4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:16

Oh ik ben zo slecht in dit soort dingen bijhouden he :D .
Ook welkom aan andere nieuwelingen of terugkeerders :P !

Ik lees dat meer mensen het probleem met rust en regelmaat hebben.
Merk zelf dat dat in combinatie met de stress privé en op mijn werk niet veel goeds doet.
Op dit moment begint het sporten weer met 3/4 keer per week, momenteel lukt nog even niet meer omdat ik ook nog elke dag naar mijn pony ga ivm opbouwschema peesblessure. Daarin zijn we al ver dus kost nu veel tijd, maar we gaan weer richting normaal :) .

@Marlinde alsnog een verlaat applaus voor het niet eten van chips als lunch *\o/* .
Hoe voel je je nu?

@linoleum: ik had vrijdag bijna de hele dag onstilbare honger, net alsof het samenhing met de spierpijn in mijn buik ofzo. Heel vreemd.
En lekker is dat he weer buiten de deur eten? Heb ik zaterdag gedaan :D.

@Maanlicht: Hoe vaak per week ga jij crossfitten? Doe je er nog iets anders bij.
Hopelijk kun je vinden waar je last van hebt, zelf heb ik hier met spiraaltje geen last van.
En hoe was je date inderdaad :D ??

@Travel me: Klinkt als een leuke eerst les :D . Ben zelf begonnen met de fundamentals en heb nu 3 "normale" lessen gehad. Woensdag weer, maar op dit moment lukt het me maar om 1 a 2x per week te gaan. Daarnaast ga ik nog wel 1x hardlopen en 1x bootcampen gelukkig.

@mwjwb: Hmm lastig is dat of je wel of niet door pijn heen moet lopen. Vaak helpt het wel met de diagnose als je goed weet wanneer en waar het pijn doet..
Ah en dat van die chips is zo balen!! Ik had over dat soort dingen vroeger altijd ruzie met mijn broer toen we nog thuis woonden :Y) .

Ik weet even niet meer wie vroeg naar supplementen maar ik nemen dagelijks mulitvitamine en omega tabletten. Soms extra vitamine C of D3. Op dagen dat ik sport neem ik extra magnesium (ook als ik spierpijn heb) en vaak een eiwitshake.

Mijn dag gisteren:
O: kwark met pindakaas en thee
L/T: Mini Babyshower met high tea dus soep, broodjes en allerlei zoetigheid
A: Zomers risottogerecht van Hellofresh
T: nog een klein appeltaartje dat over was

D: vooral thee en water. een glaasje fris
B: een rustig bosritje van bijna een uur

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, banaan en pindakaas
T: meloenstukjes
L: restje risotto
T: worteltjes met heksenkaas
D: Pasta met prei en spekjes
T: eiwitshake

D: water, thee, koffie en ranja
B: 7km hardlopen met mijn broer en 30 min stappen met mijn pony.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:15

Fading - Fijn dat het zo goed gaat! Fijn he om dat te horen. Ik vind het zo’n heerlijk gevoel maar soms word ik er ook wel verlegen van. Ik vind het ook super leuk dat mensen zoveel tips aan mij vragen en dat ik tot nu toe ook echt mensen geholpen heb.
Mooi doel!

Kimmie - Zo jammer! Misschien dat ik ooit wel weer die kant op kom gewoon om een rondje te rijden. Dan laat ik het wel weten!
Ik zit nu op dag 6 van de challenge en voor mijn gevoel is het helemaal niet zwaar en te makkelijk. Maar misschien omdat ik die oefeningen sowieso al deed.
Hoe gaat het nu met jou en je paard?

Dilan - Dat klinkt wel logisch! Ik ben net een rondje gegaan (4 km) en tijdens het hardlopen was er niks aan de hand. Het voelde heerlijk en ik had totaal geen last. Alleen toen ik weer ging wandelen kwam het gelijk terug. Maar ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Ik ben twee dagen vrij geweest en heb dus twee dagen niet op mijn werkschoenen gelopen (+/- 20.000 stappen). Vanochtend trok ik mijn werkschoenen aan en ik had gelijk weer pijn, terwijl ik de afgelopen twee dagen bijna geen last heb gehad. Heel fijn dat ik daar nu dan zo achter ben gekomen want ik heb gelijk nieuwe schoenen besteld. Morgen weer even de huisarts bellen en dan een update geven over hoe het vandaag ging. Ik hoop zelf dat het weg gaat als ik een tijdje op goede werkschoenen heb gelopen. (Deze zijn echt “op”).
Ik hoop echt dat de pijn in je voet weggaat! Weer een halfjaar een blessure hebben is om te janken.

Josien - Een paar jaar geleden had ik er een heel drama om gemaakt en was ik ruzie gaan zoeken maar nu heb ik verstandig mijn mond dicht gehouden en hoop ik dat ze er van genoten hebben. (Of zo misselijk waren en spijt hebben van het opeten van mijn eten :=)
Babyshower! Zo leuk en lekker!

Ik probeer zelf gemiddeld per week aan de 15.000 stappen te zitten maar kom er vrijwel altijd overheen. Ik werk 4 ochtenden, dat zijn 20.000 x 4 = 80.000 stappen. Op de dag zelf loop ik er ook nog 10.000 (hardlopen of wandelen). Dus + 40.000 = 120.000. De overige 3 dagen heb ik meestal een dag waar ik bijna geen stappen zet; afgerond 7.000 en dan 2 dagen waar ik meestal over de 12.000 heen zit. Dat is dan 120.000 + 19.000 = 139.000 stappen per week is afgerond 20.000 stappen per week.

Nu ik dit zo typ vind ik het eigenlijk wel logisch dat mijn voet aan het protesteren is :')

Ik slik magnesium tabletten en een vitaminepil elke dag na het avondeten.

