Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:27

BarbaraNova schreef:
ja zou kunnen idd maar ben altijd erg makkelijk en lui met eten naar het werk, daar moet ik ook meer aan doen idd...

Wat bij mij goed werkt is zo n bento lunchbox, dus met vakjes. Ik neem elke dag wat komkommer in schijfjes mee, snoeptomaatjes, handje noten (ongebrand), soms eitje/surimisticks en ik varieer tussen crackers/wraps/brood/volkoren pannekoeken. Maar wat skyr (met lekker smaakje), granola en vers fruit gaat er ook goed in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:30

Helemaal niet slecht zo hoor tita, ik vind er geen slechte dingen tussen zitten.

Probeer niet te vaak te wegen, 1x per 6 weken ofzo. En meet ook. Want hormonaal kun je zo 1.5kg meer wegen terwijl dat een week later weer weg kan zijn. Als je gewoon weet dat wat je eet goed is, dan ben je gewoon goed bezig.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:25

BarbaraNova schreef:
fannetje schreef:
Barbaranova, maar eet je niet te weinig dan? Dat je niet onder je BMR eet, dat werkt namelijk ook niet.
En zolang je onder de 75 weegt, zit je iig prachtig op gewicht toch?

ik zit nu op de 86 dus verre van prachtig

Stress zorgt gewoon voor erg veel problemen, toen ik me 2 jaar terug een stuk beter voelde, vlogen de kilos er af....

Ja stress helpt absoluut niet met afvallen, dat was voor mij de reden om niet dit afgelopen najaar me er mee bezig te houden.
Nu is mijn mindset beter, doe het samen met 3 collega's en dat geeft mij ook motivatie.

Ik ben inmiddels in 3 weken 3,5 kg kwijt, met gezond eten, geen traktaties, wel 2 x uit eten geweest.
Verder het schemaatje aangehouden wat mijn collega heeft gemaakt met oefeningen. Dus ben echt heel erg tevreden. We gaan zien waar het schip strand.

xingridx

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:43

Niet te vaak wegen lukt mij dan weer slecht :=

Mooi resultaat fannetje!

Ik tikte de -8 aan vanmorgen, heerlijk! Ondanks een rommelig weekje deze week met twee keer uit eten. Vanavond een etentje met mijn man en dan gaan we weer even een weekje strak in het regime want over een week gaan we op vakantie en die schade zou ik graag zo beperkt mogelijk houden :=
Gelukkig blijven we gewoon in NL dus op hier en daar een etentje buiten de deur na zal dat ook wel goed kunnen :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:48

Zo min 8, netjes hoor.

Wij zijn gisterenavond bij de sushi toko wezen eten...t lijkt altijd erg gezond maar wat een calorieen zitten daar in joh wauuwww

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:51

Ik drink met eten altijd zeker een halve liter water weg, nu hoorde ik pas van iemand dat ik dat niet zou moeten doen ivm je darmwerking ofzo....

Iemand hier een idee hier over?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:58

Oh dat durf ik niet te zeggen, ik kom tijdens eten niet verder als 1 glas water haha

Sushi tikt idd flink aan, wij gaan vanavond bij Het Zusje eten dus ik vrees er ook voor. Maar kan er gelukkig vooraf rekening mee houden, dat scheelt hopelijk iets :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:00

xingridx schreef:

Mooi resultaat fannetje!

Ik tikte de -8 aan vanmorgen, heerlijk! Ondanks een rommelig weekje deze week met twee keer uit eten. Vanavond een etentje met mijn man en dan gaan we weer even een weekje strak in het regime want over een week gaan we op vakantie en die schade zou ik graag zo beperkt mogelijk houden :=
Gelukkig blijven we gewoon in NL dus op hier en daar een etentje buiten de deur na zal dat ook wel goed kunnen :j

Ik weeg inmiddels ook dagelijks en vaak ook nog 's avonds voor het slapen. Inmiddels vind ik het verschil tussen avond en ochtend echt super interessant! Ik voer het overigens niet altijd in, meestal twee keer per week. Sowieso op maandag, dat is mijn WW weegdag. :j

Ik lees overigens nog mee maar reageer niet meer veel, ik zag dat een paar mensen het topic verlaten hadden omdat ze veel of snel gewichtsverlies demotiverend vonden en zich daardoor enigszins ongemakkelijk voelde in het topic.

