Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 11:45

Vooral herrie ja :j het is nu dag drie van de sloophamer/boorhamer dat is behoorlijk intens. Dat is ook de reden dat wij dat altijd verspreiden over meerdere momenten. Ook voor jezelf is het niet gezond. Zijn loops echt een ding? Ik dacht dat dit echt een influencer dingetje was. Ze zien er wel charmanter uit dan de gemiddelde gehoorbescherming.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:17

Haha het is echt een ding inderdaad, gelukkig niet alleen een influencer dingetje :) Ik heb meerdere mensen in m'n omgeving die er veel baat bij hebben, dus dat is positief. Ik heb zelf alleen geen ervaring ermee in combinatie met sloophamer/boorhamer, maar wel met een keffende hond van de buurman :+ Voor mij werd het vervelende randje er dan afgefilterd.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:17

Vervelend van de verbouwing van de buurman, Renee, helemaal bij jou want jij kan niet zo makkelijk even het huis uit om te ontsnappen aan de herrie. Hopelijk is hij snel klaar. Merk wel dat iedereen anders omgaat met overlast voor een verbouwing. Onze buren hebben een maand of twee geleden flink verbouwd, was gelukkig alleen overdag, maar die communiceren dus nooit. Wij wisten niet eens dat ze zouden verbouwen, zit ik op mijn thuiswerkdag opeens in de herrie. Komt niet in hen op dat anderen daar mogelijk iets van zouden willen weten vooraf. In januari gaan wij overigens de badkamer verbouwen, maar dat wordt gedaan dus alleen doordeweeks overdag mogelijk geluid en wij laten dat vooraf wel even weten aan onze buren.

Naomi, fijn dat je vriend weer thuis is na zijn reis, kan me helemaal voorstellen dat je hem nu liever in de buurt hebt.

Lastig de discussie over helpen met je vriend, Hagelslag. Om hem ook een beetje te verdedigen, klinkt alsof jullie gezamenlijke patroon is dat jij geen hulp vraagt en hij het ook niet uit zichzelf aan bied (wat meestal prima is natuurlijk). Jij past nu opeens je gedrag aan door wel hulp te vragen, maar ding met patronen is dat onze natuurlijke reactie is om als iemand ervan afwijkt als eerste te proberen weer terug te gaan naar het bekende patroon, dat wetende is zijn reactie best logisch. Goed dat hij dan uiteindelijk wel helpt (ben het er namelijk wel mee eens dat hij zou moeten helpen met wat jou niet meer lukt) en dat jullie het er samen over kunnen hebben.

Grappig genoeg had ik bijna dezelfde discussie met mijn man dit weekend. Eva staat (bijna) volpension, alleen weekenden moeten we zelf binnen/buitenzetten en dat regelen we per groep. Desondanks doe ik vaak zelf ook nog wel tussendoor haar stal en mijn man was eerst ook geen fan dat ik hem vroeg dat af en toe over te nemen. Gaat hij uiteindelijk gelukkig wel doen zodra dat nodig is. Binnen en buitenzetten doe ik ook niet meer, buitenzetten is alleen en sommige paarden kunnen wel eens lomp zijn. Binnenzetten is wel met een ander, maar mest scheppen in die hoeveelheden (15 paarden) is me te zwaar. Gelukkig wordt dat opgevangen door mijn lieve stalgenootjes. Al vind ik dat dus ook mega lastig, accepteren dat ik zeker het komende half jaar niet bij kan dragen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:26

@Naomi_Jortje
En ik heb al moeite ermee dat mijn vriend met "slecht" weer op de vrachtauto moet.
Terwijl ik dit normaal ook doe zonder te bangen.
Sterker nog met de sneeuw van afgelopen week miste ik het werken enorm. Ik geniet extra van mijn werk als de omstandigheden moeilijker zijn.(slaat eigenlijk nergens op _O- M'n gynaecoloog verklaarde mij vrijdag nog voor gek _O- Ze zeurde dat ze het weer en gladheid maar niks vond en ik keek haar aan en zei, ik mis mijn werk op deze dagen extreem. De uitdaging, een erf wat niet goed gestrooid is en jij zet de vrachtauto toch nog goed neer).
Maar ik snap dat wanneer hij dan "even" naar China is. Dat je het daar wel moeilijk mee hebt.