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:19

@Travel_me, Hé klinkt goed zeg van je Crossfit les! Fijn dat je veel begeleiding kreeg, dat is in het begin toch fijn om wat meer wegwijs te worden met de oefeningen. Leuk dat je het verder op gaat pakken :D
Voor het zoete aardappeltaartje meng ik 100 gram grof geraspte zoete aardappel, 1/2 ei, 40gr havermout, 1 theelepel koekkruiden, 10gr whey vanille, 15gr walnoten en een snuf zout goed door elkaar en dan maak ik het smeuig met 50gr magere kwark en een heel klein beetje water. Vervolgens ongeveer 35 minuten op 180 graden in de oven en nog een flinke eetlepel kwark erop. Ik vind het super lekker!

@_mjwb, Oh herkenbaar dat iedereen je eten opeet thuis, dat had ik toen ik nog thuis woonde ook zo vaak.. -O- Gelukkig hebben mijn vriend en ik qua ontbijt/lunch en tussendoortjes compleet andere gewoonten dus dat botst niet zo.
Wat fijn dat je de oorzaak van de pijn aan je voet waarschijnlijk achterhaalt hebt. Kun je je schoenen nu al direct vervangen of moet je eerst nog nieuwe schoenen aanschaffen? Toch fijn denk ik dat je het advies van de HA hebt opgevolgd en nu weet dat je in principe met hardlopen geen last hebt!

@Fading, Welkom terug! Fijn om te horen dat het weer zo goed gaat met je en je de motivatie weer hebt gevonden om aan de slag te gaan met wat je eet! Het is inderdaad top als mensen opmerken waar je zo hard je best voor doet. Laatst gaf een vage bekende aan dat ze me er zo strak uit vond zien op een foto die ik gepost had, toen was ik ook echt trots en blij!

@Kimmie, Gaat hard he! :') Succes met de tweede helft haha

@Josien, Bijhouden is lastig ja, we gaan zo hard de laatste tijd :oo Genoten van je high tea gisteren?

Ik ben echt aan het 'genieten' van mijn ophoging naar 1800 kcal vandaag. Normaal gesproken heb ik altijd wel trek tegen de tijd dat ik bijna weer ging eten, maar nu heb ik echt het idee dat ik constant gewoon nog wat kan pakken. Nu zit ik misschien ook wel gewoon in een goede periode qua hormonen/hongergevoel, maar toch fijn :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:27

@Maanlicht Grafisch vormgever lijkt me een geel gaat beroep. Ik werk als programmeur en ben altijd blij dat anderen de taak hebben om er iets moois van te maken of te verzinnen hoe het er uit moet komen te zien aangezien ik de minst creatieve persoon ooit ben...

@m9ara Fijn dat de nieuwe aanpak werkt en dat je er van geniet.

@_mjwb Balen dat je last van je voet hebt. Als er iets niet werkt in het deel van je lichaam dat je moet voortbewegin is alles in een keer een stuk zwaarder. Hopelijk gaat het snel beter. En mijn hemel wat maak jij een hoop stappen op een dag. Stappen zetten is echt nog mijn zwakte, ik werk in een zittend beroep...

@Travel_me Weet je waarom je veel groente niet lust? Is het smaak of textuur? Ik lust zelf de meeste rauwe groente bijvoorbeeld niet en dat zit hem toch meer in de textuur dan in de smaak. Als het een textuurissue is dan zou ik groentes proberen die qua textuur lijken op waar je al van weet dat je het wel lust. Je lust witte bonen in tomatensaus, misschien lust je dan ook wel chillibonen bijvoorbeeld.

Maanlicht schreef:
@IMAY1990: Het is hier nooit rustig :+. Fijne lijstjes wel! Ik ben gek op vis! Een keer een dagje iets minder eten is niet zo erg. Ik bekijk mijn calorieën vaak per week.

Het lastige is dat ik dan een aantal dagen in de week met alleen ontbijt, lunch en avondeten tussen de 1200 en 1400 hang. En dat is best wat onder BMR als ik de sites mag geloven. Als ik kijk op deze site dan komt BMR al op 1.685 met onderhoud bij weinig bewegen op 2.022. Ik eet dan niet bewust weinig maar soms komt het gewoon zo uit. Vandaag ook, ik heb nu een RedBull en een hazelnoorwafeltje erbij gepakt maar ga inclusief avondeten straks op 1.467 uitkomen. Ik moet er dus nog ergens een 200 kcal bij gaan verzinnen.

Lijstje van vandaag:

O - 2 volkoren boterhammen met bourgondische paté en mango chutney (299)
L - 2 volkoren boterhamen met 25 gram pindakaas (325)
T - Hazelnoot duo wafel (137)
A - Een blikje erwtjes, 180 gram zoete aardappel en kogelbiefstuk (593)
Drinken - RedBull (113)
Totaal: 1467
Beweging: 2.500 stappen en 4 keer 15 minuten fietsen

Lijstje van gister:
L - 2 volkoren boterhammen met 60 gram ossenworst (296)
T - Hazelnoot duo wafel (137)
A - Kip Tandoori (639)
T - McFlurry M&M (335)
Drinken - Blikje Fanta Lemon (112)
Totaal: 1.539
Beweging: 5.000 stappen en 70 minuten wielrennen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:56

Pfff wat schrijven jullie veel. Ik ga er even voor zitten.

@Mara, je lijstje van vandaag klinkt echt heerlijk. Vooral ook het recept van je zoete aardappel taartje. En netjes je doel behaald! Fijn dat het tot nu toe goed voor je lijkt te werken.

@Travel_me, klinkt als een succesvolle proefles! Had je ook al je proefles kickboksen gehad? Ik vind crossfit echt nog steeds zo leuk klinken, maar ken mijn eigen lichaam goed genoeg om te weten dat het verstandig is om bij powerlifting te blijven. Wat ik trouwens ook echt fantastisch vindt om te doen (nog maar paar weken wachten *\o/* )

@mjwb, op zich voor heel veel dingen niet vreemd toch om te blijven bewegen als het pijn doet? Rust roest :D Geldt natuurlijk niet voor alles, maar de meeste klachten die ik zelf heb, komen juist door gebrek aan sporten en beweging. Ook daarom kijk ik er naar uit dat sportschool weer over gaat, weet dat als ik weer paar weken train ook mijn constante pijn weg is.
Hopelijk helpen je nieuwe werkschoenen.
Ik had eerder bij mijn ouders thuis er geen last van dat mijn spullen werden opgegeten, zolang ik er maar mijn naam opzette. Ik ben meer bang voor mijn vriend straks als we gaan samenwonen :')

@Fading, wat goed om te lezen dat het weer een stuk beter met je gaat! En die complimenten zijn zeker leuk. Volgens mij heb je mooie doelen voor jezelf bedacht.

