Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:59

Gelukkig Eleeke dat het een bekende bijwerking blijkt en je het kunt afwachten. Goed dat je het even hebt nagevraagd, dan kun je het ook rustiger aankijken

sterregoud schreef:
Waar zit het hem nu in, dat de ene geen last heeft van een prik, en de ander wel bijwerkingen krijgt ? Is dat je immuunsysteem die te actief is ? Of zijn er andere oorzaken ?

Interessante vraag Sterregoud! Ik zou dat ook willen weten. In ieder geval reageren de meeste heviger op de tweede omdat je afweersysteem dan al getraind is vanwege de eerste prik. Ook schijnt dat vrouwen vanwege hun hormonen mogelijk heftiger reageren dan mannen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 28-06-21 12:17, in het totaal 3 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:12

Ik zit nog te wachten, moest wat langer blijven. Moest van te voren vrij lang wachten dus mezelf enorm opgevreten := dat helpt niet voor het niet flauwvallen

Voelde de prik wel duidelijk, maar verder blij met de gang van zaken. Nu hopen op weinig bijwerkingen haha

Niqui

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:16

Mijn zoon en dochter hebben afgelopen weekeinde de Janssen prik gehad en hebben nergens last van.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:20

MyWishMax schreef:
Ik zit nog te wachten, moest wat langer blijven. Moest van te voren vrij lang wachten dus mezelf enorm opgevreten := dat helpt niet voor het niet flauwvallen

Voelde de prik wel duidelijk, maar verder blij met de gang van zaken. Nu hopen op weinig bijwerkingen haha

Eindelijk!
Was je in Gouda? Ik vond het daar erg benauwd, kreeg het na de tweede ook echt super warm dus was even bang om flauw te vallen (dat heb ik soms na een injectie en altijd na bloed doneren) maar het was gewoon warm :D

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:20

MyWishMax schreef:

O jeetje, ik kon zo doorlopen beide keren. Heb je Jansen gehad?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:21

De prik zelf voelde ik echt mínimaal trouwens, het was dat ik er op lette. Heel klein speldenprikje.

Uurtje geleden (2 uur na de prik) begon m'n bovenarm stijf te worden.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:37

Bijna 24 uur verder en alleen een stijve, pijnlijke arm en wat moe. Verder eigenlijk niks. Dus eigenlijk hetzelfde als met de 1e prik. Toen ook paar dagen flink moe geweest. Valt mij tot nu toe onwijs mee.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:50

Ik mag straks voor m’n tweede Pfizer. Hopelijk net zo weinig last als bij de eerste want heb twee hele drukke dagen voor de boeg met dingen die echt niet op andere momenten kunnen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:02

Ik heb gister mijn Janssen vaccin gehad en ben er goed ziek van. Vannacht flinke koorts en tot nu toe pijnlijke ogen en gigantische hoofdpijn..

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:49

xxxmh schreef:
Heb donderdag me prik maar met al die verhalen van bijwerkingen wil ik hem bijna afzeggen... zo geen zin in.

Ik denk dat je hier inderdaad vooral leest van mensen die bijwerkingen hebben. Van de 10 van mijn vrienden, mannen en vrouwen, leeftijd tussen 25 en 30 was ik de enige met bijwerkingen, de rest had echt helemaal nergens last van! Ook op Lareb zie je dat er eigenlijk maar weinig bijwerkingen gemeld worden, vergeleken met hoeveel prikken er al gezet zijn. Komt wel goed :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:56

Tiggs schreef:
MyWishMax schreef:

Eindelijk!
Was je in Gouda? Ik vond het daar erg benauwd, kreeg het na de tweede ook echt super warm dus was even bang om flauw te vallen (dat heb ik soms na een injectie en altijd na bloed doneren) maar het was gewoon warm :D

Ja precies! En nee gewoon pfizer. Maar bij de pfizer rijen waren gewoon overal wel 1 of 2 stoelen bezet. En moest langs de arts waar er nog 3 voor me waren :')

Nu niet helemaal fit, maar of dat gewoon mijn normale niet fit na drukte is of bijwerking geen idee haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:02

Ik heb net de 2e Pfizer gehad.
Maar ik stond niet goed geregistreerd in het systeem.
Omdat ik in januari Corona heb gehad en nu, op advies van GGD, voor een 2e prik stond, moest ik even met de dokter praten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:52

sterregoud schreef:
Waar zit het hem nu in, dat de ene geen last heeft van een prik, en de ander wel bijwerkingen krijgt ? Is dat je immuunsysteem die te actief is ? Of zijn er andere oorzaken ?

Ja heb eindelijk een antwoord gevonden. Mensen met bijwerkingen maken wel meer antilichamen aan, maar het is niet zo dat je geen immuniteit opbouwt als je geen bijwerking hebt.

