Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:56

Vavane schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van deze mommy’s (to be) nog paardrijden? Ik ben nu 18+2 weken en rijd nog paard (+/- half uur en geen galop meer). Tijdens het rijden eigenlijk nergens last van maar soms na het rijden opeens last van mijn stuitje. Hebben meer hier last van?

Ja ik rij ook nog (17+2) gaat hier nog prima, zit er zelfs stiekem over na te denken nog een selectie te gaan rijden.. wel in de L1 dan

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:43

Ik rij nog regelmatig een rondje op mijn haflinger. Maar dat is alleen stappen. M’n borsten vinden harder ook echt geen goed idee :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:46

Ik ben nu 16 + 4 en rij nog wel paard maar doe het wel rustig aan. Galop voel ik me rug veel meer.

Wij hebben nu 11 januari de pretecho. In het ziekenhuis had ik iemand die mocht het niet zeggen. Dus nu toch maar ene afspraak gemaakt

@freekie wat naar zeg, hopelijk slaap je snel beter!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 23:25

Oh wat suf ja.. Bij ons vroeg ze er zelfs naar. Nouja dan maar een pretecho inderdaad.

Hier inmiddels weer vol aan het werk. In de avond wel echt een strakke harde buik. Al blijf ik de kleine echt veel voelen.

Hoop dat de basis van onze baby kamer einde weekend klaar is <3 dan kan ik aan de slag met accessoires kopen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:14

Hier eindelijk weer eens een nacht goed geslapen. Heerlijk is dat!

Ik rij geen paard meer. Meer omdat onze paarden oudjes zijn en het af en toe een stap ritje is. Nu gaat dat niet meer ivm het overlijden van de pony en haar dochter echt niet aleen kan.

En had een bijrijdpaardje. Maar toen ik zo ziek was soort van mee gestopt. Hoop na mn bevallen weer te kunnen beginnen met haar.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:17

DonDon jammer dat ze het niet mocht zeggen. Weet je ook waarom?

Gnome wat fijn dat je weer volop werkt. Hou je dat wel goed vol?
Harde buik is vervelend, heb ik ook wel eens maar nooit heel lang. Gelukkig dat je de uk nog goed voelt.

Freekieee wat fijn dat je weer goed geslapen hebt.

Hier de laatste dag Ameland alweer aangebroken. Om drie uur gaan we met de boot terug. :(
Morgen weer een afspraak bij de verloskundige, daar heb ik wel erg veel zin in. :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:10

@mriek1990 heb je het leuk gehad in Ameland? Wel weer iets leuks om naar uit te kijken. Het ziekenhuis had aan de telefoon gezegd dat we een echo zouden hebben. Dus mijn vriend ging mee. Kwamen we daar was het helemaal geen echo maar het hartje luisteren. Dus de verpleegkundige vond het sneu en heeft alsnog een echo geregeld. Maar zij kon dus niks zeggen…

@gnome gewoon rustig aan doen en veel rust nemen! Oh wat leuk!! Weer lekker op pad voor de spulletjes.

@freekie dat is heel erg fijn. Denk dat het idd weer gaat kriebelen als je bevallen bent.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 12:50

mriek1990 schreef:
DonDon jammer dat ze het niet mocht zeggen. Weet je ook waarom?

Gnome wat fijn dat je weer volop werkt. Hou je dat wel goed vol?
Harde buik is vervelend, heb ik ook wel eens maar nooit heel lang. Gelukkig dat je de uk nog goed voelt.

Freekieee wat fijn dat je weer goed geslapen hebt.

Hier de laatste dag Ameland alweer aangebroken. Om drie uur gaan we met de boot terug. :(
Morgen weer een afspraak bij de verloskundige, daar heb ik wel erg veel zin in. :)

Gaat goed! Wel lekker vanuit huis. Vanaf maandag weer een dag in de week naar kantoor, 4 uur reistijd op een dag dus zullen zien hoe dat dan gaat.

Geniet van je laatste uurtjes daar!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:34

DonDon wat lief dat je dan alsnog een echo kreeg. Blijft wel nog even spannend dus wat de kleine is.

Gnome fijn dat je vanuit huis kan werken. :) Vier uur reistijd jeutje, dat is ook niet niks!

Ameland was echt heerlijk. Kregen van mijn ouders vaak te horen dat het in Emmen alleen maar regende. Op Ameland hebben we een paar keer wat drupjes gehad, verder gewoon droog met soms zelfs een zonnetje.
Ted laat zich ook nog steeds goed voelen, je kunt het nu ook al heel goed zien aan mijn buik als 'ie schopt echt zo grappig. :D
Een zwangere foto op Ameland kan natuurlijk niet ontbreken. O:) Wel een gek idee dat we de volgende keer met z'n drietjes zijn haha.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:06

Mooie foto <3 heel gek idee inderdaad. Zie nu online regelmatig berichtjes voorbij komen van vroeggeboortes.. Iets verder dan ik of wij nu zijn. Echt zo triest... Blijft toch een spannend iets totdat ze gezond geboren zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:25

Ik zag ook twee vroeggeboortes voorbij komen van rond de 24 weken. Vreselijk. Ik moet ook zeggen dat ik er een beetje onzeker van word.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:26

[***] schreef:
Ik zag ook twee vroeggeboortes voorbij komen van rond de 24 weken. Vreselijk. Ik moet ook zeggen dat ik er een beetje onzeker van word.

