Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:07

Ik had een vuilniszak en dan een badhanddoek onder mn laken, werd gek van die matjes in bed..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:27

Gelukkig niks aan de hand Maartje! Ook geen pijn nu?

Bellex ja bloedheet hé, met dat ding eronder? Maar ja, we hebben 2 jaar geleden dure nieuwe matrassen gekocht… gaat mij niet gebeuren dat er een plas vruchtwater overheen gaat :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:45

Bellex klaar is een groot woord :D maar denk het wel! Ik laat het over me heen komen, vind het wel fijn als het geen feestdagen kindje wordt dus ergens na 4 januari zou ik perfect vinden :D Ik heb er wel zin in om haar te ontmoeten!

Fijn dat er niks aan de hand is Maartje!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:48

Set_Elkol schreef:
vind het wel fijn als het geen feestdagen kindje wordt dus ergens na 4 januari zou ik perfect vinden :D

Nou dat heb ik ook! Mijn zus is de 23e (vandaag) jarig, dan de kerstdagen en dan ben ik op 1 januari jarig. In dat opzicht hoop ik dat de kleine niet te vroeg komt :)) ! 25 januari zou prrrima zijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:47

Oh dat is dan ook nog druk met verjaardagen er extra bij! Gefeliciteerd met je zus.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:17

Ik ben nu al een stuk minder zenuwachtig voor t breken van mijn vliezen :D bedankt voor jullie ervaringen!

@maartje, jeetje wat een schrik! Geen goed idee hoor! Gelukkig is alles wel goed.
Van de week gleed ik een keer bijna uit in de modder en vandaag struikelde ik over iets in de gang. En dan schrik je toch wel even.
Ik hoop dat je nu even je goede ideeën voor je laat en zonder vallen weer verder kunt!

@yippee leuk in t begin he, dat je de baby dan eindelijk voelt!

@welmoed, ik ga ook niet meer graag winkelen of op visite ergens nu. Mede ook door de die harde buiken en pijnscheuten. Maar ook door de 'angst' van brekende vliezen. Helaas kom ik er niet helemaal onderuit..

Ik snap t helemaal met die feestdagen. Ik was al aan t zeggen ofwel a.s. woensdag en dan vooral voor mezelf. Ben echt niet meer comfortabel of lekker in mijn vel ofzo. Veel pijn ed. Ofwel na de 4e januari. Voor ons wordt t zowieso ten laatste 16 januari. Dan ben ik zover over tijd dan ze haar zowieso halen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:12

Die puppy pads kunnen ook wel in bed liggen toch? Zo'n waterdichte onderlaken lijkt mij ook niks met het zweten enzo, heb ik heel snel last van.

Gelukkig was er niks aan de hand Maartje, maar beter het zekere voor het onzekere.

Kan me voorstellen dat jullie liever geen feestdagen kindje hebben. Fingers crossed dat ze allemaal nog lekker blijven zitten tot na 3 januari. Hebben we straks allemaal 4 januari kindjes. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:25

welmoed__ schreef:
Die puppy pads kunnen ook wel in bed liggen toch? Zo'n waterdichte onderlaken lijkt mij ook niks met het zweten enzo, heb ik heel snel last van.

Gelukkig was er niks aan de hand Maartje, maar beter het zekere voor het onzekere.

Kan me voorstellen dat jullie liever geen feestdagen kindje hebben. Fingers crossed dat ze allemaal nog lekker blijven zitten tot na 3 januari. Hebben we straks allemaal 4 januari kindjes. :')

Ik was aan het twijfelen om op dat tijdstip te bellen maar je vergeeft jezslf nooit als er iets mis blijkt te zijn.

Hier mag het nog wel langer. Partner gaat 2 nachtjes voor opname naar ziekenhuis :+ mijj schoonmoeder komt dan in huis just in case.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:29

Snap ik hoor, ik zou hetzelfde hebben. Ik trek ook niet zo heel snel aan de bel. Maar goed dat je het wel gedaan hebt, inderdaad je zou het jezelf nooit vergeven als er wel wat zou zijn.

Dan hoop ik zeker voor jullie dat het zeker nog wat langer blijft zitten!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 09:14

Doubtless schreef:
jojoni schreef:
Ik had mijn baby hevig geprobeerd te laten weten dat ze de 16e moest komen. De afgelopen 16e he. Want wij hebben gewoon iets met de 16e :') . Maar dat is niet gelukt.