@roulette
Daarom dat ik het hem ook niet helemaal kwalijk kan nemen qua wel/niet helpen.
Alleen naja gister was het gewoon even wat te veel. Terwijl ik nu net het uitmesten weer fluitend heb gedaan.
Maar voornamelijk het ja ik heb gewerkt en wil niks doen terwijl er genoeg nog gedaan moet worden. Dat vond ik gewoon echt even niet fijn....
Doe ook op je vrije dag even een uurtje max 2 iets. Dan is het de rest van de week makkelijker....

En dat je moeite hebt qua paarden binnen en buiten zetten snap ik!
Ik ben ondanks dat het onze eigen paarden zijn ook iets voorzichtiger.
Naja voornamelijk met poppy, die is hier nog niet zo gekke lang. En is iets "anders" dan layka en iris.
Ze heeft bij mij nog niks verkeerd gedaan. Maar ivm mijn buik ben ik toch iets voorzichtiger.

Terwijl ik bij iris gewoon op m'n hurken ga, iris tilt voor mij haar been op tijdens het klei peuteren en weer opnieuw erop smeren(hoe verzint ze het ook.... laat gewoon staan).
Maar nee, ze tilt hem op deels opzij kijkt een x achteruit of alles goed gaat en gaat dan verder eten _O-
Die merrie is echt een geval appart _O-

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:55

Vooral hem wel om hulp blijven vragen, dan kan hij eraan wennen dat het nu anders is dan dat het was en hij nu meer moet doen ;)
Over een paar maanden komt er alleen maar nog meer bij en moeten jullie het ook samen doen.

Wat schattig en onhandig van Iris. Merk hier wel verschil tussen welke paarden ik liever wel of niet pak in hoe goed ik ze ken. Eentje is echt lomp en onhandig, maar die ken ik goed omdat ik vakanties van haar eigenaar vaak voor haar zorg, die pak ik nog steeds zonder problemen. Mijn Eva is meestal een van de rustigste gelukkig en zij zal sowieso altijd rekening met me houden en voorzichtig met mij zijn, ook als ze een keer wel druk is. Realiseer me in deze tijd weer iedere keer hoe blij ik ben met haar.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:34

Ohhh wat gaan jullie weer hard

Renee, wat balen van de verbouwing van je buren… snap je frustratie nu je aan huis gebonden bent. Is het een optie om even te peilen bij hem hoe lang het slopen met het grove geschut nog gaat duren? Wellicht kun je 1-2 dagen bij familie bivakkeren ?

Van harte gefeliciteerd Jolliegirl *\o/*

Ik zit vandaag op 19+1 en we hadden een prachtige 20 weken echo <3
Hele opluchting

Ik lees iets over hulpvragen bij je partner. Ik zou inderdaad vanaf nu het zoveel mogelijk vragen wanneer het nodig is, jullie hebben elkaar nodig en dan gaat je partner hopelijk ook uit zichzelf wat meer van je overpakken

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 19:12

Venthe schreef:
Renee, wat balen van de verbouwing van je buren… snap je frustratie nu je aan huis gebonden bent. Is het een optie om even te peilen bij hem hoe lang het slopen met het grove geschut nog gaat duren? Wellicht kun je 1-2 dagen bij familie bivakkeren ?

Ja ik heb hem vandaag nog gesproken, hij was vandaag met zijn vrouw aan het klussen. Het is nog niet klaar er moet nog gejekkert worden vertelde hij. Helaas kan ik niet een paar dagen naar familie, dat soort familie heb ik niet. Wel bood hij heel lief vandaag aan om me naar de fysiotherapeut te rijden. Maar ik kon gelukkig zelf rijden :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:40

Heel frustrerend die verbouwen bij je buren, snap ik helemaal!

