hoewel mijn tegenzin vnl door mijn werkgever komt
Ik moet eind november weer beginnen, had mijn vakantiedagen aan mijn verlof vastgeplakt zodat ik iets langer thuis kon blijven. Moet een weekje baby en werk zien te overleven (ik werk thuis) en daarna gaat ze 4 dagen per week naar de opvang. Is ze dus 1 dag thuis als wij thuis werken, gaat pittig zijn maar komt ook wel goed. Als het een beetje meezit krijg ik wel dingen gedaan met haar in huis, terwijl ze slaapt of met haar in de draagdoek, heb de strijkplank al gebruikt als 'statafel' voor de laptop
Maar serieus ik zou het liefst wat langer thuis blijven als het zou kunnen. Ze is straks nog zo klein als ze naar de opvang gaat
terwijl ik echt wel waarde hecht aan mijn carrière. Ik baal dan een beetje dat we naar Frankrijk verhuisd zijn, we woonden eerst in Engeland waar ik een jaar verlof had kunnen nemenFarjen wat fijn dat het met de nieuwe melk zoveel beter gaat!
En ja baby is hard gegroeid, ze was precies gemiddeld bij de geboorte maar ondertussen niet meer op het gemiddelde. 8 augustus is ze voor het laatst gewogen en was ze al 4,9kg, volgende week gaan we weer en er zal wel een kilo bij zitten gok ik. Vind het zo zonde van alle kleertjes

Baby acne was hier heel snel vanzelf over, paar dagen geloof ik
Zoveel dorst hebben herken ik, ik dronk sowieso al veel water en nu is het echt liters, niet te doen. Ik ben vlak na de bevalling heel snel kilo's kwijtgeraakt en de laatste weken weer wat aangekomen. Vind het ergens wel lastig, ik wil graag weer mijn lichaam terug, maar naast de paar kg verschil is alles is nog slapper, buikspieren zijn weg, ik zie er gewoon anders uit. Probeer wel te vertrouwen dat het gewoon wat tijd nodig heeft
Farjen zo'n opmerking is echt rot, wat onbeschoft zeg
Wat drinken jullie baby's veel in 1 keer. Als ik een flesje geef drinkt ze maximaal 100mL ofzo, ongeacht hoeveel ik aanbied. Verder geef ik natuurlijk borstvoeding en ze drinkt wel heel vaak, misschien dat ze daarom kleinere hoeveelheden drinkt? Of als jullie iets anders doen vertel het me
ik ben soms een halve dag bezig met voeden, sowieso clustert ze in de avonden nog steeds enorm, plus wat ze overdag wil. Heb ook geen fopspeentje dus deels zal het zuigbehoefte zijn? Ik schaam me soms echt als we in de stad zijn of familie is hier dat ze zoveel aan de borst wil
Gisteren heeft ze het prikje tegen RS-virus gehad, en volgende week krijgt ze de hele cocktail aan vaccins. Ze lag in mijn armen te gillen, volgens mij deed de pleister met lidocaine helemaal niets, ze schreeuwde al toen de pleister verwijderd werd
zo sneu
. Helaas zelf wel continu wakker omdat ik ingesteld was op half3/half 4. Om kwart over 4 ook maar eens op de camera gekeken of ze er nog wel was
)