Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:13

Brainless schreef:
Daarnaast ook de auto schoonmaken natuurlijk.

Mijn vader is taxichauffeur en rijdt ook met mondkapje.. nu ook vaak in zijn eigen auto (van en naar werk) omdat hij dat nu gewend is.

ik persoonlijk vind dit echt erg ...waar het niet nodig /verplicht en geen zin heeft doe je het toch af en adem je gezonde lucht in
mijn mama heeft mci ( geheugenstoornis) en heeft het met de mondkapjes regel in Belgie heel moeilijk want op de ene plaats verplicht , andere straat dan weer niet , ene gemeente wel en andere dan weer niet en ook nog eens steeds aanpassingen maar als ze het mm oplaat waar het niet moet dan zeg ik haar meteen doe maar af hoor

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:15

lenaa_tje schreef:
Voor mij is dit juist een topic waar dit soorten berichten juist kunnen. Het is juist het onderwerp waar het over gaat maar jullie willen blijkbaar alleen kunnen uiten hoe belachelijk het eigenlijk is. Daarom zeg ik pas dan de naam van het topic aan.

Had ik dit bericht van iemand in whatsapp gekregen was mijn reactie misschien wel heel anders geweest.

dit dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:20

lenaa_tje schreef:
Voor mij is dit juist een topic waar dit soorten berichten juist kunnen. Het is juist het onderwerp waar het over gaat maar jullie willen blijkbaar alleen kunnen uiten hoe belachelijk het eigenlijk is. Daarom zeg ik pas dan de naam van het topic aan.

Had ik dit bericht van iemand in whatsapp gekregen was mijn reactie misschien wel heel anders geweest.

Dat is gewoonweg niet waar, dat wij alleen willen uiten hoe belachelijk het is.

Voor jou gaat Viruswaanzin dus over liegen en bedriegen? Voor mij niet.

Het gaat voor mij over een groep mensen die heel andere ideeën heeft over dit virus en die het niet eens zijn met de maatregelen. Die groep is heel divers, daarin zitten ook mensen die liegen en bedriegen, maar ik zou zeker niet beweren dat ze dat allemaal doen.

Nogmaals: viviana wil geen gesprek, ze reageert al vanaf het begin nauwelijks op vragen of reacties anderen. Je gaat nog steeds compleet voorbij aan haar eigen inbreng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:23

Nou, ik vind het ook erg belangrijk dat je hier in gesprek kunt over je twijfels, kritiek etc. Zonder belachelijk gemaakt te worden. Anderzijds ben ik dat gemeeuw van die viruswaanzin-aanhangers en andere kritisch denkenden ook wel een beetje zat. Ze vliegen over, droppen hun sh#t en vertrekken weer, zonder ook maar ergens rekenschap voor te nemen.

Hoe vaak heb ik Bokkers hun best zien doen om ontzettend nette, respectvolle inhoudelijke reacties terug te typen?
En dan dacht ik: ik hoop dat jouw post de aandacht krijgt die hij verdient. Maar nee, 0,0 reactie. De meeuw was alweer gevlogen. Waarschijnlijk om weer elders sh#t te droppen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-20 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:23

Hier ben ik het niet mee eens. Viruswaanzin/waarheid gaat over de maatregelen die genomen worden om Corona tegen te gaan en over complotten die al of niet gesmeed worden. Maar dit bericht is gewoon van iemand die niet het verschil weet tussen positief en negatief, wat betreft testen. Of ze doet alsof ze het niet weet. Heeft niks te maken met het onderwerp.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:27

Marie_Anne schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat is gewoonweg niet waar, dat wij alleen willen uiten hoe belachelijk het is.

Voor jou gaat Viruswaanzin dus over liegen en bedriegen? Voor mij niet.

Het gaat voor mij over een groep mensen die heel andere ideeën heeft over dit virus en die het niet eens zijn met de maatregelen. Die groep is heel divers, daarin zitten ook mensen die liegen en bedriegen, maar ik zou zeker niet beweren dat ze dat allemaal doen.

