Wassenaar vlakbij met ook geweldige wandelmogelijkheden (bossen, duinen etc)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 12:01

Ik woon nu in Alphen aan den rijn en Zoetermeer is zeker ook een optie :) ook richting monster ofzo is misschien wel wat al ken ik het daar niet.

Ik ken zoetje wel met het balijbos, buytenpark etc en ook meyendael en de Waalsdorpervlakte ken ik vooral van het paardrijden toen ik nog in Den Haag woonde.

Mijn situatie is echter wel heel uitdagend. Ik moet dus ook opzoek naar een goede financieel adviseur of iemand die mij goed raad kan geven want momenteel geen inkomen en geen bijstand (en palliatief dus of ik nog aan het werk raak is maar de vraag) En wil dat huisje wel kunnen behouden natuurlijk. Dus ik zit in mega lastig pakket.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:15

Dat is zeker een heel lastig pakket. Inderdaad goed om naar te laten kijken door een expert.
Zelf ben ik ook aan orienteren om te verhuizen naar Zoetermeer, woon nu aan de rand van Den Haag. De wandelmogelijkheden zijn inderdaad top, de nieuwe Driemanspolder in Zoetermeer is ook prachtig aan worden(er zitten nu zelfs flamingos) en meyendel raak je niet uitgekeken met wandelen. Naast zee heb je hier bossen, parken, plassen, en zelfs heidevelden in de omgeving(bij Loosduinen) en met ov ben je ook overal dichtbij. Richting Monster ken ik het ook niet, weet wel dat het echte kassengebied me minder trekt. Zelf zit ik ook te denken aan de Veluwe als optie, alleen dan zit je dus weer ver van zee.