Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:31

Nee zeg wat een ellende Gowlan en Haasje, beterschap voor de babies een hoop dat jullie nu weer lekker van elkaar kunnen genieten en dat ook de rest van het huishouden nu beter is en blijft.
Beterschap ook voor jouw oudste Saskia, hopelijk knapt hij/zij snel op en neemt Noud het niet over.

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:30

Gefeliciteerd met de mooie baby’s die tot nu toe geboren zijn. Wat zijn ze mooi <3
En heel veel beterschap voor de zieke onder ons ik hoop dat ze snel opknappen want ook als ouder voel je je zeker machteloos. :knuffel: Dikke knuffel voor jullie.

Inmiddels ben ik 34 weken zwanger. Ik heb niet veel laten horen mijn excuses.
Zwangerschapsverlof is pas begonnen. Ik heb bijna alles klaar. Moeten nog het een en ander regelen (kraamborrel en geboorte kaartjes met uitnodigingen).
We gaan kiezen voor een babyborrel Ipv continue bezoek. Moet er al niet aan denken. Zijn er meer mama’s die een babyborrel houden?
Hoeveel dagen na de geboorte gaan jullie deze houden?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:43

Geniet van je verlof Amillion!

Goed idee een babyborrel, leek mij ook wel wat ipv elke middag weer visite, maar wij wonen heel klein dus dat werkt helaas niet qua ruimte.
Ik zou het na een week of 2 a 3 doen, een beetje afhankelijk van hoe jullie je voelen natuurlijk :j.

Goldie

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:16

Buren van ons hadden ergens een ruimte gehuurd, maar dan wordt het wel een stuk duurder ook meteen.
Ik ben er nog steeds niet over uit, nu bijna 37 weken zwanger dus misschien tijd om een knoop door te hakken :+

Wat een ellende Gowlan en Haasje, hopelijk verloopt de rest van de kraamtijd voorspoediger :*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:06

Ik val even aso jullie topic binnen maar ik heb nog heel veel goede jongenskleding ter overname van 50 tm 74. En ook veel pampers luiers in maat 1 tm 4.

Hoef er niks voor te hebben. Idealiter wel even bij mij ophalen in Coevorden. Mocht iemand interesse hebben, dan graag pb.

Fijne zwangerschap allemaal <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:57

Hier ook geboorte nieuws hoor <3

Uiteindelijk kreeg ik een flink hoge bloeddruk en eiwitten in m'n urine. Alles leek nog verder in orde, dus besloten wel met een week opnieuw controle, baby leek wel te stoppen met groeien dus het woord inleiden werd al wel benoemd om volgende keer te gaan bespreken. Dat zou vrijdag 24-11 zijn. Echter in de nacht van woensdag op donderdag voelde ik me wat minder fijn, bloeddruk werd nog wat hoger. Dus toch even gebeld, en ik mocht langskomen voor wat controles.
Dat werd blijven, toch pre-eclampsie. Had ik al verwacht dus had alles al mee.
Vrijdag in overleg een plan gemaakt en ik zou einde van de middag een ballonetje krijgen om te zorgen dat ik op zaterdagochtend ingeleid zou kunnen worden. Nu waren we beide nog goed, dus dit was wel het moment.

Rond 4 uur begon het wat te rommelen en om 5 uur werd het echt wel zo serieus dat ik dacht als dit al zo heftig is... Hoe ga ik dit overleven.
Sander sliep nog thuis want er zou niks gebeuren. Dus die gebeld om te komen.
Alles ging in een sneltreinvaart. Nog wel fijn 2 uurtjes in bad gezeten wat wat hielp met het opvangen van de weeën.