Nogmaals: viviana wil geen gesprek, ze reageert al vanaf het begin nauwelijks op vragen of reacties anderen. Je gaat nog steeds compleet voorbij aan haar eigen inbreng.

Nee helemaal niet ... maar een deel van de aanhangers van gelooft wel heilig in die berichtgeving. Daar kan ik verder ook niks aan doen.

Maar geloof dat mijn punt duidelijk was. Ik heb m’n twijfels of mensen echt het gesprek willen aan gaan als er zo op deze manier wordt gereageerd op elkaar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:28

het gaat niet alleen over Viviana , Marie -Anne ..het gaat al sedert de openingspost zo
spot en belachelijk maken
maar goed ..je hebt extremen in beide richtingen
ik geloof niet in chips in een vaccin ( maar zal me ook niet laten vaccineren ) maar ga me toch ook echt niet laten bang maken en aan de paniekzaaierij meedoen :n

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:28

In september heeft Vivana al een post geplaatst dat ze negatief getest was en het niet had. Dus een week later ineens het compleet tegengestelde beweren is een beetje vreemd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:38

lenaa_tje schreef:

Ik zeg nergens dat het niet kan. Ik zeg dat het dan wel netjes is om toe te geven dat je het fout had begrepen.
Er zijn immers ook kritische reacties erop gekomen die wél netjes waren. Die niet-nette reacties kan je dan temmen en negeren.

safina schreef:
Nou, ik vind het ook erg belangrijk dat je hier in gesprek kunt over je twijfels, kritiek etc. Zonder belachelijk gemaakt te worden. Anderzijds ben ik dat gemeeuw van die viruswaanzin-aanhangers en andere kritisch denkenden ook wel een beetje zat. Ze vliegen over, droppen hun sh#t en vertrekken weer, zonder ook maar ergens rekenschap voor te nemen.

Hoe vaak heb ik Bokkers hun best zien doen om ontzettend nette, respectvolle inhoudelijke reacties terug te typen?
En dan dacht ik: ik hoop dat jouw post de aandacht krijgt die hij verdient. Maar nee, 0,0 reactie. De meeuw was alweer gevlogen. Waarschijnlijk om weer elders sh#t te droppen.

Eens. Een inhoudelijke discussie is echt wel mogelijk. Bij het anti-vax topic -ook ontzettend gepolariseerd soms- lukte dat ook geregeld, als beide kanten netjes bleven reageren (en ook reacties gaven op antwoorden/reacties). Dan moet het hier ook kunnen.

Cookies schreef:
In september heeft Vivana al een post geplaatst dat ze negatief getest was en het niet had. Dus een week later ineens het compleet tegengestelde beweren is een beetje vreemd.

Eens. Maar laten we even stellen dat het idd een vergissing was. Kan gebeuren. Maar geef dat dan toe? Zeg “joh ik snapte het inderdaad niet goed” en stel dan de (kritische) vragen die je wil stellen. Of vraag om verheldering, als je het nog niet helemaal snapt. Dát is goed voor een discussie. Zo’n post droppen, stug vast blijven houden en vervolgens de nette reacties negeren is geen nette discussiehouding en mag wat mij betreft ook door de mods alszijnde benoemd worden. Net als dat reacties die niet aardig zijn benoemd worden alszijnde ongewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:44

besita schreef:
het gaat niet alleen over Viviana , Marie -Anne ..het gaat al sedert de openingspost zo
spot en belachelijk maken
maar goed ..je hebt extremen in beide richtingen
ik geloof niet in chips in een vaccin ( maar zal me ook niet laten vaccineren ) maar ga me toch ook echt niet laten bang maken en aan de paniekzaaierij meedoen :n

Ik heb het toch echt alleen over dit bericht van viviana, niet over allerlei andere niet nader genoemde posts.

