Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 23:17

Net toch op de weide een foto gemaakt.

Tevens eerste meer de weide opgereden omdat er een feest is met grote kans op mensen die te veel drinken.

Maar bij deze toch een leuke foto.
Afbeelding

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:45

Hij is wel gaaf met die kleur zo Gothico. Fijn dat het begint te wennen. Dat laden went hoor!
En gefietst, hopelijk de komende tijd toch weer rustig het fietsen opbouwen.

Respect voor de fietsers met dit weer. Gelukkig zijn er mensen die dat prima kunnen. Hier helaas slecht bestand tegen de warmte, in combi met inspanning.
Dus weekend andere dingen gedaan en vanavond een ritje op de planning, vermoed dat het ploeteren tegen de wind in wordt.

Maaike hoe is het met je rug?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 08:20

Rug gaat al een stuk beter en vanavond trakteer ik mijzelf nog een keer op een massage bij deze Thaise dame. Mijn rug ansich is weinig mis mee, het zit hem echt in mijn kont en de aanhechtingen van die spieren. Ik kon van het weekend in ieder geval weer zonder al te veel problemen fietsen. Ik kan behoorlijk goed tegen de warmte, dat is wel een voordeel.

Die wind… ik ben daar echt zat van aan het raken. Warmte prima, koude lukt tegenwoordig steeds beter, maar wind -O- . Hier giert het echt om het huis heen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:53

Goedemorgen , ik ben weer thuis .
Wat een fantastisch weekend heb ik gehad , echt genoten .
Vrijdag al vroeg naar Hoorn gereden , via lelystad -Enkhuizen .I.v.m de eventuele chaos rond de A10
bij amsterdam
Me aangemeld bij de vrijwilligers post , om de hele dag bij de registratie van de atleten te staan .
Ik vind dat zo geweldig , bekende tegen komen , nieuwe mensen leren kennen , echt overall vandaan .
Ik had een huisje geboekt in Andijk voor twee nachten , echt zo snoezig .Aldaar ook nog met twee Duitse atleten in contact gekomen .
Zaterdag weer naar de registratie , tot ongeveer 15:30 om daarna zelf mijn fiets in te checken .
Zondag raceday , het was wat minder warm dan eerder voorspeld . Maar door de weersverandering
was er ook behoorlijk meer wind .
Want resulteerde in een echt challenging swim -O- .Mijn god ik heb al 3 x in het Markermeer
gezwommen , maar zo veel golven heb ik nog nooit gehad .
Het scheelde niet veel , of ik had me uit het water laten halen . Echt zo lang gedaan over 1500 meter zwemmen .
Ik hoorde gisteren ook van iemand dat atleten gestopt zijn i.v.m zeeziek :roll:
Maar toch doorgezet , uiteindelijk een keer uit het water gekomen , mijn fiets kon ik makkelijk vinden :D .
Het fietsen ging wel okay , de wind stond wat raar .Eigenlijk altijd van de zijkant , maar wel met
windvlagen .Op het tweede deel werd die echt pittig , het weer sloeg wat om .Ik dacht we krijgen onweer -O- .Uiteindelijk gefietst met zo,n 30 km gemiddeld .
Het hardlopen ging beter dan in Frankrijk , kon wel degelijk langere stukken doorlopen .
Wel wat korte wandel pauzes tussendoor , vooral bij de aid stations .
Het publiek was fantastisch , echt wat een stemming *\o/*
Gefinisht in 3 uur 39 .Geen toptijd , maar ja .
Foto,s zal ik later wel plaatsen :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:58

@Thami ; nog gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Sorry , deze had ik helemaal gemist :o

@Maaike ; leuke foto <3

@Gothico ; een kleurrijk schouwspel weer !
En heel veel plezier met je autootje :j
Je bent nu iig weer onafhankelijk daardoor te gaan en staan waar je wilt .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:56

@Marlies, Ik hoop dat dat laden een beetje gaat wennen. Persoonlijk heb ik altijd al een hekel gehad aan elektrische voertuigen, maar dit is helaas noodzaak. (Ook omdat ik eigenlijk geen gewone auto wil en wil blijven fietsen. Ik heb niet voor niets mijn dichte velomobiel gekocht in plaats van een auto.)
Maar het wennen aan het rijden ging best snel om eerlijk te zijn. En fietsen zal ik zeker blijven doen, maar minder dan normaal.