@Kimmie, heb jij ook een beeldschermbril of blauwfilterbril? Die maken voor mij veel verschil. Ik werk ook hele dagen achter de pc en die bril zorgt er echt voor dat ik veel minder snel last heb van hoofdpijn of vermoeidheid. Voor paar tientjes heb ik één Charlie Temple.

@Josien, zo fijn dat buiten de deur eten. Komend weekend hebben we verjaardagen, dus gaat het niet lukken. Maar wel al afgesproken om weekend erna weer uit eten te gaan samen. En wat vervelend dat je pony een peesblessure heeft, gelukkig gaat het wel weer de goede kant op zo te lezen.

@IMAY, kan je niet makkelijk meer kcal toevoegen door bijv meer beleg op je brood te doen en nog een tussendoortje toe te voegen? Of wat boter toevoegen op je boterham.

------------

Ik vandaag weer prima dag gehad. Was weer lekker druk met werken. Dus dag is weer voorbij gevlogen.

Lijstje van vandaag:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy en cruesli chocola
T: druiven, 2 gekookte eieren
A: 2 pitabroodjes met zelfgemaakte tonijnsalade (had graag nog groenten gewild, maar het was dit of pannenkoeken, meer had ik niet in huis :') )
T: chocoladekoek, festini peerijsje, beetje chips
Totaal 1.686 kcal

Niet heel goed qua macro's, maar ik heb weinig in huis en wil morgenochtend voor werk even boodschappen doen. Dus maar even eten wat ik nog wel heb.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:24

@Mjwb: Uh heksenkaas wel, radijsjes geen idee maar die kan ik wel een keer proberen
Precies! Heb iig het gevoel dat ik getraind heb :)
Qua advies vind ik het lastig, Huisartsen hebben weinig kennis over spieren bijvoorbeeld. Ik heb als fysio gewerkt en wij kregen regelmatig mensen die het verkeerde advies/diagnose van de huisarts kregen. Door de pijn lopen is meestal niet aan te raden. Of het moet maar lichte pijn zijn. Sowieso als iets erger wordt dan meteen stoppen
Zooo Ja je loopt inderdaad wel heel veel stappen! Niet gek dan misschien idd. Hopelijk is de pijn gewoon weg als je goede werkschoenen weer hebt.

@Fading: Heel goed bezig! Fijn dat het wat beter gaat :)

@Kimmie: Ja mijn werk is zeker heel mooi! :) :)
Hahahah ja der wordt flink getypt, dus flink wat bij te lezen telkens

@Josien: Fundamentals hebben wij geloof ik op dit moment niet. Ik zie het iig nergens staan. Wel beginnerslessen (zal hetzelfde zijn), maar deze staan nu niet op het rooster. Ik gok omdat er nu buiten beperkt getraind wordt. Gelukkig waren we iig maar met zijn 5en en kreeg ik telkens veel persoonlijke aandacht. Gelukkig heb ik fysiotherapie gestudeerd, dus heb ook wel snel dat ik een oefening snap en zie waar ik op moet letten.
Jammer dat het jou op dit moment maar 1x lukt, maar met bootcampen en hardlopen ben je zeker ook heel goed bezig!

@Mara: Ja was ik ook echt blij mee dat het een klein groepje was. Het schijnt wel heel erg te wisselen, maar het had ook geregend. Misschien dat er mensen daardoor waren afgehaakt (de voorkant van mijn broek was ook zeiknat XD)
Je recept klinkt super lekker, dus die ga ik binnenkort eens uitproberen. Thanks!
Klinkt ook heel fijn dat je aan het genieten bent van je overschot.. Heel chill dat je gewoon nog wat extra kunt pakken dan.

@Imay: Ik denk dat het gewoon in mijn hoofd zit qua groente. Als kind kreeg ik altijd de groente die ik zelf wou. Vooral omdat mijn vader een moeilijke eter is en wij het dan niet eerlijk vonden dat hij wel apart eten kreeg. Oftewel ik heb weinig leren eten en nu denk ik dat ik dingen niet lus. Langzaam aan ben ik wel steeds meer dingen aan het proberen. Ik gok dat ik chilibonen wel lus :)
Hmm das wel erg laag inderdaad. Eventueel overal een klein beetje meer van doen, zodat je toch meer binnenkrijgt? Of zit je echt vol na een maaltijd. Eventueel na het avondeten nog iets van kwark oid?

@linoleum: Was het zeker! Nee die heb ik woensdagavond. Beter gaat het dan qua spierpijn, maar het valt mij nu nog mee(en heb nog 2 dagen). Powerlifting kan ik mij wel wat bij voorstellen, maar hoe ziet zo'n training er dan vooral uit?

--

Mijn lijstje van vandaag:
O: 350 magere kwark met chocolade cruesli
T: aardbeien smoothie met sojamelk
L: gebakken ei met spek en tomaat
T: 2 rijstwafels met magere smeerkaas
A: gevulde paprika met gehakt, tomatensaus, rode ui, knoflook en kaas
T: 200 g Skyr aardbei

B: 1 uur crossfit en 1 uur wandelen
Totaal: ong 1850

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:46

Travel_me, wel fijn dat je je kennis van fysiotherapie kan toepassen tijdens het sporten. Zeker gezien goede houding wel erg belangrijk is natuurlijk.