Gefeliciteerd Jolliegirl *\o/*

Venthe een goede echo! Altijd fijn!

Ik word woensdag geopereerd! Vind het wel heel spannend hoor :\ moet sowieso een nacht blijven voor observatie van die baby.
Afgelopen zaterdag een 3D echo gehad en alles was goed met de kleine meid! Ze is wel wat kleiner geschat, nu p23 maar dat was bij m’n eerste kindje ook het geval. Wel had ze lange benen en al behoorlijk wat haartjes :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:41

Gefeliciteerd met je verjaardag Jolliegirl! Fijn dat het gezellig was. Ik kan mij voorstellen dat dat ook erg intens is. Ik ben volgende week jarig en twijfel ook een beetje of ik mijn verjaardag heel groots ga vieren. Ik denk dinsdag zelf met mijn ouders en schoonouders en dan vrijdag voor vrienden en de buren (onze buren is ook een soort vriendengroep, erg gezellig :) )

Het stukje hulp vragen herken ik wel hoor. Ik doe het ook graag zelf. Ik vind het ook lastig om erg de controle over los te moeten laten.. Dus dat wordt nog wel een dingetje als ik straks niet zoveel meer kan en met verlof ga :+

Naomi_Jortje de kerstboom al staan! Ja, waarom niet haha.
Mijn fysio had het ook gehad over een buikband inderdaad. Wellicht dat dat ook wat kan helpen bij mij.
Ik kan mij voorstellen dat je het er moeilijk mee had dat je vriend aan de andere kant van de wereld zat. Gelukkig is hij weer thuis en hoeft hij hopelijk niet meer weg :)
Fijn dat de groei echo goed was!

Roulette: Wat lief van jou stalgenoten dat ze de taken al van je over nemen. Paarden van andere binnen en buiten zetten zou ik nu inderdaad ook niet meer doen. 15 stallen uitmesten is ook wel pittig. Ik vind het uitmesten van 2 grote paarden en een shet nu al wel een dingetje worden.

hagelslag; wat een heerlijk meewerkende merrie :+

Venthe oooh heerlijk dat je een fijne 20 weken echo hebt gehad <3

Renee, wat lief dat je buurman je aanbood om je naar de fysio te brengen. Jammer dat het lawaai nog niet klaar is. Wellicht is de tip van de loops inderdaad iets voor je.

Spannend Daphx93! Je bent in ieder geval in goede handen, fijn dat ze je een nachtje houden voor de baby.
Wat leuk dat jullie een 3D echo hebben gedaan. Ik twijfel nog om nog een keer een echo te plannen over een paar weken. Een 3D echo is vast ook wel leuk!

Phoe, ik had een slechte nacht vannacht. Niet door baby of lijf, maar door de wind en een tikkend geluid van buiten. Ik kon vannacht niet ontdekken waar het vandaan kwam. Volgens mijn vriend kwam het van het dak. Hij klimt uit het raam om te kijken (handig, zo'n laag plat dak). Lag er een stuk karton op het dak.... -O-
Hij ging helemaal stuk. Ik vond het zelf wat minder grappig :+
Gelukkig had ik er vandaag verder niet zo'n last van en heb ik zelfs nog een heerlijke energieke les gegeven. Nu nog even een theetje en dan lekker naar bed <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 09:18

Succes Daph! Dat komt wel echt snel dichtbij. Je hebt wel echt een ingewikkelde zwangerschap zeg. Gelukkig gaat alles goed met jouw meisjes <3 hou je het wel allemaal een beetje vol?