:))

Hier was het gisteren flink onrustig… dus waterdichte molton om bed gedaan, matjes en maxi Cosi in de auto gelegd en vluchttasje gepakt. Maar uiteindelijk vals alarm. Beter ook, baby kan beter iig nog een week of 2 blijven zitten :+

Wat noem je "flink onrustig"? Harde buiken zegr bij mij namelijk echt helemaal niks :')

welmoed__ schreef:
Oei Maartje, dat is even schrikken. Hopelijk alles oké?!

Hier nog geen voorbereidingen op brekende vliezen, zit nu op 33 weken dus ook nog wel wat vroeg. Ben wel echt bang dat het in de winkel of zo gebeurt. :o

Jojoni wat vervelend dat je zo'n last hebt zeg!

Pressent, fijn dat je dochter bij haar oma kan verblijven. Snap dat je haar mist, maar voor jou ook wel even rust wat ook wel lekker is denk ik.

Mijn ouders wonen in het buitenland. Die hebben een ticket geboekt voor 5-2 en ben de 9e uitgerekend. Wij zitten wel een beetje met de hond hoe dat te doen voor als ik eerder dan 5-2 beval. Hij is niet de makkelijkste, dus even de buurvrouw vragen voor uitlaten lukt niet en mijn schoonmoeder kan er ook niet mee lopen, die is hem gewoon niet de baas. Mijn ouders zal geen probleem zijn, maar ja die zijn er pas na de 5e.
Hebben nu een vriend gevraagd, maar die is net die eerste week van februari weg. Dus daar moeten we nog een backup voor regelen.

En in de tuin laten door iemand ook geen optie?

Bellex schreef:
Gelukkig was alles goed Maartje! Dat is toch even schrikken zoiets

Die waterdichte van Ikea hebben wij inderdaad ook, maar vind het echt zo'n broeikas met dat ding en drijf 's nachts het bed al uit van de hitte dus kijk er tegenop die erop te doen :')

Spannend Set_elkol, 37 weken! Ben je er klaar voor?

Kan me niet herinneren dat we die zo warm vonden de vorige keer, dat zeil in het kraampakket vonden we iig niks.

Doubtless schreef:
Gelukkig niks aan de hand Maartje! Ook geen pijn nu?

Bellex ja bloedheet hé, met dat ding eronder? Maar ja, we hebben 2 jaar geleden dure nieuwe matrassen gekocht… gaat mij niet gebeuren dat er een plas vruchtwater overheen gaat :))

Ik heb wel veel harde buiken (gehad) de afgelopen 2 dagen. Schijnbaar had ik die meer dan ik doorhad volgens de ctg.

Ik ben trouwens niet echt geschrokken ofzo, want ze zitten best goed beschermd was zelfs aan het twijfelen of ik moest bellen, maar je vergeeft jezelf nooit als er iets mis is, en ze nemen een trauma aan je buik wel heel serieus. Logisch ook.
jojoni schreef:
Ik ben nu al een stuk minder zenuwachtig voor t breken van mijn vliezen :D bedankt voor jullie ervaringen!

@maartje, jeetje wat een schrik! Geen goed idee hoor! Gelukkig is alles wel goed.
Van de week gleed ik een keer bijna uit in de modder en vandaag struikelde ik over iets in de gang. En dan schrik je toch wel even.
Ik hoop dat je nu even je goede ideeën voor je laat en zonder vallen weer verder kunt!

@yippee leuk in t begin he, dat je de baby dan eindelijk voelt!

@welmoed, ik ga ook niet meer graag winkelen of op visite ergens nu. Mede ook door de die harde buiken en pijnscheuten. Maar ook door de 'angst' van brekende vliezen. Helaas kom ik er niet helemaal onderuit..

Ik snap t helemaal met die feestdagen. Ik was al aan t zeggen ofwel a.s. woensdag en dan vooral voor mezelf. Ben echt niet meer comfortabel of lekker in mijn vel ofzo. Veel pijn ed. Ofwel na de 4e januari. Voor ons wordt t zowieso ten laatste 16 januari. Dan ben ik zover over tijd dan ze haar zowieso halen.

Ik was laatst in de split uitgegleden, niet op mn buik maar auw auw dat deed zeer!! Alles is natuurlijk vrij soepel nu maar fijn was anders :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 09:15

welmoed__ schreef:
Snap ik hoor, ik zou hetzelfde hebben. Ik trek ook niet zo heel snel aan de bel. Maar goed dat je het wel gedaan hebt, inderdaad je zou het jezelf nooit vergeven als er wel wat zou zijn.

Dan hoop ik zeker voor jullie dat het zeker nog wat langer blijft zitten!

Ja opname is 2 tm 4 januari en dan ziekenhuis ca 45 min hier vandaan. Ben 21e uitgerekend. Maar als het moet gaat mn schoonmoeder haar ophalen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:07

Nee helaas in de tuin doet hij niks.