@T2T, Wat een uitdaging is het weer geweest. En dat zwemmen lijkt mij inderdaad met golven helemaal niet fijn. Echt knap dat je door bent gegaan en het helemaal af gemaakt hebt.
Heb je niet gigantisch last van zijwind met die hoge velgen? Des te meer respect hiervoor.

En inderdaad weer een leuk kleurrijk gezicht met al die fietsen. Blijft leuk en gezellig om te zien.
Bedankt, ik ga er ook wel plezier van hebben. Al is het niet helemaal wat ik wilde, het is ook wel handig moet ik zeggen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 06:16

Gothico schreef:
@T2T, Wat een uitdaging is het weer geweest. En dat zwemmen lijkt mij inderdaad met golven helemaal niet fijn. Echt knap dat je door bent gegaan en het helemaal af gemaakt hebt.
Heb je niet gigantisch last van zijwind met die hoge velgen? Des te meer respect hiervoor.

_/-\o_ Thanks
Ja , hoge velgen vangen veel wind -O- , en dan moet je je stuur goed vast houden .
Voor de zwemstart
Afbeelding
Een vriendin was als official aanwezig ( fiets check in )
Afbeelding

Afbeelding
Het drijvend gedicht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met coach , die zelf eerste in zijn AG is geworden
Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 09:31

Ah Time, zo leuk om de foto's te zien van mijn oude stadje en alle plekken er omheen die ik zo goed ken! Dat gedicht in het water was een plek waar ik heel vlakbij woonde en waar we in de zomer vaak langsliepen wanneer we even een ijsje hadden gehaald in de avond. Hoorn is leuk! En de dijk is verraderlijk met de wind, hij kan inderdaad van alle kanten komen, maar dat komt ook doordat de dijk daar alle kanten op slingert. ik ben super blij om je zo te zien stralen op de foto's.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:53

Aaaah , dankjewel *\o/*
Dat gedicht heb ik nooit eerder gezien , misschien stond het water iets lager dan andere jaren .
Hoorn is idd een mooie stad . <3

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:24

Lekker bezig T2T.

Ik ben nog steeds herstellende van een blessure van begin April. Een zenuw beschadiging dus dat duurt echt eeuwen. Dag op dag zie ik geen verschil maar als ik bewust stil sta bij mezelf 2 weken terug dan zie ik de verbetering echt wel. 7 Juni met vrienden samen bij Oxford in de buurt een sprint triathlon gedaan op een super heuvelachtig parcours (286 hoogtemeters op een kleine 20km) wat niet super maar ook niet slecht ging. Nu komend weekend voor KiKa een Olympische afstand. Super vlak parcours maar de wind is nog een vraagteken. Dat ik trager ga zijn dan vorig jaar staat voor mij al absoluut vast. Maar het is voor een goed doel dus dan is finishen de belangrijkste taak.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 06:27

IMAY1990 schreef:
Ik ben nog steeds herstellende van een blessure van begin April. Een zenuw beschadiging dus dat duurt echt eeuwen. Dag op dag zie ik geen verschil maar als ik bewust stil sta bij mezelf 2 weken terug dan zie ik de verbetering echt wel. Nu komend weekend voor KiKa een Olympische afstand. Super vlak parcours maar de wind is nog een vraagteken. Dat ik trager ga zijn dan vorig jaar staat voor mij al absoluut vast. Maar het is voor een goed doel dus dan is finishen de belangrijkste taak.

Succes met je herstel , en vooral van het weekend
Finishen is idd het belangrijkste , en voor Kika al helemaal . :j
In 2021 heb ik een halve triathlon voor Kika gedaan .

Vanuit de vereniging waar ik lid ben organiseren we zondag een wedstrijd .
Dus ben dan twee dagen druk met helpen .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:42

Ik kom weer even onder mijn steen vandaan. Laatste loodjes op het werk, vanmiddag en vanavond alles inpakken en morgenvroeg vertrekken we met de fietsen naar de Alpen. Waardeloze voorbereiding gehad en deze week niet kunnen trainen door andere verplichtingen, maar ik ga mijn best doen :')

Wagentje is echt supertof Gothico!
Time, respect hoor! Ik doe het je niet na. Hoe is je knie nu?
Maaike, heeft de massage geholpen?
Imay, wat vervelend die blessure. Hopelijk kun je dit weekend fijner meedoen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:02

Oh wat een heerlijk vooruitzicht. En een rustweek is niet erg he er voor. Die vorm die fiets je in de Alpen er wel weer in. Is even zweten, maar komt vast goed, veel plezier!