Wat kan een stuk karton je dan bezig houden hè Simone? Met de sneeuwval hier viel er “lawines” sneeuw van de zonnepanelen af op de overkapping. Alleen in de nacht kwam de helderheid niet binnen dat het gewoon sneeuw was. Dus ik zat ook “rechtop” in bed voor niks :')

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:53

Ah fijn dat je stalgenootjes helpen Roulette! Kan me wel voorstellen dat je dat lastig vindt om te moeten accepteren, maar wel heel fijn.

Wat fijn een goede 20 weken echo Venthe!

Spannend Daphne de operatie morgen, heel veel succes en beterschap!

Haha heel herkenbaar Simone, als je het geluid niet thuis kunt brengen kan het echt verschrikkelijk zijn :')

Ik was vandaag heel blij dat m'n vriend niet meer in China zit en weer 5 minuten verderop aan het werk is. Ik ging wandelen in m'n pauze, trok de deur dicht en voelde in m'n zak of ik de huissleutel had: nee. Normaal voel ik altijd eerst en trek dan pas de deur dicht, zwangerschapsdementie zullen we maar zeggen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:56

Och jemig, goeie timing wel :')

Ik heb vandaag voor het eerst korter gewerkt..nou ik merk geen bal verschil.. misschien moet ik het wat tijd gunnen. Maar ga er op deze manier wel tegen op zien..
Die buik blijft "zeer" doen..
Ik kan niet meer bukken..mezelf mn benen afdrogen na het douchen word lastiger..
En ik heb echt nog geen hele dikke buik...

Irritant wel ,maargoed... Ik kijk het nog even aan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:08

Haha erg handig als je vriend dan dichtbij aan het werk is.

@Jolliegirl
Gewoon ff aankijken. Bevalt t niet. Eventjes aangeven!!

Ik heb net een middagdutje gedaan _O- oepsieeee foutje _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:30

@Jolliegirl gefeliciteerd met je verjaardag!

@Naomi fijn dat je vriend weer terug is en dat het goed gaat met de baby.

Lijkt me wel lastig zo, met een eigen paard en zwanger zijn. Bij mijn verzorgpaarden hoef ik alleen hooi klaar te zetten en af en toe wat drollen uit de paddock, dat is nog goed te doen.

@Venthe, wat fijn van de goede echo!

@Daphx93 heel spannend, veel succes morgen!

@Jolliegirl, lastig dat je last blijft houden. Hopelijk helpt dit binnenkort wel.

Hier was alles bij de laatste buikencontrole goed. Baarmoeder groeit zoals verwacht en sterke hartslag. Baby heeft een voorkeur voor rechts, dus ik heb soms een hele assymetrische buik :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:47

@Eske: super dat het goed gaat met de baby! Altijd een fijne geruststelling.

@hagelslag: heerlijk toch een dutje *D Is Iris terug helemaal OK?

@Jolliegirl: zijn het harde buiken of bandenpijn misschien? Hopelijk dat het korter werken toch nog wat verschil gaat maken. Kan ook zijn dat het werk gewoon te zwaar is, jij had vrij fysiek werk toch?

@Naomi: heel begrijpelijk dat je er niks aan vond je vriend helemaal in China! En een typische zwangerschapsdementie actie _O-

@Simone: klinkt als gezellige verjaardagsplannen! Haha en herkenbaar van dat stuk karton, daar kan je dan echt van wakker liggen he.

@Daphx: heel veel succes met de operatie! :knuffel:

@Renee: super vervelend dat bouwlawaai. Heb je misschien oordopjes of zo'n noise cancelling headphone?

@Venthe: fijn een goeie 20 weken echo *\o/*

@Roulette: goeie tip en inzicht ook ivm dat hulp vragen. Hier zijn de paarden ook echt mijn hobby (we hebben er vier aan huis) en mijn vriend moet nu ook elke dag hooi voeren en water aanvullen. Dat is hij zó niet gewend, ik doe het normaal altijd alleen, en hij doet het zeker maar heeft er vaak moeite mee.