Fijne kerstdagen iedereen! Onze laatste met zijn tweetjes.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:14

Fijne kerstdagen! Volgend jaar is een kindje die aanschuift <3 <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:32

@maartje: 100x op een dag ontlasting, kramp in buik en rug met uitstraling naar benen, harde buiken, andere bewegingen dan anders ;)

Iedereen hele fijne, gezellige en liefdevolle kerstdagen gewenst :* dat het een mooie laatste editie zoals jullie m nu kennen moge zijn <3

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:05

Hele fijne kerstdagen voor iedereen!

Tot nu toe ben ik nog veilig voor de 1e kerstdag :') .
Maar als ik woensdag aan de monitor lig ga ik toch eens opties bespreken want de 'kwaaltjes' zijn extra erg geworden de afgelopen dagen. De harde buiken gaan bijna niet meer weg, 2 armen last van carpaal tunnel symptomen en maagzuur (ondanks medicatie) die mij snachts gewoon wakker houdt..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:00

Oef, dat klinkt niet fijn Jojoni!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:47

Jojoni, sterkte, hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen woensdag.

Maartje1990, oeff uitgleiden in de split is niet fijn, maar als je zwanger bent lijkt me dat al helemaal niet lekker nee…

Fijne feestdagen iedereen

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:30

Fijne feestdagen allemaal! Ik heb de laatste tijd nauwelijks gereageerd omdat ik mij zo ontzettend slecht voelde. Maar ik ben afgelopen vrijdag bevallen van onze zoon. Ondanks dat ik al wel heel veel klachten had, had ik het echt totaal niet zien aankomen (mijn uitgerekende datum was 11 januari).

Ik was op donderdagmiddag nog voor controle geweest bij de verloskundige en daar zeiden ze dat het normaal was om bij de tweede veel harde buiken te krijgen en ze kon op de echo zien dat er nog voldoende vruchtwater zat, en dat het dus zo maar nog wel een maand kon duren.

Die avond had ik een beetje te veel gedaan, dus ik vond het niet gek dat ik weer heel veel pijn had en weer niet kon slapen. Ik ben 's nachts toch maar even gaan meten hoe veel tijd er tussen mijn krampen zat, maar toen leken het toch wel verdacht veel op weeën en moest ik meteen de verloskundige al bellen. En twee uur later ben ik al bevallen. De bevalling zelf verliep heel goed en onze zoon en ik zijn helemaal gezond. We waren alleen totaal niet voorbereid.

Ik had voor deze week gepland staan om alle babykleding uit te zoeken, de slaapkamer van onze dochter klaar te maken en het babybed op te zoeken en schoon te maken. Ook waren we nog niet uit de naam. Mijn man moest dus terwijl ik aan het bevallen was hals over kop op zoek naar allerlei spullen. Gelukkig mocht ik wel thuisbevallen.

Ik voel mij wel al een heel stuk beter, het is zo fijn om weer te kunnen lopen! Hopelijk lukt het ons deze week om de slaapkamer van onze dochter klaar te krijgen, dan kan ze kiezen of ze bij ons of op haar eigen kamer wil liggen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:33

Ai dat klinkt niet prettig Jojoni!

Toffeltje gefeliciteerd met jullie zoon *\o/* Wat een super vlotte bevalling, maar ik kan me voorstellen dat jullie je flink overvallen voelden. Hoe vind jullie dochter het, grote zus zijn?

Fijne kerst allemaal!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:56

Van harte gefeliciteerd toffeltje! Fijn om te lezen dat jullie het goed maken :*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:18

Gefeliciteerd toffeltje! 37 weken dus wel gehaald gelukkig.

Als ze dan komen is het altijd een verrassing.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:37

Gefeliciteerd! Dat verwacht je niet op 37wk, maar zo heb je er ineens een zoontje bij!

Klinkt vervelend Jojoni, ik ben benieuwd of ze je misschien willen inleiden oid

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:45

Fijne feestdagen allemaal!!!

Van harte gefeliciteerd Toffeltje!!! Klinkt als mijn bevalling, haha! Fijn dat je je zo’n stuk beter voelt al.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:04

Bedankt allemaal voor jullie berichten. Ik ben ook benieuwd na morgen..
Ben ook gewoon klaar met al die klachten.

Gefeliciteerd Toffeltje! Ik kan mezelf indenken dat je het fijn vond om toch thuis te kunnen bevallen!
Geniet van je kleintje!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:29

Gefeliciteerd Toffeltje! Klinkt als een plotselinge maar wel snelle bevalling.

Fijn dat je gelijk meer mobiel bent.