Ja, er zijn een paar mensen die alles belachelijk maken, maar zoals ik eerder zei: ik heb mijn afkeer van mondkapjes in meerdere topics niet onder stoelen of banken gestoken :') , maar niemand heeft mij ooit belachelijk gemaakt om die reden. Veel mensen waren het niet met me eens, dat wel. Mensen verwarren tegengas krijgen ook nog wel eens met "dat mag je blijkbaar niet zeggen". Je mag het wel zeggen, maar veel mensen zullen een andere mening hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:52

besita schreef:
Brainless schreef:
Daarnaast ook de auto schoonmaken natuurlijk.

Mijn vader is taxichauffeur en rijdt ook met mondkapje.. nu ook vaak in zijn eigen auto (van en naar werk) omdat hij dat nu gewend is.

ik persoonlijk vind dit echt erg ...waar het niet nodig /verplicht en geen zin heeft doe je het toch af en adem je gezonde lucht in
mijn mama heeft mci ( geheugenstoornis) en heeft het met de mondkapjes regel in Belgie heel moeilijk want op de ene plaats verplicht , andere straat dan weer niet , ene gemeente wel en andere dan weer niet en ook nog eens steeds aanpassingen maar als ze het mm oplaat waar het niet moet dan zeg ik haar meteen doe maar af hoor

Hoezo vind jij het erg dat mijn vader ervoor kiest een kapje te dragen?
Mijn vader heeft absoluut geen last van het mondkapje.
Taxichauffeurs moeten een kapje op, dus hij weet niet beter.
Passagiers (meer dan 1) zijn ook verplicht ze te dragen.

Er is allang aangetoond dat een mondkapje niet zorgt voor inademen van slechte lucht.
Als je niet weet waar het wel of niet verplicht is kun je beter aanwennen om hem gewoon te dragen.

lenaa_tje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:59

Ik draag het mondkapje waar het voor mij moet. Dat is voor mij in de gang op m’n werk, in het lokaal en als ik tussen collega’s doorloop etc.
Maar ik voel mij echt niet veiliger met dat ding op. Ik doe het omdat het voor ons als regel is gesteld.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:01

in de taxi ja , met passagiers ja
maar waarom in je auto naar je werk en terug als je alleen bent omdat je niet beter weet

ik denk dat we nog heel veel niet weten over hoe goed / slecht de mondkapjes wel niet zijn dus voor mezelf dan ook echt zodra het niet hoeft gaat het af

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:05

lenaa_tje schreef:
Ik draag het mondkapje waar het voor mij moet. Dat is voor mij in de gang op m’n werk, in het lokaal en als ik tussen collega’s doorloop etc.
Maar ik voel mij echt niet veiliger met dat ding op. Ik doe het omdat het voor ons als regel is gesteld.

ja inderdaad
in Belgie was het twee maanden bijna echt overal verplicht , dat is gelukkig al iets versoepelt
maar als ik dan gisteren tijdens mijn wandeltocht een tiener tegenkom op een veldwegje in volle natuur zeg maar waar je in ons boeredorp niemand tegenkomt dan vind ik dat zo triest dat ik er bijna moet om lachen
je wil toch net gezonde buitenlucht inademen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:12

besita schreef:
in de taxi ja , met passagiers ja
maar waarom in je auto naar je werk en terug als je alleen bent omdat je niet beter weet

ik denk dat we nog heel veel niet weten over hoe goed / slecht de mondkapjes wel niet zijn dus voor mezelf dan ook echt zodra het niet hoeft gaat het af

Moet hij toch zelf weten?!

