Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:59

Relaxed schreef:
HC is de beste +:)+

Iemand met die pech en inleveren van gezondheid dit jaar en die vrolijkheid, dat vind IK knap, doe hem dat zeker niet na en ach dat tikkeltje arrogant zijn is dan wel te hebben. Je kunt beter maar tevreden zijn met jezelf als andersom. Laat gaan....

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:05

In Denemarken loopt het ook weer verkeerd, worden weer strenge maatregelen genomen. Daar wel de scholen voor een groot gedeelte dicht.

38 van de 98 Deense gemeenten, waaronder hoofdstad Kopenhagen, krijgen te maken met nieuwe lockdownmaatregelen. Denemarken registreerde het afgelopen weekend een recordaantal van 3800 nieuwe besmettingen. De nieuwe regels om het coronavirus tegen te gaan, treden woensdag in werking en gelden tot 3 januari.

Cafés, restaurants, bioscopen en andere culturele instellingen in de 38 gemeenten moeten sluiten. Scholieren uit de hogere klassen van het basisonderwijs, alle middelbare scholieren en studenten worden naar huis gestuurd. De Denen wordt gevraagd een 'extra inspanning te leveren' om het onheil af te wenden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:11

MarlindeRooz schreef:
Dat jij met twee voeten rijdt in een automaat dat maakt nog niet dat het de beste manier is van rijden met twee pedalen. Echt zo bloedirritant hoe jij je eigen dingen blijft verheerlijken. Dit topic gaat over corona. Niet over hoe geweldig veel beter jouw visie op zaken wel niet is.

Dan begrijp/doe je het toch gewoon niet. Tant pis.
Het is en blijft zoals het is:
Met één voet is makkelijker te leren.
Met twee is sneller remmen dus veiliger, beter.
Lijkt me simpel te begríjpen ook al is het wat meer moeite om het te leren.
TIOLI :)*

Verder ben niet ík erover begonnen DÛH :roll:

Maarrrr.... terug naar Corona19 *\%/*

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:20

@marcella

Advocaat/tokkelroom uit de magnetron

Recept advocaat

Max 200 ml drank naar keuze per batch gebruiken.

100 ml drank naar keuze
2 eieren (of 4 dooiers)
75 gram suiker

Ingrediënten mengen.
30 sec vol vermogen magnetron, even weer mixen, weer 30 sec magnetron enz enz tot dat het dik genoeg is.

Als je de ei(dooiers) zeeft wordt ie nog zachter van structuur.
Zonder magnetron kan het au bain marie ook, dan komt het op ellebogen vet aan, blijven roeren.

Als je slagroom toevoegt dan wordt het romiger en zachter van smaak, in beide variaties op letten dat het niet gaat koken dan gaat het schiften.

Favoriet qua smaak zijn hier
Bailays, Licor43, Limoncello, Hagel en donder, hopjeslikeur of traditioneel met brandewijn.
De namaak bailays etc van de aldi zijn ook een prima vervanger.

Ik doe het in kleine potjes, vul ze tot de rand en zet ze na het vullen op de kop. Dan trekken de potjes vacuüm.

Na openen komt er vocht in het restant van potje, iemand zei tegen mij dat dat komt doordat ik een metalen garde gebruik.
Zij klopt het met een plastic garde.

Eet smakelijk, heerlijk bij ijs en dikke volle yoghurt.

Als je de bailays variant maakt ideetje voor toetje,

Laagje advocaat daarboven verkruimelde bokkepootjes en laagje ijs.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:39

Voor vacuüm trekken kan ik ook weckketel gebruiken. :9 Heb nog fles Bailey's staan......omgh dat gaat smullen worden. Super bedankt. :D Garde kan ik kiezen heb een plastic en metalen staan. Zo handig dat ik alle spullen uit kerstpakketten bewaard heb. :D

Hoef er dus niet voor naar de winkel alles op voorraad en heb 14 eieren liggen. :9 :9 :9 :9 Heb ook nog een fles likeur staan, maar dan moet ik even kijken of die nog goed is en wat het is. :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:46

Likeur en drank gaat niet snel overstuur, ook al is het aangebroken.
Uit eigen ervaring weet ik dat de zelfgemaakte advocaat ongeopend lang houdbaar is vanwege de suiker en alcohol erin.