En op zaterdagochtend 25-11 om 10:01 is onze Gijs ter wereld gekomen, voluit Gijs Maarten. 46cm en 2525gr. Vanwege mijn medicatie gebruik moest Gijs sowieso 24 uur blijven en ik vanwege pre-eclampsie blijkbaar 24 uur. Toen viel Gijs wat veel af en werd wat geel, maar nu zitten we op een stijgende lijn en zijn we sinds woensdag lekker thuis met ons mannetje <3

Afbeelding
<3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:35

Proficiat! En wat een mooi mannetje <3

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:15

Van harte gefeliciteerd Goldie! Nu lekker genieten van jullie kereltje

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:24

Gefeliciteerd met de geboorte van Gijs, Goldie! <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:59

Gefeliciteerd Goldie, wat een droppie!
Balen van de pre-eclampsie, maar toch fijn dat jullie mannetje uiteindelijk zelf besloot te komen. Hoe gaat het nu met jou? Gelijk van alle klachten af?

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:45

Van harte Goldie! Hoe is het nu met jullie?

Hier ook geboorte nieuws. Inmiddels is alles gelukkig goed, Jesslynn is 3 december om 2:02 in de nacht geboren. 52 cm en 3560 gram.

Bevalling ging alles behalve zoals we het graag zouden zien. Vrijdag ballon geplaatst, is verschoven dus zaterdag 10 uur weer goed gelegd. Toen begonnen meteen wat weeen om de 5 min. 12 uur toch naar huis gegaan want het zou minder gaan worden. Thuis nog in bad gezeten en poging tot slapen gedaan, toch gebeld want het werden weeen om de 3 min en heftiger. 1500 weer in het ziekenhuis en had ik 4 cm. Met 5 cm kreeg ik heftige persweeen, ze bleek een sterrenkijker op dat moment. Van 1600-1800 zulke hevige persweeen gehad om de 2 min dat ik voor een ruggenprik ben gegaan.

Om 00:30 mochten we beginnen met persen, was veel beter te doen dan de weeen eerder die dag. Hartfilmpje werd alleen minder dus vacuümpomp kwam erbij kijken, ook dit hielp onvoldoende ze kwam de bocht in het bekken niet om. Hartfilmpje bleef minder worden dus een spoed keizersnede. Was heftig, ik moest onder volledige narcose. Uiteindelijk is Jesslynn toen snel geboren en aan de beademing en bewaking gelegd. Ik werd rond 300 rustig wakker, 500 heb ik haar toen voor het eerst vastgehouden en ademde ze al zelfstandig. De volgende ochtend mocht ze om 11:00 bij ons op de kamer.

Ze doet het nu goed en wij zijn aan het bijkomen. Hier in het ziekenhuis worden we goed geholpen door hele lieve mensen.

Achteraf blijkt dat mijn bekkendoorgang te smal is en ik bij een eventuele volgende zwangerschap ook het advies heb gekregen voor een geplande keizersnede.

Afbeelding

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:25

Van harte gefeliciteerd met Jesslynn! Fijn dat het nu allemaal goed gaat met jullie beide, klinkt als een heftige ervaring

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:37

O jeetje, heftig Meliss! Kan me voorstellen dat je dit even moet verwerken. Gelukkig gaat het nu wel goed met jullie. Lekker bijkomen en laat je maar goed verwennen in het ziekenhuis. Jullie meisje kijkt in elk geval wel lekker pienter uit haar ogen! <3

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:39

Gefeliciteerd Goldie en Meliss! Wat een droppies allebei <3 en klinkt als een heftige bevalling Meliss! Hopelijk kan het allemaal wat landen straks.

Hier ook geboorte nieuws, vrijdag 1 december is onze tweede dochter geboren <3 hier gaat alles goed!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:42

Wow, een babyboom! Gefeliciteerd Goldie, Meliss en Dennenboom!
Ik wens jullie allemaal een fijne kraamtijd <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:42

Wat leuk! Jij ook van harte gefeliciteerd! Een hele nieuwe lading baby’s :)). Bij jullie alles goed gegaan?

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:55

Jij ook gefeliciteerd Denneboom!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:21

Gefeliciteerd dames!

