Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:22

Goed bezig Landvrouw!

Netjes Dustinlover. Lasagne is opzich niks mis mee hoor, als het in je dag past! Iets opeten alleen omdat het zonde is om weg te gooien ben ik minder fan van, als je iets écht niet wil eten zou ik dat ook gewoon niet doen. Maar as I said; zolang het in je dag past moet je gewoon eten waar je zin in hebt!

Hoeveel weeg je nu, Safiera? Trek je niet teveel aan van anderen en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt! Jammer van de moeilijkere periode, ik hoop dat het snel weer beter gaat. :(:)

Hier ook weer 100 gram eraf tegenover gisteren. Nu in totaal 8.1 kilo kwijt, nog iets van 14-16 te gaan. Heb niet echt een vast doel van mezelf, wil eerst terug naar de 70 en dan wellicht nog wat lager. Misschien ben ik met 70 tevreden, misschien pas met 63, we gaan het zien. Qua eten heb ik gisteren voor het eerst weer een beetje opgebouwd en een "normale" avondmaaltijd gegeten (groente + stukje vlees) en dat beviel erg goed. Ik eet nog steeds een ongezond aantal kcal, maar dat is een bewuste keuze die ik gemaakt heb. Vanavond wel lekker uit eten met mijn vriend, en dan ga ik ook gewoon eten wat ik écht graag wil eten. Waarschijnlijk een lekkere biefstuk. :Y)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:46

Thx _Sannne

Deel mijn gewicht liever niet, maar is iig heel veel minder dan die 120. Eigenlijk mag ik niet meepraten in dit topic (veel afvallen heb ik al achter de rug ipv dat het nog moet) Maar vind het een fijn topic en ik zit dus beetje op het eind-probleem; wanneer is het goed genoeg?
Maar afvallen zit grotendeels in je hoofd, nouja en dit (bij mij) dus ook.

En jij ook goed bezig! 8,1 is echt heel netjes!!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:01

Geen probleem hoor, snap ik helemaal! Heel goed dat je in ieder geval al veel bent afgevallen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:28

Safiera die eetbui had ik gisteren.. wilde zo graag wat lekkers.. steeds maar opgestaan van de bank om een snoep tomaatje te pakken.

Sanne; deze ging anders over de datum en dat vind ik wel zonde. Opzich paste het redelijk en volgende week weer meer afvallen hopelijk :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:31

Ik herken dat wel, dat iets op eten omdat het aders zonde is. Vooral met 3 kinderen.. Totdat iemand ergens (hier?) zei; ik ben geen kliko.. Toen dacht ik; nee, inderdaad, zo is het eigenlijk ook.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:45

Het is zonde om producten weg te gooien, maar imo zijn de extra kcal die je naar binnen duwt omdat het "op moet" nog meer zonde. Ik zie dit wel vaker voorbij komen; "ja ik begin maandag, eerst even de voorraadkasten leeg eten" en dan denk ik echt waarom?? :? Bedoel hier niet specifiek iemand in dit topic mee hoor!!

Mooi dat het wel gewoon in je dag paste!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:26

Oh maar ik ben al begonnen hoor haha. Ben al 5,1 kilo kwijt (oke moet er nog 26 maar goed je moet ergens beginnen).
Ik ben alleen en heb het niet slecht, maar ik vind het zonde van mijn centjes om zo even 2 euro weg te gooien.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:34

Daarom zeg ik ook dat ik niet specifiek iemand in het topic bedoel. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:36

jeetje, wat gaan jullie hard zeg! Goed bezig iedereen.

ook maar even mijn berekeningen gedaan, BMR komt op 1661 uit en BMI 34,7 :oo

tja, het zijn maar cijfertjes he.. ik heb ook redelijk geluk dat het goed verdeeld zit, alhoewel het meeste op kont en heupen.

Vulina schreef:
Ik herken dat wel, dat iets op eten omdat het aders zonde is. Vooral met 3 kinderen.. Totdat iemand ergens (hier?) zei; ik ben geen kliko.. Toen dacht ik; nee, inderdaad, zo is het eigenlijk ook.

jaa. herkenning. weggooien is zonde, dus helaas vanmorgen toch weer de fout in gegaan door die boterham met hagelslag op te eten die dochterlief liet staan. |o dom ik weet het. En te vroeg ivm IF, dus ik moet zien hoe ik dat vanmiddag ga oplossen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:55

Opmaken van dingen in huis vind ik in dat op zicht niet meer dan normaal. Met alle voedselschaarte vind ik het zonde om dingen weg te gooien... Ik zal niet overeten, maar wel een juist moment vinden om iets op te maken (zo ver dat mogelijk is).
Mocht je toch dingen in huis hebben die je niet meer wilt hebben zou je fb kunnen proberen of iets.
Tuurlijk we zijn geen kliko, maar er is altijd wel iets te bedenken. Een boterham die in de ochtend niet op gaat, kan prima in de middag nog gegeten worden bijv. Gesloten verpakking kunnen naar de voedselbank, open verpakkingen kun je misschien vrienden/ familie blij mee maken.

