lenaa_tje schreef:Voor mij is dit juist een topic waar dit soorten berichten juist kunnen. Het is juist het onderwerp waar het over gaat maar jullie willen blijkbaar alleen kunnen uiten hoe belachelijk het eigenlijk is. Daarom zeg ik pas dan de naam van het topic aan.
Had ik dit bericht van iemand in whatsapp gekregen was mijn reactie misschien wel heel anders geweest.
Ik zeg nergens dat het niet kan. Ik zeg dat het dan wel netjes is om toe te geven dat je het fout had begrepen.
Er zijn immers ook kritische reacties erop gekomen die wél netjes waren. Die niet-nette reacties kan je dan temmen en negeren.
safina schreef:Nou, ik vind het ook erg belangrijk dat je hier in gesprek kunt over je twijfels, kritiek etc. Zonder belachelijk gemaakt te worden. Anderzijds ben ik dat gemeeuw van die viruswaanzin-aanhangers en andere kritisch denkenden ook wel een beetje zat. Ze vliegen over, droppen hun sh#t en vertrekken weer, zonder ook maar ergens rekenschap voor te nemen.
Hoe vaak heb ik Bokkers hun best zien doen om ontzettend nette, respectvolle inhoudelijke reacties terug te typen?
En dan dacht ik: ik hoop dat jouw post de aandacht krijgt die hij verdient. Maar nee, 0,0 reactie. De meeuw was alweer gevlogen. Waarschijnlijk om weer elders sh#t te droppen.
Eens. Een inhoudelijke discussie is echt wel mogelijk. Bij het anti-vax topic -ook ontzettend gepolariseerd soms- lukte dat ook geregeld, als beide kanten netjes bleven reageren (en ook reacties gaven op antwoorden/reacties). Dan moet het hier ook kunnen.
Cookies schreef:In september heeft Vivana al een post geplaatst dat ze negatief getest was en het niet had. Dus een week later ineens het compleet tegengestelde beweren is een beetje vreemd.
Eens. Maar laten we even stellen dat het idd een vergissing was. Kan gebeuren. Maar geef dat dan toe? Zeg “joh ik snapte het inderdaad niet goed” en stel dan de (kritische) vragen die je wil stellen. Of vraag om verheldering, als je het nog niet helemaal snapt. Dát is goed voor een discussie. Zo’n post droppen, stug vast blijven houden en vervolgens de nette reacties negeren is geen nette discussiehouding en mag wat mij betreft ook door de mods alszijnde benoemd worden. Net als dat reacties die niet aardig zijn benoemd worden alszijnde ongewenst.