Bij powerliften focus je op drie compound oefeningen: bench press, deadlift en back squat. Gemiddelde training begint met goed stretchen van m’n spieren, 1/2 van eerder genoemde compound oefeningen, opbouwend van lichter naar zwaar gewicht in 3/4 sets van weinig herhalingen. Daarna nog 4/5 ‘accessoire’ oefeningen die gericht zijn op het vergroten/verbeteren van je kracht op meer specifieke lichaamsdelen die je nodig hebt voor je compound oefeningen.
Doordat ik hypermobiel ben gaat de progress niet heel hard, maar het is heel gaaf om te merken dat ik steeds sterker wordt en gespierder wordt. En dat ik gespierder word, heeft ook heel veel positief effect op de pijn van m’n hypermobiliteit. En ik vind het erg prettig dat het echt focust op kracht en niet op uiterlijk.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:04

Ja zeker! Komt het toch nog van pas mijn studie :D

Oh dat klinkt best interessant! Ook fijn dat het helpt bij je hypermobiliteit! Ik zelf ben niet zo van de kracht (doe liever alles met eigen lichaamsgewicht, maar dacht wil toch een keer iets proberen wat een combi is, dus vandaar Crossfit)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:29

En weer door haha :')

Dilan, het gaat de goede kant op dus! Wat is een trekking? Leuk om te zien wat je binnen krijgt op een cheatday, het valt wel erg mee hoor! Lekker geshopt dus :D Het bijhouden van cheatdays doe ik soms wel soms niet. Geplande meestal wel, ongeplande niet, dan zijn ze te confronterend :P Oh nee, dat is echt poedersuiker zeg! Dat klinkt wel logisch :j

Leoni, ik snap dat het mentaal voor je lastig is om te gaan verhogen, maar ik denk idd dat het zeker helpt om te weten dat er sporten en lichamelijk werk voor in de plaats komt. De beweging die je krijgt in de horeca moet je idd niet onderschatten. Heel fijn dat je horeca zo met de zorg kan combineren. Tomaten zijn heerlijk inderdaad! Fijn dat je les leuk was! Misschien goed om voor jezelf te bedenken waarom je veel groente niet lust? Fijn dat je je kennis van fysiotherapie kan toepassen bij het sporten.

Ik hoop in juli eindelijk mijn afspraak bij de sportschool te hebben die ik eigenlijk 25 maart zou hebben gehad. Dan kan ik eindelijk gaan sporten.

Lino, ik snap dat slaap- en ritmegebrek je niet echt helpen bij het gezond eten. Twee uur honger lijkt me dan ook weer niet de bedoeling, kon je niet even wat kleins pakken? Ik snap best dat je je kcal wilde bewaren voor het avondje met je vriend, maar ik denk dat dit niet helemaal de oplossing daarvoor was. Echt leuk hè dat het hier weer zo druk is! Alleen een beetje veel werk voor mij :+ Nee, daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Werkt dat echt? Ook als je zelf geen bril draagt? En lacht iedereen je niet uit als je in Teams zit? :') Wel goede tip, ik zal er eens naar gaan kijken! Klinkt heel interessant!

Lis_Ol, mooie lijstjes en heel knap dat je jezelf hebt weten te beheersen met het snoep! Vervelend dat je hoofdpijn krijgt van té lang haar. Ik bleek tijdens coronatijd daar nu eens geen hoofdpijn van te krijgen, maar wel enorme roos ed omdat alles als een gek ging broeien. Nu gelukkig weer een luchtig kapsel. Het lijkt me heel lastig zeg om goed en gezond eten met nachtdiensten te combineren.

Jullie gaan zo snel! Zelfs sinds vanmiddag weer keiveel berichten erbij! Het valt mij inderdaad op dat iedereen ook lekker blijft posten in het weekend! Wel beter voor de motivatie haha. Oké, kan iemand me soms pb'en als ik hier te lang niet ben? Deze bijleespost is zo lang, dit ben ik niet van plan te vaak te moeten doen :') Jezus, wat schrijven jullie veel zeg. Ik ben nu denk al twintig minuten bezig en nog niet klaar :')

Mjwb, pannenkoeken :9 Wat vervelend van je voet! Lastig dat je nu niet kunt hardlopen. Gelukkig heb je toch nog wel lekker kunnen trainen, buikspieren zijn natuurlijk altijd fijn om te trainen. Voel je zo snel dat je iets gedaan hebt :D Wauw, 1.5 uur rijden is wel ver om een veulentje te gaan kijken. Het lijkt me idd lastig om te bepalen of je wel of niet door de pijn heen moet lopen. Soms is dat alleen maar goed, maar soms maak je er juist weer veel mee kapot. Lastige keuze.
Oeh leuk! Die van mij is totaal niet braaf in het bos en ik ben een schijterd, maar misschien juist wel een goede oefening haha! Het gaat goed! We mogen weer opbouwen en zitten nu op 15 minuten draven. Wel heeft ze nog steeds mok, maar in principe gaat ook dat beter. Vrijdag hele fijne les gehad, daardoor voelt het rijden nu gedeeltelijk al heel fijn. Linksom is ze nog wel erg sterk, maar dat blijft denk ik wel een beetje zo. Het is iig al heel fijn dat we weer mogen trainen. Ook kan ik eindelijk alle vier haar hoeven uitkrabben. Dat klinkt vast wat raar, maar ze krampte erg toen ze bij mij kwam en kon amper haar achterhoeven optillen. Nu echt superbraaf, dus ik ben echt trots op haar. Wel heeft ze nu schimmel op haar hoofd, dus heb maar even imaverol gehaald bij de da. Ach, zo blijf je bezig hè :')
Zo herkenbaar dat iedereen je eten opeet thuis, we hebben nu allemaal onze eigen bak thuis en een gezamenlijk stuk, anders wordt constant mijn eten opgegeten haha (vooral door mijn vader). Gelukkig koopt die wel altijd iets nieuws voor me als ik weer eens boos word.

Marlinderooz, wat knap dat je toch voor brood kon gedaan ipv de chips die je al gekocht had!