Mijn vader heeft geen lagere saturatie met een mondkapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:13

besita schreef:
lenaa_tje schreef:

ja inderdaad
in Belgie was het twee maanden bijna echt overal verplicht , dat is gelukkig al iets versoepelt
maar als ik dan gisteren tijdens mijn wandeltocht een tiener tegenkom op een veldwegje in volle natuur zeg maar waar je in ons boeredorp niemand tegenkomt dan vind ik dat zo triest dat ik er bijna moet om lachen
je wil toch net gezonde buitenlucht inademen

Ik zie dat ook hier op het platteland. Ik zit langs een fietsroute. Mensen fietsen, wandelen of scootmobielen met mondkapje voorbij. Maar als ze dat nou een gerust gevoel geeft? En ze vinden dat fijner? Het neemt hun angst weg zodat ze wel naar buiten durven? Wie ben ik dan om daarover te oordelen? Ik moet er zelf niet aan denken, fietsen met zo'n ding op mn gezicht. Maar ik ben altijd al blij om te zien dat mensen lekker naar buiten gaan en niet zich bang opsluiten in hun huis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:15

Een mondkapje helpt ook tegen hooikoortsklachten...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:19

je zegt het zelf Safina ... het neemt hun angst weg
ik vind het raar want een mondkapje beschermt niet jezelf maar een ander ..en als er dan geen ander is dan is het toch overbodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:26

besita schreef:
je zegt het zelf Safina ... het neemt hun angst weg
ik vind het raar want een mondkapje beschermt niet jezelf maar een ander ..en als er dan geen ander is dan is het toch overbodig

Ik begrijp het ook niet, maar aangezien ze er niemand kwaad mee doen, boeit het me ook niet zo. Het zijn mijn zaken niet en ik heb er geen last van, als die mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat lekker doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:27

Brainless schreef:
Een mondkapje helpt ook tegen hooikoortsklachten...

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/h ... ooikoorts/
hier staat anders van niet

ze zouden beter eens hele goeie studies doen naar de mondkapjes want een sluitend onderzoek naar het wel of niet werken en het wel of niet ongezond zijn is er nog steeds niet ... denen zegt van wel en de andere zegt van niet
en zo blijf je alle tegenstrijdigheden maar verder bevestigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:31

Ik heb ook wel eens uitgezocht of ze niet toevallig ook beschermen tegen fijnstof, dan zou ik er wel een op willen op de fiets in de stad in de spits. Maar helaas, dat komt er gewoon doorheen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:35

Ik heb gisteren een zeer recent onderzoek uit Duitsland geplaatst. Deze microbioloog concludeerde dat het niet veel bijdraagt en potentieel zelf voor meer smeer infectie zorgt.

Over potentiele bijeffecten is erg weinig literatuur, daar is pas ook een cochrane review van verschenen.

Pas als er veel en goed onderzoek beschikbaar is kun je pas een goede systematische analyse doen, daar zijn we nog lang niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:42

Ik snap daar niks van. Het is niet alsof mondkapjes nieuw zijn... ze worden op allerlei plekken en in allerlei beroepen al regelmatig gebruikt. De niet-corona-effecten zouden allang bekend moeten zijn. In de rol van bescherming tegen overdracht van allerlei vormen van ziektes is het effect ook allang bekend, en specifiek in de context van corona weten we OOK allang dat het helpt als anderhalve meter niet mogelijk is.

Dus wat moet er nog onderzocht worden? Of het misschien anders is als Pluto in het huis van de Tijger staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:52

De mondkapjes die wij nu in het ov moeten dragen en die ze bijvoorbeeld in België en Spanje dragen zijn wel nieuw. De "niet-medische" mondkapjes.

Ik zag laatst nog een interview met Jan Kluytmans die zei: ik kan niets over de werking zeggen, want er is niets over onderzocht en er is geen kennis over.
https://youtu.be/cmmkq7UdqUs

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:20

Marie_Anne schreef:
De mondkapjes die wij nu in het ov moeten dragen en die ze bijvoorbeeld in België en Spanje dragen zijn wel nieuw. De "niet-medische" mondkapjes.

Ik zag laatst nog een interview met Jan Kluytmans die zei: ik kan niets over de werking zeggen, want er is niets over onderzocht en er is geen kennis over.
https://youtu.be/cmmkq7UdqUs

Dat filmpje is van 20 mei, zou er ondertussen niet meer bekend zijn?