Als ipv kristal suiker basterd suiker gebruikt, lost dat nog beter op. Zelf los ik de suiker eerst in de drank op en dat voeg ik bij de losgeklopte eieren.

Basterdsuiker kun je zelf maken door de staafmixer in de suikerpot te zetten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:58

bigone schreef:
In Denemarken loopt het ook weer verkeerd, worden weer strenge maatregelen genomen. Daar wel de scholen voor een groot gedeelte dicht.

38 van de 98 Deense gemeenten, waaronder hoofdstad Kopenhagen, krijgen te maken met nieuwe lockdownmaatregelen. Denemarken registreerde het afgelopen weekend een recordaantal van 3800 nieuwe besmettingen. De nieuwe regels om het coronavirus tegen te gaan, treden woensdag in werking en gelden tot 3 januari.

Cafés, restaurants, bioscopen en andere culturele instellingen in de 38 gemeenten moeten sluiten. Scholieren uit de hogere klassen van het basisonderwijs, alle middelbare scholieren en studenten worden naar huis gestuurd. De Denen wordt gevraagd een 'extra inspanning te leveren' om het onheil af te wenden

Mag je van Denemarken nog wel naar Nederland? Waarschijnlijk volgende week een begrafenis, waarbij zus uit Denemarken moet komen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:59

tienus63 schreef:
Likeur en drank gaat niet snel overstuur, ook al is het aangebroken.
Uit eigen ervaring weet ik dat de zelfgemaakte advocaat ongeopend lang houdbaar is vanwege de suiker en alcohol erin.

Als ipv kristal suiker basterd suiker gebruikt, lost dat nog beter op. Zelf los ik de suiker eerst in de drank op en dat voeg ik bij de losgeklopte eieren.

Basterdsuiker kun je zelf maken door de staafmixer in de suikerpot te zetten.

_O- ik dacht even in het eet topic (show je eigen maaltijd) terecht te zijn gekomen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:06

Jaaaaa!!!!! Wij mogen vanaf woensdag de gemeente weer uit, al blijven we wel verplicht binnen de provincie. Ik ga een kapper zoeken!

Marcella, balen joh! Automaat rijden is gewoon wennen trouwens, die doe het al meer dan 20 jaar, met één voet trouwens.

Ik ga mijn cupcakes afmaken om het te vieren!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:07

Ik vind de Corona vragenlijn wel echt belachelijk... ik had een vraag en de jongen aan de lijn zegt letterlijk dat weet ik niet en hangt mij op. Oke? En nu dan? Moeten we het zelf maar uitzoeken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:07

MoniqueT schreef:
Jaaaaa!!!!! Wij mogen vanaf woensdag de gemeente weer uit, al blijven we wel verplicht binnen de provincie. Ik ga een kapper zoeken!

Marcella, balen joh! Automaat rijden is gewoon wennen trouwens, die doe het al meer dan 20 jaar, met één voet trouwens.

Ik ga mijn cupcakes afmaken om het te vieren!

Haha wat fijn! Geniet van je cupcakes en straks het bezoek aan de kapper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:08

lenaa_tje schreef:
Ik vind de Corona vragenlijn wel echt belachelijk... ik had een vraag en de jongen aan de lijn zegt letterlijk dat weet ik niet en hangt mij op. Oke? En nu dan? Moeten we het zelf maar uitzoeken?

Was het zijn eerste werkdag ofzo :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:10

Relaxed schreef:
lenaa_tje schreef:

Was het zijn eerste werkdag ofzo :')

Ik hoop het maar :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:16

Ik rij automaat en handgeschakeld, dus ik hou het voor de veiligheid bij 1 voet. Vind de automaat wel prettiger overigens :j

Iemand die trouwens nog versoepelingen verwacht voor de kerst? Ik verwacht dat er aan de maatregelen voor bezoek niks gaat veranderen.

lenaa_tje bijzonder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:22

*\o/* MoniqueT. Heel fijn, geniet van je kapper bezoek. Ik merk dat het mij enorm goed doet even wat losser regiem hier. Vanochtend met buuf een heel gesprek gehad (boer die in de tractor zat, en tevens onze beste vriend). Hij zag mij buiten en stopte. Je merkt gewoon dat zelfs hij, die zo goed en graag alleen is, het gewoon heerlijk vond om eventjes een praatje maken. Ik vond het ook erg gezellig en ik voelde me geïntegreerd, want het is normaal hier dat de boeren midden op de weg de tractor stil zetten om even te praten. := En nu deed ik er zelf aan mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:25