@Safiera, ik denk dat je vooral moet kijken naar wanneer jij tevreden bent. Niet afgaan op wat andere zeggen, maar hoe voel jij je erbij.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:48

Ik heb het dan ook voornamelijk over een voorraad kast met ongezonde dingen. Restjes chips, halve chocoladerepen en aangebroken pakken koek kun je imo beter weggooien dan nog snel in het weekend naar binnen werken onder het mom van "moet op voor maandag want dan begin ik weer". Voedselschaarste of niet, niemand wordt er beter van als je onnodig extra ongezond spul naar binnen werkt omdat het anders "zonde" zou zijn.

Nou zeg ik niet dat je geen chocola, chips, of koeken zou mogen eten, voor mensen daarover vallen! Het gaat me meer om de motivatie daarachter.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:04

Heb laatst mijn bureau op kantoor uitgeruimd ivm andere indeling en had nog 3/4 reep Tony van Sinterklaas :') daar is inmiddels nog weer 1 blokje af. Ik kan me gelukkig wat betreft zoetigheid prima inhouden, echt zoet vind ik ook niet lekker.

Vanavond wel heerlijk de start van een zonnig weekend gevierd:
Afbeelding

Afbeelding

Vanochtend bij werk workshop de gevulde koek laten staan en daardoor paste dit prima, zit nu op 1530 kcal. Lukt me dus steeds beter om keuzes te maken :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:26

gaucho schreef:
Heb laatst mijn bureau op kantoor uitgeruimd ivm andere indeling en had nog 3/4 reep Tony van Sinterklaas :') daar is inmiddels nog weer 1 blokje af. Ik kan me gelukkig wat betreft zoetigheid prima inhouden, echt zoet vind ik ook niet lekker.

Vanavond wel heerlijk de start van een zonnig weekend gevierd:
[ [url=m/6iwpQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PLmDrx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanochtend bij werk workshop de gevulde koek laten staan en daardoor paste dit prima, zit nu op 1530 kcal. Lukt me dus steeds beter om keuzes te maken :)

Oh, die zien er goed uit! :D

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:46

Wat is dat? N pizza of wrap?

Ik ben na 3 wkn 1,5 kilo kwijt waarvan 1 op m’n buik volgens de diëtist.
Nu vakantie en afgesproken voor over 4 wkn. We gaan niet weg dus hopelijk kan ik m’n eetschema makkelijk aanhouden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:05

Wrap als bodem :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:08

Jaa! Pizzawrap. Lekker :)

Mijn man en ik hebben gisteren lekker pizza gegeten bij ons favo Italiaanse restaurantje in onze vorige woonplaats, incl prosecco en Italiaans schepijs. 411 kcal over het budget heen gegaan van die dag maar dat is niet erg. Ik had de rest van de dag gewoon gezond gegeten. Moet kunnen voor een keertje.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:58

moet kunnen Nelleke. :)

Hier voor het eerst sinds lange tijd er wat af. -0.8kg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:45

Hier gister ook wat overschoten
Maar nu dus echt geen trek in ontbijt, dus eet straks wel wat
En dan vanavond bbq op stal

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:14

Kleine update van mijn kant.
Vanaf 3 juni aan het stabiliseren maar mijn lijf dacht...ik val toch nog wat af.. :')
77,7 kilo weeg ik nu, ik was 116,7.
Kan nu na een ruime maand eindelijk zeggen dat ik redelijk stabiel blijf in gewicht, mijn streefgewicht is 78 kilo. Soms wat onsje eraf, soms wat onsjes erbij, maar voel me er prima onder.
Ik tel mijn WW punten en ik houd de kcal bij, beetje dubbele boekhouding, maar wil niet nog meer afvallen.
Vetpercentage is 21,2% en spiermassa is 35,8%, dikke prima dus.
Mijn BMR = 1735 kcal, die "moet" ik sowieso eten per dag om stabiel te blijven.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:48

super Danjel!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:22

Jeetje Danjel, wat goed! Is een mooie motivatie voor mij, ik ben gestart met ongeveer hetzelfde gewicht als waar jij mee begonnen bent en ik zou heel graag willen wegen wat jij nu weegt. Mooi om te weten dat het kan ;)

Die pizzawrap ziet er echt heel lekker uit! Dat zal dan vast ook kunnen met een groentewrap, dat ga ik eens proberen. Mijn vriend had laatst een pizzabodem gemaakt van bloemkool, wat kaas en een ei. Was niet helemaal gelukt, maar we blijven proberen :)

Ik had zelf vrijdag ook goed nieuws gekregen, ik zit onder de 100 kg! Dat is zeker 10 jaar geleden dat ik minder dan 100 kg heb gewogen. Dit weekend gaan kamperen en twee keer uit gaan eten, dus dat zal niet hebben geholpen, maar genieten is ook belangrijk en dat is zeker gelukt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:28

Gefeliciteerd Leonie!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:28

Dankjewel :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:29

Groentewraps als pizzabodem gaat prima, gebruik vaak die van no fairytales.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:30

Ja ik heb die van fairytales dus gebruikt als wrap nadat ik dat hier in het topic had gelezen en ik vind ze echt heerlijk. Ik mis de gewone wraps totaal niet. Dus heel fijn dat ik nu ook weet dat het prima werkt als pizzabodem, dankjewel!