Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:...jij hebt weinig vertrouwen in de intenties van onze beleidsmakers, ik in de intenties van de gemiddelde mens. Maar misschien heb ik teveel op internet (en in het buitenland) gezeten... mijn beeld van de gemiddelde Nederlander is er bepaald niet op vooruit is gegaan.
Babootje schreef:nps schreef:...jij hebt weinig vertrouwen in de intenties van onze beleidsmakers, ik in de intenties van de gemiddelde mens. Maar misschien heb ik teveel op internet (en in het buitenland) gezeten... mijn beeld van de gemiddelde Nederlander is er bepaald niet op vooruit is gegaan.
Wat je zegt, Ik vraag me af of het kabinet/beleidsmakers/communicatiedeskundigen dit inmiddels ook door hebben. Wat ik in de afgelopen periode heb geconstateerd is, dat teveel keuze is gelaten aan mensen die dat totaal niet aankunnen, c.q. de gevolgen niet kunnen overzien. En dat gebeurt nog steeds; 1 van de redenen dat de gemiddelde mens de draad volledig is kwijt geraakt.
Babootje schreef:Wat je zegt, Ik vraag me af of het kabinet/beleidsmakers/communicatiedeskundigen dit inmiddels ook door hebben. Wat ik in de afgelopen periode heb geconstateerd is, dat teveel keuze is gelaten aan mensen die dat totaal niet aankunnen, c.q. de gevolgen niet kunnen overzien. En dat gebeurt nog steeds; 1 van de redenen dat de gemiddelde mens de draad volledig is kwijt geraakt.
Flower033 schreef:Weet je wat ook goed werkt, en het is nog aangetoond ook: Chloor. Als je een virus (werkt bij alle virussen) in een Petri-schaaltje doet en je doet er wat chloor bij, gaan ze allemaal dood. Dat had Trump best goed gezien.
Het vervelende is alleen dat je rest van je lichaam niet zo goed tegen chloor kan. Alcohol werkt trouwens ook goed. Niet 1 glaasje, dat is te weinig, maar gewoon zoveel dat al je cellen zwemmen in de alcohol. De president van Wit-Rusland kan je daar meer over vertellen. Die adviseert Wodka.
Babootje schreef:Wat je zegt, Ik vraag me af of het kabinet/beleidsmakers/communicatiedeskundigen dit inmiddels ook door hebben. Wat ik in de afgelopen periode heb geconstateerd is, dat teveel keuze is gelaten aan mensen die dat totaal niet aankunnen, c.q. de gevolgen niet kunnen overzien. En dat gebeurt nog steeds; 1 van de redenen dat de gemiddelde mens de draad volledig is kwijt geraakt.
Shadow0 schreef:Het handelen van veel mensen is dus eigenlijk rationeel ten opzichte van de context die er is.
Elisa2 schreef:Zo het is weer kortzichtigheid en persoonlijk worden ten top in dit topic. Hulde aan alle slimmeriken die menen alle wijsheid in pacht te hebben.
Had er nog bij geschreven..los van mijn persoonlijke mening, maar goed..lezen is kennelijk moeilijk en schoppen lucht op.
Ik deel alleen wat ik lees en me opgevallen is, volg toevallig een heleboel gezondheidsgroepen waarbij een heleboel voorbij komt. Maar dat zullen in jullie ogen natuurlijk direct allemaal wappies zijn. Gadver, echt ik kots van dit gedrag.
Babootje schreef:Mensen nemen hun eigen rationale beslissingen, niet ingegeven door de context die er is maar door de context die zij kunnen zien of begrijpen.
Er zijn dus 2 mogelijkheden: de context begrijpelijker uitleggen in Jip en Janneke taal met heldere onderbouwing of meer richting geven aan de beslissingen die mensen kunnen nemen, dan wel beide.
Elisa2 schreef:Zo het is weer kortzichtigheid en persoonlijk worden ten top in dit topic. Hulde aan alle slimmeriken die menen alle wijsheid in pacht te hebben.
Had er nog bij geschreven..los van mijn persoonlijke mening, maar goed..lezen is kennelijk moeilijk en schoppen lucht op.