Hier woensdag lekker 50km op de gravel gedaan en even gebuurt bij een vriendin.
Zondag staat Gravelvalley Nijverdal op de planning, pak wel de mtb voor 60km.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 07:42

Oei Imay, zenuwen doen er lang over is mijn ervaring en het is heel vervelende pijn. Ik hoop dat de triatlon goed ging (en ik hoop dat hij gisteren was en niet vandaag) en dat je toch te reden terug kan kijken.

En Padoertje, heel veel plezier in de Alpen. En mijn ervaring is dat bergen je vanzelf training gaan geven. Misschien is even rust daarvoor ook wel lekker voor je lijf! Ga er van genieten!

Mijn rug is weer rustig, de massages hebben geholpen en ik ben weer beter aan het letten op rekken en strekken om mijn flexibiliteit (voor zover ik flexibel ben) een beetje te behouden.

Vrijdag na het werk zijn we naar België gegaan en ik heb daar gisteren een heerlijke heuvel training gehad over de Hoge Venen. 1250 meter omhoog in totaal op een rit van 85 km en het was heerlijk. Eindelijk eens niet als een stervend karrenpaard, maar ik fietste super ontspannen omhoog deze keer. Al blijven afdalingen toch meer mijn ding *\%/* . Maandag weer naar Norg voor deel 2 van de koersverkenning, lekker warm =:) .

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:06

Wat lekker dat je fijn hebt kunnen fietsen Maaike! Mooie afstand ook.

Wij hebben vandaag een verkenningrondje gedaan van iets meer dan 40km. Ook eerste bocht van de Huez meegepakt, maar met 36 gr niet verder naar boven gegaan. Is gelijk 10 % daar. Morgenochtend vroeg is het 21 gr. dus proberen om rond 7u de klim te maken. Verder echt prachtige uitzichten hier.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 06:29

@Imay , hoe ging je triatlon ?

Lekker hoor Maaike :j
@Padoertje ; de kans pakken vandaag *\o/*
Succes .

Ik heb van het weekend niets aan sport gedaan , naja hekken slepen etc is misschien ook wel
sport _O-
Onze vereniging organiseerde een triatlon wedstrijd waar ca 1000 deelnemers aan meededen .
We zijn maar een kleine vereniging met nog geen 40 leden .
Dus het was echt twee dagen aanpoten .
Gelukkig zijn er ondanks de hitte geen grote incidenten gebeurd , en was het een zeer geslaagde dag .

Zo lag de zwemexit erbij s,ochtends om 06:00 uur <3
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:27

Prachtig plaatje Time, en zo'n organisatie is een sportdag op zich he.

Maaike zag je Strave post, super gaaf dat jullie lekker een dag hoogtemeters hebben getrapt in Belgie. En vooral dat het zo lekker ging.
Lig je goed op schema met je training?

Padoertje, als het goed is zit je nu volle bak in de klim, ben heel benieuwd hoe het is gegaan!

Hier gisteren Gravel Valley gefietst in Nijverdal. Uiteindelijk de mtb meegenomen ipv de gravel, was een hele goede keuze. Was samen met een vriendin, en mijn vent had ook aangehaakt.

Had op een gegeven moment een man of 15 in het wiel hangen. Die zaten blijkbaar prima qua tempo dus kilometers kopwerk gedaan. Toen we op de mtb route Lemele kwamen, raakten we ze kwijt, toen konden ze het tempo niet aan. Maar later moesten we bij een oversteek wachten en waren ze er weer, tot de stop met die groep doorgefietst en hen ook maar wat kopwerk opgedrongen haha.
Al met al was het na 60km wel genoeg, je kon ook nog een lus er achteraan doen, maar toen waren we wel toe aan bier, hamburgers en een douche en lekker op tijd thuis voor de F1.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:15

Wat een mooie foto's weer. Ik ben wel een beetje jaloers daarop.

Het fietsen wil nog niet zoals ik wil. Vooral mijn rechter knie zeurt nog altijd.
De conditie is ook wel echt weg. Maar doe af en toe een klein rondje rijden.

Gisteren bleek de auto van mijn zus kapot en hebben met mijn autootje naar de weide gereden.
Dat ging eigenlijk wel goed. Ze vond het snel gaan. Dat lijkt natuurlijk wel zo omdat je op het fietspad rijd. Maar ik mag maximaal 30km/u. Met de ligfiets of velomobiel ben ik sneller. Tot ik buiten de bebouwde kom kom. Dan mag ik 40km/u en schiet het wel op als het rustig is. (in de avond meestal wel)

Dus ondanks ik het fietsen mis, kan ik mij nu wel weer redden en zelfs iemand meenemen.