SusanH schreef:
Ik rij automaat en handgeschakeld, dus ik hou het voor de veiligheid bij 1 voet. Vind de automaat wel prettiger overigens :j

Iemand die trouwens nog versoepelingen verwacht voor de kerst? Ik verwacht dat er aan de maatregelen voor bezoek niks gaat veranderen.

lenaa_tje bijzonder.

M’n teamleider kreeg een normaler antwoord dus we hebben nu ingeval iets :')

Ik verwacht ook niks, ik verwacht wel dat mensen zich er niet aan houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:35

SusanH schreef:

lenaa_tje bijzonder.

Nee, ik verwacht geen versoepelingen.

Wel dat véél mensen zich niet aan de max 3 regels gaan houden.

Wij dus ook niet, gaan het met zn 6en vieren.

Verder denk ik dat er alleen maar verzwaring gaat komen van de maatregelen als de besmettingen zo door blijven stijgen.

Hopelijk zitten we met kerst en o&n niet in een nieuwe verzwaarde lockdown.

En hoe erg ik ook tegen een zware lockdown ben, misschien moet het in januari even 2 weken om de besmettingen naar beneden te krijgen. Want helaas gaat het nu niet direct de juiste kant op en de feestdagen moeten nog komen. (Cijfers van sinterklaas zijn er natuurlijk ook nog niet)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:43

Wij gaan ons er wel netjes aan houden. Kerstavond bij mijn schoonouders, als enige visite. Eerste kerstdag komen mijn ouders samen bij ons dineren. En 2e kerstdag mag ik werken :j . Normaal zitten we wel met meerderen samen gezellig aan de borrel of diner. Maar dat slaan we een jaartje over.

Pien zo'n praatje kan je helemaal van opfleuren.

Fijn voor iedereen die wat meer bewegingsruimte krijgt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:49

Wij ook. Geen bezoek en geen bezoekjes. Met oud en nieuw nachtdienst in het ziekenhuis.

Wij gaan samen koken, filmpjes kijken en spelletjes doen. En daarna de top2000 luisteren.

Dan ben ik tenminste uitgerust om in januari de volgende piek aan te kunnen. #sarcasme weer uit#

Maar aan mij zal de volgende piek niet liggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:51

Elke keer als ik jouw berichtjes les, Pien, mis ik Frankrijk weer Heb echt een liefde voor dat land en kwam er normaal heel vaak. Nu is het alweer anderhalf jaar geleden :wow: ik ben er nog nooit zo lang niet meer geweest sinds 2005...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:01

Wij krijgen onder voorbehoud de kinderen op visite . Gaan vuurkorven en barbecue aanzetten en dikke kleding aan. Krijg een terrasverwarmer binnenkort dus moet lukken. Onder voorbehoud is dat de kids geen testen moeten ondergaan. Zo ja blazen we de boel gewoon af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:04

@mvdende: spring jij ook van een klif af omdat een ander dat doet? Ik vind dat echt zo'n kinderachtige gedachte... een ander doet het ook dus doe ik het lekker ook. Lekker puh... je bent verdorie boven de 20... geen 6

Ik ben met kerst bij ouders en blijf er elk jaar slapen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:14

aan ons gaat de volgende piek ook niet liggen, wij (mijn man en ik) zijn kerst en oud&nieuw, zoals ieder jaar, met z'n tweeën. We willen niemand in ons huis hebben en gaan ook bij niemand op bezoek tot we (ooit) volledig ingeënt zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:16

Kerst... nog geen idee. Ik wacht de persco van morgen af en daarna knopen doorhakken.

Opvallend veel berichten vandaag gezien bij nu.nl 'zie je wel dat die mondkapjes niet werken'. Tja... als mensen denken dat daarmee de andere maatregelen vervallen of het mondkapje niet over de neus dragen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:20

Wij werken gelukkig thuis de laatste week voor kerst, dus ik ga in quarantaine en dan naar mijn ouders met kerst :D