Hier nog 9 weken te gaan en dan is de baby er gewoon al, aftellen is nu echt begonnen voor mijn gevoel! Nesteldrang is ook echt zwaar toegeslagen, zodat we sinds dit weekend ineens een trapleuning en balustrade hebben boven (vraag ik nog maar 8 jaar om :+ ) en ook een nieuwe brievenbus (is ook al jaaaaaaren nodig).

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:55

Venthe, wat fijn, een goede en mooie twintigwekenecho.

Hagelslag, middagdutjes zijn fantastisch en heilig, zeker tijdens de zwangerschap. Je gaat die slaap nog missen. Geniet er dus nog van nu het nog kan.

Renee, wat vervelend die verbouwing. Fijn dat je buurman soms ook mee wil denken.

Jolliegirl, hopelijk merk je snel een verschil nu je minder werkt.

Naomi, wat een timing om juist nu je sleutel te vergeten. :D

Daph, nogmaals succes gewenst morgen! Ik hoop dat je daarna echt nog even kunt genieten van je zwangerschap. Die is tot nu toe redelijk kak geweest, natuurlijk. -O-

Solleke, wat gaat dat snel hé! Hier nog wel zeker 13 weken te gaan en als het net zo'n plakker is als mijn zoon, dan mag ik daar nog wel een week bij optellen.

Vorige week ben ik weer gestart met sporten en hoewel de spierpijn erg aanwezig is, voel ik me nu alweer een stuk beter. :D Ik heb nog geen last van een buik dat enorm in de weg zit, al lijkt hij in de spiegel gigantisch. Herkenbaar?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 20:38

Misschien ben je iets te lang iets te hard door gegaan jolliegirl en heeft jouw lichaam tijd nodig om de rust te accepteren. Zou alleen niet te lang wachten als je merkt dat je veel pijn blijft houden. Heb je de pijn ook wel eens besproken met je verloskundige? Soms kan bijvoorbeeld een blaasontsteking tijdens de zwangerschap ook onverwachte klachten geven. Dit staat verder los van dat het goed is dat je het rustiger aan probeert te doen :j

Hier komt gevoelsmatig ook het einde in zicht Solleke! Nog 11 weekjes te gaan, al kwam mijn zoontje net bij 38 weken dus ik bereid me nu mentaal ook voor dat het eerder kan zijn. De bevalling overviel nogal de vorige keer. Voorbereidingen waren allemaal gedaan maar mentaal was ik totaal nog niet toe aan afscheid nemen van mijn buik. Wel probeer ik net zoals de vorige zwangerschap het einde zwangerschap traject op tijd in te zetten. Ben voorzichtig elke dag iets aan het opruimen. Vandaag op mijn yoga bal de keukenkastjes leeggehaald en alles weg gedaan wat niet meer goed was of gebruikt gaat worden. Ook ben ik alvast een voorraadkast aan het vullen en is van de week een nieuwe vriezer binnen gekomen. Dus ga binnen kort wat curry pasta’s in vriezen (incl basic instructies hoe te maken) en misschien wat pasta saus of lasagne. Vorige keer hadden we een hele lieve dame met Indonesische roots die een fantastische kip kerrie had afgeleverd. Dat was echt mega fijn. Ook de inpaklijstjes voor de ziekenhuiskoffer en de logeer spullen van mijn zoontje zijn gemaakt. Laten we het erop houden dat ik niet graag iets aan het toeval over laat. Heb alleen iets meer tijd dan een gemiddelde zwangere nodig om het voor elkaar te krijgen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:40