Het afweersysteem reageert sterker bij jongeren dan ouderen, dit verklaard waarom er nu meer bijwerkingen gemeld worden omdat er in steeds jongere leeftijdsgroepen gevaccineerd wordt.
Ook komt vermoedelijk als eerste een reactie op de ingespoten hulpstoffen/de lipiden,veelal lokaal met pijn in de spier. Pas later, komt de afweerreactie van je lichaam echt op gang met mogelijk meer systemische bijwerkingen.

Zie verder;

https://www.newscientist.nl/nieuws/bijw ... oet-weten/
Laatst bijgewerkt door Sabri op 28-06-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:02

Ik had de eerste dag lichte klachten.. Niets geks. Nu ruim een week later ineens weer enorme hoofdpijn die komt en gaat. Verder afschuwelijke pijn in mijn nek. Kan de huid daar zelf amper aanraken en viel gisteren uit het niets zowat in slaap.

Nu ook weer lichte verhoging. Herkent iemand die :?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:21

ingedebruijn schreef:
Ik had de eerste dag lichte klachten.. Niets geks. Nu ruim een week later ineens weer enorme hoofdpijn die komt en gaat. Verder afschuwelijke pijn in mijn nek. Kan de huid daar zelf amper aanraken en viel gisteren uit het niets zowat in slaap.

Nu ook weer lichte verhoging. Herkent iemand die :?

Ik herken wel de sterke wisseling van de klachten... ik heb ook in de tweede week meer last gehad dan in de eerste week

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:45

Ik weet niet of het Janssen vaccin je bloed ook verandert :+ , maar ik ben nog nooit in mijn leven zo opgegeten door de muggen als nu na de vaccinatie. Echt niet grappig. En ik heb ook een spatader die enorm is opgezwollen. -O-

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:57

Lees er bijna nergens over, maar wij hadden beide (1e Pfizer) enorm kast van opvliegingen bij inspanning. Beide ook midden in de nacht klaarwakker en warm. En nog twee dagen dus bij inspanning ineens vreselijk warm krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:01

Sakura789 schreef:
Lees er bijna nergens over, maar wij hadden beide (1e Pfizer) enorm kast van opvliegingen bij inspanning. Beide ook midden in de nacht klaarwakker en warm. En nog twee dagen dus bij inspanning ineens vreselijk warm krijgen.

Ik kwam vanmorgen bezweet aan op het werk. Dat was echt niet grappig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:16

Fitzroy schreef:
Ik weet niet of het Janssen vaccin je bloed ook verandert :+ , maar ik ben nog nooit in mijn leven zo opgegeten door de muggen als nu na de vaccinatie. Echt niet grappig. En ik heb ook een spatader die enorm is opgezwollen. -O-

Aha dat is het.
Dacht dat het terror muggen waren. Maar het is de janssen.
Nee zonder dollen. Heb echt giga bulten zoals ik anders niet heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:18

DuoPenotti schreef:
Fitzroy schreef:

Aha dat is het.
Dacht dat het terror muggen waren. Maar het is de janssen.
Nee zonder dollen. Heb echt giga bulten zoals ik anders niet heb.

Dan heeft ons paard ook een stiekeme vaccinatie gehad, die stond compleet onder de bulten vanochtend ( gevalletje knuttenaanval)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:23

Swanzie schreef:
Is dit nu hetzelfde als na je eerste prik of heb je nu meer last? Wisselt het bij jou ook zo sterk per dag of zelfs gedurende de dag?

Vervelend is het idd. Het wisselt per dag. Na de eerste prik had ik geen bijwerkingen (op een stijve arm na dat was met een dag over). Ik hoop gewoon dat het iedere dag een beetje beter zal gaan, want het werk enzo gaat wel door natuurlijk! Vroeg naar bed dus maar voorlopig.
Het is allemaal voor het goeie doel hoor, ik ben al blij dat het niet erger word iig. Hoop dat het bij jullie ook steeds wat beter zal gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:58

lizy29 schreef:
Ik mag straks voor m’n tweede Pfizer. Hopelijk net zo weinig last als bij de eerste want heb twee hele drukke dagen voor de boeg met dingen die echt niet op andere momenten kunnen.

Ik heb vanmiddag ook mijn 2e Pfizer gehad. Tot nu toe, nergens last van.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:51

Sakura789 schreef:

Heb dezelfde klachten. Heb 1x Moderna gehad ruim 3 weken geleden. Ook erg moe.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 01:39

Ik krijg met geen mogelijkheid m'n arm meer zijwaarts-omhoog of naar achter-omhoog :') zo stijf. Naar voren-omhoog gaat wel redelijk, tot op borsthoogte. Vanmorgen om 9:00 geprikt. Verder nergens last van!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 06:41

Electra63 schreef:
lizy29 schreef:

Ik heb vanmiddag ook mijn 2e Pfizer gehad. Tot nu toe, nergens last van.

Ik kom ook niet verder dan een beetje een zware arm/blauwe plek gevoel. Heb meer last van mijn rug waar ik eind vorige week doorheen ging :')