Het gaat qua gewichtsverlies wel nog steeds goed hier, ik heb de smaak te pakken en zit er weer lekker in. Momenteel als doel gesteld om op 7 mei, als de Dogsurvival is, 80kg te wegen. Ik ga altijd lekker als ik een stok achter de deur heb.

Afgelopen weekend had ik wel een huge 'non scale victory' tijdens de agility. Ik liep met drie honden en met alle drie liep ik een snelle ronde met een wissel die ik niet gedacht had te halen. *\o/*

Dit was op 1 maart 2020:

Dit was afgelopen weekend:

Het is me nogal een verschil. :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:20

KimD schreef:
xingridx schreef:

Ik weeg inmiddels ook dagelijks en vaak ook nog 's avonds voor het slapen. Inmiddels vind ik het verschil tussen avond en ochtend echt super interessant! Ik voer het overigens niet altijd in, meestal twee keer per week. Sowieso op maandag, dat is mijn WW weegdag. :j

Dat dus :)) _O- Ik voer het op vrijdag in maar geregeld twee keer per dag op dat ding. Ook wel leuk om te zien dat dat verschil savonds en smorgens ook stabiel afneemt :j

wat een verschil al KimD! netjes hoor. Dat vind ik wel jammer, ik ben dusdanig lang dat het onwijs lang duurt voor je écht verschil ziet. Ik merk het wel al in mijn kleding dat het makkelijker zit maar voor een broekmaat minder moet er minstens 15 kg af en misschien wel meer. Ik krijg wel mn taille alweer een beetje terug, dat is dan wel weer leuk :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:26

Ik weeg ook bijna dagelijks, maar noteer het alleen in mijn app als het naar beneden is gegaan. Werkt voor mij het beste, want zo blijf ik positief en als ik teveel weken niets invul, dan moet ik weer wat aanpasen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:27

Ik weeg ook bijna dagelijks, ook om te kijken wat er na bepaalde voeding gebeurd. Hou ik vocht vast of juist niet, gewoon nieuwsgierig hoor.
Maar ik tel pas als ik 3 dagen dat gewicht heb ( of nog verder gezakt, dan wat het was).

KimD, echt een enorm verschil al. Hoeveel ben je nu kwijt sindsdien?

Xingridx, zou wel motiveren als die kledingmaten sneller gingen ja, maar helaas. Maar gaat vast goed komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:53

Ik voer maandag en vrijdag in, ik kom eigenlijk alleen bij tijdens mijn ovulatie. Dan ben ik net een ballon en schommelt er met gemak 2,5 tot 4kg in de plus aan. Die week weeg ik ook niet, zowel voor mezelf als voor WW niet. Dat gewicht is er na die week ook weer af met 0,5 tot 1kg extra. Vanaf dan kan ik weer verder naar beneden. Sinds ik onder de 100kg ben merk ik die schommeling heel goed, daarvoor eigenlijk nooit. Ik ben dan gevoelsmatig ook echt zo opgeblazen als wat.

Ik ben nu sinds de start, januari 2021, 45kg kwijt. Tussen januari en augustus 35kg, daarna stabiel gebleven tot november (veel minder bewogen vanwege de dracht van Dana, wel geteld), toen van november tot eind februari niet geteld en niet bewogen vanwege de puppy's, dat leverde een plus van 5kg op en vanaf eind februari tot nu -13kg en wil dus op 7 mei 80kg wegen, dat zijn nu nog -3kg, moet geen probleem zijn hoop ik. :D

Hier zie je mooi de rem erop en de puppy-hobbel. :') Dit is dus van Jan'21 tot vandaag.

Afbeelding

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 00:51

Ik ben helemaal terug bij af. -O- Ik ben ongeveer anderhalve maand geleden geopereerd, en mocht niet sporten enzo. Echt poedersuiker; ik zat bijna op de 5 km in m'n renschema.