@Jolliegirl: hopelijk helpt het verminderen van werkzaamheden en de bekkenfysio. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hmm zie dat het nog niet beter is, vervelend.
@iirriissjjee: haha goede deal van de jas.
@avhdg; 30 weken alweer geweest, gaat opschieten voor jullie. Succes met de groei echo.
@renee: hoe gaat het nu? En allemaal de griep gehad, hopelijk weer allemaal beter. Vervelend dat je zoveel last heb van het herbouwen, snap het ook als je zo aan huis gebonden bent. Alleen snap ook dat de buurman natuurlijk gewoon moet kunnen klussen. Lastig.
@hagelslag: behangen.. knap. Ik waag me er niet aan aha. Elke week langs komen, intensief. Maar fijn dat ze je goed in de gaten houden en de kleine. Hier vorige Zwangerschap ook gehad helaas, en eigenlijk moest ik zelfs om de dag.
@venthe: mooi het nieuwe dak. Nog genoeg te doen zo te zien.
@simone; hele mooie kleur de babykamer. Balen dat je merkt dat je wat rustiger aan moet doen.
@roulette: balen zeg van het ziek worden na de Ikea.
@naomi_jortje: fijn een goede groeiecho. Fijn dat je vriend in de buurt was voor de sleutels aha.
@daphx93: spannend je operatie. Heel veel succes.
@solleke-noah: Oeh spannend gaat opschieten voor jullie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:42

Hier gaat alles prima. Vandaag weer controle gehad met 23 weken. Sterke hartslag, buik groeide prima. Krijg met 28, 31 en 34 weken groeiecho ivm de baby groot zou zijn.
In het nieuwe jaar krijg ik een afspraak voor gesprek met de gynaecoloog ivm eerdere keizersnede. Ook vandaag de 22 weken prik gehaald, lekker stijve arm.

Verder veel te druk hier aha.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:22

Gelukkig was je vriend dichtbij Naomi_Jortje! Wij hebben gelukkig altijd een sleutel ergens op het erf liggen :+

Wellicht moet je het nog wat tijd geven Jolliegirl. En zo niet, geef het dan ook aan! Er valt vast wel iets te regelen voor je.

Hagelslag lekker middagdutje gedaan.

Eske een goede controle gehad! Wat fijn! :o

Solleke_Noah al aan het aftellen en nesteldrang.

Herkenbaar Adamootje! In de spiegel leek mijn buik gister ook enorm!
Fijn dat je je goed voelt zo na het sporten.

Renee lekker aan het opruimen geweest. Ik ga binnenkort ook maar eens beginnen met diepvriesvoedsel maken :D

Marlis een goede controle gehad en de 22 weken prik gehaald.
Het te drukken hebben dat herken ik wel :+
Na het lezen van jou post heb ik ook maar een afspraak gemaakt voor de 22 weken prik. Ik was het al weer vergeten dat ik dat wilde doen.

Ik heb vanavond een ledikant opgehaald. De broer van een vriendin van mij wilde ervanaf. Binnenkort mogen we ook de commode ophalen die erbij hoort.
Donderdag gaan we even op kinderwagenjacht. Ik wil dat soort dingen zo langzamerhand ook graag in huis halen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:13

Renee, afgelopen jaar April ben ik na 9 jaar gestopt bij een bedrijf waar ik me onwijs uit de naad liep..nooit wat voor terugkreeg...weekenden, feestdagen, altijd werken.. ik werd er manager en tijdens avonden vrij en vakanties werd ik nog steeds lastig gevallen.
Dit heeft sws al maanden gekost voor ik uit deze flow was en hier heeft mn huidige werkgeefster enorm mee geholpen door me onwijs af te remmen.
Ook nu weer krijg ik de ruimte om rust te pakken. Ik wil het een paar weken aankijken of dit helpt en anders kan ik de uren idd nog wat korten.

Solleke_Noah : letterlijk een harde gespannen buik, geen weeen ofzo..
Bandenpijn herken ik als een ander gevoel.

Vanochtend iig met een zachte buik wakker geworden dat is erg fijn.
Meisje klopte ook pas om 8 uur aan ipv direct als ik wakker werd, dus die heeft uitgeslapen :')
Wel fijn om haar te voelen, dat maakt alles weer goed.