Jip, niet bijhouden is soms ook heel goed. Hopelijk heb je snel minder last van hormoonschommelingen! Heel vervelend zeg van je spiraaltje. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid mbv de dokter. Grafisch vormgever lijkt me een erg leuk beroep.

Suzanne, fijn dat je het via je werk kunt doen!

Twilight, oeh lekker, friet :9 Volgens mij heb je een prima portie genomen.

Fading, fijn dat het weer goed gaat! Welkom terug! Heel goed bezig!

Josien, ik snap dat bijhouden lastig is, we gaan echt zo hard de laatste tijd. Daar heb ik zelf dus ook nogal last van :') Zo fijn dat uit eten gaan.

Mara, fijn dat de nieuwe aanpak werkt en dat je ervan geniet. Je lijstje van vandaag klinkt echt heerlijk!

IMAY, ik denk idd dat het goed is om nog wat kcal toe te voegen. Een extra tussendoortje of extra beleg op je brood wat Lino zegt is denk ik al een goede eerste stap.

Woehoe ik ben klaar *\o/*

Gisteren zou ik 's avonds eigenlijk een lekker recept met zoete aardappel gaan maken. Maar uiteindelijk moest ik nog zo veel aan school doen, dat ik geen tijd had om boodschappen te doen. Uiteindelijk toen ik op mijn kamer zat één vak gedaan en verder alleen maar geslapen. Vandaag denk ik al vijf mental breakdowns gehad en na mijn online lessen van half vier tot half zes geslapen. Het is echt vreselijk, want ik moet zoveel doen en ga iedere dag meer achterlopen. Doordat ik daarvan weer meer in de stress kom, kan ik nog minder doen en is het een vicieuze cirkel. Ik ben ook iedere dag weer boos op mezelf als het niet is gelukt. Net zoals met gezond eten en sporten, ik kom gewoon nergens aan toe en niks lukt, waardoor ik me nog poedersuiker ga voelen en nog minder lukt. Ik vrees als dit online leren nog lang duurt, ik ergens eindig met een burn-out. Het nadeel is ook gewoon dat er geen andere oplossingen zijn dan dit. Ik moet gewoon door. Over twee weken tentamens en ik stress hem kapot, want het lukt gewoon niet om ervoor te leren, omdat ik constant andere dingen moet doen. Het lukt me niet eens om mijn huiswerk voor morgen te doen en mijn lessen voor te bereiden. Nou ja goed, klaagmodus uit. Eten gaat dus ook niet zo fantastisch nu.
O: een banaan. (124)
T: krokante granenreep. (104)
L: aardbeien, twee tosti's van vier boterhammen met halvarine en kaas en ketchup. (638)
T: lichte cracker spelt met pompoenhummus. (68)
T: truffettes. (104)
A: kropsla ah, zelfgemaakte (niet door mij) friet, biefstuk, paprika, verse tomaat, komkommer, dressing, pijnboompitten, feta kaas, mayonaise en ketchup. (791)
T: stroopkoek en knoppers. (325)
B: 8000 stappen, 20 minuten paardrijden in stap en 15 minuten draven, 120 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2154.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:46

@Travel_me, ja als je wat van alles wilt, conditie, bodyweight en gewichten, dan is crossfit heel mooi om te proberen. Hopelijk gaat het je verder ook bevallen :D

@Kimmie, jij ook leuk vooruitzicht voor sportschool dus. Weet je al waar je je op wilt richten, of zien tegen de tijd dat je gaat sporten? En bij welke sportschool wil je gaan trainen?
Ik had al genoeg gegeten tijdens mijn twee uur honger, 2 kaiserbroodjes met kaas en ei, ijsje, maiswafels. Het hongergevoel ging alleen niet weg. Soms heb je zo'n hongerklop die maar niet weg wil zakken. Dus wist heel goed dat ik echt wel genoeg binnen had gekregen.
En waarom zou iemand je uitlachen omdat je een bril op hebt? Ik neem aan dat je zelf ook geen mensen uitlacht die een bril dragen..

Ik heb toch net maar even snel boodschappen gedaan. Netjes wat ik nodig heb voor mijn maaltijden deze week, niks aan chocola en snacks. Eens zien hoe goed ik dat ga volhouden deze week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:08

Jullie zijn allemaal echt erg goed bezig, hoop dat ik die motivatie ook nog helemaaal terug vind.
Ik was vandaag bij de Podotherapeut, ik heb 8 maanden geleden mijn enkelbanden ingescheurd. En de zenuwen in mijn voet zijn dus nog erg gevoelig. Ik moet nu weer wat oefeningen oppakken in de hoop dat ik wat stabieler wordt.. Dus ik weet niet of ik voorlopig veel kan skeeleren ):

Vandaag dus weer de eerste dag opgelet wat ik at en moet zeggen, had er weinig moeite mee. :)

O: 350 gram Vegan straciatella kwark (476)
L: Baguette met pepercervelaat, kaas en cherrytomaten als panini (436)
T: Wilde perzik (38)
A: Noodles met champignon roerbakmix en een ei (674)
T: 100 gram Salted caramel haagendazs ijs <3 (281)

Totaal: 1.905
12.500 stappen.

Vandaag ook een KM of 8 gefietst daarnaast!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:10

Omekot Fading dat ijs <3 en wat rot dat je nog steeds last van je enkelbanden hebt, wel goed dat je ermee aan de slag gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:23

linoleum schreef:
Omekot Fading dat ijs <3 en wat rot dat je nog steeds last van je enkelbanden hebt, wel goed dat je ermee aan de slag gaat.

Afgelopen week 1+1 gratis. Even ingeslagen. Beste ijs ever <3 <3 <3

Mistte 't wel om die pot niet in een keer leeg te eten, lol _/-\o_

Ja irritant allemaal, hopelijk krijg ik snel wat meer stabiliteit in die enkel!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:24

Hahaha ja had de aanbieding gezien. Heb getwijfeld. Deze week is de Halo Top 1+1 gratis :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:26

Woow, jullie gaan zo snel!