Kan het echter zijn dat ik nu opeens sneller aankom omdat mijn lichaam gewend was aan sporten, en ik dat opeens niet meer deed? Het vliegt er echt aan momenteel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:33

Soepblik schreef:
Ik ben helemaal terug bij af. -O- Ik ben ongeveer anderhalve maand geleden geopereerd, en mocht niet sporten enzo. Echt poedersuiker; ik zat bijna op de 5 km in m'n renschema.

Kan het echter zijn dat ik nu opeens sneller aankom omdat mijn lichaam gewend was aan sporten, en ik dat opeens niet meer deed? Het vliegt er echt aan momenteel.

Het kan best zijn dat je metabolisme van slag is, ik merk dat ik door het hardlopen wel sneller kilo's verlies. En als ik Evy in mijn oor mag geloven komt dat door een combinatie van goed eten en een versneld metabolisme door het rennen / sporten.

Máár, als jij helemaal niks mag doen dan zul je ook bijna niks moeten/ mogen eten wat aanzet.

Mijn vader werd vorig jaar geopereerd en had ook behoorlijk wat kilo's teveel, die kon echter niet meer dan 700-1000 stappen per dag zetten.

Hij heeft de app daarop aangepast (deed ook WW) en is alsnog 20+ kg afgevallen.

In ieder geval beterschap en een spoedig herstel! :* Dat is belangrijker dan welke kilo's dan ook!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:42

Soepblik, wat balen zeg! Allereerst beterschap! Hopelijk herstel je snel van de operatie!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:06

KimD, ik vind het superknap, hoop het op een groot deel na te doen, ben de kilo's zo zat. Het remt je zo in de beweging.
En ik heb een goed streefpunt, wil graag voor januari 25kg kwijt zijn, met als motivatie mijn toekomstige pup. Liever meer, maar dit zou echt al super zijn.

Soepblik, bij mij zijn toen na een val met mijn paard, mijn kilo's er ook aangevlogen. Ik at zoals ik daarvoor at, maar zat 4 maanden zo goed als stil. Knie had enig herstel nodig. Die kilo's ben ik nooit meer kwijt geraakt, stom natuurlijk.
Dus zou zeker je eetpatroon terugschroeven, want je verbrandt gewoon veel minder, als je stilzit.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:12

Het universum probeert mij wat te vertellen... Ik zit een beetje op bokt te snuffelen en kom dit topic tegen...

Moet hier ook nodig iets gebeuren..
Ben tijdens mijn laatste zwangerschap 12 kilo afgevallen (dit raadt ik trouwens niemand aan)..
Maar 3 maanden na bevalling kon ik weer normaal eten en dat is sindsdien niet meer opgehouden...
Dus die 12 kilo zit er ondertussen alweer lang en breed aan. Kind is afgelopen maand 2 geworden :+ _-:( ...

Gisterochtend kwam ik een "kennis" tegen en die vroeg weinig subtiel " Zo, en hoelang moet je nog?" Terwijl ik het desbetreffende kind bij mij had en naast mij stond...
Buiten het feit dat zo'n opmerking gewoon walgelijk is :r en behoorlijk onbeschoft, was het ook wel zeer confronterend.

Buiten die 12 kilo zit er nog wel meer teveel aan, maar dat is al mijn hele leven zo en ook deels genen en bouw...
Dus doel zou eigenlijk moeten zijn -20 maar dat vind ik wel een hele grote stap. Zou al blij zijn met -10.

maarja, de motivatie hé...
Dat is het hele probleem. Ik weet prima wat ik moet laten staan en dat ik meer moet bewegen (haal wel 3/4x per week de 10.000 stappen, maar verteer verder elke avond op de bank...)