Precies dit... Al is het volgens mij net als negatieve recensies dat mensen het sneller melden als het niet goed gaat dan wel... Gewoon maar van ons eigen lichaam uit gaan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:39

Poeh dat lijkt me inderdaad heel heftig…wat een verdriet!

Ik kan eindelijk ons aankondigings kaartje delen :) we hebben het nu iedereen verteld

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 17:52

Heel leuk <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:20

mriek1990 schreef:
DonDon wat lief dat je dan alsnog een echo kreeg. Blijft wel nog even spannend dus wat de kleine is.

Gnome fijn dat je vanuit huis kan werken. :) Vier uur reistijd jeutje, dat is ook niet niks!

Ameland was echt heerlijk. Kregen van mijn ouders vaak te horen dat het in Emmen alleen maar regende. Op Ameland hebben we een paar keer wat drupjes gehad, verder gewoon droog met soms zelfs een zonnetje.
Ted laat zich ook nog steeds goed voelen, je kunt het nu ook al heel goed zien aan mijn buik als 'ie schopt echt zo grappig. :D
Een zwangere foto op Ameland kan natuurlijk niet ontbreken. O:) Wel een gek idee dat we de volgende keer met z'n drietjes zijn haha.

[ [url=m/h4Xx6T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:21

Ballard_L schreef:
Poeh dat lijkt me inderdaad heel heftig…wat een verdriet!

Ik kan eindelijk ons aankondigings kaartje delen :) we hebben het nu iedereen verteld

[ [url=m/jS4DuC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:37

Bedankt voor de tips hoe we het nieuws aan vrienden kunnen vertellen :)

Leuk kaartje Ballard!

Hier al een paar jaar niet gereden maar ik denk dat je naar je lichaam moet luisteren en je gevoel moet volgen.

Mriek dat vind ik ook zo’n bijzonder idee dat we volgend jaar met iemand erbij zijn <3

Wij hebben gisteren de vitaliteitsecho gehad. Ik vond het enorm bijzonder om het hartje te zien kloppen <3

Laten jullie als je de NIPT test doet ook de chromosomen verder onderzoeken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 19:45

Charlotte446 schreef:
Bedankt voor de tips hoe we het nieuws aan vrienden kunnen vertellen :)

Leuk kaartje Ballard!

Hier al een paar jaar niet gereden maar ik denk dat je naar je lichaam moet luisteren en je gevoel moet volgen.

Mriek dat vind ik ook zo’n bijzonder idee dat we volgend jaar met iemand erbij zijn <3

Wij hebben gisteren de vitaliteitsecho gehad. Ik vond het enorm bijzonder om het hartje te zien kloppen <3

Laten jullie als je de NIPT test doet ook de chromosomen verder onderzoeken?

Wij hebben alles gedaan inderdaad maar ook omdat er best veel uit kan komen waarop wij de zwangerschap zouden hebben afgebroken. Gelukkig niks aan de hand voor zover ze nu weten.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:50

Wij hebben ook alles gedaan

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:51

Gnome dank je wel. :o Ik vind dat ook altijd van die griezelige verhalen. Zulke dingen lezen maakt soms echt wel onzeker. Is ook wel weer een eye opener dat je echt van elke dag "moet" genieten.

[***], ik deel je onzekerheid bij zulke verhalen zeker. Gelukkig zitten die van ons allemaal nog veilig in de buik. ♡

Ballard wat een mega leuk kaartje! Hebben jullie die zelf gemaakt?

Charlotte wat mooi hé het hartje zien! Alles leek ook goed dus? Wij hebben bij de NIPT laten testen op alles. Hadden zoiets van ze testen het nu toch, dus dan maar meteen alles. :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:57

Ik wil alles weten, vriend het liefst zo min mogelijk. Ik krijg mijn zin, we testen alles. Anders ben ik de hele zwangerschap aan het stressen door het niet te weten :=

Mriek, geweldig om het hartje te zien! Ik heb heel veel last van mijn hormonen, dus werd er emotioneel van :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:03

Charlotte446 schreef:
Ik wil alles weten, vriend het liefst zo min mogelijk. Ik krijg mijn zin, we testen alles. Anders ben ik de hele zwangerschap aan het stressen door het niet te weten :=

Mriek, geweldig om het hartje te zien! Ik heb heel veel last van mijn hormonen, dus werd er emotioneel van :')

Ah dat is toch logisch <3 Hoe mooi dat je dat hartje ziet wat gewoon echt van jullie is ♡

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:03

Vandaag heeft mijn vriend Nemo erkend en dus ook gezag gekregen vast. :)F

Ben sinds de laatste controle best wel bang voor een miskraam stiekem. Heel vervelend. Ze is wel actief genoeg en schopt ook op heel onhandige plekken #) _O-

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:06

Azmay kan dat nu al? Dat wist ik niet, dacht dat het pas kon als de kleine geboren was.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Fijn dat je haar nog steeds goed voelt bewegen. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 20:14

Vanwaar je angst Azmay?