Hier is 26 November onze zoon Joep geboren.
Ik ben met 38+1 ingeleid ivm hoge bloeddruk die we ontdekten met 35 weken zwangerschap en waarvoor ik aan medicatie moest, verder geen klachten gehad.
Ik ging van 4 cm ontsluiting na een half uurtje douche naar volledige ontsluiting en met een kwartiertje persen was hij er!
Nu lekker al een weekje van hem aan het genieten!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:17

Wow wat een babyboom ineens!
Gefeliciteerd allemaal! *D En wat een verschillende verhalen, maar fijn om gelezen dat iedereen ondertussen lekker gesetteld is met de kleine <3

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 01:21

Gefeliciteerd allemaal!!

Hier ook baby nieuws. Op vrijdag 1 december is onze lieve zoon Lucas geboren. Prima bevalling gehad met helaas op het allerlaatste moment een knip omdat ik een flinke hyperventilatie aanval had waar ik niet meer uitkwam (ben ik mee bekend, was al verbaasd het tot dan onder controle gehad te hebben).

Lucas is dysmatuur en hierdoor zijn we 24 uur ter observatie moeten blijven. Hij werd geschat rond de 4 kilo (P70) en was uiteindelijk maar 3.015 gram (P3). Hij heeft wat problemen met drinken maar doet wel enorm zijn best gelukkig!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:20

Nog meer babies! *\o/* , gefeliciteerd Taartje en Lienepien!
Geniet van deze bijzondere tijd, het gaat zo snel!

Baby Jens is vandaag alweer 6 weken en een goeie 5,5 kilo, het kleine baby is er alweer vanaf :').

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:01

Gefeliciteerd Denneboom, taartje en Lienepien! Gaat ineens hard zo!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:23

Proficiat met al die nieuwe baby's! Je baby echt vasthouden is zo veel mooier dan er over dromen <3 Geniet ervan!

Lewis is ondertussen 8 weken en officieel geen newborn meer. Vrijdag z'n eerste prikje, ben benieuwd. Hij is nu een beetje ziekjes (veel slapen, weinig drinken), dus hopelijk is hij dan beter om het aan te kunnen. Gelukkig is hij nogsteeds een blij mannetje <3

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 14:02

Gefeliciteerd allemaal! Wat een babyboom hier idd! Fijn dat het allemaal goed gaat <3

Bijzonder ook om ieder zijn verhaal te horen/lezen!

Hier gaat het ook allemaal zijn gangetje. Hij is nu 6 weken oud, 4,3kg en heeft sinds vanmorgen zijn eerste maatje 56 aan <3 wel nog met opgerolde mouwtjes maar toch! :P

Hij is momenteel een beetje verkouden en heeft wat last van acne, berg en krampjes maar over het algemeen is het echt een tevreden meneertje en slaapt en eet hij heel goed. Hij begint steeds alerter te worden en zelfs al voorzichtig te lachen met momenten. Om te smelten! <3

Heerlijk ook om samen lekker te wandelen in de draagzak! Echt een geniet momentje <3 heerlijk om een frisse neus te halen samen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:31

Taartje en Lienepien ook gefeliciteerd! Geniet lekker van de newbornfase :)

Heerlijk Primavera! Heerlijk mannetje met een mooie bos haar.

Noud is inmiddels alweer bijna 11 weken. Hij groeit ineens voor m’n ogen. Stop de tijd, please! Hij slaapt echt heerlijk ‘s nachts. Nog wel geregeld wakker, maar hij heeft ook al een aantal keer 7 uur aaneengesloten geslapen. Weinig last gehad van krampjes en hij lacht lekker veel. Morgen gaat hij 2 uurtjes wennen op de opvang. Mehhh!

Heb hier nog nooit een foto van hem gedeeld, maar bij deze :)

Afbeelding

Afbeelding

Broerlief dringt hem alvast een liefde voor auto’s op <3
Afbeelding