Kimmie, balen van je stress met je studie :=
Ik ben ook geen fan van mn bril op hebben. Bij andere mensen vind ik het soms gewoon horen en leuk staan. Maar bij mezelf... zit echt tussen mn oren hoor.
Een trekking is een wandeltocht over meerdere dagen waarbij je je tentje en alle spullen meeneemt in een rugzak :)

Fading, ouch, gescheurde enkelbanden klinkt heel pijnlijk #)

Linoleum, lekker lijstje zo :9

Net weer een rondje hardgelopen. Pijnvrij gelukkig :D
En daarvoor Titane gelongeerd.

Lijstje voor vandaag:
O: laagjesontbijt
T: zelfgemaakt bananenbrood met pindakaas
L: salade met geitenkaas, falafel en halfvolle slasaus
T: vegan eiwitreep en frambozen
A: krieltjes, broccoli, vega balletjes en wat ketchup
T: vanille kvarg

Kcal: 1542

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:32

@Kimmie: Oei dat klinkt erg frustrerend. Misschien iedere dag een klein doel kiezen wat je echt af moet hebben. Zodra je dat af hebt trots op jezelf zijn (klinkt makkelijker dan gezegd, heb zelf een burn out gehad in het verleden).
Heb ook besloten om idd mijn calorieën langzaam te gaan verhogen. Vooral omdat Crossfit toch wel intensief is en ik deze week ook weer wat langere dagen werk (nog altijd maar 3 dagen, want de horeca is nog niet heel druk. Wel 3 dagen 9-17).

@linoleum: Goed bezig qua boodschappen! Ik moet bij onze supermarkt altijd langs het snoepdeel, maar loop altijd heel snel door zonder te kijken XD :)

@Fading: Skeeleren is wel een erg intensieve sport voor voeten/enkels. Misschien eerst wat losse oefeningen idd om alles wat sterker te maken. Goed bezig met eten!

@Dilan: Fijn dat je pijnvrij hebt gelopen :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 05:17

Damn, jullie gaan echt super hard :')
Ik ga een poging doen tot bijlees, maar ben op dit tijdstip niet echt super helder meer.

@Mjwb: Jeetje wat vervelend van de pijn in je voet! ik hoop dat je de oorzaak heb gevonden in je werkschoenen.
Och en die frustraties van het huishouden die je boodschappen voor je neus wegkapen :')

@Dilan: Bedankt voor het recept voor het laagjes ontbijt! ik ga het binnenkort is uitproberen.
Fijn dat je pijnvrij heb kunnen hardlopen en nog fijner dat je het vertrouwen in het rijden weer terug begint te krijgen.

@Linoleum: Klinkt als een gezellig weekend met je vriend! Beviel het lunchen nu met de aangepaste regels?
Wij gaan meestal vrij spontaan ergens eten, maar nu had mijn vriend voorgesteld zaterdag uit eten te gaan. Zat echt al zoveel vol, vond dat wel vervelend hoor. Nu gelukkig nog wel iets leuks kunnen reserveren.

Mara: Super dat je nieuwe 'aanpak' zo goed bevalt en het je ook rust lijkt te geven!

Travel_me: en spierpijn van de crossfit? leuk te lezen dat het je zo goed beviel.

Jip: Hoe was je date geweest het weekend?

Kimmie: he wat rot van al die stress voor school, klinkt wel alsof je echt even goed op jezelf moet gaan letten.. (spreek uit ervaring)

Mijn lijstje van gister:
O: 150 gr magere kwark met 45 gr frambozen, 1/2 banaan en 15 gr ongezouten noten. 200 ml optimel.
T: 2 meesterbaksel koekjes van verkade :')
L: 2 vezelrijke witte bolletjes met 3 plakjes rosbief en een gekookt ei.
T: 2 bbq rijstwafels.
A: 150 gr spruiten met 1/2 paprika en 75 gr champignons, 200 gr aardappelpuree en een kipschnitzel.
T: 150 gr optimel appel/kaneel.
T: blikje rebull light en leev oer koek brownie, pecan & granen (onderweg naar werk)

Heb net om 4.00 uur een salade van 40 gr rucola sla, 40 gr geitenkaas schijfjes, 1/2 appel, 15 gr walnoten en een theelepel honing op ( 'ontbijt')

T: 500 ml optimel (zo'n pakje), 125 gr aardbeien rond 10.00 (voor ik ga slapen)
L: vanmiddag als ik tussendoor wakker wordt om de hond uit te laten 2 delicate wasa crackers met smeerkaas light.
A: verse pollo pizza (calorieën bom, maar echt trekt in haha)
T: 175 gr optimel kwark appel kaneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:11

@_mjwb: Fijn dat het aan je werkschoenen lijkt te liggen en hopen dat je het zo kan oplossen! Ik heb ook wel eens ontstoken spiertjes in mijn voet gehad en het is zo'n irritante pijn... Qua stappen moest ik er wel om lachen dat je 7000 stappen op een dag 'bijna niks' noemt. Ik werk al sinds begin maart vanuit huis en de meeste dagen zet ik niet meer dan 2000 stappen :7 Ik probeer wel regelmatig even te gaan wandelen maar ik kan er vaak niet echt van genieten en ga veel liever gewoon even buiten zitten.

@m9ara: Haha dat gevoel is chill he, dat je gewoon nog iets kan eten omdat je daar ruimte voor hebt. Ik ben nu van 1500 naar 2000 gegaan en ik heb ook echt het idee alsof ik super veel aan het eten ben :=

@IMAY1990: Gelukkig is 200 kcal maar heel 'weinig' om erbij te verzinnen toch? Ik zorg dat ik altijd een Nakd-reep of andere vorm van eiwitreep (Barebells zijn mijn favoriet) in mijn tas heb zitten voor dat soort gevallen. Qua voedingswaarde zijn die gewoon prima in te passen in je macro's en ze zijn qua kcal net genoeg om je even over die drempel heen te werken. Voor je hongergevoel gaan ze geen zoden aan de dijk zetten dus die kan je prima als toetje na je avondeten naar binnen werken.