Nog een nieuwtje, mijn fietsmaatje gaat waarschijnlijk een derde velomobiel kopen. Dan heeft hij een stads, tour en race velomobiel. En deze wordt mijn kleurtje groen met een zwarte bovenkant. Dat vind ik dan wel tof. Heb hem met het jubileum zien staan voor de verkoop en vond hem al mooi. Maar dit model pas ik niet in met mijn schouders helaas.

Voor iedereen geniet van het weer zolang het kan. Er komt helaas ook weer regen aan.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:18

Ik lees morgen even bij! Even snel een ego post.
Vanmorgen om 7 u vertrokken en met iets meer dan 2u fietsen boven. Temperatuur was fijn, maar windstil op een berg niet echt. Je blaast jezelf al snel op met percentages tussen de 8-10% en geen vlakke stukken tussendoor. Maar het is gelukt!
Mijn Garmin stond alleen op standje ‘ik tel niks onder de 8km p/u’, dus mijn 1110 hoogtemeters staan er niet bij. Beetje jammer.

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:31

Ik sluit me hier graag aan (in ieder geval als meelezer)!
Ik heb sinds vorige week een racefiets (Trek Domane SL 2 Gen 4 in mat donkergrijs) en ben er erg blij mee. M'n bankrekening minder, want ik wil nu ook nog klikschoenen en een Garmin Edge 840...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 19:33

Ohhhh, wat een gave foto Padoertje! Super tof!

En Marlies, super gedaan! Apart trouwens soms niet, dat wildvreemde mensen tijdens een evenement kilometers achter je blijven hangen zonder zelf wat werk te willen verzetten. Ik zou me de ogen uit de kop schamen.

Welkom Tiggs! En een Trek Domane is een fijne fiets (ik ben al jaren blij met mijn zwarte).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:18

Welkom Tiggs , klets maar gezellig mee . *\o/*
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets , maar dat betekend wel een fotootje plaatsen :j

Vette foto @ Padoertje , en super goed gedaan !
De rest van de dag lekker de beentjes hoog gehad ?

@Marlies ; je biertje en hamburger verdiend *\o/*
En de douche uiteraard ook :D

Ik heb nog wat plaatjes van Hoorn .
Ben zo druk op het moment dat ik niet echt aan mijn social activiteiten toe kom ha ha .

@ Thami , waar zit je ?

Eindelijk uit het water

Afbeelding

Op de fiets

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Run ( ik moet echt rechteroog lopen en naar voren kijken ipv naar beneden .

Afbeelding

Afbeelding

Medaille

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:14

Ja bijzonder he Maaike, een van die mannen gaf als excuus, dat ze het tempo bijna niet konden volgen, dus dan was kopwerk ook lastig. Ja daaaag, overnemen vriend haha, dan maar wat rustiger aan. Samen uit, samen thuis.

Gave foto's Time, echt respect hoor voor zulke inspanningen!

Padoertje wat knap! Super goed, en fijn dat het qua warmte te doen was. Toffe foto!

Tiggs, nieuwe fiets vraagt idd om een foto. Je kunt je geld er wel aan kwijt he.

Ik zoek stiekem toch een andere gravelbike. Maar nu komt het dilemma, je ziet steeds meer 1x11 ipv 2x10 of zo. Dan heb je toch grotere stapjes en minder versnellingen, terwijl bij de gravel me juist een dubbel voorblad wel fijner lijkt.
Zijn er dames die met een voorblad rijden? En hoe bevalt dat?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:58

Dank! Ik zal binnenkort een foto maken, op de foto in de winkel komt ie niet goed tot z’n recht :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:34

Welkom Tiggs! Veel fietsplezier!

Time, toffe fotos’s. Na zulke inspanningen loop ik ook niet meer rechtop hoor :')

Marlies, gravel heb ik nog niet, dus daar kan ik helaas niet over meepraten. Zou gewoon testen in de winkel wat comfortabel is voor je.

Gothico heeft de eerste duo rit gehad. Leuk zo samen op pad! Dat fietsen komt vast wel weer. Ik zou lekker genieten van je wagentje. Zit er trouwens airco in?

Hier bijzonder genoeg nul spierpijn van de klim van gisteren. Ik heb me keurig gehouden aan mijn zones en ben niet boven een hartslag van 163 gekomen. Manlief is nu nog een col aan het rijden van 33 km en dan vanmiddag maar ergens zwemwater op zoeken.
Morgen rijden we naar Italië en gaan daar met vrienden nog 4 dagen fietsen.