Ik deel alleen wat ik lees en me opgevallen is, volg toevallig een heleboel gezondheidsgroepen waarbij een heleboel voorbij komt. Maar dat zullen in jullie ogen natuurlijk direct allemaal wappies zijn. Gadver, echt ik kots van dit gedrag.
Flower033 schreef:Weet je wat ook goed werkt, en het is nog aangetoond ook: Chloor. Als je een virus (werkt bij alle virussen) in een Petri-schaaltje doet en je doet er wat chloor bij, gaan ze allemaal dood. Dat had Trump best goed gezien.
Het vervelende is alleen dat je rest van je lichaam niet zo goed tegen chloor kan. Alcohol werkt trouwens ook goed. Niet 1 glaasje, dat is te weinig, maar gewoon zoveel dat al je cellen zwemmen in de alcohol. De president van Wit-Rusland kan je daar meer over vertellen. Die adviseert Wodka.
Pandora2 schreef:Flower033 schreef:Weet je wat ook goed werkt, en het is nog aangetoond ook: Chloor. Als je een virus (werkt bij alle virussen) in een Petri-schaaltje doet en je doet er wat chloor bij, gaan ze allemaal dood. Dat had Trump best goed gezien.
![]()
![]()
Maar dan heb je weer het probleem van de overvolle IC's. Het hoofd IC van een groot ziekenhuis hier bij ons zei laatst nog dat als iedereen het alcoholmisbruik zou achterwege laten, zijn IC halfleeg zou zijn.
Ik zal het dan maar bij af en toe een sigaretje houden. Schijnt ook goed te zijn tegen corona![]()
Pandora2 schreef:Worden sigaretten uitgebreid getest dan?
Kijk, heb ik toch weer wat geleerd![]()
Shadow0 schreef:Babootje schreef:Mensen nemen hun eigen rationale beslissingen, niet ingegeven door de context die er is maar door de context die zij kunnen zien of begrijpen.
Er zijn dus 2 mogelijkheden: de context begrijpelijker uitleggen in Jip en Janneke taal met heldere onderbouwing of meer richting geven aan de beslissingen die mensen kunnen nemen, dan wel beide.
Nee, want het beleid is niet gericht op het structureel verbeteren van de situatie. Nog steeds niet. En voor zover ik begreep is een verzoek om het eens wat rustiger te hebben over de langetermijnstrategie, buiten de hectiek van de maatregelen om,door de coalitie alweer afgewezen.
Edit: dit klopt niet, D66 en CU onderschrijven het ook. Dus hopelijk komt het er.
Je kunt 'uitleggen' wat je wilt, maar wat in de kern niet klopt, gaat nooit kloppen. Zonder de wil om een duurzame uitweg te vinden en dat gezamelijk (dus op elkaar afgestemd, met de juiste timing) te doen gaan we hier niet uitkomen. Individueel handelen is niet genoeg. En zolang er op de scholen helemaal niets gebeurt is het ook sowieso niet genoeg.
Babootje schreef:Ik zag een berichtje op Twitter om dit maar even te illustreren.
Een man maakte de opmerking dat er een toename is van gevaccineerden bij de teststraat en trok daarbij de conclusie dat die gevaccineerden blijkbaar ook niet meer zo geloven in het vaccin.
Wat hem sterkt in zijn besluit om zich vooral niet te laten vaccineren.
Dat zegt naar mijn mening dat zijn context in dit opzicht erg beperkt is tot zichzelf, want hij ziet blijkbaar niet de voor de hand liggende reden dat men verantwoordelijkheid jegens een ander kan voelen.
Babootje schreef:Wat klopt er dan volgens jou niet? Dat mensen hun eigen rationele beslissingen nemen vanuit hun eigen context? En dat die context niet dezelfde is dan de context van een ander?
Citaat:De massa. En dat wordt te weinig gedaan. De informatie is daarvoor te ingewikkeld en te wisselend. Daardoor krijg je de massa niet mee.
Avalanche81 schreef:Mensen snappen het principe van oorzaak en gevolg volgens mij gewoon niet.
Jouw voorbeeld idd Babootje, maar ook iemand die bv een hartaanval heeft gehad, en eerder gevaccineerd is. Dat is geen vaccinatiedode, dat is gewoon 2 dingen die compleet los van elkaar, na elkaar gebeuren.