@Fading: Welkom terug! Fijn dat je het weer op kan pakken, maar balen van je enkelbanden zeg. Het is ook zo'n nare plek.. Ik heb in december mijn enkel gebroken (scheurtje maar hoor, hoefde niet in het gips) en daar heb ik ook nog steeds last van als ik het lang belast. Echt heel vervelend. Lekker lijstje! Die panini klinkt echt super lekker.

@Kimmie: Een burnout klinkt niet goed lieverd, al helemaal niet van studeren. Heb je de mogelijkheid om een aantal vakken te laten vallen en volgend jaar op te pakken? En heb je al gesproken met de decaan van je opleiding? Ze zouden je hier echt goed bij moeten begeleiden. Als je je zo overdonderd voelt zou ik echt proberen om denken aan je voeding en sporten even los te laten, dat is een mentale druk die je er dan niet bij moet willen hebben.

Zo, ik ben weer enigszins bij :))

Hier gaat het wel prima. Ik blijf moeite houden met mijn eetschema de hele dag volhouden. Denk dat ik Uber Eats en Thuisbezorgd apps maar gewoon van mn telefoon moet flikkeren want het gaat echt van kwaad naar erger := Helpt ook niet dat heel veel restaurants die hier in de omgeving eerst niet bezorgden dat nu wel zijn gaan doen, want ik ben echt een foodie en wil het nu allemaal uitproberen.

Verder heb ik besloten dat ik toch weer cardio op ga pakken (ik haaaaat cardio) maar dan in de vorm van zwemmen. Heb dat altijd heel lekker gevonden en het is een manier om te bewegen die voor mijn lichaam ook niet super belastend is.

Mijn dagje vandaag (zit weer in de ochtenddienst dus 's morgens iets meer eten dan normaal):

O1: Twee wasa thin & crispy crackers met amandelboter (165)
O2: Een bakje alpro mild & creamy vanille met aardbeien (155)
L: Twee wraps met nepkip, bonen, een beetje geraspte kaas en wat sriracha (792)
T: Twee gekookte eieren (140)
A: Klein beetje rijst met 2 vega worstjes, courgette, paksoi en puntpaprika (514)

In totaal kom ik hiermee op 1766 uit, ruim binnen mijn doelen dus. Als ik vanavond nog trek krijg pak ik nog een pakje crackers denk ik.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:50

@lis_ol: Zoo en niet zo'n klein beetje spierpijn. Vooral mijn armen kan ik nauwelijks meer omhoog doen. Hamstrings voel ik ook, maar die zijn er flink verkort. Gok dat het daardoor komt.. En zo werken 9-17. Gelukkig is het dinsdag en dan hebben we niet heel veel gasten XD
Oeh lastig, nachtdiensten. Heb je die dagen ook meer moeite goed te eten of valt dat wel mee?

@Emma: Goed bezig dat je weer gaat zwemmen! Hele fijne sport ook qua blessure gevoeligheid :)
En die apps helpen niet echt idd. Gelukkig vind ik alles te duur, want anders zou der hier ook veel te vaak thuisbezorgd aan de deur staan ... XD

-----
Hier behoorlijk wat spierpijn van de Crossfit. Wou eigenlijk vanochtend voor het werk nog gaan hardlopen, maar besloten om verstandig te zijn. Moet de hele dag werken en dat gaat al n drama worden.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 350 g magere kwak met cruesli chocola (eet ik echt iedere dag)
L: zelfgemaakte ceasar salade
A: Lasagnette met kaas
T: 250 g Skyr

B: 8 uur werken horeca
Totaal 1835 (ik denk dat ik nog in de middag een tussendoortje extra neem omdat ik richting de 1900 wil gaan, maar dat moet ik nog even bedenken)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:10

@Dilan, fijn dat het hardlopen pijnvrij ging!

@Travel_me, knap dat het je lukt om niet te kijken naar het snoep. Die rij kan ik gelukkig overslaan, alleen maar chocola, snoep en chips. Dus als ik niks te snacken hoef, dan hoef ik die hele rij niet te hebben.
Ik hoop voor je dat morgen de spierpijn een beetje weggetrokken is voor je proefles kickboksen. Sterkte vandaag!

@Lis-ol, ik heb weinig gemerkt tijdens het lunchen zelf van de nieuwe regels. Ja je ziet wel dat er meer afstand tussen de tafeltjes is, er op sommige plekken plastic borden staan en er een looproute is in het restaurant. Maar we zaten in een heel groot restaurant, dus bezoekers zaten mooi verdeeld en in bediening merk je er helemaal niks van. Maar in het weekend uit eten geloof ik wel dat al veel vol is, zeker gezien maar 30 gasten mogen komen.

@Emma, denk dat de bezorgapps van je telefoon halen wel goede stap is. Aangezien je uit luiheid gaat bestellen, maakt het alweer iets minder makkelijk om te bestellen en minder in your face aanwezig de hele tijd. Je lijstje ziet er heel netjes uit! Zo fijn ook voor je dat het ophogen van de kcal lijkt te werken <3

-------

Gisteren ben ik uiteindelijk uitgekomen op 1.629 kcal. Ik ben normaal gewend om wat hoger in kcal te zitten, maar ik doe ook echt helemaal niks op het moment, dus zo erg is het niet.

Vandaag in de planning
T: rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: druiven, 2 gekookte eieren
A: salade met blauwe kaas
T: eiwitmilkshake van halfvolle melk, diepvriesfruit en schep whey
Totaal 1.702 kcal, zal in loop van dag iets aanpassen als ik alles afweeg

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:40

@IMAY, Ik zou voor jezelf op zoek gaan naar producten die je op de dagen dat je per ongeluk te laag zit toe kan voegen aan je dag, zonder dat ze je heel veel meer vullen zodat je er 'last' van krijgt. Ik vind de repen zoals Emma noemt al een goede (al vind ik die wel iets vullen), maar je zou ook kunnen denken aan bijv. nog iets meer pindakaas op je brood (dat zet al snel zoden aan de dijk), een klein beetje noten (10 gram is alweer 65 kcal). Echter mis ik ook nog steeds regelmatig fruit in je lijstjes. Als je hier een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van toevoegt ben je ook al een heel eind :D

@Linoleum, Goed dat je niets te snoepen/snacken hebt meegenomen. Niet in huis hebben wat ik écht lekker vind werkt voor mij ook altijd het best om er helemaal niet aan te komen. Ik heb ook gezien dat het halo top ijs in de aanbieding is en dat ziet er best wel goed uit en ook goed in te passen in mijn dagen :)) Is het de moeite waard om te kopen?