Volgens mij gaat het genieten nu een beetje beginnen na 25 weken <3

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Lief van jullie!

Maandag hebben we gesprek bij de verloskundige, geboorteplan doornemen enzovoorts. Zal ook gelijk eens die 22 weken prik bespreken met haar.
En daarna hebben we in ons eigen dorp een 3d echo en gaat schoonmoeder mee , zo'n zin in!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:27

Adamootje schreef:
Vorige week ben ik weer gestart met sporten en hoewel de spierpijn erg aanwezig is, voel ik me nu alweer een stuk beter. :D Ik heb nog geen last van een buik dat enorm in de weg zit, al lijkt hij in de spiegel gigantisch. Herkenbaar?

Respect dat je gestart bent met sporten! _/-\o_ Totaal niet herkenbaar hier haha, mijn buik zit me enorm in de weg en hij is ook gewoon enorm, veel groter nu dan bij m'n vorige zwangerschap op deze termijn!

Sporten is ook een ver-van-mn-bed show geworden... gewoon opstaan uit de zetel geeft al harde buiken. Ben er even helemaal klaar mee. Ik fiets nog wel naar het treinstation voor mijn werk (9 km heen, 9 km terug) maar dat is met een elektrische fiets op de meest zware ondersteuning.

@Jolliegirl: klinkt als harde buiken dan? Veel plezier bij je 3D echo!

@Simoneee: leuk is dat he, alle spullen langzaamaan verzamelen. Er is gelukkig echt veel 2dehands in goede conditie te krijgen.

@Marlis: heel fijn dat je controle goed was, zeker met dat bloedverlies in het achterhoofd! En knap dat je nog zo druk bent haha.

@Renee: heb je een soort voorgevoel of de bevalling nu ook eerder zal beginnen? Ik herken je gevoel, ik probeer ook elke dag een klein ding van m'n lijstje te schrappen. Mijn hoofd begint ook steeds meer enkel in babymodus te geraken, moeite met concentreren op het werk ook.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:32

De operatie is goed gegaan. Er zijn meer dan 100 steentjes gevonden in mijn galblaas, dus maar goed dat hij eruit is gehaald!

De kleine doet het goed! ECG en echo waren goed en ze is al weer lekker actief dus ik mocht heel fijn alweer naar huis. Komende 6 weken blijf ik wel onder toezicht van de gynaecoloog mocht de bevalling toch gaan beginnen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 19:21

Fijn om te horen Daph! Hopelijk wilt de kleine nog lekker blijven zitten in der fantastische broedmachine :))

Misschien dat de bevalling dit keer ook vroeg komt Solleke. Vandaag vertelde de verloskundige dat de eerste december baby’s ook al een paar weken terug kwamen. Te vroeg kan ook zo maar gebeuren. Is toch lekker als de koffers dan klaar staan.

Geboorteplan is gelukkig “goed” gekeurd. Vooral het stuk over communicatie werd gewaardeerd. Heb vooral aangegeven welke manier van communicatie op welk moment van belang is.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:41

Daph, gelukkig is de operatie achter de rug. Wat een steentjes hebben ze gevonden, wauw! Ik hoop ook dat je kleintje nog even wil blijven zitten.

Renee, fijn! Ik vond het de vorige keer ook heel prettig om vooraf te kunnen bespreken wat ik wel en niet fijn vond. Nu met de tweede weet ik nog beter wat ik wil.

Solleke, maar je bent nog wel in beweging, dat is ook al goed. Je moet kijken wat je lichaam aankan. Het sporten kan ook later weer worden opgepakt, toch?

Jolliegirl, geniet ze! Leuk dat je de kleine ook lekker voelt bewegen.

Simone, goed bezig met de voorbereidingen. De einddatum komt snel dichtbij, dus het is wel het moment om alvast belangrijke zaken aan te schaffen. :j Geeft denk ik ook wel rust, of niet?

Marlis, fijn dat de controle goed was.