Doe geen enkele sport, behalve achter mijn 2-jarige aan rennen en zo'n 2-3x per week naar het dorp lopen (3 km voor heen en terug). Doe daarnaast werkelijk alles met de auto...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:00

Zonder die motivatie wordt het hem iig niet :n het lukt hier pas goed sinds de knop begin maart weer om ging

Schade van mijn etentje vorige week vrijdag was er gisteren weer af dus deze week toch nog positief resultaat *\o/*
Nu gaan we morgen een week op vakantie. Die vind ik wel spannend. Overdag zal wel aardig lukken maar avondeten is toch vaak makkelijk of uit eten dan. Dus dan volgende week maar weer strak in het regime :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:30

zeker waar dat het zonder motivatie niet lukt, die mis ik nu zeker ook...ben me erg bewust van mijn gewicht maar teveel gezeur prive om echt door te zetten. Dus eerst wachten tot prive kan veranderen, dan verder yeh

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:35

Heb mij nav dit topic toch maar eens gewogen. Laatste keer was een jaar geleden. En het viel mij toch niet tegen. Tuurlijk, ben te zwaar, maar zo dramatisch als ik het eerst dacht is het niet. Wil niet zeggen dat er zeker wat af moet, maar dat is dus minder dan ik eerst dacht.

Dat geeft de burger moed. Dus nu een beetje begonnen met wat gezondere keuzes te nemen. Dus geen broodje pasta meer in de ochtend en als tussendoortje een stuk fruit.
Die stappen zitten wel goed, dus nu zorgen voor wat meer andere beweging.

Kijken of ik het zo op een wat laagdrempelige manier kan aanpakken, zonder meteen het woord afvallen eraan te plakken, want dan weet ik dat ik het niet volhou.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:54

Vanochtend weer gewogen en gemeten. Nu in totaal -10,8 kilo, maar qua gewicht stagneert het nu een beetje... Das wel jammer, maar volhouden en dan komen we er vanzelf wel (hoop ik).

Qua taille -12 cm, beenomtrek -4 cm (brede heupen, brede benen en ronde kont hoort bij mijn bouw) en -7cm van mn heupomtrek af.
Balen dat het even stagneert, maar gewoon maar volhouden! Touwtjes ook iets losser gelaten met al die feestdagen. Weet dus wel waarom het een beetje stagneert.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 06:58

bamisalami schreef:
Vanochtend weer gewogen en gemeten. Nu in totaal -10,8 kilo, maar qua gewicht stagneert het nu een beetje... Das wel jammer, maar volhouden en dan komen we er vanzelf wel (hoop ik).

Qua taille -12 cm, beenomtrek -4 cm (brede heupen, brede benen en ronde kont hoort bij mijn bouw) en -7cm van mn heupomtrek af.
Balen dat het even stagneert, maar gewoon maar volhouden! Touwtjes ook iets losser gelaten met al die feestdagen. Weet dus wel waarom het een beetje stagneert.

Joh wat knap zeg! Van hoever kom je?
Volg jij een bepaald dieet?

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:53

Ik begon op 81,1 kg en nu dus 72,2. M’n taille was 87 cm en nu 75 cm.

Voor kerst had ik een boek van project gezond gekregen. Had ik ook gevraagd omdat ik t zo lastig vind om iedere keer wat te bedenken voor het avondeten. T ging me vooral om de recepten dus. Maar toen ik het boek had, zag ik dat er weekmenu’s in stonden. Voorin het boek staat een tabel waarmee je je caloriebehoefte kan opzoeken met daarbij passende weekmenu’s. Dat gaan volgen en toen vlogen de kilo’s eraf. Nu volg ik niet meer echt een weekmenu, kijk ik wel in het boek voor inspiratie en af en toe volg ik een dag of twee weer van het boek. Verder maak ik gezondere keuzes en hou me aan de calorieën voor een dag. Met af en smokkelen natuurlijk, maar na een “cheatday” kan ik makkelijk de draad weer oppakken. Dus niet echt een dieet, meer aanpassing van leefstijl. En voor mij werkt deze.
Ook wel eens ketodieten geprobeerd, maar dat paste mij niet en viel dan steeds weer terug.

Ik ben blij met project gezond! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:05

Ik ook pg fan.
Heb jezelf weer schip onder mijn kont gegeven.
Moeten nu 6 kilo af.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:32

Dank voor je info,ik ga gelijk googlen