@Travel_me, Oei je hebt jezelf écht flink uitgedaagd bij je proefles dus :D Een beetje spierpijn is wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat het je nu echt even in de weg zit. Verstandig om vandaag even rust te pakken!

@Kimmie, Wat enorm vervelend dat je zoveel stress hebt :+: Is het geen idee om wat kleinere doelen voor jezelf te stellen? Ik kan me voorstellen dat je nu het idee hebt dat je alles moet halen, maar het is niet zo erg mocht het niet helemaal lukken en je volgend jaar iets over moet doen toch? Je gezondheid is belangrijker dan alles kunnen halen! De tip hierboven om je decaan te contacten vind ik een hele goede :)

@Fading, Oh wat een lekker lijstje <3 Wel balen dat je niet kan skeeleren door de oefeningen die je hebt gekregen. Zijn ze te belastend om het ernaast te doen, of is het ook echt beter voor je enkelbanden om verder rust te houden?

@Dilan, Top dat je weer pijnvrij hebt hardgelopen *\o/*

@Lis_Ol, Even omschakelen zo met een nachtdienst lijstje. Ziet er alsnog netjes uit!

@Emma, Geen slecht idee om de apps even van je telefoon af te gooien en het bestellen weer als uitzondering te gaan zien om bijv. eens per week van te genieten. Zwemmen lijkt me ook een hele fijne manier om te bewegen! Goed dat je dat weer op gaat pakken.

Nadat ik gisteren heel de dag een vol gevoel heb gehad, had ik 's avonds vlak voor ik ging slapen toch wat honger, ondanks dat ik na het avondeten nog 2 tussendoortjes had gehad om aan mijn kcal te komen. Ik denk dat het komt omdat ik in de avond heb gesport (dat doe ik normaal gesproken 's ochtends). Iemand tips of het dan bij een hongergevoel toch belangrijk is om nóg wat te eten om een optimaal resultaat wat betreft spieropbouw te bereiken? Of zegt een hongergevoel in die zin niet zoveel?

Vandaag op de planning:
O: Havermouttaartje met 35gr havermout, 1/3 banaan, 10gr whey chocolade, 1/2 ei, 50gr magere kwark, 7gr walnoten en nog wat cacaopoeder (ik ben echt opeens verslaafd aan havermouttaartjes haha)
T: 100gr cottage cheese, 1/3 banaan en 1 perzik
L: 'Tosti' uit de oven met spinazie, feta light en rode ui + een halve volkoren boterham met een ei
T: 225gr Optimel Griekse stijl koffie en 2 volkoren soepstengels met hummus klassiek
D: Pasta met tomaat, kappertjes en witte tonijn
T: Smart bar crunchy + 20gr pure chocolade
Totaal 1826 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:51

Mara, Halo Top is wel lekker, maar je moet niet hetzelfde verwachten qua smaak als een B&J of Haagendasz. Bij de AH zijn ze dus in aanbieding voor hele leuke prijs, dus je zou het altijd even kunnen proberen nu!
Voor het hongergevoel heb ik helaas geen tip of info over wat verstandig is. Denk inderdaad wel dat het door het sporten komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:20

Ik vind van Halo Top de Cinnamon Roll (oid) smaak vooral lekker! Ik moet wel zeggen dat ik Halo Top lekkerder vind dan Oppo, geloof dat ze dat bij Appie ook uit het assortiment aan het halen zijn.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:22

Emmaa_ schreef:
Ik vind van Halo Top de Cinnamon Roll (oid) smaak vooral lekker! Ik moet wel zeggen dat ik Halo Top lekkerder vind dan Oppo, geloof dat ze dat bij Appie ook uit het assortiment aan het halen zijn.

Klopt! Oppo is zo raar korrelig vaak. Dan is Halo Top wel echt een stuk beter.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:25

Wel bijgelezen maar geen tijd om heel veel te reageren het is alweer bijna tijd voor werk (ondertussen al een poos op werk haha maar had hem nog niet af)

@mara ik volg pbp en zit nu aan de 1501 of 1601 kcal dat verschilt per dag.
En fijn dat het zo goed gaat

@Imay , lastig dat je soms niet lekker uitkomt inderdaad zoals gezegd misschien grotere porties proberen.

@kimmie pas je wel op jezelf?! Soms moet je even iets wat losser laten om je te focussen op wat nu het belangrijkst is (school) en dat de rest dan niet erg is als het iets minder gaat! Succes met leren enzo!

En qua ijs, ik heb breyer vegan chocolate/hazelnut gevonden daar ben ik echt fan van, lekker en niet zoveel kcal.

Mijn lijstje van gister er is taart getrakteerd 2x en ik heb van 3 taartjes een mini stukje genomen en in de koelkast op werk gezet zo mag ik elke dag een stukje inmeten in mijn schema.

Lijstje gister :
O: 300g franse magere kwark, 70g aardbeien
T: kiwi gold, 20g worteltaart
L: 2 fitbrood met 100% pindakaas
T: 3 rijstwafels met 100%pindakaas, 300g magere yoghurt met 0% karvan cevitam
D: 400g courgetti, 150g kip, boursin light, bladspinazie

Vandaag:
O: 300g magere kwark, 0% karvan cevitam
T: 25g red velvet taart, 100g komkommer
L: 2 fitbrood met pindakaas en kipfilet, 2 eieren
T: 300g magere yoghurt met 70g aardbeien
D: 1 Mexicaanse ovenwrap en 2 ovenwrap met ham